Nuoret naiset eivät osaa kesätöissä MITÄÄN
Vuosi vuodelta niitä avuttomia tulee kesätöihin, nyt on saavutettu piste jota ei voi enää alittaa.
Kommentit (151)
Emme yleensä ota alle 30 v töihin ja maksan aika hyvää palkkaa myös kesätöissä 1700 euroa vähintään. Töissä joutuu tekee kaikenlaista kuten kantamista, suunnittelua, tapahtumien järkkäämistä yleensä ja siinä kaikki tekee kaikkea, ei voi eritelllä että yks tekee samaa työtä koko ajan vaan kaikki tekee kaikkea.
Mikäs ihmeen naistenhaukkumisketju tämäkin taas on?
Vierailija kirjoitti:
Emme yleensä ota alle 30 v töihin ja maksan aika hyvää palkkaa myös kesätöissä 1700 euroa vähintään. Töissä joutuu tekee kaikenlaista kuten kantamista, suunnittelua, tapahtumien järkkäämistä yleensä ja siinä kaikki tekee kaikkea, ei voi eritelllä että yks tekee samaa työtä koko ajan vaan kaikki tekee kaikkea.
Vai hyvä palkka 1700 euroa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 12 euroa tunti on aika hyvä palkka nykyään. No ei ihme kun työttömille ei kelpaa työ koska pyytävät 30 euroa tunti.
Kesätöissäkin se älypuhelin on tärkein juttu.
Meillä on joka vuosi monta nuorta tyttöä ja pari poikaa kesätöissä, työ on aina kiireistä ja silti pitää palvella asiakkaita iloisesti, kännykkää ei todellakaan sallita mukaan.
Yksi ainoa kymmenistä ei ole selvinnyt töistään edes välttävästi ja pistettiin koeajalla pois, ei johtunut kännykästä eikä ollut tyttö. Kaikki muut on selvinneet hyvin ja pari räpiköinyt välttävästi kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari teinityttöä tuli poimimaan mansikoita, oli sovittu kahdesta viikosta. Ensimmäisenä päivänä muutaman tunnin jälkeen tytöt ilmoittivat, etteivät pysty enää jatkamaan. Toisen vanhemmat tulivat noutamaan tyttöjä, mutta jäivät itse loppupäiväksi poimimaan. Tytöt istuivat iltapäivän autossa puhelimiaan näpräten. En tiedä miten he jakoivat sen yhden päivän palkan. Vanhemmat poimivat n. 4 x sen mitä tytöt samassa ajassa.
En usko sanaakaan.
Aivan samantekevää. Tosin täytyy rehellisyyden nimissä myöntää, että samaan aikaan tuli monta muuta teinityttöä, jotka hoitivat hommansa moitteettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla firmassa kaksi nuorta tyttöä ja tosi taitavia ovat. Ehkä teillä on perehdytyksessä vikaa?
Haastattelussa on kysytty että OSAATHAN TÄMÄN? Ja että meillä ei ole aikaa perehdyttää.
Tulos: eivät osaa.
Sitä aikaa on vain löydyttävä asianmukaiseen perehdytykseen. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä nuorelle kesätyöntekijälle.
Kesätyttöjen tehtävä on näyttää hyvältä ja luoda hyvää fiilistä työpaikalla 😉
Vierailija kirjoitti:
Perehdyttäkää ne, niin oppivat
Päivä 1:
-Kuule, kun tämä on työpaikka. Omaa puhelinta ei voi pitää esillä.
-Ai, mä en tienny. Ku oli hilajsta, mä luulin... Mut mä en pidä puhelinta enää.
Päivä 2:
-Tästä puhuttiin eilen. EI puhelinta
- Ai niin. Sori.
Päivä 3:
-Sulla on taas se puhelin.
-Sori. Tää oli ihan tosi, tosi, tosi tärkeä asia. En mä enää.
Päivä 30
-Se puhelin pois.
-Joo, sori sori...
Päivä 31:
-Voiks sä kertoo mulle mitä mä oon tehnyt väärin, kun mun työsuhde lopetettiin?
Niiden tehtävä onkin yleensä näyttää hyvältä
Vierailija kirjoitti:
Kesätöissäkin se älypuhelin on tärkein juttu.
Sillä vaan leimataan töihin ja pihalle, ei muuta 😃
Että sikäli tärkeä kyllä 😄
Vierailija kirjoitti:
Perehdyttäkää ne, niin oppivat
Ei pidä paikkaansa, yksi lopetti kun ei saanut juosta tupakalla, toinen kun ei saanut olla tissit tiskissä!
Oma kokemukseni työelämästä ja useista työyhteisöistä on, että ihmettelen kun nuoret edes haluavat tulla työpaikoille, kun ne on täynnä epäkohteliaita keski-ikäisiä ja vanhempia ihmisiä vähättelemässä, moittimassa ja huutamassa toisilleen ja nuorisolle. Tulee ankeaa työkokemusta, joka ei juuri mielialaa ja tulevaisuuden uskoa työelämän suhteen nosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne osaa kirjoittaa, ei ne osaa puhua korrektia suomea, ei niitä voi laittaa asiakkaiden kanssa tekemisiin. Mitä virkaa niillä on?
Legit bro asiakaspalveluun. Minä kerron aina että meillä täällä puhutaan suomea tai englantia, että voitko toistaa. Hyvin äkkiä kääntyy ihan hyväksi suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Naisille perehdytys on juurikin täydellinen opetus asiaan, joka pitäisi olla itsestään selvä ihmiselle joka on vakuuttanut osaamistaan työhakemuksessa ja haastattelussa. On teillä se työelämä vaan todella vaikeaa kun kaikki pitää kädestä pitäen näyttää.
Kun ei ole mitään oma-aloitteisuutta ja luovaa ongelmanratkaisukykyä.
Ei meillä ainakaan voi nainen eikä mies voi tietää työtehtävistä yhtään mitään ilman perehdytystä. Töitä on erilaisia katsos. Sinä ehkä olet vähän yksinkertaisemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli nuori toista päivää töissä, kun alkoi kyselemään, että miten saa palkatonta lomaa. Oli kuulemma johonkin reissuun lähdössä. Sai sitten koko kesän vapaaksi.
Tuo nyt on sinulta puhdas powertrippi, "olet nuori eli olet orja jonka pitää nöyristellä joka ikinen sekunti!!" Onneksi oman ammatin kesätöissä pomot ovat asiallisia aikuisia, ja osaavat antaa sen 1-2 päivää palkatonta ihan samalla tavalla kuin vakkarillekin.
Kesätyöläinen otetaan töihin siksi että vakituiset ovat lomalla. Vink vink.
Tuo nyt on sinulta puhdas powertrippi, "olet nuori eli olet orja jonka pitää nöyristellä joka ikinen sekunti!!" Onneksi oman ammatin kesätöissä pomot ovat asiallisia aikuisia, ja osaavat antaa sen 1-2 päivää palkatonta ihan samalla tavalla kuin vakkarillekin.