Onko kaikki oikeasti hyviä jossain?
Tämä ollut aina vähän sellainen epävarmuuden aihe itselle. Ainut asiat missä olen onnistunut on elämäntaparemontti. Kilot pysyneet toistaiseksi pois, mutta mitä sitten? Moni muu tekee samaa ja onnistuu siinä myös.
Tyyliin jokainen vastaantuleva on hyvä jossakin, jos heidät tuntee paremmin. Minun kohdalla ei näin taida olla. Kyse ei ole edes mistään sosiaalisista taidoistakanaa, tai jostain ilmiselvästä asiasta.
Tietysti tässä on se vasta-argumentti, että harva on luonnostaan lahjakas. Lähes kaikki ovat opetellee hyväksi. En kuitenkaan keksi mitään taitoa, jossa voisin opetella hyväksi, myös siinä mielessä että se kiinnostaisi.
En ole ikinä kuullut mitään kehuja mistään, oli asia sitten mikä tahansa.
Miten te muut olette päässeet sinuiksi asian kanssa?
Kommentit (9)
Yritän miettiä, missä vaiheessa elämääni päätin tulla hyväksi jossain. Taisi alkaa 3-vuotiaana. Päätin silloin että opettelen virkkaamaan. Opin taidon. Seuraavaksi opettelin kutomaan. Sitten päätin oppia ruuanlaittoa. Sitten kirjanpitoa. Kun katson nyt elämääni taaksepäin. Päätin aina 1-2 vuoden välein opetella jonkun uuden taidon. Vanhempani eivät kannustaneet minua, tämä asia on jotenkin sisäsyntyinen. Teen samaa vieläkin. Elämä on jatkuvaa uuden oppimista. Nautin siitä.
Ei missään järkevässä asiassa, vaikkapa ja erityisesti tieteessä.
Ehkä olen lahjakkaiden ihmisten ympäröimänä. Löytyy vähän jokaisesta kategoriasta jokin osaaja.
En ole keksinyt/löytänyt mitään asiaa, jossa haluaisin olla hyvä. Voisinhan mää opetella vaikka virkkaamaan, mutta se ei kiinnosta yhtään.
Jos olisi jokin ihan ok taito/ominaisuus, niin sitä voisi toki kehittää, mutta en yhtään tiedä se voisi olla.
Olen ihan hukassa :(
AP
Voihan se olla hyväkin ettei ole erityislahjakkuuksia koska erityislahjakkuus voisi olla negatiivinen kuten juoruilu ja paskan puhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen lahjakkaiden ihmisten ympäröimänä. Löytyy vähän jokaisesta kategoriasta jokin osaaja.
En ole keksinyt/löytänyt mitään asiaa, jossa haluaisin olla hyvä. Voisinhan mää opetella vaikka virkkaamaan, mutta se ei kiinnosta yhtään.
Jos olisi jokin ihan ok taito/ominaisuus, niin sitä voisi toki kehittää, mutta en yhtään tiedä se voisi olla.
Olen ihan hukassa :(
AP
Voit olla vaikka hyvä kuuntelija. Tai ystävä. Noita oikeasti arvostetaan.
Eivät kaikki kyvyt ole ulkoista suorittamista ollenkaan. Jos olet aidosti kiva niin yleensä saat siitä kyllä palkinnon ympäristöltä. Jos et, niin mieti ympäristön vaihtoa.
Ei kaikki ole hyviä jossain, mutta Ihmisillä on voimavaroja. Se tarkoittaa, että on jotain jonka avulla elämä on mielekästä. Joku voi elää jollekin missä on lahjakas esim joku matematiikkanero tai huippu-urheiliha. Tuollaiset on harvassa. Yleensä ihmisten voimavarat on ihan arkisia ja ne tekevät elämästä mielekkään.
Itselläni ei ole mitään erityistaitoja. Olen kuitenkin aina ollut hyvä äiti, ystävä, kumppani ja työntekijä. Omasta mielestäni elän mielekästä elämää, vaikka paras arjen taitoni on tyyliin "jaksan katsoa netflixia vaikka koko päivän".
Varmasti sinäkin olet monessa hyvä. Paras nyt ei tarvitse ollakaan, menee elämä liian kilpahenkiseksi...
Älä tee asiasta numeroa tai ongelmaa, mutta toki voit hyvän mielen rajoissa miettiä, että mitä haluaisit tehdä. Usein se antaa viitteitä, missä olet myös lahjakas. Kyllä niitä luontaisia lahjojakin jokaisella on johonkin asiaan.
Joka tapauksessa: vaikka olisit täysin keskiverto tai jopa huono kaikessa, olet silti arvokas ihminen <3 Varmasti muidenkin, mutta ainakin Luojasi silmissä!
Väittäisin, että suurin osa ihmisistä ei ole erityisen hyviä missään. Sitä ei vaan huomaa kovin helposti, koska se ei ole kovin silmiinpistävä ominaisuus (tai sen puute).
Painon pudottaminen vakituiselle tasolle on oikeastaan aika haastava tehtävä, joten hyvin hoidettu.