Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~+~+~ Enskattaret maanantaihin ~+~+~

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuolla sohvalla katsoo jotain tylsää leffaa, niin tässä aikaa rustailla jokunen rivi=)

Tänään siivoiltu ja olo sen mukainen. Selkä sanoo sopimuksensa kohta tosiaan irti. Onkin ollut yllättävän hyvä jokusen päivän ajan. Samoin masu supistelee ja on NIIIIIIN kipeä että=(

Mites muuten muilla, onko teillä mahassa koko ajan tunne että on turvonnut, ilmaa täynnä ja ihan kuin olisi just syönyt mahan täyteen?? Kun musta tuntuu kuin olisin ilmapallo. Eli pinkeä, kivikova ja " täynnä olevan" tuntuinen maha jo toista viikkoa putkeen. Aina välillä ollut tällainen olo, mut nyt ei mene ohi. Ja aivan älyttömän kipeä, ei missään asennossa hyvä olla!!=( Ja kosketusarka kanssa..... (Sori valitus!)

Mykis laittoi infoa, eli lapsivdethän ne siellä meni ja sisään sairaalaan otettiin. Mutta vielä silloin ei supistellut kun tekstaria laittoi ja sanoikin että taitaa mennä synnytys " pitkän kaavan mukaan" . Eli toivotaan kaikki että siellä supparit kiihtyvät eikä tarttisi odotella kauaa!!

Poppis, han, hermione, stj ja muut loppupääläiset. Suppareita myös kovasti teille! *sup sup*

Mä taas täällä pelkään että Poitsu lähtee tulemaan aiemmin kuin sektiopäivä on. Kun en haluais päivystysleikkaukseen millään=( Mies sanoikin että jos alkaa tuntua siltä että tulee, niin teipataan jalat yhteen ilmastointiteipillä. Näinköhän onnistuis;=) Insinöörien logiikkaa...

Vauvalliset Enskat, teille kysymys jos täällä käytte lueskelemassa!! Suositelkaahan hyvää korviketta, mitä ostaa kotiin kaappiin sit varuille pari purkkia. Eli mikä ollut paras merkki ja aiheuttanut vähiten masuvaivoja yms?? Ja kun muutenkin aion Poitsun opettaa myös korvikkeeseen jossain vaiheessa jos hoitoon viedään, musta kun ei tunnu luontevalta pumpata ruokaa matkaan. Helpompi antaa korvikepurkki hoitolaukussa mukana:) Eli kokemuksia kaipailen!

Nyt taidan lähteä sänkyyn köllöttelemään, kun tosiaan tää masu on han kauhean tuntuinen...

Aurora & Poitsu rv36+2 / 36+6

Vierailija
2/31 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siellä Mykis pääsis tositoimiin ettei tarvis kovin pitkän kaavan mukaan mennä.

Aurora, se taitaa olla kovin vauvakohtaista mikä korvike sopii. Toisilla Tuttelista tulee vatsavaivoja ja toisilla Nanista tai Semperistä. Semper taitaa olla kaikkein halvin. Aksulla oli alkuun käytössä Nan ja ei tullut vatsavaivaa, mutta sitten melko pian siirryin Tutteliin jostain syystä ja sitä nyt sitten on käytetty jo pitkään ilman mitään vaivoja

pikku-milli & Aksu 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olekaan ehtinyt kirjoitella viikkoon, kun tuli tuo työmatka ja sen jälkeenkin on ollut niin kiirettä, etten ole nettiin päässyt edes teidän viestejänne lukemaan.

JUSHKA ja PEIPPOSKA: Täällä odottaa yksi teille kateellinen oman vauvansa potkuja. Silloin tällöin jotain vatsassa tuntuu, mutta en todellakaan osaa sanoa, onko kyse potkuista vai vain ilmavaivoista. Peipposkan masu näyttää aika lähelle samalta kuin omani. Pitäisi taas muistaa itsekin ottaa noita masukuvia. Omasta mielestäni kuitenkin vatsa pullottaa kamalasti ja ihmettelen, kuinka ihmiset eivät ole arvanneet olevani raskaana. (Tai sitten ovat, mutta eivät uskalla kysyä.)

Me ollaan jo aloitettu lastenhuoneprojekti. Ostettiin nimittäin viikko sitten uusi tietokonepöytä (tai työpiste) ja sijoitettiin se olkkariin, jotta saatiin tietokone pois vauvanhuoneesta. Eihän tässä mikään hoppu ole, mutta aikaisempi kokemus on osoittanut, että vanhoista huonekaluista on hidasta päästä eroon ja mieluummin sitä nyt pienellä vatsalla vielä ikean huonekaluja vääntää kasaan. Olin kyllä lopputulokseen tyytyväinen. Olin siinä uskossa, että tietokone olkkarissa on rumuuden huippu, mutta sitten kun samalla vaihdettiin muitten huonekalujen järjestystä, olohuoneen viihtyvyys itse asiassa kasvoi. Lisäksi bonuksena saan nyt katsella tietokonenörtti-aviomiestäni samalla kun itse löhöän sohvalla, sen sijaan että huutelisin hänelle työhuoneeseen.

4d-ultra keskusteluun: Mekin olemme miettineet tuota 4d-ultraa, kun tuo rakenneultra on ihan kohta. Tuo 147 e, jonka joku (en muista kuka) oli Helsingissä maksanut, kuulosti halvalta, kun olen kuullut jonkun pulittaneen paljon enemmänkin täällä pääkaupunkiseudulla. Jos joku teistä on päässyt täälläpäin vielä halvemmalla, niin kertokaa ihmeessä, ennen kuin varaan ajan! Äitini tuossa puhelimessa ihmetteli, että eikö nykyjään tutkita ultralla sitä, että mahtuuko vauva syntymään. Miten se vauvan koko sitten määritetään? Tehdäänkö ultra vain silloin, jos epäillään isokokoista vauvaa?

Suppareita kaikille loppusuoralaisille!

t. Juska

Vierailija
4/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA, vai on sulla kipuja siellä :/ Mulla josku tuntuu niinkuin mahanahkaa kiristettäisiin tms. mutta se johtuu pääasiassa tuosta Rumpalista, joka venyttelee välillä kovemminkin. Joskus se saattaa myös olla jämähtänyt johonkin sellaiseen asentoon, että tuntuu melkoinen paine koko ajan. Sitten tietysti nuo liitoskivut aiheuttavat vilhomisia yms. nykyään koko vatsan seudulla (ennen lähinnä nivusten alueella). Mutta en kyllä tiedä, onko sulla kyse samoista jutuista, vai onko sulla jotkut ihan omat jutut siellä mahassa :D Ootko muuten tuntenut Poitsun liikkeitä kunnolla?

POPPIS, ilmoittauduhan :)

Samoin HERMIONE ja SJT, ilmoittautukaapas, paitsi tietenkin jos ootte synnyttämässä :)

JUSKALLA alkaa lastenhuoneen valmistelut. Hyvä se on aloittaa ajoissa, eipä jää viime tippaan, niin kuin allekirjoittaneella yleensä asiat tahtoo jäädä :p

( . ) Eilen suppaillut vähän väliä hieman kipeästi. Tokihan sitä olis toivonut, että olisi voimistuneet ne supparit, mutta eipä ei. Niitä tuli sarjoissa, mutta ne loppuivat melko lyhyeen ja sitten taas oli monta tuntia välissä, ennenkuin tuli uusi sarja. Saattoi tulla esim. 20-30 min. ajan n. viiden min. välein ja sitten loppuivat kuin seinään. Jospa ne kuitenkin edistäisi tilannetta :)

Väsyttää, viime yö taas mennyt kääntyillessä ja kipuillessa. Tuli lonkka jostain syystä kipeäksi eikä kummallakaan kyljellä ollut hyvä, särki vaan kovasti :p Ja alaselkää tietysti särki, mutta se on ja vanha juttu.

Nyt töllön ääreen.

Han ja Rumpali 39+5

Vierailija
5/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustailijana oli vihdoin pakko rekisteröityä ja tulla kertomaan omat 3D/4D-kommentit, kun Juska tästä kyseli. Eli kävin rv. 22+4 Helsingin lääkärikeskuksessa tässä ultrassa (sijaitsee Forumin talossa). Siellä hintaa jäi muistaakseni n. 119e Kela-korvauksen jälkeen, ja mukaan kuuluin koko ultrasta se DVD. Eli tämä lie hieman halvempi, kuin Femedassa? (Vai oliko se Femedan hinta ennen Kela-korvausta?)

Nyt palaan -vielä toistaiseksi- taustailijaksi, ja koitan kerätä rohkeutta astua kunnolla keskusteluihin mukaan... :) Lueskellut olen siis juttujanne ahkerasti jo rv 6 alkaen! Jospa tästä rohkaistuisin... =)

Pi-Ki (24v.) ja " Eemeli" rv 37

Vierailija
6/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän sitä on viime yönä nukkunut niin sikeästi, ettei ole herännyt edes kylkeä kääntämään. Nyt on vieläkin koko oikea käsi ihan turtana. Eipä sitä ikinä tajunnutkaan, että kuinka helppoa se ei-raskaana on posottaa koko yö putkeen ja siinä unten mailla vaihtaa asentoa kymmeniä kertoja!

Auroralla siellä on maha turpeana. Itse olen ihan saman ongelman hoksannut, vaikka näitä viikkoja onkin vasta näin vähän. Tuossa tunnin päästä pitäisi lähtä syömäänkin, jotenkin tuntuu, ettei voi edes ajatella, että jotain nassuunsa laittaisi. Yleensä olenkin työpäivän vetänyt sämpylän voimin, mutta pitää kai sitä käydä välillä tuttujen kanssa oikeastikin syömässä ettei erakoidu. Saako muuten näin uutena tulokkaana tiedustella, että mikä on Auroralla sektion syy? Se on kyllä varmaan toisaalta kiva, että mukelolla on se varma eräpäivä (ellei nyt sitten innostu aiemmin maailmaan tulemaan), mutta toisaalta varmaan jännittää kahta kauheemmin!

Jushka ja peipposka ovat ruvenneet tuntemaan liikkeet. Onnittelut! Kyllä ne liikkeet antaa aina semmosen varmuuden sitten kun niitä alkaa tuntumaan. Tosin turhan monta kertaa tulee tökittyä mukeloa hereille kun ei ole varma, onko liikkeitä tuntunut koko päivänä. Mutta musta varmaan tulee sellainen äiti, joka tarkistaa vauvan hengittämistäkin koko ajan sen nukkuessa...

Juska siellä sisustaa. Itselläkin on kamala sisustusinto päällä kun viikonloppuna sai jo vähän pinnasängynmahdutusurakkamakkariin -projektia käyntiin.

Ja Han täällä vielä sinnittelee :)

Mulla on ihan pasmat sekaisin kun meidän kahvihuoneessa on ollut koko aamun joku palaveri. Ei oo päässyt ittelleen aamuteetä keittelemään...

Coltsfoot ja Elsa 30+1 (enää 25 työpäivää, jihaa sille!)

Vierailija
7/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello oli soimassa kymmeneltä ja ylhäällä ollaan! Aivan ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja maa kiiltelee valkoisena=) Ainoa ongelma tuo auto, joka näyttää lähinnä iglulta tuolla. Miten saan sen liikkeelle ja putsattua, kohta pitäisi lähteä liikkeelle... *plääh*

Milli, kiitti kommenteista! Ehkäpä tuota Nania jokusen purkin hankin, kun sitä jotkut kaverit kehuneet, ja lisää kommentteja saa antaa jos jollain mieleen tulee=)

Juskalla lastenhuoneprojekti päällä. Kivaa hommaa:=) Meilläkin maalattiin huoneen seinät, ostettiin pinnis, hoitopöytä ja vaatekaappi ja nyt sit lakanoita ja muita pikkujuttuja lisäilty jo pikkuhiljaa sänkyyn yms.. Ja kaappi täynnä vaatteita jo odottamassa! Tulis nyt vaan Poitsu pian=)

Poppis, sjt, hermione ILMOITTAUTUKAA!! Han oli jo käynytkin täällä raportoimassa, hyvä:=)

Han, nyt olen tuntenut mukavasti liikkeitä jo viiden yön ajan. Eli alkuyöstä kun olen sängyssä pyöriskellyt on Poitsu ilahduttanut muutamalla muksauksella. Päivisin onkin sit ihan täysin hiljaista, aina ehdin huolestua, kunnes yöllä sit piristynyt=) Neuvola huomenna, sit taas ultrataan. Mut viime ti ja huomisen välillä en ole käynyt kertaakaan kontrollissa, WAU! Viikko ilman ramppaamista käyrillä/ultrassa=)) Toivottavasti menee tää loppuaika yhtä hyvin!

Coltsfoot, mulla ollut aina kauhea synnytyspelko. Joka lykännyt lasten hankkimista jo vuodet. Ja olin ajatellut sektiota jo ennen raskaaksi tuloa. Mut toi mun selkä sanoi itsensä irti tuossa rv22 tienoilla ja välilevynpullistumaepäily siellä taustalla. Se sit " vahvisti" tuon sektiopäätöksen, meinaan jos siellä pullistuma niin sit riskinsä synnytyksessä. Voihan tietty olla et ilman tota selkää oisin normaalisti synnyttänytkin... Mut nyt menee näin=)

Nyt lähden kaivamaan tota " Iglua" tuolta lumen alta.....

Aurora (Taas)

Vierailija
8/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhtenä kappaleena, valitettavasti. Mä en jaksa enää innostua supistuksista, kun olen tähän asti ollut niistä tohkeissani. Mua on eilisillasta lähtien supistellut, enemmän jomotuksen omaisesti ja läpi yön. Tuskin se nyt mitään on. Roikun täällä vielä 2 viikon kuluttuakin...Huomenna siis neuvola ja pitäisi saada lähete synnärille.

Aurora: inhottavalta kuulostaa toi mahakipu. Mulla on ollut läpi raskauden just tuollaisia vaivoja, mutta mulla ne on aiheutunut esim.omenista (joihin mulla on himo, mutta joiden syöminen kostautuu vatsavaivoina).

Joku kyseli oliko se Femedan 4D-ultran hinta ennen vai jälkeen Kela-korvauksen. Se oli Kela-korvauksen jälkeen eli meille itselle jäin maksettavaa se 147 euroa.

Hanille paljon lisää suppareita!!!

Poppis ja Hermione: missä olette?:)

Mykikselle paljon tsemppiä koitokseen!

sjt+jääräpää 39+6

Vierailija
9/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Mykis on sentään päässyt vauvanhakuun, toivottavasti synnytys menee hyvin!

Ja Iisakin oli käynyt moikkaamassa. Ihanaa kuulla vähän vauva arjesta. Toivottavasti mekin päästään pian pojun kanssa alottamaan vauva arki.

Me vähän pupuiltiin eilen aamulla ja saatiin semmoset supparit aikaseks kokopäiväks että oltiin kokoajan vähän lähtövalmiudessa. Mutta sitten iltaanmennessä pikkuhiljaa laantuivat epäsäännöllisiksi. No, en edes kertaakaan uskaltanut täysin ajatella varmaksi että nyt tulee lähtö. En haluais lähteä liian aikasin synnärille kun se vastaanotto on aika kuiva paikka. Niin pitkään vaan kotona kun siellä pystyy rentoutumaan. Yöllä tuli vaan muutama kipeä suppari eikä mitenkään säännöllisesti ja nyt on ollu koko aamun aika paska olo, ihan kun olis alkamassa maailman pahimmat menkat.

Mulla alkaa olla hermot aika kireellä kun ei tiedä yhtään mitä seuraavaksi tapaahtuu vai tapaahtuuko yhtään mitään.

Taidanpa yrittää vielä nukkua. Tulipas tästä oikea valitus virsi.

Suppareita paljon Poppikselle, Hanille, Sjtlle ja tietenkin Mykikselle sinne sairaalaan jos homma on vielä kesken.

Niin ja hyviä vointeja ja päivän jatkoja kaikille enskoille!

Hermione ja poju rv 39+4

Vierailija
10/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Vai vielä synnyttään? Pöhpah! =)

Olin siellä neuvolassa äsken ja tätsy sitten kirjoitti lähetteen yliaikaiskontrolliin..Soittelen sinne yhden jälkeen aikaa..Huoh. Neuvolassa kaikki ok paitsi taas oli kilo tullut..vähän kyllä on turvotustakin..=/

Käytiin eilen kokeileen meidän vaunuja, että mammakin vähän osaa niitä koota..=) Pakattiin iso pehmolammas sinne lapseksi ja hymyiltiin vaan koko pienen lenkin ajan..Hyvältähän noi vaikutti..=D

Aurora: ihanaa, että poitsu vähän vilkastu yöllä! Hieman oon sulle kateellinen kun sulla on tarkka päivämäärä milloin näät poitsun! Huoh..=D

Pi-Ki alkaa vaan rohkeasti kirjoittelemaan! Sullakin hyvin noita viikkoja jo kasassa..ainakin tulet sitten heti tonne enskoihin vauva-puolelle, jookos? =)

Sjt: hiemanko mäkin oon jo luovuttanut räpsyn suhteen! =/ Pelottaa vaan niin saakelisti joutua käynnistykseen..

Hermionella kans hermo piukassa..Join the club..=) Mä yritän kans sit sinnitellä kotona mahdollisimman pitkään..JOS ikinä mitään tapahtuu..=(

Olenpas mä nyt ihmeen negatiivinen tänään..Pläh. Ei luovuteta vielä!!! Kävihän sille Sirullekin hyvin..=)

Mä lähden tekeen leipää ja odottelemaan räpättiä..=)

Ihanaa viikonalkua kaikille!!

t. poppis ja räpsy rv40+5

Ai niin..ainakin räpsy on kuulemma nyt kiinnittynyt..Jey! =)

Vierailija
11/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain odotellaan koskas tulevat raportoimaan meille kaiken. Ihanaa oikeasti!!

HAN, mitäs tykkäsit keikasta? Minä olin ainakin ihan haltioissaan, vaikka jättivätkin prkleet Eternal Waitin soittamatta :( Mun piti istua penkillä sen keikan ajan kuin joku invalidi, kun alkoi särkeä jo ensimetreillä selkää ja supistellakin vähäsen, mutta menihän se keikka niinkin. Ja on se Lindroos aika söpö... ;) (Yritin kyllä kovasti bongata sua sieltä, mutten havainnut, vaikka porukkaa oli niin säälittävän vähän)

PEIPPOSKAlla nätti pikku massu :)

AURORA, onhan näitä turvotus/ähky-oloja täälläkin. Ihan hirmu pieniä annoksia pitää syödä, muuten tuntuu tosiaan että turpoaa kuin ilmapallo ja maha on tosi oikeen kipeä. Ei hauskaa, ei :( Mutta hienoa että Poitsu aina öisin äitiään potkii siellä :)

JUSKA, hih :) Vai että on ukkokin lähempänä kun siirsitte tietsikan olohuoneeseen! Näinhän se monesti (valitettavasti) menee.. Kiva että pääsitte jo lastenhuonetta laittamaan, varppina mukavaa hommaa!

COLTSFOOTillakin mennyt 3-kymppiset rikki, onnea! Tähdätään tosiaan synnyttämään yhtä aikaa niin voidaan jatkaa Enska-juttuja laitoksellakin :)

Nyt oikein napsakoita suppareita Hanille, stj:lle, Poppikselle (huhuu!!!) ja Hermionelle!! Jatkakaa vauva-aaltoa!

( . ) Huoh, asuntoasiaa.. Eli tänään sitten jätämme tarjouksen siitä asunnosta. Miehen isä saatiin kuin saatiinkin takamaan osa lainasta, tai siis antamaan mieheni käyttää sitä 50% omistamaansa osuutta siitä okt:sta. Meni kyllä niin helevetin vaikeaksi koko touhu, että tässä on vuoroin itketty ja vuoroin naurettu nyt viime päivät. Appi lupaa, peruu, lupaa taas, eikun peruukin koko homman, nopeampaa kuin me pysytään perässä.. Ensin lupaa pistää nimet paperiin, sitten yhtäkkiä ilmoittaakin, ettei tule mitään jos ei oteta sitä lainaa tietystä pankista! No, hän tietää varsin hyvin, että tämä ehdottamansa pankki ei meille lainaa myönnä. Ja okei, no hän kirjoittaa silti. Kohta soi puhelin, ei tule mitään, pitää soittaa hänen kaverille joka käy tarkistamassa tän asunnon ja raportoi hälle. Ennen ei kirjoita mitään...

Viimeisin sana nyt on, että se ukko kirjoittaa nimensä siihen pantin luovutusasiakirjaan, ja sen perusteella uskalletaan tehdä se tarjous tänään. Tavataan kiinteistönvälittäjä klo 18, että monestihan tuo kerkeää vielä mielensä muuttaa....

Miten joku ihminen voi olla noin sairas???? (ilmeisieti taustalla on jotain yli 20v. vanhoja kaunoja apen ja ex-vaimonsa, siis anoppini, kesken, jotka tuo kieroutunut ukko nyt sitten kostaa pojallensa, joka on ollut 4-5v. niihin aikoihin...Ihana isoisä tulossa meidän tytölle!)

Masussa kaikki ok, liikkeet on tän mun stressin takia vähentyneet, mutta niin on käynyt ennenkin. Pitäisi yrittää rentoutua ja rauhoittua, niin vauvallakin olisi parempi olla.. Kait se tänään helpottaa, mikäli appi ei taas heittäydy hankalaksi ennen tuota klo 18. (kielsin kyllä miestä vastaamasta apen puheluihin, niin ei saa peruttua :D).

Sere 30+3

12/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Kun teitä viimeisillään olevia on nyt niin monta! Pakko käydä katsomassa aina, että onko jo joku lähteny synnyttään!

Mykis ainaki oli lähteny. Ja Siru :) Hyvä tytöt! Nyt sit vaan muillekki loppusuoralaisille kauheesti suppareita!

Auroralle piti siis tulla vastaamaan, että NAN ei oo ainakaan meillä aiheuttanu mahavaivoja. Semper oli mun mielestä tosi epämiellyttävää, kamalan paksua ja semmosta kermaista. Ja pojan oksennus haisi ihan kamalan pahalle ku söi sitä! Eli NANnia suosittelen minäkin!

-Larsku ja Eemeli

Vierailija
13/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä jäänyt tämä palstailu täysin. Tuntuu että ei ehdi tehdä mitään ja silti vaikka menee pää kolmantena jalkana ei saa yhtään mitään aikaiseksi.

Tosiaan siis hengissä täällä ollaan ja massukin kasvaa kohtuu vauhdilla, se tuntuu aina välillä yön aikana ottavan oikein kunnon kasvuspurtteja. Tällä viikolla sitten pääsis pitkästä aikaa katselemaan pikkuista. Tuntuu että voisi käydä ultrassa vaikka joka viikko...Ehkäpä se rauhoittuu nyt kun vähitellen alkaa jo tunnistamaan liikkeitä, välillä kyllä miettii että onko se ilma mikä myllertää vai tosiaan niitä pikkuisen potkuja, ainakin on aika vilkkaalta kaverilta vaikuttanut aikaisemmissa ultrissa.

Eipä tässä kumemmpia. Koitan tässä aina välillä käydä katsastamassa mitä tänne kuuluu ja kertoilla omia kuulumisia.

Emka ja " Tahvo" 19+4

Vierailija
14/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPPIUPAU: Kiitokset rohkaisusta! :) Nyt kun uskaltauduin aloittamaan, niin saa nähdä millanen palstaterrori musta kehkeytyy... Päivät kun -ylläri- matelee ja tylsyys iskee tässä odotellessa... Pitäis meiänkin ehkä noutaa jo ne vaunut (ostetaan kaverilta) ja mäkin voisin viettää aikaani niitä kooten ja työnnellen =) Ja jaksamista odotteluun!!! Itekin oon jo heittäny kirveen kaivoon, ja koitan asennoitua siihen, että Eemeli menee reippaasti yli... *hoh hoijaa*

AURORA: Kyllä on mullakin maha niinkuin olis ilmaa täynnä ja pinkeä. Nytkin ois kauhee nälkä, mutta silti maha tuntuu ihan potkupallolta, joten ei ees liity vatsalaukun täyttymiseen... :( Uh, mikä olo...

Nälästä tulikin mieleen - onpa harvinainen olotila! Yleensä mä syön koko ajan jotain, joten nälkää ei ehdi tulemaan! :)

Mäkin oon käsittäny (=kuullut) korvikkeista, että riippuu ihan täysin vauvasta. Mun miehen siskontyttö ei kestäny Tuttelia, mutta Nan meni. Mun siskonpojalla taas ihan päinvastoin. Joten se varmaan selviää vaan kokeilemalla...? Toivottavasti Tutteli kävis, kun sen valmistajalla on paljon enemmän velli-vaihtoehtojakin... Sitä nyt varuulta ostinkin jo pari purkkia kaappiin.

COLTSFOOT: Hymyilytti, kun luin siitä vauvan hengityksen tarkkailusta sen nukkuessa - musta tulee nimittäin varmaan ihan samanlainen. :)Nytkin mä saatan -tosin harvemmin- yht' äkkii yöllä herätä, että hengittääkö meiän kissa tai koira! (Joo, tiedän, omituista, heh...) En tiiä, johtuuko tollanen sitten jotenkin unista tai jotain, eli jos oon just nähny tiedostamattani jotain painajaista, ettei se kisu vaikka hengittäis tai jotain... (Ne siis nukkuu usein meiän sängyssä, en siis sentään pomppaa toiseen huoneeseen tätä tarkistamaan...)

SERENITY: Kauhulla luin tosta sun apesta! Onneksi omat appivanhemmat on aivan ihania... Toivotaan, että kaupat teillä nyt joka tapauksessa onnistuisi!!!

Synnytyksen lähenemisestä ei tosiaan ole mulla tietoa. Ei juuri supistele eikä mitään. Joten varmasti menee maaliskuulle asti, ennenkuin kaveri ehtii päivänvalon näkemään :( Voi, kun sitä vaan osaisi asennoitua niin, että tässä olis hyvää aikaa nauttia vielä siitä omasta ajasta... Mutta kun ei... Kuka ihme on keksiny, että ihminen kantaa lasta näin kauan sisällään! :( No, onneks tässä jo voiton puolella ollaan, eikä olokaan vaappumista lukuun ottamatta ole kauhean huono. Jospa se tästä!

Maanantain jatkoja!!! =D

Pi-Ki ja Eemeli rv 37

Vierailija
15/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushka ja Peipposka on molemmat tunteneet vaavin liikkeet :) Se on ihana ja epätodellinen fiilis tuntea ne ekan kerran! Peipposkalla oli myös masu-kuvia netissä. Alkaa pömppäämään :) Söpö masu!

Auroran masu kipuilee.. :/ Sä oot joutunut kaikenlaisia kiputiloja käymään raskauden aikana läpi. Pitkään ei kuitenkaan teillä enää ole kun vauva on kainalossa joten jaskuja sinne! Heh - insinöörit! ;) Jeesusteippi toimii moneen mutta näinköhän se tuon luonnonvoiman sais pysähtymään.... :)

Poppis, Han, Sjt, Hermione - SUPPAREITA SUPPAREITA!!!!

Sere, tuntuu että sillä apellasi on kyllä joku ruuvi vähän löysällä. Eikö se yhtään aattele miltä omasta lapsestaan tuntuu tuollainen! Sä joudut kans kärsimään sen temppuilusta. Tsemppiä sinnä että tilanne on halki poikki ja pinossa tänään klo 18 jälkeen!

Pi-Ki, tervetuloa mukaan ja suoraan loppumetreille! :)

(.) Rento työpäivä, heräsin yhdentoista aikaan (!!!), tais pikkuisen painaa tuo edellisen yön valominen, ja siirryin aamutakissa työpöydän ääreen jossa edelleen kökötän AAMUPUUROlautasen kanssa :) Olin viime viikon niin tehokas että sain suurimman osan hommista delegoitua eteenpäin. Tarkoittaa käytännössä sitä että mun työpäivät on ehkä n. 80% omaa puuhastelua ja 20% oikeita töitä. Hih! Ja tästä maksetaan täys palkka! :)

Masussa voidaan hienosti! Poitsu on tosi aktiivinen, etenkin iltapäivisin ja iltaisin. Masu muljuu kun kiksejä tulee tasaisesti joka puolelle ylämasua. Poitsu taitaa olla nyt hyvin viihtynyt rt:ssä, ja toivon että pikkuinen tajuaisi pysyäkin asemissa loppuun saakka. Huomenna mennään neuvolaan, kääks iltapäivä aika!! Ei voi skippailla syömisiä sitä ennen! Poppis tais todeta sen painokammon, mulla on vähän samaa vikaa ja siksi en tykkää näistä iltapäiväajoista ollenkaan! :D Pinnallista joo, mutta sellaista se on! Jotenkin näiden ennenaikaisten suppareiden ja muun pienen oireilun vuoksi itsellä on sellainen fiilis että kaveri ei tule viihtymään yksiössään loppuun saakka... mutta täälläkin palstalla se on todettu että eipä se välttämättä sitä tarkoita! Nyt kuitenkin tuntuu itsestä siltä että poitsu voisi halutakin päivänvaloon etuaikaa. Naurakaa vain te loppupääläiset! ;D Vielä saa elellä luuloissaan! :)

Aurinkoista ja energistä päivää enskoille!

Leenis & jr 29+6

Vierailija
16/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#2872D7]

Voi mitä uutisia olikaan viikonloppupinossa! [b]Sirulle ja Mykikselle[/b] kovasti onnea matkaan, taitaa olla jo vauvat ulkona yksiöstään? Uutisia odotan ihan malttamattomana! Ja vastahan se Mykiskin siellä Amarillossa oli vielä masukkaana¿

Mulla on kuulkaas ihan kohta menossa hermo tähän neuvolatouhuun. Onhan se tietysti hyvä, että seurataan kaikkea mahdollista. Ei saisi siis olla kiittämätön. Mutta jotenkin tuntuu turhalta ravata siellä kun kaikki arvot on koko ajan ollut mallikelpoisia. Ja seuraava aikakin räpsästiin jo parin viikon päähän. Eikä mulle kyllä tulisi mieleenkään valittaa sille tätsylle mistään vaivoista. Jotenkin tuntuu että täti lietsoo paniikkia joka asiasta. Nytkin siitä Kättärin lääkärin tekemästä painoarviosta, jonka se bongasi neuvolakortista: ¿Kyllä näyttää nyt kovin isolta vauva, noinkohan mahtuu ulos? Ja vielä on poikittain mahassa, taitaa jäädä perätilaan vielä. Tuskin enää kääntyy. Varaudu jo henkisesti sitten hätäsektioon¿¿ Siis mitä? Eikös siellä kuuluisi nimenomaan rauhoitella ensisynnyttäjää? Jos kuulkaa, rakkaat enskat, teitä ei olisi niin olisin jo ihan hädissäni. Mutta nyt uskon vakaasti että vielä se poitsu kääntyy eikä synny perätilassa 5-kiloisena hätäsektiolla. Huhhuh. Tässä kuitenkin kuulumiset, jos jotakuta kiinnostaa. Mä en enää jaksa sitä ylenpalttista mittailua. Pöh. Tuntuu turhalta.

Rv 30+3

Painoa +438g/vko Yhteensä +8kg

RR 110/60

Pissa puhdas

Hemppaa ei mitattu (ainoa, mikä olisi kiinnostanut)

Sf 26 (Pomppii yläkäyrältä alakäyrälle, mikä hyöty tostakin on?)

Tarjonta PT

Syke ++

Liikkeet + (millähän tulee se ++, nytkin potki niin että meinasi tulla nahasta läpi..)

Sitten se tätsy vielä kysyi, että onko meillä parisuhdeongelmia. Meillä? Meillähän menee paremmin kuin ikinä! Kysyinkin, että mistä hän tällaisen päätelmän teki. Kuulemma siitä, kun mies ei ole pariin kertaan ollut mukana. Salli mun nauraa, mihin siinä miestä tarvitaan, kun musta otetaan pari mittaa? Anteeksi vaan vuodatus, mutta alkoi tosissaan tympiä koko neuvola.

Mulla on tänään huono päivä. Niitä on onneksi aika harvoin. Väsyttää ihan hirveästi, ei meinaa hereillä pysyä. Typerä pohjekin kramppasi koko yön, liityn siis Mammiksen kramppikerhoon. Ja alkaa tosissaan tulla stressiä töistä. Onneksi ens viikonloppuna on vihdoin pari vapaapäivää.

Arvatkaa mitä, mua alkaa jo hymyilyttää tämä oma valitus. Näköjään auttaa, kun saa purettua tuntojaan jonnekin! Kiitoksia vaan palstatilasta. Voinen siis jo lopettaa oman navan puimisen :)

[b]Poppikselle[/b] lähetellään supersuppareita. [color=red]~~SUPSUPSUP~~ [/color]Toivottavasti tehoavat.

Kaikille muillekin [b]loppulaisille[/b] tsemppiä loppurutistukseen! Teitä on jo vino pino täällä. Hus vauvapuolelle siitä! Tahtoo lisää vauvauutisia!

[b]Sere[/b], mikäköhän sitä sun appea tosiaan vaivaa? Kuulostaa kyllä aika erikoiselle tapaukselle. Pidän täällä peukkuja pystyssä, ettei ehdi enää muuttaa mieltään ja saatte unelmakämpän omaksi!

[b]Leenis[/b], naurakoon vaan loppulaiset meille, mutta mullakin on vahva usko, että nelikymppisiä ei tässä raskaudessa juhlita. Toivotaan siis parasta ja lähetetään masuihin telepaattisia häätömääräyksiä kunhan sopiva aika koittaa :)

[b]Pi-kille[/b] tervetuloa! Hassua sanoa näin, mutta toivottavasti et viihdy kauan tässä pinossa ;)

[b]Aurora[/b], mulla nyt iski tajuntaan¿ 2 viikkoa! Sehän on melkein huomenna! Kyllä mun käy kanssa kateeksi, kun sulla on pvm tiedossa. Sen verran kärsimätön luonne olen. Ihan pian teillä on poitsu siinä suloisessa sängyssä :) Oli muuten silloin aikanaan sen verran houkuttelevan näköinen siinä kuvassa, että meikäläinen kanssa suunnittelee sellaisen verhon ompelua¿ Tsemppiä kipujen kestämiseen. Kohta ne on historiaa!

Jaahas, taidan lopettaa ennen kuin tukin serverin maratonviestillä. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Kesis, 30+3

Vierailija
17/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten jännittävää kun taitaa ainakin kaksi uutta enskavauvaa tutustua parhaillaan äitiin ja isään! Uusia vauvauutisia odotellessa siis toivon teille kaikille loppupääläisille (hirveä sana!!) suppareita oikein olan takaa.

Auroralle toivon helpotusta selkäkipuihin ja masutuntemuksiin. Toivottavasti lepo auttaa. Ihana oli muuten kuulla että pikkuinen ilmoittelee liikkeillä itsestään!

Pi-Ki, tervetuloa joukkoon mukavaan! =) Täällä saapi vapaasti omia ajatuksia kertoilla ja kirjoitella. Enskojen joukossa on hyvä olla.

Kesiksen terkkari vaikuttaa aikaslailla ylivarovaiselta kaikkine huolestumisineen... Onneksi taidat itse olla järkevä ihminen etkä ihan joka sanasta huolestu, mitä terkka sulle juttelee. Tuntui muuten jännältä nuo parisuhdeongelmaepäilyt. Siis kun mun mies ei ole pystynyt töidensä vuoksi olemaan mukana kuin pari kertaa. Eikä ole kyllä ainakaan ääneen terkka sitä ihmetellyt. Mies itse ajattelee niin, että ultraäänet ja synnytysvalmennukset on sellaisia, joista hän saa myös itselleen jotain ja niihin on tullut/aikoo tulla.

Mulla on huomenna paluu töihin edessä. Tänään olen leiponut pakkaseen pullaa ja järjestellyt kotia. Nyt alkaa vaan olla voimat ihan loppu, joten ajattelin mennä kirjaa lukemaan ja samalla pötköttelemään. Olen myös aloittanut pikkusiskoni polttareiden ja häiden miettimisen. Aikaa niihin on paljon, mutta vauvan syntymän jälkeen en luota päässäni liikkuvan mitään muuta kuin vauva-juttuja... hihi!

Pukeutukaan lämpimästi, kun ulkoilette. Nyt on TALVI vihdoin tullut!

Lämpöisin & pullantuoksuisin ajatuksin iida-linnea 27+5

Vierailija
18/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, tervehdys taas pitkästä aikaa. Täälläkin edelleen ollaan yhtenä kappaleena eikä kaverilla ole pienintäkään aikomusta syntyä. Viime viikon neuvolassa ei ollut edes kiinnittynyt ja sf oli taas vaan noussut (samoin kuin paino). Josko tässä siis juhannusvauva olisi luvassa, kun neuvolatädin mukaan kaverilla on vielä hyvin tilaa tuolla... Hieman siis sellaista lievää suurempaa turhautumista havaittavissa, kun alkaa olla tekemisestä pulaa jo. Lenkkeilty on päivittäin, mutta saldona 6 km kävelystä korkeintaan muutama kivuton suppari. Pöh sanon minä.

Palstailu ollut tosi vähissä viime aikoina - kaipa se on ollut sitä turhautumista omaan tilanteeseen eikä sitten ole jaksanut muidenkaan juttuihin keskittyä. Ehkä innostus taas kasvaa, kunhan tuo joskus kesän korvilla tuolta syntyy...

Myötätunnon osoituksia siis muille samassa tilanteessa oleville ja muille mukavaa odotuksen jatkoa.

t. Essi, rv 39+6

Vierailija
19/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi kuulkaa herranenaika.

Mä otin kuvan itsestäni ja vauvamasusta ekaa kertaa ja voi herramunjeekala että silmät meinas pudota päästä kun sitä kuvaa kattelin. Mullahan on MAHA!!! Siis ihan valtaisa sellainen! Miten se ei peilistä näytä tuollaiselle?

MIHIN MÄ NYT LAITAN SEN KUVAN, että tekin näätte sen?! Hjälp!!

On sitten todella Siru ja Mykis päässeet nyyttiä hakemaan. Vitsi miten ihanaa!!! <3

POPPIS, SJT, HERMIONE, HAN, ESSI koittakaahan nyt kestää, eiköhän se kohta ole teidän vuoro. SUPPAREITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JUSKAkaimaseni, eiköhän ne ala kuule sielläkin tuntua kuplinnat. Kyllä mäkin olen pitkään arpounut että onkohan toi pieru vai Naksu. =) Mutta kyllä se nyt vaan se Naksu on. Kun ei sitä kaasuakaan kuulu. ;) =) Hienoa että olette jo aloittaneet sisustamisen, meillä kun Ukkokullan mielestä aikaa on vaikka ja miten että " sitten joskus keväämmällä" . Joopajoo. Mennee varmaan mun äitiyslomaan saakka. *huoh*

PI-KI Kivaa kun tulet rohkeasti mukaan!! Welcome!!

COLTSFOOT Musta tuntuu kanssa että mä tökin koko ajan tuota Naksua, sillä varmaan menee hermot mun kanssa. Mutkun mä tahtoisin kovasti tuntea niitä kuplia useamminkin. Mut tottakai tässä alkuvaiheessa ne on vielä ns. toisaikaisia, kun ne on sen verta hentoisia. Pitää vaan malttaa antaa ipanan huilia.

SERE hurrrrrjasti tsemppiä *hali* teidän asuntohommiin. Miten appes voikin olla tuollainen p**släpi?! Koita vetää henkeä ja saada ressiä pois (varmasti helpommin sanottu kun tehty). Jalat ylös ja laitat miehen hieromaan jalkoja tai jotain.

EMKA Kivaa kun poikkesit taas! Sä olet tasan 2 vk meitä edellä, joten mukava lueskella sunkin kuulumisia. Ihanaa pääsette ultraan kurkkailemaan pientä.

LEENIKSELLÄ ihan epäreilun rento työpäivä!! Mulla on onneks tänään vapaa, mut huominen on niiiiiiiiin täynnä, et ihan melkein ahdistaa jo valmiiksi mennä töihin huomenna. Nautihan " töistä" . =)

KESIS Vitsit sun neuvolatätiä. Ei kovin rauhoitteleva tyyppi. Musta NIMENOMAAN ensisynnyttäjää pitäis rauhoitella eikä PELOTELLA!! Ihan pimee tyyppi, täytyy sanoa. En ihmettele että alkaa jurppia käydä siellä. *tsemppihalitus* Ja komppaan Iida-Linneaa siinä että meillä ei o mies käynyt OLLENKAAN neuvolassa, eikä varmaan tule käymäänkään (kun ei töiltään pääse) joten eiks meillä pitäis kysellä että onkos ongelmia kun ei toista näy ei kuulu. =)

IIDA-LINNEA Koitahan nauttia viimeisesta vapaasta ennen töitä. Että pullaa.. Vitsi kun alkoi tehdä mieli. Mulla ei kyllä ole hiivaa joten ei tule pullaakaan näistä kotitarpeista. =/

Mä kävin törsäämässä OzBabyssä. Ostin yhdet mammahousut ja yhden paidan. Kun kaikki mun mammavaatteet on käytettyjä, niin pitäähän sitä uusiakin saada. =) Ja sitäpaitsi nuo housut on mustat suorat housut, joten niille on kyllä käyttöä, joten ovat rahansa arvoiset.

Kattelin siellä samalla vähän vaunuja, vaikka meillähän on vaunuista jo kaverin kanssa kaupat sovittu. Ja sänkyjä kattelin kanssa. Ja voi ihanuus niitä pienenpieniä vauvanvaatteita!!! Mä meinasin ostaa puol kauppaa tyhjäksi niitä ihania pikkubodeja, siellä oli just sellaisia neutraaleja valkoisia ja beessisiä. Mutkun olen niin taikauskoinen etten uskaltanut. Vasta ehkäkenties rakenneultran jälkeen sitten. Että jos nyt kuukauden malttais säästää raaha.

Naksulle kuulunee hyvää, pulputusta on edelleen tänäänkin tuntunut. Nyt on hiljaisempi hetki, joten taitaa kaveri nukkua. Katsotaan kun menen tästä syömään appelsiinia että saako Naksu taas liikettä niveliin. =)

Tosiaan, sitä masukuvaa pukkaisin teillekin näytille jos johonkin joku neuvois mihin ne kuvat kantsii laittaa silleen HELPOSTI että ne saa HELPOSTI tänne nähtäville. ;)

Jushka ja Naksu 17+4

Vierailija
20/31 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vieläkään osaa mennä tuonne vauvapuolelle, vaan tuun aina ekana katsoman teidän kuulumiset...

hermione, hyvältä kuulostaa tuo määrä supistuksia, kyllä se varmaan ihan kohta uuttuu todeksi! Ihanaa... voihan olla ettei sullakaan ole kovin pitkä synnytys kun noita etukäteissupistuksia on niin paljon, e varmaan tekee tehtävänsä. Tsemppiä...pian saat pojun maailman. Voidaan sit mennä kahville ihmettelemään nyyttejämme kun vaan jaksat synnytyksen jälkeen yms... :)

Auroralle piti vaan sanoa, vaikka en mitään korviketta ola kokeillutkaan ainakaan vielä, että siellä synnärillä suosittelivat että kannattais antaa tuttelia jos jotain korviketta antaa, siinä on kuulemma koostumus jotenkin muuttunut ja siinä oli jotain ainesosaa joka saa sen vastaamaan eniten oikeaa äidinmaitoa kuin muut. Ja olisi myös vatsaystävällinen samasta syystä. Mutta munkin kaverit on monet käyttäneet Nania, mutta sanoivat kans että nyt se tutteli on jotenkin muuttunut, että vois olla parempaa mut vauva on jo tottunut naniin... että ihan mitä itse paraimmaksi näet tässä asiassa. :)

suppareita loppumetriläisille!

Kivaa mahankasvatusta muille!

:) iisa ja elli 2,5 vkoa