Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~MARRASMURUJEN MA-TO KUULUMISET~~

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on hieno aurinkoinen päivä :) Tulee oikein sellanen olo, että kumpa kevät tulis nopeesti!

Niinku oliks se Effica kun tossa aiemmin kirjottelikin, että odottaa jo kevättä että pääsee pukemaan hiukkasen vähemmän vaatetta, niin sama täällä!

Ostin H&M:stä meijän pikkuherralle tosi ihanat farkut (68cm) ja ne menee sitte vähän keväämmällä :) Nyt on jo muutenkin kova hinku päästä sitte ostamaan kaikkia ihania vaatteita vauvalle kevääksi ja kesäksi kun päästään noista toppavaatteista eroon. Heh, täällä yks ilmeisen shoppailu-hullu äiti...!

Mites muut, ootteko innokkaita ostelemaan vaatteita? Siis itellenne ja lapsille :) Mistä ostatte yleensä vauvan vaatteet?

Mä ostan ite tosi paljon H&M:stä (tykkään tosi paljon HenkkaMaukan bodeista), Kapp Ahlista ja Lindexiltä vauvan vaatteita.

Gallupeihin... ainakin se, että meillä käytetään Liberoja, niitä 5-8 kg ja vaatteet kokoa 62cm (osa niistä vielä lahkeista pitkiä ja muutamat 56cm puolipotkarit vielä menee hetken). 68cm tuntuu tällä hetkellä aivan liian suurilta, vaikka on vauvalla nyt mittaa n.60cm.

Aurinkoista viikon jatkoa,

Piparminttu

Vierailija
42/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika (viikkoa vajaa 3kk) söi lypsämääni maitoa pullosta n.180ml kerralla kun myös kävin tuossa kampaajalla. Ja on kova syömään. Eli 2dl voisi riittää?

Vastataanpas samalla pariin galluppiin.

Eli meillä käytössä nuo Liberot 5-8kg.

Pituutta pojalla oli jo kk sitten 63cm, joten 68cm vaatteet on nyt sopivia.

Meillä menee mukavasti, poika kasvaa ja on useimmiten tyytyväinen.

Mahakivuista on päästy eroon aika kivasti, tosin kovasti ilmavaivaa vieläkin on, onneksi ei enää itkun kanssa tarvi pieruja tehdä.

Mahtaakohan vihreä löysä kakka johtua ilmasta masussa? Vai voiko olla merkki esim. allergiasta..?

Rytmiä on alkanut löytymään, tässä tyypillinen vrk:

Illalla nukkumaan n.klo 23. Syö n. klo 4 ja klo 7, klo 9 herää virkeänä.

Päivällä nukkuu parit lyhyemmät n. tunnin päikkärit sisällä ja niiden välissä yhdet pitemmät n.3-5t ulkona jos vain sää sallii (sisällä ei noin pitkiä unia.)

Eli ihan kivasti on arki alkanut sujumaan, poika siis meidän esikoinen.

Tiitiäiselle vielä, että hienoa kun saitte pojan kotiin! Päivittäin luen kuulumisianne, vaikka harvemmin tulee itse kirjoiteltua.

Viipero & Poitsu 2kk 3vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekax...

Marrastoive: Kyllä uskoisin sen 2dl:n riittävän parix tuntia ihan hyvin! Meillä poika syö kerrella 90-100ml:a mikä on tosin hirmu vähän,mutta syö sitten useemmin ja vahvempaa maitoa,kun ei kerralla jaksa enempää kun ottaa niin pumpun päälle (hengästyy ja hikoo). Mutta kyllä luulisin tosiaan terveellä vaavilla sen pari desiä riittävän=)!

Shoppailu: Mä oon ostanut vaavin vaatteita pääasiassa Lindexiltä, KappAhlista ja jotain Henkasta&Maukasta. Mutta kaikkein sulosimmat oon mielestäni tosiaan löytänyt Lindexiltä...alennusmyyntejä odotellessa...=)!

Mä koitan värkätä sen äänestyspinon ihan lähiaikoina,entäs ajankohta? Kesällä??? Vai päätetäänkö eka paikka ja sitten vasta ajankohta???

Kiva kuulla taas pitkästä aikaa BettyBlue:nkin kuulumisia=)!

Meillä meni viime yö hieman hassusti, poika heräili alkuyöstä tunnin välein,sitten nukku kolmeen asti ja söi ja simahti, heräs puoli kuudelta syömään ja ei nukahtanut enää joten otin viereen ja nukuttiin sitte puol kymmeneen,että toisaalta aika kivasti kuitenkin.

Siellä on kyllä ihana ilma=)! Kurjaa kun loppuviikosta on varmaan taas vesikelit,kevät sais toki tulla jo munkin puolestani,mutta ei mitään räpäskää...!

Nyt äkkiä kahville ennen ku toi pikkumies herää=)!

Tiitiäinen78 ja uninen " nestori" 11vkoa=)!

Vierailija
44/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin me olemme linnoittautuneet sisälle, kun esikoinen on kipeänä =( No, Tiiti sentään nukkuu parvekkeella. Jos isi sitten illalla menisi keskimmäisen kanssa ulos. Tai pääsisin itse...

VAATTEISTA: Tykkäisin kovasti shoppailla, vaan ei ole tuota rahaa. Ja mies aina möykkää, jos jotain uutta lapsille ostan. Kaikki hankinnat teen kuitenkin AINA alennuksista, mutta silti... Nyt tietenkin *pakko* päästä jossajin vaiheessa ostamaan Tiitille jotain neitimäistä =D Itse ostelen (silloin harvoin kun ostan) H&M:lta, Lindexiltä ja Kapphallista. Vaihtelevasti niistä löytyy ihania vaatteita. Mutta kuten sanottu, shoppailisin varmaan enemmänkin, jos olisi rahaa siihen. Ja nyt kolmen kanssa tuntuu, että loppuu kädet sellaisilla reissuilla (meillä kun pojissa on enemmän kuin tarpeeksi virtaa... lieko vielä kurittomiakin...). Pitäisi siis päästä itsekseen. Siksipä viimeksi olin kaupoilla joulunalla...

TAPAAMINEN: Sovitaan vaan vaikka paikka ensin ja sitten rukataan ajankohta. Itse ainakin toivon, että löytyisi sellainen paikka, mihin pääsee suhteellisen helposti välineellä kuin välineellä ja sitten sellainen, että sinne voisi mahdollisesti ottaa myös noita isompia mukaan (vaikka rauhallisempaa kyllä olisi ainakin ilman meidän sumutorvia ja ikiliikkujia...).

RYTMISTÄ: Meillä on alkanut mennä pepulleen kaikki ns. rytmit. Neiti on päättänyt ruveta ottamaan jotain kasvuspurttia (ainakin pojilla oli sellainen n.3kk iässä). Yölläkin on nyt heräilty 3 tunnin välein, kun *normaalisti* on nukkunut jopa 7 tuntia! Ja sitten pientä rintaraivaria on kehissä. Lisäksi päivälläkin haluaa rintaa useammin. Tai siis ensin toinen ja sitten hetken perästä toinen, mitä ei ole aiemmin tehnyt.

...ja kutsu kuuluu parvekkeelta...

TalviSalama + nukkuva kolmikko

Vierailija
45/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin et vasta huomenna kirjoittelen kun ollaan käyty neuvolassa, mutta... Ei päästäkään neuvolaan kun esikoinen oksenteli aamupäivän. Herätessään oksensi, sit söi pikkasen aamupalaa ja kohta taas oksensi. Oli juonut maitoa ja se oli jo kokkaroitunut mahassa. Tuli sit valkeita klömttejä. Ihanasti toinen kysyi oksennusta katsellessaan, et " äiti, miks mä oksensin munakasta?" . Anteeksi tarkahkot kuvaukset mut oli musta aika hauska juttu, kaiken kurjuuden keskellä ;)

Meillä neiti on aika hyvin rytmittänyt elämänsä meidän muiden rytmiin sopivaksi. Illalla nukkumaan nykyään n. 21, syödään n. 03 ja 06-07. Seiskan ja kasin välillä herätään. Yhdeksän jälkeen ekat unet, joko vaunuissa tai sisällä, noin pari tuntia. Sit hereillä noin pari tuntia ja taas unta pari tuntia. Taas hereillä pari h ja sit pätkäunta. KAiken kaikkiaan kivasti menee sen puolesta. Mutta; tuo ulkona nukkumineen on vähän huononlaista. Asumme kerrostalossa ja nukahtaminen ulos kestää tovin. En jouda seistä vieressä hyssyttämässä, enkä jaksa ravata eestaas sisällä ja ulkona. Sillon ei ongelmaa jos ollaan poikien kans ulkona, mut jos ollaanki sisällä... Ja kerhoajat neiti sais nukkuu ainakin osaksi, muta samantien kun menen sisälle, alkaa itkuhälytin laulaa. Noh, ehkä vielä joskus. Muuten tyttö nukahtaa parilla tutin laitolla omaan sänkyynsä. Helposti. Onneksi. ;)

G:t, ainkain vaipoista... Meillä päivällä kestot, pääasiassa tsi-sisävaipat ja hahtuvat. Öisin ja pidemmillä reissuilla pampersin active-fit. Nyt kokeena on paketti Lidl:n vaippoja. Hyvin toimivat, tosin en katso vaipanvaiihdon väliä siitä viivasta... Mua ärsytti tuolla vanhuspuolen töissä kun aina katsottiin siit viivasta onko vaippa tarpeeksi märkä! Jos oli 5cm viivaa " kuivana" jäljellä, ei vaippaa mummoille vaihdettu. Yöks, koitappa ite!

Vaatteina neitillä on nyt 62cm, mut vallankin bodyt kestojen kans alkaa olla ahtaita. Seuraavaa kokoa täytyis alkaa katteleen. Vaatteet on aika pitkäslti siskoni tytöltä lainaan tulleita (vauvoillamme ikäeroa 3,5kk) henkka maukan, lindeksin ja kapp ahl:n vaatteita. Jonkun verran ollaan saatu, mut ne on noita 68cm. Itse en ole paljoa ostellu, tosin en ole edes käynyt kaupungilla, kun olis aina otettava kaikki kolme mukaan. Pidän päiväunia niin tärkeänä kaikille lapsilleni, et on aika hankala lähteä kierteleen, kun ei aamupäivässä ole paljoa aikaa lopulta kuitenkaan. Ja päiksyt saattaaa mennä joskus viiteenkin saakka, niin ei illastakaan viitti lähteä. Eipä mullakyl olis varaa ostellakaan mitään... No, se siitä.

Nyt taidan lähtee pötköttään kun kaikki muksut nukkuu, ja ovat jo nukkuneet yhtä aikaa tunnin.. Kohta mä en enää ehdi...

JaaSa kera kahden pojan ja Sinnan

Vierailija
46/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkaspäivä täällä Tampereellakin! Tulimme juuri ulkoilemasta ja haimme samalla reissulla isommat lapset koulusta kotiin. En laittanut lähtiessäni sukkahousuja jalkaan ja nyt on sitten reidet tosi jäässä kun on parin tunnin ajan tuolla pakkasessa huidellut eteenpäin.

Meillä tyttö nukkuu hienosti vaunuissa, mutta päikkärit sisällä jäävät sellaisiksi torkuiksi, varsinkin viikonloppuisin kun tuota ulkoilua ei tule kovin paljon harrastettua.

Parina yönä on meilläkin noustu tiuhaan tahtiin syömään. Parin kolmen tunnin välein syötiin viime yönäkin. Ilmeisesti tankkaa nyt kasvuspurttia tai jotain, kuten jo aiemmin joku pinossa oman vauvansa kohdalla mainitsi. Ikää meidän neidillä on nyt 2½kk, eli sopisi kuvaan.

VIHREÄ LÖYSÄ KAKKA: Käsitin viipero, että imetät, olenko oikeassa? Meillä keskimmäisellä lapsella (korvikkeen tultua kehiin) muuttui kakka maitoallergian vuoksi tummanvihreäksi ja siihen tuli masuvaivatkin kuvaan mukaan. Kakka lisäksi haisi ihan mudalta ja poika alkoi oksennella.

Epäilen, ettei kyse ole allergiasta, jos kerran täysimetät vielä. Olen lukenut jostakin, että mikäli vauva imee pelkkää etumaitoa, voi kakka olla vihreää ja limaista. Tyhjentääkö vauva rinnan kokonaan? Se keltainen ryynikakka on merkki siitä, että vauva saa myös sitä rasvaisempaa takamaitoa.

Ihana tuo oksennuskommentti lapsen suusta :-) Meillä poika totesi vähän aikaa sitten koulusta tullessaan, että heillä oli ollut sitten tosi hyviä origamileipiä koulussa :-) Taisivat olla oreganoleipiä...

jep, eipä tässä nyt muuta tällä kertaa. Pitää mennä antamaan ahnaalle pikkusuulle syötävää...

Kanelisokeri

Vierailija
47/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täysimetyksellä mennään. Mulla tulee maitoa tosi paljon, suihkuamalla. Poika syö usein vain yhden rinnan, joskus haluaa toisestakin. Vaikea sanoa syökö sitten tyhjäksi rintaa, kun aina sieltä suihkeen saa puristettua imetyksen jälkeenkin. Tosin kasvaa kovaa vauhtia, joten rasvaistakin maitoa varmaan saa.

Sitä vihreää kakkaa (aika tummaa ja pahanhajuista) tulee aina silloin, kun isompi satsi tulee, eli n. joka toinen päivä. Silti myös sitä keltaistakin kakkaa saattaa tulla samana päivänä eri vaippaan, ja sitä usein pienmpi annos. Huoh, voi kun tietäisi mitä meinaa... Tai no mitäs tuosta, kunhan siitä mitään haittaa ei olisi.

Vierailija
48/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsäsin tuonne sen äänestyspinon=)!

Nyt kaikki äänestään sitä paikkakuntaa,hopi hopi=)!

Ja entäs se " kasvulista" ? Osaako joku tehdä sellasen???

Vierailija
49/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yhdellä kädellä kirjoitettuna, Vili nukkuu sylissä =o)

Eli eilen tuli kaksi kuukautta mittariin ja tänään nla täti mittasi pituudeksi 60,5cm ja painoksi 6495g

Hurjasti kasvetaan (syntyessä 4,2kg ja 53cm) rintamaidolla. Pituuskasvu menee kauniisti toiseksi ylimmällä käyrällä ja paino pituuteen nähden +10% niin ja pipo oli 41,8cm, se menee ylintä käyrää.

Mitäs mu pitikään kommentoida.. Ainii Marrastoiveelle (?) Minä pumppaan jonkun 120ml kun olen pari tuntia pois ja aina on riitänyt. Vaikka poika kelpuuttaa pullon, niin minusta tuntuu, että ei siitä syö niin paljon kerralla, kun rinnalta.

Ja vaatteista. Meillä käytössä 60-62 senttiset, alkaa kohta olla pieniä ja isompia mulla ei paljon ole, eikä niin paljon rahaa, että oisin kaupasta ostaa. Tutuilla on vaan tyttöjä..

minä ostin

paaaaaljon vaatteita huuto.netistä, 68-74 senttisiä. Enempää ei tarvitakaan.

Mutta ny vien tämän pikkumiehen sänkyyn nukkumaan

Annitanni

Vierailija
50/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa noihin galluppeihin;

Vaipat:Libero (midi 5-8kg),pampers falskaa meillä :(

Ja muutenkin tuo libero istuu paremmin meidän makkaralle.

Vaatteet:Aivan hurahtanut vaatteisiin :D

Koko 60/62 pääasiassa pakattu pois ja käyttöön 68cm

Pääasiassa h&m ja esprit meidän merkkejä,jotain herkkuja(merkkiä mainostamatta) mekoissa ja neuleissa.Ostin myöskin meidän neidille henkalta ihanat khakinvihreät housut vyöllä 68cm.Oli niin söpöt ,että oli pakko hakea samanlaiset kokoa 74cm.En edes malta odottaa kevättä niin päästään välikausihaalari/asuste ostoksille.

Tästä aiheesta voi kirjoitella koko illan =)

Tapaamispaikka äänestetty =)

-kisupikkukuu-

Vierailija
51/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omat jutut, sitten luen muiden kuulumiset :D

Hormonikierukka on nyt paikoillaan. Laitettiin siis ihan ilman kuukautisia. Hienosti meni, ihan vähän vain kirpaisi. Jälkeenpäin ei ole tuntunut mitään. Enemmän mua varmaan sattuisi kuukautisten aikana, kun silloin mun kohtu ja kohdunkaula on todella kipeässä kunnossa.

Miskalla on ollut jo kuukauden nenä tukossa. Keittosuolatippoja kuluu, Nasolin on kokeiltu ynnä muut. Jos ei nyt viikkoon tai pariin helpota, täytyy varmaan hakea antibiootit (Jounin tukkoisuus ainakin lähti sillä). Rassukalla kun menee yötkin plörinäksi nenun takia.

VALUVISTA VAIPOISTA joku kyseli. Tuttu juttu. Jounilla oli myös tapana potkia vaipat pois. Tässä osasyy, miksi yöllä on käytössä Liberon housuvaippa. Ne on ainoat, jotka on pysyny päällä.

Mutta nyt aikaisempien viestien pariin.

Alia ja Jouni+Miska 3kk+

Vierailija
52/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pullukat syö kerralla pullosta noin 150ml, joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta tuo ehkä keskimäärin.

Vierailija
53/53 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pakko vähän jauhaa noista vaatteista. Tänään kattelin vähän noita vaatteita läpi, eikä montaa bodya jääny, mitkä enää mahtuu päälle! Piti siis käydä muutama shoppailemassa ens hätään. Housut mahtuu aika hyvinkin vielä meijän poitsulle, et niitten kanssa ei mitään hätää. Mä oon ihan Nalle Puhiin hurahtanut. Kaikissa vaatteissa ynnä muissa tekstiileissä sais olla Nalle Puhia.. :P Ei sentään ole, mut sais olla! Tänään sit just ostin yhden vaaleensinisen bodyn, missä oli Tikru ja Ruu. :) Sit siellä kaupassa olis ollu semmonen aivan ihana setti, missä oli farkut ja sit Nalle Puh-aiheinen kollegepaita!! Olivat vaan hivenen isommalle tenavalle ja maksokin yli 20euroo... :( Mut oli se aivan ihana, olis kyllä niin tehny mieli ostaa!!!

Meillä olis nyt sit nimiäiset ens sunnuntaina. Mites te muut, jotka ootte pitäny nimiäiset, niin onko teillä ollu jotain ohjelmaa? Mä en ainakaan keksi, et mitä ees vois olla ja tarviiko ees olla. Nimen kaikki jo tietää... " Kummit" ollaan pyydetty, vaikka eihän ne virallisesti ole kummeja, mut haluttiin kuitenkin. Niille vaan tarvis sit keksiä joku omanlainen " kummitodistus" . Siinäkin on vielä päänvaivaa. Onneks ei tartte ite leipoo, kun korkeintaan aattelin, et kauralastuja vois vääntää. Äiti tekee kakut ja miehen siskon mies (kuulostipa hassulta) tekee voileipäkakun. Muuta tarjottavaa ei sit tule. Vieraitakin tulee " vaan" n. 20, ihan lähimmät kutsuttiin ja silti noin paljon! Lähimmät on siis kummankin vanhemmat ja sisarukset perheineen.

Tänään ollu vähän hankala päivä unien suhteen. Vaunutellessa nukku jonkun puol tuntia, mut heräs kesken lenkin, eikä sit nukahtanu vaikka kuinka koitin kotipihassa vaunuja rytkyttää. Eikä sit puhettakaan et sisällä ois nukuttu. Viime yön nukku kyllä oikein komeesti. Nukahti jo puol yhdentoista maissa ja heräs ekan kerran syömään vasta 04.20! Suorastaan pelkään, et koska se alkaa nukkua läpi yön, kun mulla varmana tissit räjähtää! Tänä aamunakin oli niin pinkeenä toinen tissi..

Mutta kaippa se tarttis tosta tiskit ladata koneeseen ja jotain pientä puuhastella, kun nyt se sankari sit nukahti. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä yöunille, kun en oo vielä iltatoimia sille tehny...