Clipper vadelmanlehtiteetä ei saa enää - mitä tilalle
Tuota ihanuutta ei saa enää mistään. Onko kokemuksia vastaavista tuotteista? Hyvä vadelmanmakuinen "tee", eli yrttijuoma joka ei sisältäisi oikeaa teetä kuitenkaan
Kommentit (13)
Ihan vadelmanlehtiä kuivattuna, ovat hyviä teenä https://www.ruohonjuuri.fi/products/yrttipaja-vadelmanlehti-15-g?utm_ca…
Tai Mettä-merkkisenä https://www.hyvinvoinnin.fi/products/metta-vadelmanlehti?gclid=Cj0KCQjw…
Teetä joka ei ole teetä...
Eli sama kuin vaikka lihaa, joka ei ole lihaa.
Kokeile honeybush teetä. Se on hyvää.
Kerää vadelmanlehtiä, hiosta ne ja kuivaa. Helppoa ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile honeybush teetä. Se on hyvää.
Mistä sitä nykyisin saa? Aiemmin sai Forsmanin irtoteetä ihan isosta marketista, mutten ole enää nähnyt.
Kohta ainakin Etelä-Suomessa on vadelmassa ihan kerättävät lehdet, valmista niistä itse teen korvikkeeksi vattuteetä. Minäkin valmistan Iivananteetä jo ihan lähiviikkoina horsmasta!
Vierailija kirjoitti:
Kohta ainakin Etelä-Suomessa on vadelmassa ihan kerättävät lehdet, valmista niistä itse teen korvikkeeksi vattuteetä. Minäkin valmistan Iivananteetä jo ihan lähiviikkoina horsmasta!
Minulla on vadelmapensas parvekkeella ja tänäänkin join siitä teetä.
Vierailija kirjoitti:
Teetä joka ei ole teetä...
Eli sama kuin vaikka lihaa, joka ei ole lihaa.
Yrttijuoma olisi kai oikeampi termi, mutta se on jotenkin kömpelö. Sinänsä yrttiteetä on keitelty varmaan aina.
Oikea termi muuten on hauduke! Mutta juu, jos tunnistat pensaan niin eikun keräämään, jos siis tosiaan niistä lehdistä oli tehty, mustaviinimarjanlehti tosin oma suosikki:)
Huomasin saman. Tosi harmi. Oli hyvä kofeiiniton iltatee.
Pelkkä vadelmanlehti ei ole sama asia, koska Clipper sisälsi muutakin:
Vadelmanlehti* (50%), hibiscus*, nokkonen*, ruusunmarja*, luontainen vadelma-aromi (4,5%), luontainen mustaherukka-aromi
Teen kanssa aina sama juttu. Kun löytää jonkin hyvän niin se lopetetaan. Liptonilla oli luomuversio Russian Earl Greystä, ihan erilainen kuin pistävämmän makuinen ei-luomu. No, katosi tietysti pari vuotta sitten valikoimista. Löysin Carrefourilta ihanat pyramidimalliset pussit, hyvälaatuisen Russian Earl Greyn sekä ihanan mintulla maustetun vihreän teen. No, kuinkas kävi? Katosivat valikoimista. Ne pyramidimalliset pussit olivat jotain vahvempaa kangasta, ei paperimaista mössöä. Tee liukeni veteen ihan eri tavalla. Normihintaista, mutta niin paljon tavanomaista parempaa.
Ja varmuuden vuoksi: Russian Earl Grey on bergamotilla/sitruksella maustettua Earl Greytä. Ei liity mitenkään itänaapuriimme.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin horsmateetä, eikä ollut kaksista. Mutta nuoret horsman vesat ovat herkullisia vaikka parsan tapaan tehtynä.
Menet metsään ja keräät pari korillista vadelmapensaiden lehtiä niin saat teetä aivan ilmaiseksi. Kannattaa kokeilla. Itse keittelen mustan viinimarjapensaan lehdistä teetä ja oikein hyvää tulee.