Muita, jotka ei syö sipsejä eikä juo kolajuomia tai mitään muitakaan limsoja?
En käsitä, miksi aikuiset vetää noita tai karkkeja. Ostan joskus irtokarkkeja, mutta tosi harvoin. Joillakin saattaa olla jopa karkkipiilo ja mässäävät niitä salaa lapsiltaan. Aikuiset ihmiset!
Kommentit (43)
En ole koskaan välittänyt makeasta ja muutkin herkut olen tietoisesti karsinut, pizzaa tilataan joskus. En silti ihmettele, jos jollakin herkut maistuu ja mielestäni oikein hyvä vaan, että se tehdään lapsilta salaa eikä siirretä huonoja tapoja heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä joisin limua ja söisin sipsiä ihan mielelläni mutta ne on törkeän kalliita. Köyhiltä viedään pienikin herkuttelun ilo.
"herkuttelu" Sipsit herkkua, hyi, rasvaa ja suolaa.
"Yksi sipsipussi voi sisältää jopa 44 grammaa tyydyttynyttä eli kovaa rasvaa. Tyydyttynyt rasva lisää veren kolesterolia, mikä puolestaan lisää sydän- ja verisuonisairauksien riskiä." https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015031619365522
Herkkua on rasia mustikoita tai mansikoita, vaan en raaski ostaa.
Voi kauhiaa, me kuollaan kaikki.
ps kohta saa ihan ilmaiseksi mustikoita pakastimeen
Olen ihmetellyt miksi näitä roskatuotteita kutsutaan yhä herkuiksi.
Se on manipuloiva ilmaisu ja saa jotkut vaikutteille alttiit yksilöt uskomaan väitteen.
kyllä meillä juodaan vain vettä, kaffia, kaljaa ja rommia. meillä syödään vain itse ammuttua riistaa, itse pyydettyä kalaa, ja itse kasvatettua vihannesta. nyt kun täällä päivitellään toisten mielihaluja ja sokerihammasta, niin miten joku kehtaa syödä esim. synttäri- tai hääkakkua? saatte synttärilahjaksi rasvamaksan ja diapeetuksen. vain läskit syö kakkuja ja muita kaffiherkkuja. kylmää kesää kaikille lihaville, niin ette haise toisten nenään kovin pahasti.
En juo limpsoja en syö makeisia enkä sipsejä. En syö edes kakkuja enkä pullia. En juo alkoholia enkä polta tupakkaa. Mutta ei minua haittaa, jos joku toinen tekee näin. Hyvää pullaa tai kakkua tekee kyllä mieli mutta toistaiseksi en syö. Sairastan suolistosyöpää ja minulla on taipumusta ylipainoon, siksi pidättelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä joisin limua ja söisin sipsiä ihan mielelläni mutta ne on törkeän kalliita. Köyhiltä viedään pienikin herkuttelun ilo.
"Yksi sipsipussi voi sisältää jopa 44 grammaa tyydyttynyttä eli kovaa rasvaa. Tyydyttynyt rasva lisää veren kolesterolia, mikä puolestaan lisää sydän- ja verisuonisairauksien riskiä." https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015031619365522
Pieni rasia mustikoita oli viimeksi 1,29€. Et raski ostaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan välittänyt makeasta ja muutkin herkut olen tietoisesti karsinut, pizzaa tilataan joskus. En silti ihmettele, jos jollakin herkut maistuu ja mielestäni oikein hyvä vaan, että se tehdään lapsilta salaa eikä siirretä huhonoja tapoja heille.
Yksi työkaveri puhuu samoin, me muut olemme syntisiä. Hän käyjin nurkan päässä tupakalla ja vapailta töihin paluu voi siirtyä, kun putki ei katkea. Kaikilla on 'paheita'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni rasia mustikoita oli viimeksi 1,29€. Et raski ostaa?
Eilen 99 centtiä, viime viikonloppuna 400g mansikoita1,99
Siihen menee melkein kymppi rahaa kun ostaa yhden limupullon ja sipsipussin. Siihen kun vielä karkkipussi ja suklaalevy lisäksi niin saa pulittaa 15 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Se on manipuloiva ilmaisu ja saa jotkut vaikutteille alttiit yksilöt uskomaan väitteen.
Siitä on tehty ihan tutkimus, että ihminen saa suurinta tyydytystä ruuasta, jossa on tietty rasvan ja hiilarien suhde. Tämä suhdeluku toteutuu näissä mitä kutsutaan herkuiksi. Ei vaikka jossain banaanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä on tehty ihan tutkimus, että ihminen saa suurinta tyydytystä ruuasta, jossa on tietty rasvan ja hiilarien suhde. Tämä suhdeluku toteutuu näissä mitä kutsutaan herkuiksi. Ei vaikka jossain banaanissa.
Lisää banaaniin fazerin sinistä ja lämmitä nuotiolla.
Joillain on jäänyt lapsuuden oraalivaihe päälle.
En syö sipsiä tai karkkia enkä juo limuja tai mehuja, en myöskään siideriä kuin ehkä pari kertaa vuodessa ja silloin sen pitää olla englantilaista tai irlantilaista kuivaa omenasiideriä.
Sen sijaan juon saunan jälkeen alkoholitonta olutta tai joskus vaihteeksi Grimbergen Double Amberia. Ja hyvän ruoan kanssa hyvää viiniä. Jos hyvää viiniä ei ole tarjolla, juon vettä.
Minun herkkuni on makeat kirsikkatomaatit, niitä saatan napsia rasiallisen päivän mittaan. Ja kohta saa ihania kirsikoita!
Lantraan limpparit viinalla ja syön juustosuikeroita.
Tosi harvoin. Limsaa en koskaan. Irtokarkkeja ostan ehkä 100g kerran kuukaudessa. Mutta kuohuviini on paheeni.
Joskus voisin ostaa sipsejä, jos niitä saisi ihan pikkuisessa pakkauksessa, ovat hyviä rapeuttamaan esim täytettyä patonkia, jollainen tehdään aina retkelle.
Limsaakaan en juo, meillä on hyvää vettä. Enkä alkoholia. Olen kyllä nuorena juonut, joskus liikaakin.
Miksi söisin tai joisin jotain joka maistuu pahalle ja tekee ällöttävän olon. Ei kiitos limut, sipsit ja karkit.