Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~¤~Helminauhan maanantai~¤~

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täällä pitkästä aikaa, vaikka viimeksi lupasin parantaa tapani ja kirjoitella useammin, mutta kuinka se taas vaan on jäänyt...lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin kuulumisisanne...

vastailen nyt osaan gallupeista

NIMI: pojan nimi on ollut tiedossa jo kauan, mutta itsellä on sellainen tilanne, että ei ole mielessä yhtään sopivaa tytön nimeä... koulussa työskennellessä melkein jokaisesta nimestä tulee joku oppilas mieleen ja sitten se nimi ei kuulostakaaan enää niin hyvältä...mies ei meilläkään ole sanonut juuta eikä jaata nimiehdotuksiin, ehkä pitää sitä vielä liian aikaisena...kolminimisiksi olen molemmat ajatellut ja yksi tytön nimi kulkee suvussa ja otan sen kyllä myös käyttöön jos tyttö tulee...

KUMMIT: ensimmäistä kun odotelllaan niin kummien valitseminen on melko helppoa...molempien sisarukset kumppaneineen..itse olen kyllä sitä mieltä, että kaverit olisi ollut parempi valinta kummeiksi, kun sukulaiset on ja pysyy lastemme elämässä.. miehen veljeä ja hänen vaimokettaan on kuitenkin velvollisuus pyytää kun olemme heidän pojan kummit enkä voi olla sitten pyytämättä omaa veljeäni... ihan hyvät valinnat silti varmasti ovat...

SAUNOMINEN: saunomassa olen käynyt ihan normaalisti...meillä sauna lämmitetään melkein joka päivä, ainakin joka toinen päivä eli saunottua tulee melko runsaasti...

SEKSI: minulla ei kanssa ole haluja ollut oikein koko raskauden aikana, mutta miehellä senkin edestä... on aina ollut aika halukas sen suhteen ja nyt on vielä sitä mieltä, että täytyy saada varastoon kun synnytyksen jälkeen tulee kuitenkin olemaan taukoa...muutama riita ollaan saatu aikaiseksi kun itseä ei oikein tunnu haluttavan ja hänen yrityksensä näin ollen menevät penkin alle... on kuitenkin tajunnut jotenkuten asian ja osaa pitää hyvänä myös ilman seksiä mikä on iso helpotus itselle...

NEUVOLANTÄDIT: ovat vaihdelleet koko raskauden ajan kolmen, oikeastaan neljän välillä...kaikki ovat kuitenkin ihan mukavia, kenestäkään ei ole huonoa sanottavaa...

RAHAT: molemmilla on omat tilit ja molemmat maksaa omat laskunsa...nyt kun jään vielä pennittömämmäksi niin luulen, että iso osa laskuista siirtyy miehelle...meillä on ollut vielä sellainen jako, että minä maksan sähkölaskun ja yhtiövastikkeen ja mies lainan lyhennykset... saan nyt maaliskuun loppuun palkkaa ja saa nähdä miten laskujen hoitaminen sen jälkeen menee, itse en ainakaan voi maksaa samoja summia kun nykyään..olen kyllä hieman katkera omasta makusosuudestani kun mies saa kahdessa viikossa saman palkan kun itse kuukaudessa, oikeastaan kilometrikorvaukset huomioiden vielä paljon enemmänkin...keskusteltu on tästäkin moneen otteeseen eikä aina niin kauniisti..kauppareissut maksaa se kumpa kaupassa käy, jos olemme yhdessä niin mies maksaa...kaikki tulevalle pienokaiselle hommatut lastentarvikkeet mies on onneksi maksanut ja kyselee hän sentään välillä rahatilannettani ja jos pahalta näyttää niin saan kyllä käyttää hänenkin tiliään...

VAUVAN NUKKUMINEN: vauva mitä luultavammin tulee nukkumaan makuhuoneessamme, jossa pinnasänky on aivan kiinni sängyssämme laita laskettuna...siitä hänet on sitten helppo siirtää syömään ja takaisn nukkumaan.. täytyy vaan katsoa miten kaikki lähtee sujumaan kun meillä kaksi kissaa ja bokseriherra nukkuvat myös yön sängyssä, jokaisella on oma paikkansa...voi olla, että alkaa tulla ahdasta...

aiheesta olisikin kysymys.. eli eikö vauvaa pitäisi röyhtäyttää myös yösyöttöjen aikana? itse olen vaan niin huono nukkumaan, että syöttäminen ehkä onnistuu makuuasennossa ja sen jälkeen saa ehkä nukuttuakin, mutta jos joutuu nousemaan ylös röyhtäyttelemään niin omasta unesta ei ole enää tietoakaan...tietysti röyhtäyttelen ennemmin kuin annan vauvan kärsiä vatsavaivoista..kokeneet: mitä mieltä asiasta?

KIVUT: itselllä ei suurempia kipuja ole ollut koko raskausaikana...mitä nyt normaalia kolotusta rasitusken jälkeen siellä täällä...painoarviossa lääkäri käski ahkerasti käymään kävelemässä, että jotakin alkaisi tapahtumaan..ollaan nyt koiruuden kanssa käyty joka päivä parin kilometrin metsälenkki rämpimässä ja sen jälkeen kyllä kolottaa, mutta muuten vointi on melkon hyvä... lattialta ylös pääsy tietysti on melko hankalaa ja öisin kyljen kääntäminen saattaa tehdä kipeää, mutta se taitaa kuulua asiaan..harjoitussuppareista ei ole tietoakaan...vauva kuitenkin on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, että sen puolen olisi jo tervetullut...luulinkin perjantaina, että lähtö on lähellä, kun vatsa oli aivan sekaisin ja limainen vuoto lisääntyi, myös ihmeellistä painon tunnetta oli alaosastossa, muttta eipä mitään ole vielä tapahtunut...harmi!

LUPSAKKAAN LEPPOISAT SYNTTÄRIONNITTELUT PÄIVÄNSANKAREILLE JA ERITYISONNITTELUT PEARLILLE PIKKUISESTA TULOKKAASTA, ONNELLISIA JA VAUVAN TUOKSUISIA HETKIÄ! toivottavasti moni meistä saisi kokea vauvan tuoksuisia hetkiä ihan lähipäivinä!

jospas tältä erää lopettelisin...

pajuska&aarre 38+4

ai niin... laskettuaikani on väärin tuolla tiedoissa eli se on jo 8.2

Vierailija
22/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän pirteätä porukkaa. Mulla täysin erilainen olo; perjantaista jatkunut flunssa on vienyt kaikki voimat, päätä särkee ja väsyttää ja pää räkää täynnä. Toivottavasti tää olotila ehtii parantua ennen synnytystä. Laskettuun aikaan kun on enää viikko!!!! Onko ketään muuta flunssaista? Miten ottee itteänne lääkinny? Itse olen ottanut Panadoleja ja Bafucinia kurkkukipuun. Yöt on yhtä kärsimystä kun nenä menee ihan tukkoon=(

Pitäisi käydä kaupassa mutta en ehkä pysty, oottelen miestä kotiin (onneksi työvuorot sillä muuttui että tulee tänään kotiin)

Onnea PEARLille tytöstä! Ihanaa!=)

Meilläkään ei ole kummeja vielä valmiina. Sitä miettii, että olisiko ystävät vai sukulaiset parempia. Omat kummini kun olivat tuota ystävälinjaa ja ystävät valitettavasti eivät aina pidä koko elämää yhteyttä vaikka näin vanhempani olivatkin varmaan ajatelleet..Sukulaiset ovat siinä mielessä " varmempia"

Onneksi synnytys ei ole pahimpaan flunssaan nyt alkanut, eilen vihloi kipeästi muutaman kerran selästä - olisiko olleet supistuksia?

Kaikille pirteää pakkaspäivää,

Limonadi ja poju rv 38 + 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuska:

Hyvä pointti toi röyhtäyttäminen!

Itse en kyllä kuolemaksenikaan muista miten meillä toimittiin..! (voiko olla näin huono muisti?!) Ei varmaan sit yöllä " kiitelty" juurikaan, jos ollen nukahtanu syöttöön..

Välillä saatoin varmaan herätä ja nousta istuun seinää vasten ja röyhtäyttää siinä, mutta uni mulle on siinäkin varmaan tullu. (kuullostampa hyvältä äidiltä!)

Saattaa olla, että puhun ihan mitä sattuu, kun en tosiaan kaikkee muista, kun siitä on niin pitkä aika!

m

Vierailija
24/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kovasti onnea kaikille päivänsankareille ja erityisesti helmensä saaneelle!!!

Oma helmeni tuntuu viihtyvän hautomossaan. Eli ei mitään synnytykseen viittaavaa ilmassa... Eilen alkoi vihloa kipu reisiin. Tuntui, että menee välillä jalat alta. Tänään olut rauhallisempaa. Tosin rauhallisempaa muutenkin, kun esikoinen on päiväkodissa ja olen yksin kotona :-) Heräsin juuri kahden tunnin päikkäreiltä, joten taas jaksaa illan ja alkuyön kukkua!

Kun pääsen tästä tilastani, kaipaan eniten esteetöntä liikkumista. Sais kengät ilman apua ja ähkimistä jalkaan ja vessanpöntöllä pystyis olemaan etukumarassa! Ja totta kai ruokia: graavikalaa, maksaa, olutta... Mahallaan nukkumista, juoksemista jne., jne... Mulla on nyt ihan veto pois, enkä juuri liiku minnekään, joten ei mielikään kauheen ylhäällä ole.

Rahoista kanssa oli ollut puhetta. Meillä on omat tilit, yhteiset menot maksetaan suurin piirtein puoliksi. Nyt kun omat tuloni romahtavat huhtikuun alusta, saa mies vähän enemmän maksettavakseen, koska omat rahani eivät yksinkertaisesti riitä.

Vauvan röyhtäyttämisestä öisin. Hmm, mites se menikään? Alkuunhan sillä tuli joka syötön jälkeen kakat housuun ja röyhtäisi siinä vaihtorumbassa samalla. Muistaakseni röyhtäytin sen aina jos satuin itse olemaan hereillä, vauva ei siihen herännyt, vaan jatkoi uniaan. Oli muutenkin hyvä nukkumaan ja samaa toivon tulokkaalta. Saahan sitä toivoa!

Mukavaa maanantaita!

Timbe 38+3

Vierailija
25/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, hyvä pointti tuo vauvan röyhtäyttäminen! Itse muistelisin, et olen aina ruokailun päätteeksi vauvan röyhtäyttänyt, paitsi jos vauva nukahtanut rinnalle, niin tällöin en muistaakseni ole röyhtäyttänyt, vaan sitten kun vauva herää, niin on se röyhy tullut siinä vaiheessa kun pystyyn nostaa.

Entäs yölliset vaipanvaihdot? (On kyllä huono muisti, kun saa oikein kunnolla muistella..) Muistaakseni vaipan vaihdoin vaan silloin jos haisi, tai jos oli yökkärikin jo märkä, eli en joka kerta kuitenkaan. Ja vaipanvaihto olisi hyvä saada tietty hoidettua ennen syömistä, vaikka voikin aiheuttaa itkua (ja muut herää..), koska ruokailun jälkeen se on vauvalle taas varma herätys ja nukahtaminen vaikeampaa.

Nyt katsomaan ettei ruoka pala..

Ai niin, ja tervetuloa uusi nauhalainen (hitto kun se nikki unohtui!)! Meillä onkin sama LA! =) Missäs aioit synnyttää? Minä SatKs:ssa.

Minni taas

Vierailija
26/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tuo viikonloppu ihan pimennossa, kun tietokone ei suostu toimimaan. :( Aina väitän miehelle, että en sitä edes tarvitse, mutta asia onkin toinen, kun sinne ei vaan millään pääse. ;) Nyt olen vanhempieni luona vierailulla ja heti koneelle.

Muutenkin viikonloppu meni vähän ikävissä merkeissä. Esikoinen on taas kipeä. ;( Perjantaina lähti yhtä äkkiä ääni ja meni tosi tukkoiseksi. Infektioastma hänelle on, joten lääkkeet oli taas käytössä. Mutta silti käytiin kaksi kertaa lääkärissä. Kurkunpääntulehdus luultavasti. Viime yönä nousi taas kuume. ;(

Olin koko viikonlopun niin turvoksissa, että... Kävin jo ensiavussa pissalla eilen, mutta ei ollut mitään häikkää. Niin, ja perjantai-iltana ja siitä lähtien on tullut sitä limaa, eli tulppa varmaan irtosi. Saa nähdä tarkoittaako mitään, esikoisesta meni tulppa sunnuntaina ja torstaina syntyi pienokainen. Nyt ei kyllä mitään merkkejä ilmassa. :)

EDELLINEN SYNNYTYS:Esikoinen syntyi 34+3, yllättäen meni vedet ja siitä se käynnistyi itsestään.

KIVUT: Tuntuu hieman liitoskivut vähentyneet, mutta ajoittain ovat vieläkin kamalia. Öisin on varsinkin tuskaa kääntää kylkeä. :( Käveleminen on oikeastaan pitkästä aikaa helpompaa ja kivuttomampaa.

TH: Mulla on kyllä ihana terkka. On tosi nuori, mutta sille on helppo puhua. Ja se ottaa asiat todesta. Tosin tuossa tilanteessa, kun mun piti valita sitä synnytystapaa (sektio vai perätilasynnytys), olisin ehkä kaivannut kokeneemman th:n vinkkejä.

VAUVAN NUKKUMINEN+IMETYS:Vauva nukkuu omassa sängyssä alusta asti. Niin teki esikoinenkin. Imetys on mulle ihan uusi asia. Esikoinen oli kaksi viikkoa lastenosastolla ja ei koskaan oppinut imemään rintaa. Joten olen osittaisimettänyt n. kaksi viikkoa ja todella huonoin tuloksin. Ei mulla edes maito noussut kunnolla, vaikka sain jotain lääkettäkin sitä varten. Oli sen verran shokki tuo ennenaikainen synnyttäminen :(

Äh, lopettelen nyt, kun täällä ei saa hetkeäkään rauhaa. Koko ajan joku selän takana katsomassa, että mitä teen... Saisipa ukko illalla oman koneen kuntoon.

Onnea vaan oman nyytin hakeneille, Pearlko se oli, joka oli prinsessan saanut. Ja tsemppiä hakemaan lähteville.

-Saibu ja juniori 37+2-

Vierailija
27/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun pakkanen vähän lauhtuu niin pääsee ulkoilemaankin. Toivottavasti sitten ei ole paukkupakkaset, kun pääsisi vauvan kanssa aloittelemaan ulkoilua!

Omaan napaan ei mitään uutta ihmeempää. Vauva viihtyy edelleen pää ihan alhaalla ja peppu oikealla ja kovasti muljuttelee ja moksii. Jostain muuten kuulin että synnytyksessä olisi kaikista paras, jos vauvan peppu olisi vasemmalla! Kuinka monella on näin?!? Mihinköhän tuo perustuu? No ehtiipä tuo vielä muljauttaa itsensä tarvittaessa toiselle kyljelle. EHkä.

Sitten VAUVAN YÖSYÖTÖISTÄ YMS., niin mä röyhtäytin esikoisvauvan joka syötön jälkeen , myös yöllä. Ja alkuaikoina vaippakin oli pakko vaihtaa lähes joka yösyötön jälkeen kakan takia. vaikka ohjehan onkin että yöllä vain jos on pakko. Mut meillä oli siis melkein aina kakkaa yösyötönkin jälkeen....

TH: Mulla on tosi ihana ja empaattinen neuvolantätsykkä. Ei ole sellasta aihetta josta hänelle ei vois jutella tai kysyä, kaikki aiheet käsitellään asiallisesti. Ja monesti jutut karkaa vähän sivuraiteillekin! Eli tosi mielelläni käyn neuvolassa vaikka viikottain pitääkin nyt rampata siellä.

NIMET JA KUMMIT: kummit on valittu, he ei vaan itse sitä tosin vielä tiedä. Eli uusi

G: milloin pyydätte kummikandidaateiltanne suostumusta? Jo ennen syntymää vai sen jälkeen? Harvapa varmaan tosin kieltäytyy, mutta oishan sekin harmi jos viime tipassa joku sanoiskin ei ja pitäis keksiä uudet... Ja kuinka monta kummia teille muuten tulee? Meille 3. Nimet meillä on aika lailla varmat, mutta ei ihan 100% vielä..

Nyt pois!

Viherrys 36+3

Vierailija
28/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ekaksi onnittelut Pearlille vauvasta! :)

Varoitus, omanapaista tulossa.. ;)

Noniin, eli soittelin aamulla neuvolaan sen kaatumisen vuoksi kun en eilen saanut liikelaskennalla mitenkään päin aikaiseksi niin paljoa liikkeitä kuin olisi pitänyt + että nekin vähäiset oli todella hentoja. Th kun on sanonut että liikkeiden pitäs olla nämä vikaviikot kutakuinki samantuntuisia..

Sydänääniä kuunneltiin- olivat 125-135 ja liikkeitä saatiin kaksi kun tarpeeksi kauan töniskeltiin. Sain siis samantien lähetteen äippäpolille näytille..

Äippäpolilla otettiin sikiön sydänkäyrää pidemmän aikaa joka oli melko matalalla mutta kuitenkin hyvin vaihtelua. Samalla näkyi supistukset, joita itse en tuntenut ja kätilö olikin ihmeissään että onko tosi ettei tunnu missään.

Aikansa seurattua pääsin lääkärille joka ultrasi lapsiveden joka oli vähentynyt mutta kutakuinkin normaalin rajoissa. Sisätutkimuksen teki myös ja otti näytteen olisiko tiputtelu ollut lapsivettä mutta sanoi ettei välttämättä enään saada tietää kun vuodosta on yli vuorokausi.

Muutoin kaikki oli ok, painoarvionkin sain ja alakäyrillä mennään varmaankin sen yhden napavaltimon puuttumisen vuoksi. Painoa oli nyt hädintuskin 3kg ultran mukaan.

Kohdunsuullakin jotain oli tapahtunut, pehmeä ja reilun 1cm auki, pituutta jäljellä 1,5cm. Heti tutkimuksen jälkeen tiputteli tovin veristä limaa mutta sanoi sen kuuluvan asiaan kun paikat ärtyy kun näin pitkällä ollessa aletaan ' ronkkimaan' .

TOSI kipeä on ollut alapää ja maha tuon tutkimuksen jälkeen :/ että saa nähdä millon tulee lähtö vai tuleeko koskaan (no jos kuitenkin ennen juhannusta.. :)

Tulipa stoori. Ainiin, viimeyön aikana mun vähäinenkin maha on kadonnut jonnekkin ja näen varpaani ihan kokonaan! Sf-mitta oli pudonnut 2 cm viime viikon tiistaista saman th:n mittaamana molemmat kerrat.

Mutta, nyt ei pysty istumaan yhtään enempää jotenka palaan kommentoimaan galluppeihin ja muihin myöhemmin!

Panadolia nassuun ja levähtämään :)

H 38+5

Vierailija
29/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eilen aamulla synnärille mahakipujen takia (kun liukastuin lauantaina aika lahjakkaasti ja lensin maahan) ja käskivät tulla heti sydänkäyrään. Jouduinkin jäämään sinne yöksi! Hupaisinta asiassa on se, että eilen illalla oli vielä ihan raa´ahko tilanne alapäässä mutta yöllä alkoi kunnon mojovat supistukset (paljon jysäkämmät kuin ne mitä mulla on aiemmin ollut) ja suppareita tuli noin vartin välein koko yön. Aamulla kohdun kanava oli hävinnyt ja kohdunsuu alkanut aueta! Eli ne TOIMIIIII! Oisin saanut jäädä sinne odottamaan virallista käynnistymistä, mutta siihen voi mennä joko muutama päivä tai voi alkaa tänään joten läksin takas kotiin. Nyt on supistanut niitä kunnollisia aika rutkasti. tässä sitten vaan odotellaan, koska supistusten väli on vajaat 10 minsaa ja ovat säännöllisiä. Olen käynyt jo kahdesti saunassa päivän aikana, se helpottaa koska nää on oikeesti mojovia.

Siellä oli aika hassua olla kun huoneeni oli synnytyssalien vieressä. Noin kymmenen kertaa heräsin yöllä uuden elämän alun huutoon, ja joka kerta tuli tippa silmään. Mutta muistin just miten kamalia on sairaalan SUKAT ja ne MUOVIT sängyissä ja tyynyissä. Hiki vaan virtasi koko yön. Yksi äiti tuli ovesta hätäisenä sisään synnärille ja ulvoi tullessaan. Kätilöt taluttivat hänet synnytyssaliin huutaen ÄLÄ PONNISTA VIELÄ ja kymmenen minuutin päästä kuului jo vauvan itku!!!

Nyt on toiveet korkealla että lähdetään vielä tänään tai ainakin ihan lähipäivinä. Kun vaan osais lähtee oikeeseen aikaan. Jos tästä ei käynnistykään synnytys vaan joudun olemaan tällasissa tuskasuppareissa päiväkausia tai vaikka 2 viikkoa, siitä tulee hulluksi! Viime yönäkin nukuin vain pätkiä koska supistukset herätti. Ja oli hienoja supistuskäyriä joita tuijotin yöllä.

Nyt tuli super-omaa napaa, sori, Mutta olen innoissani jos pääsis jo synnyttämään!!!

Heinä 39+0

Vierailija
30/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEINÄllä ja HENNAlla alkaa olla jännittävät paikat - toivotaan, että lähtö tulee pian! :)

MINNI, synnytän Hyasissa. Saapas nähdä, kumpi meistä " ehtii" ensin ;) Täällä ei taida muita helmiksiä olla samalle synnärille tulossa..?

VIHERRYS, kummeja valittiin 2, ja molemmat tietää jo etukäteen. En malttanut olla kertomatta... =)

Tänään on ensimmäistä kertaa supistellut oikein urakalla. Torstaina olisi lääkäri-neuvola, niin saa nähdä onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään... Aiemmissa tutkimuksissa kohdunsuu ollut tiukasti kiinni ja kohdunkaulaa reilu 3 cm. Eikä Eemeli ole ollut vielä kiinnittynyt... Joten jännityksellä odotan! =)

Nyt Salkkareihin keskittymään. Oon koittanu haalia mahdollisimman paljon eri sarjoja, joihin jäisin koukkuun, niin onpa sitten imettäessä jotain katseltavaa. (Ja jotain tekemistä näille viimeisille odotus-viikoille...) Nyt, kun kerta on lupa löhötä! XD

Pi-Ki ja Eemeli, rv 37 - edelleen...

Vierailija
31/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEINÄLLE tsempit, kun vihdoin alkaa tapahtuun! Toivottavasti nyt ei lopu supparit kesken vaan jatkuu ihanaan loppuun asti!! Lupaavalta kuullostaa!

Hennalle myös tsemppaukset! Jospa sinullakin pian lähtö koittais!

KummiG:

Esikolle pyydettiin yhtä pariskuntaa jo ennen syntymää..joka hiukan harmittaa nyt, kun ehkä hiukan hätäilttiin sen asian kanssa.

Tokalle pyydettiin varmaan vasta lapsen syntymän jälkeen. Nyt kun ei ole miehen kanssa edes puhuttu koko aiheesta, niin menee pitkään, ennen kun kummit on selvillä. Varmaan muutama viikko ennen ristiäisiä kysäistään valitsemiltamme ihmisiltä suostumusta asiaan..

Närästääkö muita samoilla viikoilla olevia vielä paljon, vai oonko ainut?

Ihan sama mitä syö, kun aina alkaa [color=red] poltteleen kurkkua..[/color]

eipä taas muuta

m

Vierailija
32/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄRÄSTYS: Minulla ei ole koskaan närästänyt. En siis tiedä yhtään miltä se tuntuu. :)

KUMMIT: Kummit on tiedossa, mut ei olla vielä kysytty heiltä suostuvatko. Eiköhän suostu. Yleensä ollaan kysytty vasta vauvan syntymän jälkeen noita kummeja. Kaikilla lapsilla on ihanat kummit. Ei ole harmittanut yhdetkään valinnat.

NIMET: Tytön nimi on varmastiu tiedossa. pojasta ollaan epävarmoja. Siis etunimet. Toisesta nimestä ei hajuakaan kummallekkaan. mut onhan tässä aikaa miettiä vielä.

RASKAUDEn JÄLKEEN: Odotoan innolla että pääsen kunnolla taas lenkille ja harrastamaan hikiurheilua. Eli spinningiä, hiihtoa, jumppaa jne. nyt ei oo jaksanu muuta ku käydä vaappumassa muutaman kilometrin kävelylenkkejä.

HEINÄ ja HENNA: Tsemppiä vaan paljon ,jos pääsette kohta tositoimiin. :) Perässä tullaan.

( . ) Kävin siinä painoarvio ultrassa tänään ja vauvan paino rv 37+0 oli 2700g. Heittoa voi olla kuulemma 500g molempiin suuntiin. Mut ei kyllä oo kovin iso vaikka heittäs ylöspäin sen 500g. Mua niin pelotti et jos tää kasvaa 5 kiloiseksi kun joka kerran on vauvan paino ollut hieman edellistä enmpi. Kuopus oli 4200g. Joten elän toiveessa et tää ois syntymähetkellä alle 4 kilon.

Tänään ei ole taas supistellut ollenkaan. Hermot vaan ollu jostain syystä melko pinnassa. Tuntuu et pimahdan joka asiasta, ja aivan turhaan. Vissiin hormonit täälläkin aiheuttaa riitamieltä niin isännän kuin lastenkin kanssa. No jospa se kohta helpottais kun pääsee tästä mahasta eroon.

Jomppana 37+0

Vierailija
33/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko minäkin mattimyöhäinen pinoutuisin viellä. Tänään oltiin Kajaanissa koko päivä ja nyt väsyttää ihan hulluntavalla. Jalkoja särkee kanssa ihan hirmusti.

Niin siis mullahan on ne synttärit vasta keskiviikkona eli viimeinen päivä. Kiitoksia kuitenkin kaikille onnittelijoille!!! JA ONNEA SYNTTÄRI SANKAREILLE JA VAAVINSA JO SAANEILLE!!!

UUSIA OLI MYÖS TULLUT, TERVETULOA KYYTIIN!!!

Pahamaku suussa G: Kyllä jää omituinen maku suuhun syömisen jälkeen.

RahaG: Yhteiset rahat, molemmilla kuitenkin omat tilit

NärästysG: Kyllä valitettavasti närästää :( melkein ihan sama mitä tunkee kurkustaan alas, kello 8 illalla viimeistää alkaa närästys. YÖKS! Onneksi ei ole pysyvä vaiva.

KummiG: Kummeilta on jo kysytty, saavatpahan jännittää meidän kanssa :) Osallistuvat odotukseenkin niin kovasti! Hih

Kolmosen laihduttaja porukkaan minäkin sitten ilmottaudun :D Kiloja tullut ihan liikaa lisää ja vakaa aikomus on karistaa ne pois. Mulla oli ennen raskautta käytössä painonvartijoiden cd. Ja sen kanssa lähdin alkuun, mutta huomasin hyvin pian että en oikeestaan mikään päivä syönyt kaikkia pisteitäni joten jätin sen pois. Ihan vaan ruokavaliolla ja liikunnalla ennen raskautta tiputin 12 kiloa! Ravitsemusterapeutilta kun saatiin kullan arvoisia juttuja ja vinkkejä kun jouduimme siellä isännän Diabeteksen takia käymään.

Sitten tuli taas kysymystä mieleen: Eliskä, kuinkas ihosi jaksaa? Minulla naama repesi kukkimaan kuin murrosikäisellä! Hirmusti finnejä turvassa.

Onneksi sekin sitten rauhoittuu taas kun vaavi on masun toisella puolella. Jännä että sitten tukka taasen voi vallan mainiosti. Kasvaa pituutta ihan hurjasti , eikä rasvoitukkaan niin kovin. Mahtaa naama kerätä sen kaiken rasvan :/ Yöks!

No eikös tuossa taas ollutkin. Isännällä onkin onneksi tämä viikko hiihtolomaa, joten on mukavaa olla kotosalla kahdestaan ku esikko on eskarissa.

Tsemppiä kaikille joilla alkaa " jakautuminen" lähestymään!

Emppu-mamma ja rinsessa 36+4

Vierailija
34/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistus, tähän kirjotteluunhan jää ihan koukkuun... :)

Mitä mitä?!? Mikä laihdutusporukka, kuka kokoaa, kolomonenko (vai olitko kolmonen?)??? Minä myös ilmoittaudun mukaan. =D Painoa tullut nyt 15kg ja muutama extrakilo oli jo lähtöpainossa... Synnytyksen jälkeen alkaakin sitten kunnon kunnon kohotus ja painon pudotus. Melkein saa 30 kiloa yht. lähteä (olen siis 157cm ja nyt jo painoa 77kg... ja ehtii vielä lisääntyä...) Jos siihen 50-55kg saa, niin olisin tyytyväinen. En halua laihduttaa enempää, missään nimessä en miksikään anorektikoksi ala, 50kg:kin on jo liian vähän... Mutta ensin jos ottaa tavoitepainoksi sen raskauden alussa olleen painon (62kg) ja siitä sitten pikku hiljaa alaspäin. Ja mun ei pitäis edes vaakaa tuijottaa, vaan peiliä. Ja muistakaamme, että lihas painaa aina enemmän kuin läski :)

EMPPU-MAMMA, mulla iho on nyt keskiraskauden jälkeen menny pikkasen parempaan suuntaan. Nyt voi jo mennä kauppareissullekin ilman ainaista näppylöiden peittelemistä - eli puuterin/meikkivoiteen käyttö on vähentynyt (en muutenkaan meikkaa kovinkaa paljoa). Hiuksissa en juurikaan muutosta ole huomannut.

Nyt taidan sulkea koneen...eihän täältä muuten pääse näpyttelemästä :)

ÖITÄ!

Pi-Ki