Vasemmiston ja oikeiston ero
Oikeisto pyrkii ensisijaisesti huolehtimaan paremmin voivasta kansanosasta, ja vasemmisto taas pyrkii ensisijaisesti huolehtimaan heikoimmin voivasta kansanosasta. Tosiasiassa oikeisto hyödyttää aika harvoja eli todella rikkaita ihmisiä, sillä he haluavat usein polkea työntekijöiden etuja, esim. irtisanomista helpottamalla.
Oikeistossa on iso määrä korruptuneita poliitikkoja, koska sielä on paljon ahneita rikkaita ihmisiä, jotka haluavat enemmän rahaa itselleen. Vasemmistossa on enemmän empaattisia ihmisiä, sillä he eivät taistele itsensä puolesta, vaan huonostivoivien ihmisten ja eläinten puolesta.
Oikeistolainen ideaali on "jokainen pitäköön huolen itsestään", mutta esimerkiksi kehitysvammaiset eivät usein ole edes kykeneviä pärjäämään pelkästään omin avuin. Jos joku tienaa miljoonia, niin voi miettiä TARVITSEEKO hän itse niin paljoa rahaa. On hyvä, että verojen kautta jaetaan sitä rahaa myös esim. köyhille syöpäsairaille, jotka kituuttaa pienellä rahalla. Töitä kun ei muutenkaan riitä kaikille, sillä työttömiä on paljon enemmän kuin vapaita työpaikkoja.
Ongelma ei muutenkaan ole se, etteikö hyvinvointivaltio Suomella olisi riittävästi rahaa, vaan korruptio, eli rahat eivät mene sinne mihin pitäisi.
- Vasemmistopuolueet: Vasemmistoliitto, Vihreät, SDP
- Oikeistopuolueet: Kokoomus, Keskusta, Perussuomalaiset, RKP, KD
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki halua oikeistolaisia loukata, sillä meidän suomalaisten tulisi pitää yhtä. Enkä vihaa ketään, on vain ihmisiä erilaisilla mielipiteillä ja kokemuksella.
- ap
Katsot asiaa liian punaisten lasien läpi. Oikeisto ajattelee, että mun rahat on mun rahoja, sun rahat on sun rahoja. Vasemmisto ajattelee, että mun rahat on mun rahoja, sun rahat on mun rahoja. Mitä korruptioon, itsekkyyteen yms. tulee, sitä löytyy politiikassa joka puolueelta. Joku Li Anderssonin kaunis puhe vähäosaisista saattaa liikuttaa, mutta tosiasiassa myös hän on valmis ottamaan ensin itselleen ja sitten kun hänellä on tarpeeksi, saa joku muukin.
Aloitus oli hyvä. En ole koskaan kuulunut mihinkään puolueeseen, mutta nyt aion äänestää Li Anderssonia. Kyllä vasemmistossa ajatellaan enemmän, että avun tarpeessa olevia valtion on autettava. Harva ajattelee, että MINUN on saatava tukia ym. Tuntuu, että maailman tilanne on nyt niin epävarma, että oikeisto on alkanut myötäillä Trumpin ynnä muiden ääriajattelijoiden politiikkaa siltä varalta, että Trumpista tuleekin presidentti ja haluavat olla valmiiksi voittajan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaiset ovat tyhmiä, ilkeitä ja ahneita. Ideologisia ja identiteettipolitiikkaa tekeviä. Vasurit luottavat faktoihin ja haluavat jakaa tasaisesti hyvinvointia kaikille.
Mitä helv?! :)
Identiteettipolitiikka = vasemmisto. Se on vasemmistoa eniten määrittävä termi. Ei siis minun mielestäni, vaan ihan tutkimuksellisesti ja määritelmällisesti jne. Nykyvasemmisto on käytännössä vain ja ainoastaan identiteettipolitiikkaa. Tämän vuoksi esim. vihreät ovat nykyisin vasemmistoa (enemmän kuin perinteinen vasemmisto). Kuka voi olla näin kujalla nykyisin?
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa kun listalle ei tullut kuin kehitysvammainen ja syöpää sairastava. Mihin jäi esimerkiksi kymmenettuhannet loisivat muslimit?
Niin, sinustako kehitysvammaiset ja syöpää sairastavat pitäisi unohtaa?
Oikeisto näkee joka puolella vain yrittäjiä vähän niin kuin narkomaani näkee kaikkialla poliiseja. Vasemmisto taas näkee joka puolella vain poliitikkoja ja yhteiskunnallisesti korkeassa asemassa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaiset ovat tyhmiä, ilkeitä ja ahneita. Ideologisia ja identiteettipolitiikkaa tekeviä. Vasurit luottavat faktoihin ja haluavat jakaa tasaisesti hyvinvointia kaikille.
Identiteettipolitiikka = vasemmisto. Se on vasemmistoa eniten määrittävä termi. Ei siis minun mielestäni, vaan ihan tutkimuksellisesti ja määritelmällisesti jne. Nykyvasemmisto on käytännössä vain ja ainoastaan identiteettipolitiikkaa. Tämän vuoksi esim. vihreät ovat nykyisin vasemmistoa (enemmän kuin perinteinen vasemmisto). Kuka voi olla näin kujalla nykyisin?
Päinvastoin. Kokoomus on oikeasti kaikkein ideologisin puolue ja persut tekevät eniten identiteettipolitiikkaa. TÄMÄ on fakta.
Kaikki puolueet ja poliitikot ovat korruptoituneita.
Se on pelin henki.
Vasemmistolaiset ryyppäävät ja narkkaavat kaduilla, perustavat rikollisjengejä muslimien kanssa. Oikeistolaiset käyvät töissä, perustavat perheitä ja yrittävät suojella Suomen kansalaisia vasemmistopuolueiden vihamieliseltä politiikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne, jotka eivät saa tietoa tik tokista.
Onhan jo pitkään tiedetty, että entinen kuviteltu jana, vasemmisto vasemmalla, sitten keskusta ja oikeisto oikealla, onkin taipunut hevosenkengän muotoon, ja äärivasemmisto ja äärioikeisto ovat hyvin lähellä toisiaan.
Vasemmiston päämäärä on tehdä Suomesta sosialistinen yhteiskunta jossa eliitti johtaa ja nauttii yltäkylläisyydessä.
Punikit odottavat tilaisuutta tehdä taas vallankumous ja tappaa sivistyneistö ja päästää anarkistit ja rikolliset johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Punikit odottavat tilaisuutta tehdä taas vallankumous ja tappaa sivistyneistö ja päästää anarkistit ja rikolliset johtoon.
Noinko tik tokissa opetetaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan alkaa kuulostaa jo Mccarthyismilta!
Vierailija kirjoitti:
Onhan jo pitkään tiedetty, että entinen kuviteltu jana, vasemmisto vasemmalla, sitten keskusta ja oikeisto oikealla, onkin taipunut hevosenkengän muotoon, ja äärivasemmisto ja äärioikeisto ovat hyvin lähellä toisiaan.
Ja molemmilla paljon piirteitä 30-luvun Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki halua oikeistolaisia loukata, sillä meidän suomalaisten tulisi pitää yhtä. Enkä vihaa ketään, on vain ihmisiä erilaisilla mielipiteillä ja kokemuksella.
- ap
Katsot asiaa liian punaisten lasien läpi. Oikeisto ajattelee, että mun rahat on mun rahoja, sun rahat on sun rahoja. Vasemmisto ajattelee, että mun rahat on mun rahoja, sun rahat on mun rahoja. Mitä korruptioon, itsekkyyteen yms. tulee, sitä löytyy politiikassa joka puolueelta. Joku Li Anderssonin kaunis puhe vähäosaisista saattaa liikuttaa, mutta tosiasiassa myös hän on valmis ottamaan ensin itselleen ja sitten kun hänellä on tarpeeksi, saa joku muukin.
Aloitus oli hyvä. En ole koskaan kuulunut mihinkään puolueeseen, mutta nyt aion äänestää Li Anderssonia. Kyllä vasemmistossa ajatellaan enemmän, että avun tarpeessa olevia valt
Vasemmiston pitäisi vain muistaa, että ketään on mahdotonta auttaa jos rahaa ei ole. Mitä paremmin menee taloudessa, sitä enemmän riittää auttamiseen. Vasemmiston harjoittama taloudellisen yritteliäisyyden tappaminen on valtava karhunpalvelus niille oikeasti apua tarvitseville. Lin ongelma on se että kun tosiasiat ja ideologia on ristiriidassa, hän jankkaa ideologiaa ja tulee samalla todistaneeksi, kuinka tie helvettiin on kivetty kauniilla ajatuksilla.
vasemmistolla ei ole ollut mitään annettavaa varsinkaan talouspolitiikkaan reaalisosialismin kaaduttua. Eikä oikeastaan ennen sitäkään, sosialismin talousmallia markkinoitiin propagandalla ja todellisuus oli reaalisosialismi
Vierailija kirjoitti:
vasemmistolla ei ole ollut mitään annettavaa varsinkaan talouspolitiikkaan reaalisosialismin kaaduttua. Eikä oikeastaan ennen sitäkään, sosialismin talousmallia markkinoitiin propagandalla ja todellisuus oli reaalisosialismi
Miten on selitettävissä, että Ruotsissa on sos.dem. puolue ollut yhtäjaksoisesti suurin puolue vuodesta1917 lähtien? Talous on paremmalla mallilla kuin Suomessa. Ei ole Ruotsista tullut kommunistista maata, niinkuin monet oikeistolaiset tälläkin palstalla peloittelevat käyvän. Minusta esim. sos.demit edustavat inhimillistä politiikkaa. Kysymyshän on viime aikoina ollut lähinnä siitä, onko järkevää leikata kaikista huonoimmassa asemassa olevilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on selitettävissä, että Ruotsissa on sos.dem. puolue ollut yhtäjaksoisesti suurin puolue vuodesta1917 lähtien? Talous on paremmalla mallilla kuin Suomessa. Ei ole Ruotsista tullut kommunistista maata, niinkuin monet oikeistolaiset tälläkin palstalla peloittelevat käyvän. Minusta esim. sos.demit edustavat inhimillistä politiikkaa. Kysymyshän on viime aikoina ollut lähinnä siitä, onko järkevää leikata kaikista huonoimmassa asemassa olevilta!
ruotsin demarit ovat oikeistodemareita. Lisäksi viime demarihallitukset ovat olleet vähemmistöhallituksia, koska eivät ole halunneet SD:tä hallituksiin. Silloin oikeisto on saanut veto-oikeuden talousuudistuksiin ja niinpä rakenneuudistuksia on tehty demarihallitusten toimesta oikeiston vaatimuksien mukaisesti.
Nallekin on ollut tyytyväinen Ruotsin demareihin :D
Vasemmisto kurittaa köyhiä vihersiirtymällä. Vasemmisto ei ole pienituloisten puolella. Pienituloiset joutuvat maksamaan tästä päästöhörhöydestä kalliisti.