Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~¤~Helminauhan maanantai~¤~

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yökyöpelöinti jatkuu!!

Näköjään nyt tällä joka toinen yö-tahdilla mennään... turhauttavaa! No sainpahan edes la-su yön nukuttua suht hyvin... huomenna on sitten taas VÄSY.

Onnea PEARL:lle pienestä prinsessasta, joka oli kyllä oikein hyvän kokoinen viikkoihinsa nähden! Toivottavasti vauvan tuoksuinen arki alkaa rullaamaan mukavasti!

Galluppeihin:

TH: Mulla ei oo pahaa sanaa sanottavana omasta Terkkarin tädistäni, on oikein mukava ihminen, ja luotan hänen arvioonsa monissa asioissa enemmän kuin lääkäriin... Siis ainakin nyt lapsia koskevissa jutuissa olen varma, että kokenut terkkarini tietää paremmin, kuin soosaavat terveyskeskus-lääkärit. (toki muualla voi olla parempia lääkäreitä, minulla ei alueen paikalliseen lääkärisetään ole kovinkaan kummosta luottamusta...)

ESIKOINEN syntyi rv 39+6, ja synnytys käynnistyi ihan itsestään kivuliailla suppareilla, vedet meni vasta kun kalvot puhkaistiin salissa ennen epiduraalia.

IMETYS: esikoisen aikana totesin, että imetys ei oo ollenkaan niin " rankkaa" öisin, jos sen ajan nukkuu...=) Eli minä en kerta kaikkiaan pysynyt öisin hereillä, kun imetystuokioita vieteltiin, ja siihen ei auttanut se, vaikka nousi istumaan. Muutaman kerran nukahdin sohvalle vauva rinnalla (apua), ja totesin, että on ehkä kuitenkin loppuviimein turvallisempaa imettää kyljellään sängyssä (ja nukkua siinä) kun kuukahdella muualle... Minä tosin heräsin aina siinä vaiheessa, kun vauva lopetti imemisen ja sain hänet siirtää nukkumaan omaan sänkyynsä imetysten välit. Ja uskoisin, että jotain saman suuntaista yritän nytkin...

SYNNYTYKSEN jälkeen (kun vaan paikat kestää) aion minäkin kiivetä pitkästä aikaa hevosen selkään, sitä hommaa on aika ikävä tullut... ja täytyy tunnustaa, että himojen listalla on myös tilkka BAILEY`S iä... NAM. (ja ei, minä en ole alkoholisti, kermalikööri tilkkanen jatkettuna maidolla on vaan niin hyvää...) Olipahan siinä tunnustus. =) Toivottavasti en järkyttänyt kenenkään mielenrauhaa...

Enpäs muista oliko jotain muuta kommentoitavaa...

Ai niin... kovasti minusta kuulostaisi siltä, että Henna_ taitaa olla seuraava lähtijä.....=) ainakin minun mielestäni vaikuttaisi melko todennäköiseltä, että lapsivettä ne lorahtelut on... Mutta mene ja tiedä, ammattilainen kun en oo sitten vähääkään.

Omassa navassa ei juurikaan muutoksia, vauva on alhaalla, ja hänen pään liikuttelut tuntuu tosi kurjilta, mutta ei muuta kun hammasta purren... lisäksi olen huomannut, että kun monet ovat maininneet, että vauveli rauhottuisi loppua kohden, niin minusta tuntuu, että tällä vain vauhti kiihtyy... ei siis tokikaan tee enää kuperkeikkoja, mutta pökkii ja tönii vähän väliä jonnekin... ja tilaa hänellä ei kyllä takuulla enää näihin temppuihin olisi. =) Taitaa tehdä vaan mammalle kiusaa...

No joo... josko yrittäisi taas mennä kokeilemaan tuonne sängyn pohjalle, jos vaikka edes vahingossa saisi unen päästä kiinni!

Mutta Hyvää yötä ja huomenta taas kaikille tasapuolisesti!

T: Helmiina 35+6

Vierailija
2/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun [color=deeppink]Onnea prinsessasta Pearl! [/color]

Voi kunpa tämäkin prinssi jo syntyisi, mutta eipä oo mitään merkkejä. =( En kyllä ole ihan täysin luovuttanut, etteikö Madam Mamman ennustama 4.2. vielä toteutuisi. =) [b]bd öö [/b]

Eilen tuli sit taas kinattua miehen kanssa melkein koko päivä, no lepyttiin siinä sit puolin ja toisin iltaa kohti, mut tuli taas sanottua sekä kuultua kaikenlaista.. Paras kyllä oli, että miehen mielestä minä istun koneella 20h/vrk!? Eilenkin kävin aamulla lukemassa s-postit ja samoin illalla, melkein koko tuon väliajan mies istui koneella! Mikä raivostuttavinta, niin hän ei voi edes ruokapöydässä syödä (tosi kiva esimerkki muksuille), vaan kantaa ruokansa tietokoneen tai telkun ääreen. Argh! Uhosin kyllä, et voisinkin pari päivää kokeilla tuota 20h/vrk koneella istumista (tietty muksut hoitaa samalla), ni katotaan mis kunnossa on kämppä sen jälkeen! Hän kun ei ilmeisesti käsitä, että ne astiat (mitkä hän vielä jättää sinne koneen/telkun ääreen!) eivät itsestään kulkeudu astianpesukoneeseen jne. Ja niitä saakelin sukkia!! Miten voi äijä levitellä likasia sukkia koko talon lattioille!? No niin, se siitä aiheesta, lisää riittäis loputtomiin, mut pitää rauhoittua..

Kahvinjuontiin en varmaan ole kommentoinut, mutta eipä siihen kommentoitavaa olekaan. En juo. Olen joskus ennen esikoisen raskausaikaa satunnaisesti kahvia juonut, sen jälkeen en ole maistanutkaan. Teelinjalla ollaan miehen kanssa molemmat. Mies tosin vielä jokin aika sitten joi kahvia, mutta huomattuaan kuinka koukkuun siihen jää, hän lopetti sen (/siirtyi batteryyn tms. energiajuomaan).

Kiva kuulla, että [color=lime]äippävaatteet [/color]tekee muillakin tiukkaa, ajattelin olevani joku poikkeus tässäkin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aqua]Nimistä ja kummeista [/color]ollaan kyllä keskusteltu, mutta tuloksetta. Minä laitoin siihen esitietolomakkeeseen hätäkastenimet ihan oman pääni mukaan, ja ne ois ne mun lempparit edelleen. No tytön nimi ois ilmeisesti edelleen se, mut pojan nimestä mies onkin perääntynyt. Ja kun häneltä ei niitä vaihtoehtoja myöskään irtoa, niin alan olla pian epätoivoinen, että tälle prinssille ei molempia miellyttävää nimeä löydykään. Kummit on tosi vaikea homma.. Kaveripiiristä kun ei oikein sopivia löydy, ja sukulaiset on jo aiemmilla muksuilla. No, onneks noita on vielä pari kuukautta aikaa miettiä..

[color=green]Himoja [/color]ei nyt mitään täysin vastustamattomia ole, porkkanat ja omenat ovat iltaisin herkkua. (Parempi kuin alkuraskauden lihapiirakat.)

[color=brown]Rahat [/color]on molemmilla omat, mut se maksaa ostokset, kummalla varaa on. Mun tulot kyllä aika olemattomat kun olen heti ylioppilaaksi valmistuttuani saanut esikoisemme ja ollut siitä asti kotona. Mies on nyt vuoden ollut töissä, joten hänelle ne suurimmat laskut ainakin jää maksettaviksi.

[color=blue]Seksi + villit unet: [/color]Seksi on jäänyt taas kokonaan (kuten aiemmissakin raskauksissa), mutta en ota siitä stressiä, koska on ennenkin synnytysten jälkeen taas lähtenyt seksielämäkin rullaamaan, niin miksi ei nytkin niin kävisi (meillä alettu 3kk synnytysten jälkeen). Villejä unia on silloin tällöin, tai oikeastaan nyt aika harvoin, muistelisin niitä olleen aiemmissa raskausajoissa enempi.

[color=agua]Vauvan nukkuminen [/color]tapahtuu öisin alusta asti pinniksessä, joka on meidän makuuhuoneen nurkassa (yläkerrassa). Alakerrassa on kehto, sekä varmasti vaunut myös käytössä päivisin nukkumiseen.

[color=teal]Neuvolantäti [/color]on ihan ok, vaikka (tietääkseni) hänkään ei kokemuksesta puhu, mutta kuuntelee ja ottaa tosissaan asiat, eikä valita mistään.

Saunomisestakin ollut vissiin juttua. Minä olen saunonut koko raskausajan ihan kuten normaalistikin, ja aion niin jatkaa edelleen. Tosin kun muksujen kanssa saunassa käy, niin yritän suoriutua siitä mahd. pikaisesti. On todella raskasta kylvettää/pestä siinä samalla 2 riehuvaa muksua (mies ei tietenkään voi tulla samaan aikaan, vaan menee meidän jälkeen - rentoutuen katsokaas!?!). Ja meillä ei ole edes suihkua, vaan pelkkä kylmä vesi+pata, johon pitää lämmittää vesi. Lattialämmityksestä puhumattakaan - jääkylmä betonilattia on. (Hiukanko haaveilen saunaremontista..)

Kasvatusjutuista ihan vaan lyhyesti, että sama linja (mikä se sitten liekään) jatkuu. Tosin _yritän tosissani_ vähentää huutamista, johon sorrun helposti (ja yllättäen niin tekee sitten muksutkin).

[color=red]Nenäverenvuotoa [/color]on mullakin raskausaikoina ollut useasti. Eli ihan yht´äkkiä varoittamatta alkaa nenästä veri valua. Ja yleensä näin tapahtuu sitten parina-kolmena päivänä peräkkäin. Kai se limakalvoista johtuu, ja nyt tää kuiva ilmakin varmasti vaikuttaa.

Aiemmat muksut meillä syntyneet rv39+3 ja rv39+4 (joten olisko nyt rv39+5?). Molemmat synnytykset alkoi kivuliailla säännöllisillä supistuksilla.

[color=deeppink]Raskauden jälkeen [/color]odotain innolla sitä tunnetta kun saa ilman suurempia ähkimisiä kengät jalkaan! Ja tietty saa taas paremmin autettua muksuja pukemaan ja halaamaan kunnolla jne. Ja pääsee muutenkin liikkumaan normaalisti - ei tarvii kiipeillä seiniä pitkin ylös lattialta jne. Eiköhän toi liikkuminen ole tosiaan ykkösenä.

Ai niin! [b][color=lime]MAMMUTTI! [/b]PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA VAAN, PALJON ONNEA MAMMUTTI, PALJON ONNEA VAAN! HYVÄÄ 27v SYNTYMÄPÄIVÄÄ! [/color]

[b]Emppu-mammalle [/b]muuten sama biisi! Ja vähän myöhästyneet synttärionnittelut! =)

Moni on kaatuillut - itse olen onneksi säästynyt, meinannut kyllä olen pariin otteeseen ihan kotipihalla. Yritetään nyt pysyä tolpillamme!

Limaisuus on täälläkin lisääntynyt, eiköhän se siis jotain loppuvaiheen merkkejä olis, kun niin monella tuntuu alkaneen sama juttu. ;) bd öö

Nyt aamupalalle! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Eiköhän tälläkin viikolla saatais jo muutama helmi maailmaan!? ;)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]37 (*poks*)

Vierailija
4/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli 28 v napsahti mittariin! ja 38 viikkoa tänään täynnä. ajatukset pyörii vaan tossa synnytyksessä, että mahtaako taas mennä yli lasketun? kun mitään merkkejä ei ole ilmassa, se on edes hyvä, et vauva on kyllä laskeutunut. esikoinen syntyi 40+5, myös kyllä ilman mitään merkkejä. ajattelin kuitenkin, et tästä toisesta tulis jotain ennakoivia supistuksia tms... mut en luovuta vielä, toivoisin, et ensi viikolla syntyisi ; )

nenäverenvuotoa on mullakin ollut muutaman kerran.

th mulla ihan ok, ei valittamista.

kun olen taas kunnossa, aion LAIHDUTTAA ja yrittää pitää muutenkin itsestä huolta. olen nyt yrittänyt motivoida itseäni terveelliseen elämään, niin ruoan kun liikunnan suhteen. toki nyt jo voisi syödä terveellisesti, liikkua ei enää kauheasti jaksa. on vaan lipsahtanut vähän huonolle linjalle vaihteeksi tuo syöminen. toki aion nauttia myös muutaman siiderin, kun vauva pärjää vastikkeella ; )

nyt lähdetään miehen kanssa korukauppoihin, lupasi ostaa mulle uudet korvikset, saan itse valita!!!

vko 38 tasan!

Vierailija
5/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Onnea vaan PIBALLE myös synttäreitten johdosta! [/color]

Meitähän on monta, jotka viettää synttäreitä näihin aikoihin!

Vähän olin toivonut, että Vilppu syntyis mulle lahjaks, mutta taidanpa saada sen hiukan myöhästyneenä lahjana..!

...kiitos MINNI laulusta!

Kateellisena oon lukenu joidenkin teidän juttuja neuvolantädistä.. Mulla kun on sellanen hössö täti, jonka kanssa ei taideta ymmärtää toisiamme kunnolla.

Edellinen täti olikin tosi loistava. Sille pysty kertoon mitä vaan ja se ymmärsi mua hyvin!

Toinen juttu mitä kateellisena oon lukenu, on noi seksihalut..!

Mulla kun ei oo minkäänlaisia ja mies on aika lailla joutunu kärsiin, vaikka urhoollisesti on jaksanutkin olla ilman pitkiä aikoja!

Mistähän sitä löytys annos mullekin haluja..?!

Toivottavasti löytyy synnytyksen jälkeen edes pientä kipinää omasta takaa!

Meillä on edelleen se oma talo etsinnässä eikä se homma tällä tahdilla etenekään, kun mies ei pistä tikkua ristiin asian eteen. Kyllä se katselee myynnissä olevia kohteita, mutta siihen se sit jääkin. Kaikki talot ehtii mennä kaupaks, ennen kun mies tajuaa, että ei sitä tulla kauppaan ovelle![color=red]ärsyttää!!..[/color]

Sit kysymys:

Teillä, joilla liitoskipuja on ollut, niin onko ne helpottanut loppua kohti?

Mulla tuntuu olo jotenkin paremmalta ja energisemmältä ja samalla liitoskivut on pikkasen alkanu helpottaan..

Vieläkin kyllä vihloo ja luut on kipeet, mutta ei niin paljoo, kun aikasemmin!

[color=steelblue]Pakkasta on meidän mittarissa -20, eikä auto oo ollu lämpiämässä, joten taidan viettää tämän synttäripäivän ihan kotosalla!

[/color]

Huomenna taas neuvolakin..ei juuri huvittais siellä rampata niin useaan, kun se on..

mammutti ja Vilppu rv 37+3

Vierailija
6/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusi helminauhalainen ilmoittautuu! Rohkaisin tuossa mieleni ja rekisteröidyin, kun halusin enskojen pinossa käydä kommenttia antamassa, joten " tuppaudunpa" teidänkin turinoihin mukaan :) Seuraillut olen taustalla jo rv 6 alkaen. Nyt ajattelin jo senkin takia liittyä mukaan, kun osalla tuntui olevan " huoli" , että jää maaliskuulla yksin pinoilemaan - ei hätää! Minä varmasti myös. LA siis 19.2., mutta varmasti menee yli. Kaiken lisäksi neuvolan TH sanoi (kun asiasta jo kysyin), että eivät kuulema ala edes rv 42 käynnistämään, jos vauvalla kaikki hyvin! Apua! Olin niin varautunut, että viimeistään 5.3. pääsee taas " normaalisti liikkumaan" ja vihdoin näkee tulokkaan, mutta kuinkakohan kauan sitä tosiasiassa sitten joutuu odottamaan... Joten ajanvietettä hakien ja keskusteluseuran toivossa tänne nyt liityn :)

Ikää siis 24v, raskausviikkoja tasan 37. Naimisissa olen, ja ensimmäinen lapsi tulossa. Siinä " täsmätiedot" alkuun. Palaan myöhemmin vastailemaan gallupeihin jne.

Ja onnea synttärisankareille! :)

Kuinka voin muuten tallentaa tekstini, jos satun romaania kirjoittamaan? Kun välillä olette kirjoitelleet täällä, että pitkän tekstin kirjoitettuanne teksti vain yht' äkkiä häviää... Joten onko olemassa jonkinlaista tallennus-mahdollisuutta tai jotain?

Pirteää pakkaspäivän jatkoa!!!

Pi-Ki ja " Eemeli" rv 37

Vierailija
7/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEARLILLE: Onnittelut rinsessasta, tulehan sitten kertoilemaan tarkemmin kun jaksat!

KUMMIASIAA:

Meillä ei siis ole nimistä ja kummeistakaan mitään hajua, meillä kun on " parhaat" käytetty jo. Esikoiselle olikin helppo keksiä kummit ja loput sitten käytettiinkin kuopukselle, mutta tälle " viimeiselle??" ei sitten jäänytkään oikein mitään sellaisia varmoja tapauksia=( Täytyy kuitenkin varmaan pyytää minun omia sisaruksiani kummeiksi niin ei tule mitään kummempia kädenvääntöjä. Tuntuu vaan vähän hassulta kun me ollaan sit kaikki toistemme lasten kummeja ihan ristiin rastiin, mutta ei se varmaan mitään haittaa =) Niin ja olis kiva et lapsella olis edes yksi sellainen kummi, jolla ei noita kummilapsia olisi jo roppakaupalla. Katsotaan nyt sitten lähempänä niitä ristiäisiä ja keskitytään nyt vain saamaan terve vauva ulos tuolta majapaikastaan.

KASVATUSTAVAT: En ajatellut muuttaa mitään, esikoisen jälkeen kun aloin odottaa tuota kakkosta niin mulla oli kymmeniä asioita jotka aioin tehdä toisin jne.... valitettavasti ne vaan ei toiminut niinkuin olin suunnitellut. Ja yksi asia mikä meillä meni ainakin ihan pieleen oli se että minähän päätin että kakkonen oppii nukkumaan tietysti ihan yhtälailla omassa huoneessa kuin esikoinenkin, joka ei koskaan ole nukkunut meidän vieressä (lukuunottamatta ihan vauvana noita imetyshetkiä) mutta siis 7 kk ikäisestä nukkunut heräämättä kertaakaan omassa huoneessa! YLLÄTYS, Meillä tuo kakkonen ei vieläkään (ikää kohta 3.v) nuku öitänsä kunnolla ja kipuaa meidän sänkyyn nukkumaan keskellä yötä! Ette usko kuinka monta tuhatta kertaa olen miettinyt et mitä mä oon tehnyt väärin/eri lailla kun esikoisen kanssa, mutta ihan turhaan. Meidän kakkonen on ollut joka asiassa ihan täysin erilainen kun tuo esikoinen, joten se niistä etukäteen suunnitelmista nukkumis-/syömisasioista jne... Katotaan minkälainen pirpana tästä tulee ja eletään sitten sen mukaan =)

Mäkin olen kyllä itselleni luvannut et opettelen laskemaan kymmeneen ja lopetan ylimääräisen huutamisen. Mulla nämä raskaushormoonit *seli,seli* tekee mut aika hirviöksi ja räjähdän aivan liian helposti. Normaalisti mulla on tosi pitkä pinna.

NEUVOLANTÄTI on meilläkin ihan ok, vähän sellainen joo,joo, tyyppi, mutta mulla ei suurempia ongelmia ole ollutkaan, joten ihan mukava nainen. Lääkärit täällä on ihan outoja, toinen ei tunnu tietävän mistään mitään, (ekalla kerralla kyseli noilta terkkareilta apua, mitä rautalääkkeitä suositellaan nykyään?!) ja oli myöskin niin hiljainen hissukka ettei sanaa saanut suusta. Toinen lääkäri olikin sit sellainen (kuulemma ihan asiantunteva) et levitti jalat, kurkkas jollain vekottimella sekunnin ja sanoi et kaikki ok, voit pukea ja lähteä!!! Siis tuo toimenpide kesti sen 10 sek, eipähän tehnyt kipeää! Ensi torstaina olis sit taas lääkäri, joten taas saan kokea varmastikin tosi ammattitaitoisen kohtelun jommalta kummalta lääkäriltä.

SAUNOMISESTA: Mä tykkään kyllä myös saunoa, mutta tällä hetkellä se on vähän hankalaa, kun ei meinaa taipua mihinkään suuntaa ja aina on myös nuo kaksi riiviötä, joita tarttee vahtia jatkuvasti. Meillä kyllä mies on aina mukana saunomassa ja jääkin sitten ottamaan aina kunnon löylyt kun me ollaan lasten kanssa poistuttu. Mä oon enemmän sellainen lämpimästä nautiskelija kun kova löylynheittäjä.

NENÄVERENVUOTO: Mulla on tullut joka raskaudessa myöskin jatkuvasti nenästä verta ja ihan yllättäen. Oli tosi kurja vaiva vielä silloin kun olin töissä ja yht' äkkiä alkoi nenästä tirskua verta ja kun sitä ei tullutkaan kerralla ihan vähän vaan ihan suihkuamalla, kyllä oli asiakkailla ihmettelemistä. Pakkanen pahentaa asiaa kyllä vielä entisestään. Onneksi tuo vaiva on sellainen et lähtee raskauden myötä pois.

AIKAISEMMAT SYNNYTYKSET: Meillä siis esikoinen syntyi rv 42+1 käynnistyksellä (kesto n.7h), oli minusta ihan mukava synnytys vaikka paljon rajumpi kun tuollainen " luonnollinen" jollainen oli kakkosen synnytys rv 40+4.

KIVUNLIEVITYKSESTÄ: Mä oon nyt viikonloppuna yrittänyt opiskella noista kivunlievityksistä ja tullut siihen tulokseen että tahdon varmasti kokeilla tällä kerralla tuota spinaalipuudutusta. Mä oon saanut siis kahdessa edellisessä tuon epiduraalin ja se on ollut ihan hyvä, mutta musta tuo ponnistusvaiheen kipu on ollut ilkeintä ja tuo spinaalipuudutus (jos se annetaan oikeaan aikaan) auttaa vissiin parhaiten tuohon, toisaalta mieskin tuossa jo ehdotti että eiköhän pyydetä kaikki puudutukset eli koko rahan edestä!! Nuo erilaiset puudutukset kun eivät sulje pois toisiaan. Kertokaa jos teillä on kokemuksia tuosta spinaalista!

RASKAUDEN JÄLKEEN: Odotan innolla KESÄÄ ja myöskin tuota liikkumista vapaasti, olen myöskin ajatellut päästä nyt eroon kaikista ylimääräisistä kiloista ja terveellinen elämä odottaa myös minua!!! Punaviiniä ja juustoja kyllä himoitsen minäkin, alkoholiton olut on maistunut mulle hyvin raskausaikana, joten ajattelin jatkaa tuota linjaa sen suhteen, kermalikööriä mullakin on tuolla kaapissa, joten eiköhän sitäkin tule jälkkäriksi (on muuten hyvää jätskin kanssa) maistettua sitten kun siihen on mahdollisuus.

MAMMUTILLE , PIBALLE JA EMPPU-MAMMALLE SUUREN SUURET ONNITTELUT!!! (toivotaan et muistin nimet oikein)

Nyt täytyy lähteä jo kaupoille, joten palailen asiaan myöhemmin.

t.kolomonen rv 36 *poks*

Meitä ylimääräisten kilojen pudottajia taitaa olla aika monta, perustettaiskos joku " laidutus" ryhmä sitten synnyksen jälkeen? Olis ehkä helpompi motivoitua....Onko joku muuten ajatellut liittyvänsä johonkin painonvartijoihin tms.?

Vierailija
8/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PI-KI Tervetuloa

PEARL07 Onnea paljon pikkuprinsessasta.

Mammutille ja piballe synttäri onnittelut.

Mulla tänään painoarvio ultra. Saa nähdä kuinka iso mötikkä tuolla vatsassa köllii....

LIITOSKIVUISTA. Minulla ainakin näyttää kivut pahenevan loppua kohden. Käveleminenkin sattuu ihan tosissaan. AUTS. Yöllä myös pitää kääntää kylkeä koko ajan kun lonkkia särkee mielettömästi.

( . ) Eilen illalla supisteli kun käytiin kävelyllenkillä muksujen kans. Jospa mullakin nyt alkais pikkuhiljaa nuo harjoitussupparit. Yleensä mulla on ollut pari viikkoa ennen synnytystä noita harjoitussuppareita.

Jomppana tasan 37

Vierailija
9/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on just tollaisia!!!! Mulla on nyt taas asiat ihan hyvin, kun taas jouluna mä kiehuin kun mun ukko oli ihan kamala. Meillä mies vitkutteli eikä ottanut meidän autoasiaa ollenkaan vakavasti ja odotti tosiaan et joku ajaisi sopivalla autolla meidän pihaan!! No nyt onneksi otti itseään niskasta kiinni ja uusi auto seisoo meidän pihassa ja nyt mahdutaan siis liikkumaan koko porukka vauvan synnyttyä.

Meillä sit myöskään mies ei oikein tajua että mä siivoan ihan kokoajan kun olen jalkeilla, jos on päiviä kun olen tosi kipä tai jotan niin tää kämppä näyttää siltä kun ydinpommi olis räjähtänyt. Mies ei oikein tunnu käsittävän tuota asiaa. Mä kun vielä olen kotona lähes aina niin ei mies joudu yksinään lasten kanssa kovin täällä touhuamaan ja jos ovatkin joku päivä keskenään niin tulenhan minä sitten kotiin ja siivoan heidän sotkut! Saas nähdä millainen kaaos täällä on kun tulen laitokselta kotiin? Mies varmaan palkkaa jonkun siivoojan tänne!

Nyt ei muuta!

t. kolomonen rv 36+0

Vierailija
10/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdäänkö me oma pino jonnekin noista synnytyskertomuksista vai?

Tammikuisilla on ainakin tuolla synnytyspuolella oma pino.

Vierailija
11/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vaan kaikille.

Sairaalassa tuli tänään käytyä ja voi tuska. Vi.....ttaa oikein kunnolla. Piti mennä anopin kanssa kun en itse vielä löydä tietä sairaalaan. Anoppi on ylinegatiivinen ihminen ja tuntuu että kaikkeen löytyy negatiivista sanottavaa.

Meidän auto on ihmeellinen kun pyyhkijän sulka menee automaattisesti päälle, auton istuin ei säädy kunnolla, vanhat autot on parempia,ultrat ovat kauheita, ultrasta saadut kuvat on kauheita, tutun saama vauva on kauhean ja kamala iso 8 pisteen vauva, vauvan tukka on hirveän värinen punainen, kyseisen vauvan äiti on kauhea, kamalaa kun mä olen yksin Hollannissa, mulla on kamalan iso koira, mä oon kuulemma ihan liian aktiivinen viimesillä viikoilla, plääh kun se neuvolanainen on ihan toiselta puolelta maata muuttanut tänne asumaan (n. 200 km), tuossa talossa asuu puolalaiset jotka on ihan plääh....

plääh = on anopin oma sanonta jota käyttää kuin joku pikkulapsi, jos ei tykkää jostain.

Jotenkin en kestä, suurin osa mistä puhutaan on pelkkää negatiivista. Pieninä annoksina se menee, mutta kun kauemmin joutuu hänen kanssaan olemaan niin ei jaksa. alkaa v....

Niin painoa on nyt 74,9 kg eli noin 15 kg on kertynyt jo raskauden aikana. Oikein jo himottaa että pääsen lenkille koirien kanssa ja tekemään vatsalihaksia, niin ja käyttämään normaaleja farkkuja.

Kaikki vauvalla on hyvin. Veriarvot ok ja verenpaine ok.

Neuvolatädeistä yms.... Joka kerta on eri henkilö. Osa aivan ihania ihmisiä ja olen saanut todella hyvää palvelua. Välillä on osunut huononpia niinkuin tänään. Sanoin että en osaa kunnolla hollantia että jos sitten sanoo vaikeita sanoja englanniksi.. Empä kuullut lääkäriltä ainuttakaan englannin kielistä sanaa. Puhui vielä murretta jota on vaikea ymmärtää.

No sitten oli toisen hoitajan kanssa kirjautuminen synnytystä varten ja se sujui hienosti. Hän puhui hyvää hollantia ja käänsi vaikeita sanoja kysyttäessä englanniksi. Kirjoitti vielä papereihin että puhun hyvää hollantia ;-) lämmitti mieltä mukavasti.

Toivon että vauva syntyy tällä viikolla ettei ensi viikolla tarvi anopin kanssa uudelleen mennä sairaalaan.

jjae + merimiina 38+0

Vierailija
12/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN PALJON ONNEA SYNTTÄRISANKAREILLE!!!

TERVETULOA UUSILLE!!!

JA ERITYISEN PALJON ONNEA PEARL, PIKKUPRINSESSASTA!!!

Heti alkuun nyt kun muistan joku kyseli spinaalipuudutuksesta ja mä haluisin kans kuulla kokemuksia siitä, jos niitä vaan löytyy. Jos meinaan tää kakkonen nyt sattuis sit tulee nopeemmin ku ykkönen ni ois kiva tietää vaihtoehto epiduraalille. Koska luomuna en haluis todellakaan synnyttää.

Muuten omaan napaan kuuluu suht hyvää, elikkäs viime yön nukuin tooodella hyvin ja olo on pirtsakka kun ulkonakin on mitä täydellisin talvi-ilma ja oli jo oikeestaan koko viikonlopun. Kummasti toi sää vaan piristää jos se on hyvä, ku toi ikuinen pimeys ja vesisade se kyl vaan vetää mielen maahan.

Kämppä on siivottu ja nyt ajattelin oikaista tohon sohvalle, joten hyvää päivänjatkoa ja palailen illalla ainaskin lukemaan.

Emylis 38+1

Vierailija
13/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Hei kaikille tasapuolisesti.

Hauskaa kun yleensä pitää maanantaita tyhmänä päivänä mutta nyt se tietää aina uutta viikkoa ja jotenkin sitä odottaa. Onneksi ja samalla myös pelottavaa kuinka nopeasti nämä viikot vierii..

Mitäs meidän synnyttäjille kuuluu? Ovatkohan jo vauvansa saaneet? [b]Maaret(ti)[/b], [b]Frog[/b], [b]Mairanne[/b]?

Entäs [b]Heinän[/b] ja [b]Hennan[/b] tilanteet? Onko edistystä?

Kivaa varmasti kun tämä täällä utelee. Saattaa olla vähän pipo kireällä jos ei mitään ole vielä tapahtunut =)

PEARL kovasti ONNEA[/color] [color=red][size=2]tytöstä.[/size][/color]

[color=blue][b]Mammutille[/b) ja [b]Piballe[/b] synttärionnittelut.[/color]

[color=purple]Pi-Ki ja muut uudet tervetuloa!

Heinä ja Kolomonen ovat ainakin saaneet ensimmäisen yliajalla käynnistettynä ja toinen on silti tullut " normaalisti" . Ihanaa, saitte valettua hieman toivoa tänne ettei ehkä joudukkaan taas käynnistykseen...

Synnytystarinoita on ihana lukea, joten mukavaahan se olisi jos meillä on oma pino. Saattaa tietysti käydä niin että palstailu vähentyy radikaalisti vauvojen syntymän jälkeen. Varsinkin ne joilla on muita lapsia... taitaa käydä niin että aina joku on vaatimassa äidiltä huomioo =)

Ei nyt tule muuta mieleen... tänään on TAAS neuvola =/ ei jaksaisi siellä todellakaan enää ravata.

Ainiin... teksti kannattaa maalata hiirellä ja kopioida niin ei sitten harmita jos häviää taivaisiin.

MyQ 38+5[/color]

Vierailija
14/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teksti kannaa myös kirjoittaa ihan vaan perustylsästi niin ei tarvitse häpeillä omia mokiaan :D

Vierailija
15/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JJAE: On sulla kyllä tosiaan negatiivinen anoppi. Koita kestää. Mulla on yksi naapuri,jolla on myös joka asiaan vaan negeatiivistä sanomista. se on tosi rasittavaa kuunnella aina samaa valitusvirttä joka ikiseen asiaan. :(

SPINAALIPUUDUTUKSESTA: Minulla on kyseisestä puudutuksesta 2 kokemusta ja kumpikin erilainen. Toisessa synnytyksessä sain sen juuri oikeaan aikaan ja se tehosi tosi hyvin. Otti kivut pois ihan täysin avautumisvaiheen lopusta. Ponnistaessa tunsin sellaista painetta ja pientä kipua, mut ei mitään tuskallisia kipuja.

Sit kuopuksen synnytyksessä sain spinaalin, kun kohdunsuu oli jo auki 8 senttiä. Ja kauheet supistukset päällä. Spinaalin laiton jälkeen kivut loppui ihan heti ja myös loppui supistukset. Aivan totaalisesti. 2 tuntiin ei tullut yhtään kunnon supistusta ja kohdunsuu ei sitten auennut loppuun asti. minä vain makasin ja ihmettelin kun mitään ei tapahtunut. Sit kun puudutteen vaikutus alkoi hiipumaan niin synnytys käynnistyi uudelleen ja alkoi supistelemaan kunnolla. Kohdunsuu aukes puolessa tunnissa 10 senttiin ja pääsin ponnistamaan. Enää en saanut kivunlievityksiä ja vauva syntyi ilman puudutteita sit...

Eli se voi näköjään samalla ihmisellä tehota kahdella tavalla.

Aion kuitenkin tulevassa synnytyksessäkin jos mahdollista kokeilla spinaalia,kun se oli kuitenkin eka kerralla niin hyvä ja tehokas.

Jomppana 37

Vierailija
16/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosalunda tossa taisi kysellä: En muista, että olenko kysynyt aiemmin, mutta jääkö teille muille helposti paha maku suuhun tässä raskauden lopussa? Varsinkin jos ja kun syö makeaa, niin suuhun jää jotenkin outo maku hetken kuluttua? Johtuukohan jatkuvasta suun kuivumisesta vai erittyykö sylkeä eri tavalla. Mene ja tiedä...

Mulla ihan sama juttu....olen itsekin ihmetellyt, että mistä voisi johtua. Tuntuu, että koko ajan pitäisi olla harjaamassa hampaita ja etenkin kieltä...tuntuu et se paha maku jää etenkin siihen kiinni.

Silvermint rv 37+4

Vierailija
17/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä[color=blue] JJAEN [/color] anoppi kuullostaa ikävältä! Ei oo varmaan hauskaa kun joutuu anopin kanssa käymään tollasissa paikoissa ja kuunteleen negatiivisia juttuja kaiken aikaa, kun kuitenkin oma mieli on varmaan sullakin ihan positiivinen ja ajatukset vauvassa!

Mulla on tällähetkellä menossa oikeen pitkäkestoinen anopin kaihtamiskausi, enkä taida vähään aikaan siitä päästä.. Jotenkaan ei vaan jaksa kuunnella sen juttuja, varsinkin, kun se jauhaa vaan muista ihmisistä paskaa. En oo kertonu sille oma-alotteisesti mitään tästä vauvasta, enkä raskaudesta, kun en halua, että se laulaa mun juttuja kaikille ketä vastaan tulee. Eikä sen (mun mielestä) tarvi tietää muutenkaan mitään mun asioista...En haluais, että sille ilmotetaan edes kun tää lapsi syntyy...

Taitaa olla hiukan hormoonien sumentama ajatusmaailma mulla tällä hetkellä!

..huh huh..kylläpä helpotti taas purkaa vähän näitä anoppi-patoutumia!

Minä en oo huomannu pahaa makua jäävän suuhun syömisen jälkeen, mutta kurkkuun kylläkin tulee pala.. Se johtuu varmaankin närästyksestä!

Yksi uusi on taas ilmottautunut joukkoon. (Unohdin nikin heti kättelyssä) Tervetuloa!!

..paljon oli asioita mielessä, mutta en -yllätys yllätys- muista, joten palaan taas hetken päästä!

m

Vierailija
18/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valvotun yön jälkeen tämä Helmi pääsi vasta nyt ylös... onneksi (ja luojalle kiitos siitä...) esikoisella on tänään hoitopäivä, joten sain nukkua rauhassa. On se kummallista, miten yöllä valvottaa, mutta päivällä kyllä saa nukuttua ihan kuinka paljon tahansa...

Spinaalista on ollut puhetta, ja kyllä, minuakin kiinnostaa siitä kokemuksia kuulla, joten te joilla niitä on, älkää nyt pihdatko infoa!! =) Mäkin sain esikoisen aikana epiduraalin, joka toimi ihan hyvin, mutta nyt ehkä kiinnostaisi kokeilla tuota spinaalia, siitä on niin monta hyvää kokemusta kuullut...

Apua, mulle tulee puolen tunnin päästä yllätysvieraat (just soittivat) ja kämppä on katastrofaalinen, palailen myöhemmin!!!

T: Helmiina

Vierailija
19/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt jos vastailen omalta osaltani gallupeihin ym.

PAHAA MAKUA en oo huomannut jäävän suuhun. Tai en ainakaan oo kiinnittäny mitään huomiota asiaan...täytyypä tarkkailla!

TH: On aivan huippu! On ollut alalla jo kauan, ja osaa puhua ihanan rauhoittavasti, jolloin oma olotilakin rauhoittuu, vaikka olis mikä hätä. Esim. kerran pelästyin, kun en ollut yli vuorokauteen tuntenut liikkeitä, niin jo pelkkä puhelinkeskustelu rauhoitti, ja lisäksi hän kutsui minut ultraan. (Meillä neuvolassa ultraus-mahdollisuus, ei tarvitse lähteä lääkäriin/synnärille.)

KAHVI: Juon melko vähän, max. 2-3 kuppia päivässä.

NIMI/KUMMIT: Kummit on päätetty, ja nimestäkin on vain 2 vaihtoehtoa jäljellä. Odotellaan, kummalle tulokas näyttää :) Tytön nimiä ei juuri olla mietitty, kun varmistui siellä 3D/4D-ultrassa pojaksi.

HIMOT: Ei juuri mitään muutosta raskautta edeltävään aikaan. Karkkia menee joka päivä (hyi mua!), mutta toisaalta oon alkanu tässä loppuraskaudessa oppia syömään kunnon aamupalankin. Syödä voisin siis koko ajan, ja siitä kertoo jo noi 15 tullutta lisäkiloa..gröhöm...

RAHAT: On meillä miehen kanssa yhteiset. Vaikka mies tienaa muutenkin noin 3 kertaa enemmän, ei sillä ole väliä. Minä hoidan yleensä kaikki raha-asiat (=laskut) ym. Tili on yhteinen.

SEKSI+UNET: Juu, seksiä on ollut hieman vähemmänlaisesti. Itsellä enemmän haluja kuin miehellä. Unia (siis näitä villimpiä) tulee nähtyä silloin tällöin.

VAUVAN NUKKUMINEN: Pinnasänky on meidän makuuhuoneessa, jospa hän siellä nukkuisi. Nähtäväksihän se jää.

SAUNA: Käyn ihan normaalisti saunassa, väh. 2 kertaa viikossa. Kauhean kovia löylyjä ei vaan jaksa enää ottaa.

KASVATUS: Tämä on siis ensimmäinen lapsi, joten en osaa tähän vielä kauheasti sanoa. Samoja kasvatusperiaatteita varmasti käytetään, mitä ollaan miehen kanssa kotoamme itse opittu. Tuota huutamista vaan itsekin pelkään... Täytyy vaan koittaa laskea kymmeneen, koska tottahan se on, että mitä rauhallisempi itse on, sitä paremmin varmasti tilanteet selviää...kai... :)

SYNNYTYKSEN JÄLKEEN: Odotan laihtumista (=helpompaa liikkumista), ratsastusta jne. Ja graavilohen syömistä. En kauhean tarkka ole syömisistä ollut, esim. maksamakkaraa olen silloin tällöin syönyt, samoin aurajuustoa pizzassa, maksalaatikkoa, juonut joskus ykkösoluen tai pari jne. koska maksamakkaraakin saa syödä melkein kilotolkulla, ennenkuin siitä liiaksi A-vitamiinia ym. tulee... Se oli vain yllätys (TH kertoi), että listeria voi aiheuttaa sikiön vammautumista (ei siis ainoastaan keskenmenoa tms.), joten sitä kalaa ym. olen välttänyt. -No johan käytin lyhenteitä... :) Mutta eiköhän noissa ruoissakin ole hyvä pitää vain mielessä, että kohtuus vain kaikessa.

Synnytyksen käynnistymisestä ei täällä ole kyllä toivoakaan. Ei juuri supistuksia tai mitään muutakaan. Olin muutenkin valmistautunut siihen, että " kärvistelen" rv42 asti, mutta TH sanoi, ettei tätä käynnistetä vielä silloinkaan, jos vauvalla on kaikki hyvin! Että saapas nähdä sitten... Onneksi viimeisiä viedään! :)

Maanantain jatkoja kaikille!!! =D

Pi-Ki ja Eemeli rv 37

Vierailija
20/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekana se laihdutus-ryhmä-juttu:

Täällä ensimmäinen innokas ilmottautuu!

Se vois porukalla olla helpompaa ja kannustavampaa, kun ihan yksin!

Minä oon joskus ollu painonvartioissa ja sainkin 9kg lähteen, mutta pisemmän päällä en jaksanut siellä käydä puntarissa.

Ajattelinkin nyt kokeilla ihan terveellisellä ruokavaliolla alkuun ja vähän pienempiä annoksia, mihin oon tottunu ja kattoo alkaako tehoon.. jos ei niin sit vois jotain erikois-ohjelmia kokeillakin.

Ja sit se synnytyskertomus-pinkka:

Hyvä idea! Sikäli kun porukka vauvanhoidolta ehtii, niin olis kiva johonkin kerätä Helmiksien synnytykset!

m