Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä nousi palkka?

Vierailija
07.06.2024 |

Yleiskorotukset tulee nyt kesäkuussa. Paljonko teillä nousi palkka? Mulla 300 e. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla yleiskorotukset tulevat kesäkuussa? Paljonks korotus oli prosenteissa?

Kvtes ainakin, mutta paljon muitakin. 2,27 %. 

Kova on ollut palkka ap:lla, jos korotusprosentti on 2,27 ja lisää tuli 300€. Tämä tarkoittasi reilusti yli 10 tonnin palkkaa. Varmaan joku hyvinvointialueen kehittämis"asiantuntija", tms.

Ja just tollaset erikoisasiantuntijat ym käy täällä avautumassa. Täähän on tunnetusti "menestyjien" palsta: joka toinen on kahden korkeakoulututkinnon omaavia, liksa tuolla kymppitonnin tienoilla. Melkein kaikilla on isot osakesäästöt, sijoitusasuntoja, uusi omakotitalo jossain isohkossa kaupungissa, kroppa timmi ja kaikessa muussakin paras ja viisain. 

Aa. Mun palkka on korotuksen jälkeen vain 4600 e 🥲 Yksi korkeakoulututkinto. Osakkeita on, mut sijoitusasuntoa ei ole. Omakotitalo on, mut keskikokoisessa kaupungissa. Kroppa on ihan ok, 170/68. Muusta en sit tiiä. 😆

Vierailija
22/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0,75€ /h. Tekee 160 h täysillä tunneilla 120€. Inflaatio on syönyt tuon summan jo ajat sitten eli kokoajan tässä muuttuu köyhemmäksi, vaikka paperilla on isompia summia muka.

No just tämä. Ei ne muutama kymppi tunnu missään, kun vuodessa kaikki on kallistunut niin hirveästi. Huonot on suomalaisten palkankorotukset, pennosia köyhille raatajille 😠

Itse asiassa, kyllä se tuntuu, jos jää pois. Oma villi työnantaja lopetti korotukset, ehkä kaksi ollut kymmenessä vuodessa, ja niinpä palkka sitten jäänyt satasia jälkeen kustannuskehityksessä. Harmi kun on jo tätä ikääkin meillä useimmilla ja muutenkin työvoiman tarve vähentynyt systeemien kehittyessä, niin vaikea vaihtaa. Tarkoitus oli kuitenkin sanoa, että iloitkaa edes vähästä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi 180e. Ihan kiva sekin:)

Vierailija
24/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljos verot, inflaatio ja ALV korotus syö siitä?

Verot ja sivukulut vie satasen. Inflaatio laukkaa 3 prossassa. Alv korotus vaikuttaa lähinnä ostosten määrään, ostetaan vähemmän. 

Vierailija
25/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä TES:in mukainen korotus oli jo viime kuussa, ja palkkani nousi joku 90 €. Itse yleiskorotus oli 1,2 % ja firman käytännön mukaisesti kaikki saivat sen lisäksi palkkakeskusteluerän 1,3 %.

Vierailija
26/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,38e tunnilta. Nyt juhlitaan.

Vierailija
27/27 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, mutta varmaan samaa luokkaa kuin ap:lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan