Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~+~+~ Enskattaret maanantaihin ~+~+~

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs te, jotka ootte jo laittaneet vauvalle pinniksen tai äpakkauslaatikon ensisängyksi, niin mistä ootte ostaneet suojat? Vai oletteko näppärinä ompelijoina tehneet itse...

Pinnasänkyyn haluaisin ihan koko sängyn ympäri kiertävän, sellaisen vähän topatun suojan. Jo siitäkin syystä ettei tuo kisumirri innostu pinnojen välistä sorkkimaan ja erityisesti suojaamaan pieniä käsiä ja jalkoja joutumasta jumiin. Äitiyspakkauksen laatikon jos laittaa ns. ensisängyksi, niin se on aika valjun näköinen varmaankin sellaisenaan. Jossain oon nähnyt kauniisti " päällystettyjä" laatikoita. Ymmärtänette mitä yritän sanoa...

Kiitos jos jaatte kokemuksenne asiasta!

t. iida-linnea

Vierailija
22/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#2872D7]

Iida-Linnean pinnissuoja-asiaa tulin vielä kommentoimaan. Mä tein itse sellaisen pinnasänkypehmusteen. Kiertää koko sängyn sisäpuolella siis. Oli ihan helppo nakki ja itse tehden tuli selvästi halvemmaksi kuin valmiit. Mittasin ensin pinniksen päädyn/sivun leveydet ja korkeuden valitsin niin, että kun pohja on yläasennossa, pehmusteen yläreuna tulee vähän pinnoja korkeammalle (siis suunnilleen 1/3 siitä ¿yläreunapalkista¿). Etolasta ostin ohutta vaahtomuovia, jonka leikkasivat siellä määrämittoihin (siis sivun leveys*korkeus 2kpl ja päädyn leveys*korkeus 2 kpl). Sitten ompelin lakanapaksuisesta puuvillakankaasta putken, jonka korkeus on tuo suojan korkeus ja pituus sivun leveys*2 + päädyn leveys*2. Sinne vaan sisään pala kerrallaan, itse tikkasin sauman joka palan väliin jotta pysyy paremmin muodossaan. Kulmiin tein ylä- ja alareunaan samasta kankaasta ohuet kiinnitysnauhat (ompelin kapeaa putkea ja käänsin neulepuikolla..). Vähän sekavasti selitetty, mutta idea selvinnee. Hintaa tuli n. 15e ja kankaan kuosi oli mielestäni kivempi kuin valmisvaihtoehdot. Ostin itse sellaisen kankaan, että sopii kaikenväristen lakanoiden kanssa.

Oli muuten hyvä pointti tuo kissakommentti! Meillä on myös kissa, joka varmasti muuten tunkisi tassujaan pinnojen välistä :) Enpä älynnyt itse tuota ajatellakaan¿

Mukavaa ompelua!

Kesis

P.S. Sitä muovitettua froteeta (patjansuojaksi) saa myös kangaskaupasta. Tulee halvemmaksi kuin valmiit patjasuojukset ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Iglun liikkeelle ja asioilla käytyä. Nyt hetki kotona ja sit kaverin kanssa Intialaiseen ravintolaan syömään=) Nyt pitää koittaa tehdä kaikkea ja treffata kavereita kun vielä aikaa yksi tuolla " hillua" ! Tosin olo illalla varmasti taas sen mukainen että liikkeellä on oltu=(

iida-linnea, mä tilasin pikkutahti.fi nettikaupasta äp-laatikkoon sellasen ensisetin, mihin kuuluu helmalakana/reunapehmuste + täkki 60 x 70cm + pussilakana. Ja postikuluineen maskoi vain 35 euroa. Joten en alkanut itse ompelemaan ja ostamaan kankaita. Käy katsomassa sieltä, useita kangasvaihteoehtoja ja nyt tekstiilit -10%. Mä otin sinisen safarikankaan ja nätti tuli. Voinkin laittaa muuten kuvan liitteeksi tähän... no niin, nyt kuva lisätty nettiin:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsun%20huone/?acti…

Vähän huono kuva, mut koitin ottaa sellasesta kulmasta että näkyy pussilakanat sun muut myös=)

Jushka, photobucket.com on paikka minne helposti saa kuvia laitettua. Kuten tuo mun äskenkin lisäämä kuva. Sinne helppo rekisteröityä ja kuvia laittaa. Ei tartte ola mikään tietokonenero:=)

Ja kiitos kaikille " korvike kommenteista" !!

Nyt housut jalkaan, takki päälle ja Masalan kanaa syömään *namskis*=))

Aurora & Poitsu taas......

Vierailija
24/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen IHAN POIKKI! Ei jaksais olla töissä alkuunkaan. Mies-paran piti aamulla herätä ¿ vaikka oli vapaapäivä ¿ rapsuttamaan mun auton lasit että pääsin edes töihin. Saa nähdä kuka ne rapsuttaa kohta kun lähden kotiin.. Ei ainakaan mun kädet. :( Pohkeet kramppailee, masu on välillä tosi pipi, alaselkääkin on alkanut särkemään ja noi kädet.. Vitsit! Just kun olen ajatellut että miten ¿helppoa¿ on ollut tähän asti.. Huh huh! Kauheesti ois kaikkea puuhaa, mut jotenkin on vaan sellanen olo että haluan vain suoraan kotiin oman kullan kainaloon.. Vali vali.. Eli jos nyt jää jotain kommentoimatta ¿ kun en ole LA-illan jälkeen ehtinyt käymään ¿ ei saa harmistua.. ;)

Aurora ¿ toivottavasti masukivut hellittää.. Mullakin on ollut sellasta outoa masukipua, ihan kuin ois vatsa kovalla mut ei kuitenkaan ole.. :( Ei oo kivaa.. Kiitos muuten siitä vinkistä ja kuvasta (äp-laatikon lakana reunapehmuste)! Täytyypä paremmalla ajalla käydä tutkimassa lisää..

Juskakin piipahti pitkästä aikaa! :) Selvisit siis työmatkasta..

Han:lla oli suppaillut mutta sitten loppunut.. Harmitus, mutta jospa ne ois kuitenkin edistäneet tilannetta ja Rumpali näkisi pian päivänvalon! :)

Pi-Ki ¿ tervetuloa vaan munkin puolesta palstailemaan.. :)

Coltsfoot juhli että on 25 työpäivää jäljellä! ;) Eiks oo kiva ajatus! Mulla on 23 työpäivää! :)))

Poppis ¿ soititko sinne yliaikaiskontrolliin aikaa? :) Ihanalle kuulosti teidän pehmolampaan vaunuilulenkki! hih! Ehkä meidänkin pitää kokeilla moista.. ;)

Sere ¿ peukutuksia kovasti jotta saatte sen tarjouksen tehtyä ja hyväksytyksi!

Kesis ¿ sullakin on tää maanantai tehnyt tiukkaa.. :( Ehkä se kuitenkin helpottaa kun saa tänne palstalle valittaa.. ;) Tylsä neuvolantäti sulla.. höh. Popsin muuten eilen magnesiumia ja kramppi joka mut herätti yöllä ei kestänyt kovin kauaa eikä ollut niin paha kuin aikaisemmin. Joten elän toivossa että ens yönä ei ehkä kramppaiskaan..

Iida-Linnea oli leiponut pullia.. nam.. voi kun mullakin ois energiaa.. :) Äiti onneksi toi pullat kaffeille vkonloppuna kun tehtiin taas niitä remonttihommia.

Jushka ¿ sullekin on tullut masu esiin! Ois kiva nähdä kuvia, sit jos saat opastusta miten ja mihin niitä saa.. mä oon vähän blondi tollasten hommien suhteen.. ;) Kiva kun Naksu pulputtelee sulle..

HIRMUSTI KUNNON SUPPAREITA KAIKILLE NIITÄ KAIPAAVILLE! :)))

Nyt mä lähden ihmettelemään kuinka jäässä mun auto on.. Ja kotia kohti! :)

Voikaa hyvin!

Mammis + Tiitiäinen 30+3

Vierailija
25/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten. Toivottavasti tää onnistuu...

Mä olen sit todella blondi jos tää EI onnaa.. =)

http://i45.photobucket.com/albums/f65/Saimatar/naamaton.jpg

Että ei mikään ihan snadi masu olekaan.. Mutta mulla nyt oli kyllä tuota massua jo olemassaolevastikin, kun en mikään ihan pikkutyttö ole.

Mutta että väitä nyt sitten että en ole raskaana. =)

No toisaalta, ei ole tarvettakaan väittää niin. <3

Vierailija
26/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi miten kiva maha Jushkalla! Voi kunpa miullakin olis tollanen tuossa seittemän viikon päästä :)

Kesiksellä oli ollut todella kurja neuvolakäynti (ja ilmeisesti ei ensimmäinen tällainen). Oon kyllä siun kanssa samaa mieltä siitä, että ei kai sen pelottelun pitäis kuulua neuvolassa työnkuvaan - päinvastoin! On varmaan joku katkeroitunut vanha haaska, ajattele, että kohtahan saat jo unohtaa sen kokonaan.

Miulla oli myös huono maanantai: yön aikana oli iskenyt flunssa. Sit tänään alkoi taas opiskelu sen harjoittelun jälkeen, ja oli kyllä todella turhan tuntuista löpinää ja vielä inhoan yhtä luennoitsijaa paljon. Olin sitten aamusta saakka kamalan pahalla tuulella, jotenkin tuntui, että suutuin kavereillekin ihan täysin aiheetta. Ja ne ei raukat edes tiedä, että joku hormonimyrsky senkin kai aiheutti, kun eivät tiedä, että olen raskaana. No... ei siitä kyllä sen kummempaa tullut, hävetti vain itseä *huokaus*.

Tänään oon ollut vähän huolissani siitä, että mahassa on välillä tuntunut pientä kipua, tai oikeastaan nipistelyä. Se on aika lailla tuossa kohdun paikalla, mutta välillä tuntuu, että saattaa olla vaan ilmavaivoja tai muuta sellaista. Onko teillä alkuraskaudesta ollut nipistelyjä? Voisiko johtua vaikka kohdun kasvusta tai muusta? On siis ihan harvakseltaan nippaillut, muutaman kerran tänään.

Seren asuntokauppa-asialle pidän peukkuja! Kamalaa, että jotkut eivät vain voi jättää vanhoja kaunoja, ja kostavat ne vielä muille! Luulisi, että kun vielä lastenlasta hänelle odotatte, olisi erityisen auttavainen....

Sjt, Han ja Poppis: toivottavasti pääsette pian vauvanhakureissulle (ja muutkin, en ikinä muista, keitä kaikkia sinne oli jo lähdössä)! Jännää, että Mykis ja Siru taitavat tosiaan olla jo vaavit kainalossa :D

Nuhanenäisenä,

Niina rv 10 ja jotain (Luin muuten, että ultrassa eivät vaihda la-päivää, jos se ei poikkea neuvolassa tehdystä arviosta monella päivällä. Uskallanko siis käydä laskemaan sen neuvolan arvion mukaan, vaikka luulen, että se on hiukan väärä? Lähinnä ajattelin esim. tuota maagista 12 viikon täyttymistä, että pitäisikö sinne saakka ainakin mennä niillä omilla laskelmilla, että olisi sitten varmempi olo, että todella olla siellä saakka?)

Vierailija
27/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushkan ja Auroran innoittamana päätin minäkin (varsinainen tietokone" nero" ) kokeilla josko osaisin photobuckettiin kuvia laittaa. Jipii, osasin! Vielä kun linkki onnistuis?

http://s158.photobucket.com/albums/t116/Viipero/?action=view&current=IM…

Vierailija
28/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset Kesikselle sekä Auroralle vinkeistä liittyen tulevan pikkuisen nukkumapaikkaan. Oon kyllä kade sulle Kesis kun niin näppärältä ompelijalta kuulostat. Minä kun en koskaan ole ollut taitava käsitöissä. Olen itseäni lohduttanut, että jokaisella on joku juttu minkä osaa... Ja Aurora, kivan oloisia kankaita tuolla antamallasi sivustolla. Ehkäpä joutuu tilailemaan... =)

Jushka, ihanan kuvan olit laittanut! Kaunis masu sulla on.

Ja Viiperon pikkuinen näyttää varsin tarmokkaalta kuvissa.

t. iida-linnea

Vierailija
29/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä EN VOI MILLÄÄN käsittää miten tuo hiivatin uudinverho pujotetaan tuohon verhotankoon, jotta se menee oikein päin..

Ei vain tämä tahvo ymmärrä..

Osaiskohan joku neuvoa?

..voi tietty olla vaikeeta netin kautta, mutta jos joku viittis/osais..

Mykis ja Siru olivat lähteneet synnärille.

Toivottavasti nyytit tulevat turvallisesti maailmaan. =)

Kaikille loppupääläisille suppareta ja hyviä vointeja muille.

Nyt ei tän kummempia kerkeä kirjoittelemaan, kun koira pitää kiikuttaa vielä ulos ennen nukkumaan menoa.

-viivi ja onnimöttönen rv34+3

Vierailija
30/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushkan masu on tosi söpö! :)

Niinalla oli myös huono maanantai.. Tais olla aika monella tänään. Kohta se on ohi ja huomenna on jo TIISTAI! :) Pikaista paranemista flunssasta.. Meillä vaihtui LA heti rv 12 ultrassa, 1.4. -> 6.4. Saattaapi tietysti olla paikkakuntakohtaistakin mitä tekevät.

Viiperokin oli käynyt meitä ilahduttamalla NIIN IHANILLA kuvilla!!! :))) Suloinen ¿pikkuinen¿!!!

Iiks, Viivi, en mä ainakaan osaa neuvoa.. Mä oon niin surku käsitöissä, tai siis hyvä sitten kun teen, mutta kun ei innosta yhtään! Saa nähdä muuttuuko tilanne.. ;)

Taas on tehty monta pikkujuttua kotona.. Niin se vain alkaa hiljalleen koti näyttää kodilta. :) Jospa saataisiin kämppä juhlakuntoon lauantain synttäri/tupareita varten. Nyt taidan lämmittää kaurapussin ja köllötellä soffalla tovin ennen kuin menen sänkyyn Nukku-Mattia huhuilemaan.

Vauva-uutisia odotellessa.. ;)

Mammis

Vierailija
31/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitokset tervetulotoivotuksista kaikille! :) Tulipa hyvä mieli!

KESÄMORSIAN - toivon samaa, ettei tarvitsisi tässä pinossa enää kauaa viihtyä :) Vauva-puolella sitten toivottavasti sitäkin enemmän. Sulla oli tosiaan vähän kurjempi neuvola-reissu... Ihme täti kyllä! Mun mies on ollu tasan ekassa neuvolassa ja kaikissa ultrissa mukana, that' s it. Eikä mun TH oo koskaan kyselly, et onko meiän parisuhde huonossa jamassa, kun ei sitä näy... Ja muutenkin tollanen ei-rauhoittava vaikutus tuntuis olevan koko tädillä. Liekö oikealla alalla ollenkaan... Mutta onneksi tällä kirjoittamisella ja sitä kautta valittamisella tuntuu olevan munkin kohdalla rauhoittava vaikutus! Kirjoitin tuossa yksi päivä s.postia mun kaverille, ja koko meili oli vaan täynnä " v***u sitä ja v***u tätä, olenpa täynnä mahaani, ja mitä ne muut tän mahan kokoa kauhistelee, näänhän mä sen ilman niitä kommentteja" jne., eli siis täyttä valitusta. No, lopuksi luin sen kokonaan uudestaan, ja nauroin itelleni ääneen! (Onneks olin yksin kotona...) Mutta kyllä helpotti, ja loppupäivä olikin paljon kivempi! :)

Mulla on loppujen lopuks ollu hirveän vähän tollasia hormooni-myrsky-päiviä, jolloin kaikki tuntuu menevän pieleen. Onhan tää " isona olo" toisinaan aika kovinkin kurjaa, mutta sitten koitan muistella, ettei se ikuisuuksia kestä, ja onpa sieltä tulossa sellainen " palkinto" tästä olosta, että eiköhän sitä jaksa. :) Nyt ois vaan jo niin kovin kiire nähdä se pikkuinen, että tuntuu nää loppuviikot ja päivät matelevan turhankin hitaasti... Älkää siis ihmetelkö, kun saatan pinoutua monia kertoja päivässä jaaritellen niitä näitä =)

Mutta noista vi**tus-kohtauksista puheen ollen: mikä on saanu teiät useimmin/kovimmin raivostumaan/suuttumaan/pahoittamaan mieltä??? Mulla se on ehkä se, kun useat neuvoo mitä saa syödä ja mitä ei (eräskin kaverini sanoi kaupassa " ethän sä tota maksamakkaraa saa syödä!" - no haloo...pala silloin tällöin ei varmasti haittaa tee, oon koko raskuden aikana syöny yhteensä kokonaisen pötkön, en siis sen enempää) tai että syön liikaa herkkuja ym.epäterveellistä. Ja parasta näissä on se, että kommenttien antajat ovat itse jo äitejä, jotka ovat naureskelleet, kuinka he itse söivät raskausaikana esim. vain joitain tiettyjä karkkeja tai litratolkulla jäätelöä tai pussi kaupalla sipsiä jne., koska muu ei mennyt alas. Tää mua raivostuttaa!!! Miks sitten pitää tulla arvostelemaan sitä, mitä minä suuhuni laitan? Eikös raskaana ollessa saa syödä vähän sitä mitä maistuu? (Syön kuitenkin joka pv töissä väh. yhden lämpimän aterian salaatteineen.) No joo, ehkä takana on vaan huoli sitten minusta ja vauvan hyvinvoinnista... Mutta välillä vaan liika on mullekin liikaa - ei aina jaksais kuunnella samaa " saarnaa" samoista suista.

Toinen asia on se, että ihmiset jaksaa ihmetellä mun mahan suurta kokoa. Jännä, että tää lopussa rupes mua näin häiritsemään, kun alussa sitä niin odotin, ja sillon oli kiva kuulla niitä ihastelu-kommenttejakin. Mutta ehkä tää melko tukala olo alkaa tehdä tossakin tepposensa mun sietokyvylle... :)

Voi, minkä ikävän aiheen tohon heitin! Kauheeta valitusta... No, mutta oon oikeesti kyllä ihan tyytyväinen kaiken kaikkiaan tähän odotus-aikaan. Oon säästyny suuremmilta vaivoilta, ja onhan se ihana juttu, että tulin edes raskaaksi! Kovin on toivottu tämä lapsi. Nyt vaan täytyy koittaa nautiskella näistä viimeisistä loma-päivistä ja rentoutua kunnolla - ja sehän multa onnistuu, kun nukunkin helposti sellasia 13h yöunia ja päikkäreitä päälle :)

Pi-Ki ja Eemeli rv37