Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kihla-/vihkisormus sinulla on?

Vierailija
06.06.2024 |

Ollaan menty mieheni kanssa kihloihin. Käydään viikonloppuna katselemassa sormuksia. En oikein yhtään tiedä millaisen haluaisin ja mietityttää se, että jos sormuksessa on yksi iso kivi, niin onko se kuinka käytännöllinen? Kertokaahan. Vai pitäisikö sitä miettiä sitten esimerkiksi timanttirivisormusta? Toisaalta olen miettinyt, etten ehkä haluaisi erikseen kihla- ja vihkisormusta, vaan hommaisin nyt yhden ehkä näyttävämmän sormuksen ja sillä sitten mentäisiin. Ajatus kahdesta sormuksesta ei oikein innosta.

Millainen sormus/millaiset sormukset sinulla on ja oletko ollut valintaan tyytyväinen? Jos sinulla on sormus isolla kivellä, niin pidätkö sitä käytännöllisenä? Itse haluaisin sormuksen, jota pitää sormessa koko ajan. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormus on valkokultainen rivisormus.

Kaksi timanttiriviä ja välissä rubiinirivi.Kihlasormusta en käytä,enkä tiedä missä on🙈sileä valkokultainen on se.

Vierailija
22/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edulliset sileät titaanisormukset ostettiin. Sileät, koska käytännöllisemmät. Edulliset, ei harmita, jos sattuu hukkumaan. Ei muitakaan krumeluureja, ollaan vanhoina tavattu, ne ei ole enää niin tärkeitä juttuja meille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sileä kultainen kihlasomus ja muuten sileässä vihkisormuksessa yksi timantti. 

Vierailija
24/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihla on äitini kultainen sileä rengas. 

Vihki on mummoltani saatu sileä kultainen rengas, johon on kiinnitetty soikea laatta kivillä.

En valinnut kumpaakaan vaan päädyin noihin, koska olivat sopivan kokoiset ja omistin nuo jo. Sormeni on niin pieni, että sormus pitäisi teettää, ja totesin, että en rupea siihen ainakaan sillä hetkellä. Viime vuosina olen miettinyt, että teettäisin tuosta vihkisormuksesta uuden sormuksen, koska on todella epäkäytännöllinen. Toisaalta on alkanut tuntua, että haluan pitää sen kaikesta huolimatta ennallaan. Katse onkin kääntynyt nyt muihin perintökoruihin ja niiden kiviin. Jossain vaiheessa teen varmaan niin, että otan kaikki mukaan kultasepälle ja katsotaan mitä voitaisiin kehitellä. Luulen, että vihkisormuksen epäkäytännöllisyydelle olisi tehtävissä jotain, ja joka tapauksessa haluaisin teettää muista koruista yhden oma sormukseni jälkipolville. 

Vierailija
25/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pääsin" kihloihin joskus 1969. Ostettiin Kalevakorun keltakultasormukset. Näyttivät ihan pullapitkoilta.

Vierailija
26/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileä valkokultainen kihla on ja vihkisormus valkokultainen rivitimanttisormus, molemmat Laatukorusta Silvan -mallistoa. Ehjinä on pysyneet ja kivet tallessa jo kohta 20 vuotta. Huollossa, puhdistus ja rodinointi, olen käyttänyt muutaman vuoden välein. 

Vierailija
27/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pääsin" kihloihin joskus 1969. Ostettiin Kalevakorun keltakultasormukset. Näyttivät ihan pullapitkoilta.

Kävin nyt katsomassa sen nimen. On Liitto. Olisin tahtonut valkokultaisen filigraani, mutta niitä ei vielä siihen aikaan ollut. Ero tuli, kun viikkoa ennen häitä eräs tyttö tuli kertomaan, että on viimeisillään raskaana sulhaselleni.

Vierailija
28/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sileä kihlasormus. Ei mennä naimisiin.

Vierailija
29/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät vihkisormukset, sileä keltakulta molemmilla. Joka päivä pidettävä sormus on helpompi, kun siinä ei ole mitään ulkonevia osia. Jos haluaa näyttävän kiven, niin hankkii sellaisen sormuksen erikseen  juhlakäyttöön.

Vierailija
30/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja puolisollani on kummallakin sama sormus (olemme naisia). Ne ovat vain kultaisia, ohuita renkaita kultasepän liikkeestä. Ne ovat kauniita ja siroja. Nämä ovat siis vihkisormukset, kihlasormuksia meillä ei ole, sillä meillä ei ole mitään kihlapäivääkään. Kihlasormus tuntuu mielestäni aika turhalta (ylikuluttamiselta) nykypäivänä. Mielessäni oli myös kultainen sormus, jossa on timanttiupotuksia, mutta valitsimme nykyiset rahan takia. Halusin, että silloin opiskelevalla puolisollani on varaa ostaa sormus minulle. Lisäksi oli kiva ajatus, että meillä on samanlaiset. Olisin ottanut tämän sormuksen silloinkin, jos meillä olisi ollut kahdet sormukset. Pidän sormusta aina ja se on täysin huomaamaton käytössä (näen kyllä sen :D). Pidän siitä. Ei ole liian juhlava arkivaatteissa. 

Vierailija
31/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskatut sormukset.

Vierailija
32/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus on perinteisesti sileä sormus ja vihkisormus sitten se koristeellisempi, jos haluaa. Isompi juttuhan se vihkiminen on kuin kihlautuminen. 

Vierailija
33/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aistiyliherkkä, joten minulla on vain yksi sormus. Valkokultainen rivitimanttisormus, jossa kivet on upotettuna ja sormus on muutenkin "pehmeä" reunoiltaan. Usein tätä saa käydä kiillotuttamassa, jotta näyttää hyvältä, mutta samaan päätyisin edelleen.

Vierailija
34/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Vierailija
35/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahasta kiinni, niin ottaisin neljä mm leveän platinarinkulan kihlaksi ja toisen samanlaisen platinarinkulan yhden karaatin timantilla vihkiksi. 

Vierailija
36/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltakultainen sormus, jossa upotettuna 1 timantti ja ei ole kihlasormusta. Ihan kiva, eikä ole tiellä. Opiskelijabudjetilla ostettu (itse maksoin). Noista sinun vaihtoehdoista ottaisin rivitimanteilla mieluummin kuin isolla timantilla olevan sormuksen käytännöllisyyden takia. Kannattaa kokeilla, ettei ole liian terävät reunat silloinkaan.

Vierailija
37/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vihkisormus, joka on itse asiassa sellainen jonkun aiemmin mainitsema 4mm leveä sileä platinarinkula 😀 

Vaihtelen sormuksia asun ja fiiliksen mukaan. Välillä sormessa on vihkisormuksen sijaan ohut keltakultasormus, välillä hopeinen isolla zirkoniakivellä, välillä joku rihkama jne. Usein koko sormus jää kotiin. Puolisolla ei ole minkäänlaista sormusta. 

Vierailija
38/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut kultasormus jossa timanttirivi.

Vierailija
39/40 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei asioista mitään tiedä, kannattaa olla hiljaa, eikä ainakaan alkaa feikiksi mutuilemaan. Pienet timantit ovat edullisimpia, tuossa mallissa on saatu näyttävyyttä pienillä timanteilla. 

Suuremmat timantit ovat harvinaisempia ja siksi kalliimpia. 

Ja toiselle kommentoijalle kerron, että timanttisormuksia kannattaa välillä huollattaa, kultasepänkiikkeen kautta laittaa kultasepälle puhdistukseen, timanttien istutuksen tarkistukseen ja rodinointiin (jos on valkokultainen). Tulee kuin uutena takaisin ja edullisemmaksi tulee kuin uuden timantin istutus. 

Kannattaa suosia kotimaisia valmistajia, tekevät hyvää laatua ja osassa vielä korjaavat tiettyyn pisteeseen asti "takuuseen", jos nyt ei ihan remonttitöissä sormusta itse pilaa. Virallista takuuta ei ole, mutta kultasepän liikkeessä työskennellessäni monesti saatiin asiakas ilahtumaan, kun kotimainen valmistaja korjasi "hyvän mielen työnä" valmistamansa sormuksen.

Kiitos vinkistä! Kuinka usein olet huollattanut? Ja kuinka paljon tämmöinen huoltaminen suurinpiirtein maksaa?

Vierailija
40/40 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sormus labratimanttisormus (oikea timantti, mutta edullisempi ja eettisempi) suomalaiselta Karaatilta: https://www.karaatjewelry.com/fi/products/the-oval-solitaire-with-pave-…;

Oon ollut tosi tyytyväinen ja Karaatilla tosi hyvä hinta-laatusuhde, käyttävät 18 karaatin kultaa ja tosiaan noita laboratoriotimantteja. Heiltä voi tilata myös sormuksen kotisovituspaketin, minkä just itse tilasin ni sai kotona miettiä mikä on hyvä koko yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi