Naisiin tutustumisesta yleisellä paikalla? Mikä on nykyään ookoo?
Haluan disclaimerina sanoa heti alkuun, että olen miesfeministi, pidän naisista ystävinä ja tovereina.
Olen 48- vuotias mies ja mielestäni minun/meidän ikäluokkamme sai varsin tasapainoisen, tasa-arvoisen kasvatuksen, jossa joka käänteessä korostettiin tasa-arvoa etc. Erosin kuitenkin hiljattain pitkästä suhteesta ja muutin takaisin ulkomailta Härmään. Ja olen vähän kauhistunut tästä sukupuolten sodasta ja mikä on sallittua miehen käytöstä.
Siis uskaltaako tässä nykyään jutella naisille baareissa, kahviloissa, puistoissa, terasseilla, teatterin jäleen, vai miten? Myönnän, että olen lukenut liikaa nettiä, jossa jokaisella naisella on ahdistunut olo miehistä. Mietin vain, että heteromiehenä olen saanut parhaat platoniset ystäväni heteronaisista baarissa etc. Ja muutenkin minun feministinen sydän ja mieli näkevät naiset miellyttävinä juttukavereina ja katse täynnä lämpöä, toverillisuutta ja ihailua. Ei himoa tai esineellistämistä.
Eli uskallanko kohteliaasti mennä juttelemaan naisten kanssa nykyään, vai mikä tää skene on?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit Härmään?
Onko Härmässä nykyään baareja, puistoja tai TEATTEREITA???
Olen usein kaverini kanssa, tai yksin kysynyt naiselta/naisseurueelta/pariskunnalta teatteriesityksen jälkeen, että mitä piditte, haluatteko käydä lasillisella juttelemassa. Baareissa olen usein tsekannut: insinöörit, noi dokaa, lätkäjätkät - jolloin juttelen naisen/naisten kanssa. Puistossa on mielestäni ainakin ollut ihan ookoo mennä kohteliaasti juttelemaan tuntemattomien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman trollin yritys, nyt vain pidemmällä keksityllä tarinalla. Tarkoitus on päästä solvaamaan naisia. Älkää tuhlatko aikaanne.
En ole trolli, enkä halua solvata ( tietenkään ) naisia. Jäin ihan oikeasti miettimään, mikä on ookoo lähestymistä nykyään.
Kyllä olet, etkä jäänyt miettimään. Viisikymppinen joko osaa toimia sosiaalisessa vuorovaikutuksessa, tai ei osaa. Näin viisikymppisenä sanon, ettei tuollaisia taitoja opita aivan uusina tässä iässä. Tuskin olet lainkaan, kuka väität olevasi.
Vierailija kirjoitti:
Jätetään se parinetsintä lisääntymisen kannalta parhaille vuosille, eli noin 17-35-vuotiaat akat ja ukot etsiköön kovasti toisiaan.
ap on 48, valitettavasti 45 täyttäneen sperrrmat ei käy enää edes sperrrmapankkiin.
Enhän mä puhunut iästä mitään. Sitäpaitsi olen työskennellyt lasten ja nuorten kanssa, joten jos juttelisin esim. teinitytön kanssa, niin takuulla osaisin olla enomainen/veljellinen ja korekti. Silti voi olla samalla kiinnostunut nuorten maailmasta - ei me miehet olla mitään sikoja.
Vierailija kirjoitti:
M G T O W
Sano v i t t u jo MILLOIN? Tätätkin palstaulit on rätkyttäneet jo vuosia ja silti ne roikkuu täällä mammojen helmoissa.
Painakaa nyt jo lopultakin vi tt uun täältä!!!
Vierailija kirjoitti:
Naisia 70v ja yli voit lähestyä missä vaan, kunhan muistat, että puhut korkeintaan esim. säästä, linnuista, liikenteestä, postinkulusta, kauppojen aukioloajoista, mustikkasadosta, jne. neutraaleista asioista. Ja kunhan olette kymmenkunta kertaa tavanneet voit ehkä jo puhua politiikoista, nyky nuorisosta, ympäristön saastumisesta jne. ns. vähän mieltä kuohuttavasta asioista. Hop ja ulis avoimin mielin rohkeasti.
Olen työskennellyt naisvaltaisilla aloilla ja aina kavereina myös parikymmentä vuotta vanhempia naisia - olivathe sitten tohtoreita tai dokuja. En ole kyllä huomannut mitään eroa jutuissa verrattuna miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman trollin yritys, nyt vain pidemmällä keksityllä tarinalla. Tarkoitus on päästä solvaamaan naisia. Älkää tuhlatko aikaanne.
En ole trolli, enkä halua solvata ( tietenkään ) naisia. Jäin ihan oikeasti miettimään, mikä on ookoo lähestymistä nykyään.
Kyllä olet, etkä jäänyt miettimään. Viisikymppinen joko osaa toimia sosiaalisessa vuorovaikutuksessa, tai ei osaa. Näin viisikymppisenä sanon, ettei tuollaisia taitoja opita aivan uusina tässä iässä. Tuskin olet lainkaan, kuka väität olevasi.
Tottakai minä osaan käyttäytyä, enkä ole muuttunut - max. vieläkin sensitiivimmäksi. Se, mikä on muuttunut on naisten suhtautuminen, tai oma tietoisuuteni siitä. Mielestäni saatoin käydä ysärillä juttelemassa kahvilasssa, olutta juomassa tytön kanssa rennosti. Olen siis jäänyt ajattelemaan, että ehkä se olikin heille epämiellyttävä/ahdistava kokemus. Tätä tarkoitan itsereflektoinnilla. Tätä tarkoitan myös koko kysymyksellä. Pitääkö tosiaan sensitiivisyyden takia jättää väliin juttelu kokonaan, vai miten.
Jotenkin outoa sekin, että eri sukupuolet eivät enää tutustuisi toisiinsa orgaanisesti, koska ovat niin sensitiivisiä ja poliittisesti korrekteja. Nettiinhän kai tutustuminen on muutenkin mennyt - jotenkin epäinhimillistä.
Nettin mennyt kaikki. Naiset ovat baareissa tanssimassa, puistoissa kahviloissa kevereiden kanssa. Lähesyminen on töykeää ja arveluttavaa nykyisin.
Jätetään se parinetsintä lisääntymisen kannalta parhaille vuosille, eli noin 17-35-vuotiaat akat ja ukot etsiköön kovasti toisiaan.
ap on 48, valitettavasti 45 täyttäneen sperrrmat ei käy enää edes sperrrmapankkiin.