Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Veikka siunattiin haudan lepoon 20.9, itse siunaustilaisuus oli kaunis, seurakuntamme pastori osaa asiansa, ei voi muuta sanoa. Sai puetuksi sanoiksi sen miltä tuntui. Itsekin alan olemaan ainakin vähän vähemmän itkuinen, vaikeaa kieltämättä kyllä ollut ja henkiset reagtiot aika voimakkaita, joita en osannut edes odottaa. Mutta päivä kerrallaan.

Haaveilemme uudesta raskaudesta, vaikka pientä poikaamme se ei takaisin tuo. Ehkä se kuitenkin täyttäisi tuon tyhjyyden tunteen. Ensimmäiset kuukautiset tyhjennyksen jälkeen alkoi sunnuntaina tai oikeastaan eilen paremmin, kun maanantai oli jonkin sortin taukopäivä. Kroppa siis ainakin palaamassa uomiinsa.

Lapset kyselevät koko ajan tuleeko meille vielä uusi vauva, johon olen sanonut, että katsotaan suodaanko meille vielä uusi vauva mitä taivaan Isä meinaa. Ovat tyytyneet vastaukseen.

Uusi yritys pelottaa, mutta tuntien itseni mitä kauemmas yrityksen työnnän sitä enemmän pelottaa ja sitä vähemmän uskaltaa... toisaalta pelossa eletty elämä ei ole elämää, täytyy usakaltaa elää vaikka se joskus sattuukin.

Oli mukava lueskella puolivälin ultrakuulumisianne , mukavaa kun olette kasassa ja sukupuolikin on aika monen tiedossa =) Kohta on kuitenkin helmikuu ja silloin minäkin toivon, että olisin jälleen kahtena ;)

Voimia loppu raskauteen ja mukavaa talven odotusta!!

Mammariini hiukan toivokkaana

Vierailija
2/32 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammariinille osanottoni! :-( :-(

Meille ei sitten onneksi muulle perheelle tullut vatsatautia, mutta flunssa kylläkin. Ei kuitenkaan tarpeeksi kova tauti, että voisi jäädä pois töistä, harmi ;-)

Mahassa potkii aina välillä, mikä tuntuu mukavalta, koska viime viikolla parina päivänä ei tuntunut juuri mitään ja ehdin jo pelästyä. Ultraan on vieläkin ihan liian pitkä aika.. Haluais jo nähdä, onko kaikki kunnossa, ennen kuin kiintyy tähän liikaa. Olen jo kuitenkin alkanut vähän jutustella vauvalle.. :)

Tuttava sai lapsen viikko sitten ja aloin itkeä kun katselin sairaalakuvia. Tuli myös tunne, että mäkin haluun jo nyt HETI vauvan!!

Mutta eihän tässä vielä ole mikään varmaa..

Sunny 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ei kuulu mitään ihmeempiä... Odottelua vaan, ensi viikon perjantaina olisi rakenneultra. Pelottaa kyllä paljon vaikka toisaalta olen ollut aika yllättävänkin levollisin mielin siitä saakka kun sain istukkatutkimuksen tulokset, mutta ultrassahan voi taas paljastua vaikka mitä.

Liikkeet tuntuvat jo ihan päivittäin ja kunnolla, jokseenkin ihanaa.

Tänään puoli sukua sai tietää raskaudestani, kun täräytin uutisen isomummon 90-vuotis päivillä:) Ja poikapuheethan ne heti alkoivat (arvasinkin sen, sillä mummoni on sitä poikaa odotellut jo esikoisestamme). Raivostuttavaa, tyttö olisi aivan yhtä tervetullut!!!

Lähdetään miehen kanssa keskiviikkona Riikaan ja jätetään tytöt mummon hoiviin. Ihanaa päästä hetkeksi pois näistä kotiympyröistä.

Miina rv18+2

Vierailija
4/32 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän täällä viilentää sauhuavaa päätäni... Olin niin autuaan tyytyväinen, kun tulin kotiin salsa-tunnin jälkeen. Ei mennyt kauaa, kun nuo 5- ja 8-vuotiaat saivat sapen kiehumaan! Joka ilta tulee yllätyksenä, että pitää mennä nukkumaan ja alkaa itku ja vonku, että vielä onkin nälkä ja leikki kesken jne, jne. Mieskään ei ollut kotona, joten meni totaalisesti hermo ja sitten mentiinkin armeijan kurilla ja äidin nurinan saattelemana nukkumaan! ;( Tosi kivaa... Nyt voin viettää sitten loppuillan pohtien, kuinka huono äiti olen... :(

Miina: Meillä esikoinen on tyttö ja kun aloin toista odottaa, niin heti alkoi poika-puheet ja minua raivostutti aivan suunnattomasti, joten komppaan kyllä ihan täysillä täällä! (Muutenkin valmiiksi adrenaliini koholla..! :) ) Itsekseni olenkin nyt naureskellut, että siinä onkin nyt anopilla ja muulla suvulla ihmettelemistä, kun meillä on jo tyttö ja poika ja vielä kolmatta tehdään, mitähän ne nyt voisivat sitten spekuloida..! :) Varmaan ihmettelevätkin, miksi ihmeessä nyt enää, kun on jo molempia. Voi äly!

(.) On se alkanut jo vähän pullistua. Ja liikkeitä tuntuu nyt joka päivä, välillä vähän kovempikin potku jo ja kesken työpäivän yhtäkkiä monottelee, ihanaa! :) Tänään on ollut kyllä sellainen "on ihanaa olla raskaana" -päivä. Sitä vähän harmittelen, kun moni täällä vielä odottelee rakenneultraa, niin meiltä se ilo meni vähän niin kuin ohi enkä enää pääse kurkkimaan vauvelia... No, tietysti hienoa, että kaikki näytti olevan kunnossa, ei tarvitse sitä enää jännätä. Paitsi että jännään kuitenkin, kun pelottaa, että tutkimus oli liian varhain tehty jne. :(

Kävin tosiaan niillä housuostoksilla viime keskiviikkona ja oli kyllä vähän pettymys koko reissu. Kiersin Stockat ja Sokokset ja kaikki mahdolliset, ja H&M:stä sitten löysin parhaat - tai ainoat! - vaihtoehdot. Lisäksi sain yhdeltä työkaverilta lainaan parit housut, että ehkä näiden turvin nyt selvitään. Eihän tässä ole töitäkään enää kuin reilut 3 kk..! Miten tämä aika voi rientää näin vauhdilla?? Ja toisaalta ihan samoja fiiliksiä kuin Sunnyllä, että haluaisin sen vauvan nyt heti!

Reipasta viikonjatkoa kaikille helmille! :)

Hilpsu rv 18+3

Vierailija
5/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyhdys,

Rakenneultra on nyt takana ja ehkä sitä pikku hiljaa uskaltaa ajatella että vauva on tulossa. Viime raskaudessa olin heti startissa mukana täällä kirjoittelemassa ja sitten rv 8 todettiin että alkio on kuollut ja ei muuta kun keskeyttämään raskautta kun ei "luonnollinen" keskenmeno käynnistynyt.

No mutta eilen saimme siis terveen paperit ja pienokaisella kaikki hyvin. Lääkäri totesi että turhaan hätäilit :) Meillä oli siis ensi viikon tiistaille varattuna yksityiseltä rakenneultraus ja 4D mutta kun pienokainen sitten päätti olla hissukseen viime viikon torstailta alkoi meikäläisen päässä taas hälytyskellot soida.

Joku kirjoittteli tuolla että ihmettelee lasketunajan siirtymistä.. sama vika täällä.. Tosin kaippa se pikkuinen sieltä ulos tulee kun on siihen valmis. Mutta meillä siis joka ikinen ihminen laskee LA:n eri tavalla vaikka mukamas on sama metodi käytössä. Laitoin tuonne esittelypinoon nyt se "virallisen" päivän joskin eri tahoilla se on muuttunut välillä 8.12.2008-15.2.2008. Miehen veli totesikin että sillä +/- kaksi viikkoa vaihtelulla voi hyvin sanoa että toimituspäivä on helmikuussa.

No mutta tässä tätä omaa napaa tällä erää..

Piparityttö ja pepe rv 17+2

Vierailija
6/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaihtunut tuo laskettu aika 3 kertaa. Ensimmäinen kun katsottiin neuvolassa kuukautuisten mukaan (la:22.1), ekassa ultrassa olikin sitten paljon pienempi (la:18.2), kuin mitä olisi pitänyt olla ja kolmas kerta toden sanoi. Joten sen mukaan laitettiin neuvolanpapereihin laskettuaika joka on nyt siis 8.2.2009.

Tosin eihän se ole muuta kuin pvm lapulla. Eiköhän tuo masuasukki tosi elämässä tule sitten kun on tullakseen. :)

Joten ehkäpä saanen kirjoitella täällä helmikuisten kanssa.

rakenneultra olisi muutaman viikonpäästä, sinne kun jaksaisi sinnitellä. Liikkeitä olen kovasti koittanut kuulostella, muttta nyt on ollut muutaman päivän hiljaisempaa eloa. Saa kohta neuvolaan soittaa jos ei ala liikettä olemaan. Yhtään enempää stressiä tässä kaipaisi, riitti kun sai lapsivesinäytten tulosta odottaa.

Kun ei voi vieläkään uskoa, että olisi pieni ihmisenalku tuolla masussa asustelemassa.

Että tälläistä tähän hätään. :)

TiiaMariia, rv 18+2

7/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun viikko alko todella "hyvin".. vein taas pissanäytteen tarkastettavaksi josko olisin jo saanut uudestaan sen infektion.. äääh. kerran siis jo oli ja siinä oireena koko ajan pissalla ravaaminen. iloisempi uutinen tuli terveydenhoitajalta joka kuunteli vauvan sydänääniä ja siellä se jumputus kuului! ihanin asia maanantaina.

tämä toinen raskaus on saanut minut aivan luulosairaaksi, jotenkin kuvittelen että jokin menee vielä pieleen tai jotain muuta sattuu. tms. ei pitäisi tietää mitään raskaanaolemisesta niin olisi huomattavasti helpompaa! esikoinenkin on ollut melkoisen raivostuttava. yleensä käy nukkumaan nätisti ja päikkäreillekin todella hyvin, nyt huutaa kurkku suorana jos poistun huoneesta ennenkuin on nukahtanut kunnolla! olen myös huomannut että esikoinen on tolkuttoman mustasukkainen jos esim. pidän jonkun lasta sylissäni tms. esikoinen on nyt noin 1v.5kk. olen kyllä jo nähnyt kauhukuvia siitä miten pieni ressukka sekoaa kun tänne tuleekin vauva jota kaikki katselevat ja ihastelevat..

osaako muuten kukaan suositella mitään hyviä kirjoja luettavaksi? liittyen odotukseen tai vauvoihin? kaikki neuvolan materiaali on jo luettu (taas) mutta jotenkin vauvoista lukeminen kiinnostaisi..

rakenneultra tosiaan on pian! 2 viikkoa enää, että kyllä se aika on taas hurahtanut. minua jännittää miten suku ja kaikki kaverit reagoivat uuteen vauvaan, toisaalta en malttaisi olla jo kertomatta, mutta pidätellään vielä...

tässä sitä taas olikin, omaa napaa...

t. tiia rv18

Vierailija
8/32 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin muuttui tuo laskettu aika ensimmäisen ultran jälkeen, eli nyt se on 3.2. Rakenneultraa saakin sitten odotella, kun se tehdään vasta raskausviikolla 22.. Liikkeitä tuntuu onneksi jo ihan päivittäin, muuten saattaisin kuvitella että jotain on vialla.

Vatsa oli pullahtanut ihan yhtäkkiä näkösälle, vielä viikko sitten tuntui että se ei kasva millään, eilen sitten piti pysähtyä jo peilaamaan "valtavaa" masua!:) Täytyy varmaan lähipäivinä suunnata housuostoksille.

Ostettiin juuri miehen kanssa isompi asunto, niin on sitten vauvalle ja kaikelle sille tavaralle enemmän tilaa. Tosin pintaremonttia joudutaan tekemään aika paljon ennenkuin päästään muuttamaan. Kaikki pinnat keittiötä lukuunottamatta olisi tarkoitus laittaa uusiksi, jos jollain hyviä remonttivinkkejä niin otetaan vastaan!:)

nellu, rv 19+0

Vierailija
9/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet onkin jo pidemmällä kuin minä.. Mutta mulla on taatusti isoin maha! Se on paisunut ihan viime päivinä ja iltaisin tuntuu jo, että maha räjähtää. Pitää kai kaivaa tukivyö esiin. En ois uskonut että jo näillä viikoilla, mutta ei kai sille mitään mahda ettei ei ole vatsalihaksia enää näin kolmannella kerralla. ;)

Töissä pitäis vähitellen kertoa, kun tätä mahaa ei VOI olla huomaamatta, mutta en tiedä, missä meidän uusi pomo istuu, enkä tunne sitä ulkonäöltäkään. Helpompi vaan istuskella tässä ja tehdä töitä kuin lähteä etsimään, heh. "Enää" 2 viikkoa ja 2 päivää rakenneultraan!

Mua hieman harmittaa että anoppi ei edes onnitellut kun kuuli tästä kolmannesta! Ehkä hänen mielestään kaksi olisi sitten riittänyt.. Onneksi kaikki muut sukulaiset ja tuttavat on olleet innolla mukana odotuksessa.

Onko teitä muita alkanut mietityttämään synnytys? Mulle on vähitellen tullut mieleen että sekin ois taas edessä.. :-o

sunny 17+1

Vierailija
10/32 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, mukavaa kun meitä tulee lisää! Täällä onkin ollut vähän hiljaista viime aikoina...

Monilla oli maha jo pullahdellut esiin. Minulla tuntuu vaihtelevan: pari viikkoa sitten oli kauhea syömäkausi, kun oli koko ajan nälkä ja sitten se mahakin kasvoi yhtäkkiä. Nyt tuntuu taas, että maha on vähän vetäytynyt, jos niin voi sanoa. Töissä kuulin tänään, että yhdellä työkaverilla on LA helmikuun puolivälissä ja hänellä oli jo huomattavasti isompi maha. Minä sain muutamaltakin ihmiseltä kuulla kommenttia, että ei kyllä huomaa, että olen raskaana. No, eipä ne muut ihmiset sitä vyötärölinjaa niin tarkkaan syynää, itse kyllä huomaa, että vyötärönympärys on levähtänyt.

On ollut aika rankka alkuviikko, urheilua ja muutenkin jatkuvaa juoksua. Tänään alkoi toisessa kankussa jo vähän tuntua, sattuu kävellessä iskias-tyyppisesti, ja tuumin, että pitää vähän hiljentää tahtia. En haluaisi tästä mitään pysyvää vaivaa tässä vaiheessa. Nyt taidan kurvata tuonne suihkun puolelle lämmittelemään - järkyttävän kylmä ilma tänään!

Hilpsu rv 18+5 (puoliväli lähestyy - jee!)

11/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan on ollut Todella hiljaista Helmien osalta.

Odotan innolla ensimmäisiä kuulumisia rakenneultrasta!

Toivottavasti saadaan niitä pian, minulla on rakenneultra 2vko:n päästä ja aion kysyä tuleeko tyttö vai poika, jos vaikka kertoisivat! Odotan myös siksi että silloin kerrotaan vauvasta kaikille, isovanhemmille yms. sisarilleni ja lähimmille ystäville. Tuntuu että halkean pian salaisuuteni kanssa. Jälleen...

Mä kävin paniikeissani selvittämässä neuvolassa maanantaina onko kohtu kasvanut tarpeeksi ja kuuluuko sydänääniä koska mahaa ei vieläkään näy... Neuvolantäti vaan totesi että normaalin kokoiselta vaikuttaa viikkoihin nähden ja että kaikki on hyvin. Melkein heti neuvolan jälkeen olen alkanut tuntea liikkeitäkin päivittäin, joten se siitä paniikista ja seuraavaa odotellessa.

Meillä esikoinen on alkanut aivan mahdottomaksi. Joka aamu alkaa ulvominen ja kiukuttelu, yöpukua ei saisi riisua, vaippaa ei saa vaihtaa eikä missään tapauksessa pukea ulkovaatteita päälle, saati mitään muutakaan. On mennyt hermo useaan otteeseen vaikka olen vain pinnistellyt ja yrittänyt hymyillä. Itkupotkuraivareita on alkanut tulla oikein roppakaupalla. Myös yöunille käyminen ja herääminen ovat ongelmallisia. Miten pahaksi tilanne menee kun vauva tulee? Kokemusta??? Ikäeroa tulee 1v.9kk noin

Mulle on iskenyt viinirypälehimo! En vaan ole kertaakaan ostanut niitä tarpeeksi ja koko ajan ravaan lähikaupassa tankkaamassa varastoja. Muita himoja ei vielä ole, saati mitään kummallista.

Kirjoitelkaahan kuulumisia!

t. tiia rv18

Vierailija
12/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin itekki vähän kirjotella, kun tuntuu olevan nii hiljaista. Rakenneultraa odotellaan täälläkin, joka tosiaan on vasta 3.10. Me meinattin myös kysyä sitte ultrassa kumpiko olis tulossa, mikäli sikäli ne näkee ja suostuu sanomaan..heh...vaikkakaan tietenkään sillä mitn väliä ole.

Huomenna onneksi neuvola ja pääsee kuuntelemaan pikkusen sydänääniä vaikka onkin kaverilta lainassa kotidopleri. Tunsin toissa päivänä ensimmäisen "kunnon" potkun pari kertaa kun olin nukkumaan laittamassa. Muuten tuntunu aina välillä sellasta pientä kupruilua ns.pieru kiertää tuntemus :)

Tigercatille oli iskeny vinskuhimo...kuin myös :) Hitsi että non hyvejä....enemmän tykkään vihreistä..ah, nam...popsin ku karkkeja niitä viime viikonlopunkin..pari rasiaa ja tuntu ettei sekään riitä...täytyy taas käydä kaupassa :D

Joko on pesänrakennusvietti iskeny? Itelle aina välissä iskeny jo..ja kun kaksiossa (60m2) asutaan ja tavaraa tuntuu olevan loputtomasti, mutta tilaa sitäkin vähemmän niin pakkokin ollu sit jo käydä kaappeja läpi ja kaikki ylinmääräinen ja turhanpäiväinen heittää pois. Ihan lahjakkaasti onnistunutkin siinä missiossa...vielä vaan pitis lisää tavaraa käydä läpi...mut musta se onki mukavaa puuhaa. Mut kylläpä me tossa asunnossa pärjätään vielä jonku aikaa ja vauvan tulon jälkeenki, ku eihän se vielä nii pienenä kauheesti sitä tilaa tartte kun ei liikukaan heti. Sit viimeistään kun alkaa liikkuun ni häätyy jo katella isompaa vaikka katellaan kuitenki koko ajan. Omakotitalo ois haaveena, mut sopivaa ei vielä oo löytyny.

Pitäkäähän helmikuiset pystyssä!!!

AngelEye ja masuasukki rv 18

Vierailija
13/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

jospas minäkin rikkoisin hiljaisuutta pikaisilla kuulumisilla...

Täälläkin on rakenneultraan vielä piiiitkä aika, tai siltä on ainakin alkanut tuntua. Se on siis 2.10. Jotain kupruilua tuolla masussa olen tuntenut, mutta vähän epävarma olen, että mistä on kyse... kun ei ole aiempaa kokemusta. Eilen kyllä tuntui siltä, että joku siellä harjoittelee napakoita ja rytmikkäitä potkuja. Tänään on ollut taas hiljaisempaa, mutta vielähän tätä päivää on jäljellä...

Maha on vieläkin pienenlainen, mutta kyllä se kuitenkin selvästi alkaa pyöristyä. Eilen kävin sovittelemassa äippähousuja, mutta en raaskinut vielä kaupasta ostaa vaan katselen huuto.netistä. Yhdet sieltä huusinkin jo ja niitä odottelen. Ovat kyllä vaaleanpunaiset sammarit, että varmaan jotkut vähän neutraalimmatkin pöksyt, tyyliin farkut voisi vielä hankkia... Ostin myös Raskaus ja jooga -kirjan, ja olen myös menossa loppukuusta alkavalle raskausjan joogakurssille. Aiemmin olen vähän joogaillut, mutta viime aikoina se jäänyt turhan vähälle eli koitan aktivoitua uudestaan.

Nyt täytyy pyörähtää ulos nauttimaan tästä päivästä, kun aurinko vielä paistelee. Aurinkoa teillekin, ainakin sisäistä aurinkoa jos ei muunlaista ole tarjolla :)

- Metta rv 16 + 2

Vierailija
14/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei tänne mitään ihmeempää kuulu, kuhan pinoa nostelen.

Keskiviikkona on rakenneultra ja siitä viikon päästä äitipolilla käynti. Sitte varmaan jo tietää, että kumpi sieltä on tulossa, niin tietää noita kaappeja perata.

Mulla on alkanu tehä mieli sitä bola-korua ja sen varmaan tilaankin kohtsillään.

Hassua, kun esikoista ootti, niin aina muisti tarkkaan viikot ja + päivät, nyt ei sitte niin millään jaksa muistaa nyt on ehkä 19+4 tai jotain sinne päin. Maha alkaa pikkuhiljaa kasvaa, mutta kun jo muuten on läski ja nyt on sitte tuo paino tippunu, niin ei sitä muut ku minä ja mies huomata.

Palailen viimestään sitte niiden ultrakuulumisten kanssa. Hyviä vointeja kaikille!

Sittis

Vierailija
15/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tännekään sen kummempia kuulu. Rakenneultraa odotellaan, vielä viikko pitäisi jaksaa. Kova hinku olisi taas nähdä jotain merkkejä pikkuisesta.

Liikkeitä on tuntunut harvakseltaan, tai ainakin luulen niin. Esikoista odotellaan, en ole ihan varma aina, mitkä liikkeet voisi oikeasti olla vauvan tekosia...

Maha on pyöristynyt hieman muiden mielestä, omasta mielestä paljonkin.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Tilda rv18+2

Vierailija
16/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ollut aika iisi viikko, ma-ke olin sairaslomalla funssasta. Ihanaa oli kyllä olla kotona ja keskittyä vain masun tarkkailuun. :) Vauva liikkui tosi paljon aamun-aamupäivän aikana, mitä en töissä ehdi huomaamaan. Toisaalta syytä saattanee olla myös siinä, että join sokeroitua mustaherukkamehua ja söin suklaata.. taisi siis kaveri pyöriä pelkässä sokerihumalassa.. :D

Mammariini: voi miten kauniisti kirjoititkaan kokemuksestasi! Ihana rauha siitä välittyi, usko huomiseenkin. Paljon jaksamista teille, surutyö on raskain työ, jonka ihminen joutuu hoitamaan.

Ultraan täälläkin lasketaan päiviä. Vaikka vauva tosiaan liikkuu ahkeraan ja joka päivä, niin silti on jostain syystä pelko persuuksessa kokoajan.. :( Voi miten kaipaankaan esikoisen aikaan ollutta harmoniaa.. :) Viikon päästä maanantaina ultra siis on (22.9). Mekin yritetään selvittää varmemmin, onko tulija tosiaan tyttö, kuten ylimääräisessä ultrassa arvioi. Pääsisi sitten ostamaan jo vaatetta pienelle.. <3 Sen unelmien toppapuvun näin vauvalehdessä, enää pitäisi löytää se jostain kaupastakin.. ;)

Neuvola on ensi viikolla, sinnekin odotus on kova, onneksi enää 5 yötä. :)

Sunny, mäkin haluun tän vauvan nyt heti! Haluan, että on heti helmikuu, en mitään muita kuukausia tähän väliin. ;) Mutta samalla toivon, että toinen kasvaa ihan rauhassa aina sinne helmikuulle asti masussa.

Miinaltahan voisikin jo huomenna saada niitä ultrakuulumisia.. mitäs sanottiin? Tuuppa kertomaan!! Oliko teillä liikaa turvotusta, vai mitä istukkatutkimuksista katsottiin? Toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin!

Hilpsu, voisithan olla tuntemustesi kanssa yhteydessä neuvolaan ja kertoa, että huolestuttaa, jos ultra tehtiin liian aikaisin / huonolla näkyvyydellä/ mikä sinua huolettaakin. Kyllähän noita ylimääräisiä lähetteitä ultraan laitetaan, niin miksi ei sinullekin. Voithan ainakin koittaa tikulla jäätä. :)

Itse oon kanssa löytänyt parhaat ja ainoat housut HMltä, ainoa ongelma on, että mun reidet on liian isot niiden housuihin.. eli joudun ottamaan kokoa isommat, kuin muuten ja sitten onkin ylhäällä pysymisen kanssa välillä ongelmaa.. :/

Ja otahan siellä rauhallisesti, ettei paikat kipeydy!

Piparityttö, tervetuloa joukkoon mukaan! Tosiaan aika hiljaista on pinossa välillä, mutta eiköhän tää keskustelu tästä kuumene.

Teillä oli jo rakenneultra, hienoa, että kaikki oli kunnossa! Meillä on kanssa tuo la vaihdellut aika kovasti, varhaisultrassa se olisi ollut 9.2., nt:ssä 2.2. ja ylimääräisessä ultrassa (rv16) 4.2., mutta pidän kiinni neuvolakortin 6.2. Oikeastaan tuo on varhaisin mahdollinenkaan, kun vauva sai alkunsa hoidoilla. Tuohon nt:n päivään mennessä ei ollut yhtään kypsää soluakaan tarjolla.

Mutta eipä tuolla niin kovin väliä ole, tulee, kun on valmis, toivottavasti helmikuun alkupuolella.

Tigercat, ootko saanut tuomion tulehduksesta? Toivottavasti oli puhdas! Mitään luettavaa ei ole kyllä vinkata, itsekin olen lukenut läpi kaiken, mitä löytyy.. lähinnä siis esikon aikaisia vauva- ja odotuslehtiä ja nettiä olen käynyt läpi.

TiiaMariia, tervetuloa mukaan sinullekin! Hyvä, että sopiva LA löytyi kolmannella kerralla. Onko sinulle esikko tulossa? Jos on niin älä huoli liikkeistä, itse tunsin esikoisesta liikkeitä vasta 18+ viikolla, nyt paljon aiemmin. Onko muuten noissa ultrissa selvinnyt, missä päin sun istukka on? Esikosta oli edessä, nyt takana ja liikkeetkin tuntuu ihan eri tavalla. Eroa en laita pelkästään sen piikkiin, että nyt osaan kuullostalla paremmin, kuin ekalla kerralla.

Nellu, ei ole remonttivinkkejä, mutta intoa olisi sitäkin enemmän. Mäkin niiiin haluaisia oman asunnon, jota pääsis remppaamaan.. mutta vuokralla oloon pitänee vielä tyytyä.. :/

AngelEye, kyllä vähän alkaa olla jo pesänrakennusta ilmassa, tai sitten vain pakon sanelemaa siivousta. :) Mutta kaappeja on koluttu ja tavaraa laitettu pois/ annettu eteenpäin. Kyllä sitä kaikkea ihmiselle kertyykin!

Metta, eiköhän ne kuplinnat ole sitä ihteensä, siitä ne lähtee. :) Hiljalleen alkaa tuntua jo ihan oikeita muksahduksia. Tuota äitiysjoogaa olen itsekin vähän haaveillut, mutta ei taida riittää aika sellaiseen.. vaikka ehkä sitten ihan loppuvaiheelle..

Sittis, sulla alkaa olla jo ihanan lähelle tuo ultra. Mulla on vähän sama ongelma, ettei vielä oikein kukaan osaa arvata, että oonko vain lihonut, vai kasvaako masussa joku.. sen verran on tuota lisämahaa mukana muutenkin..

Naanuli ja Helmi 18+6

Vierailija
17/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä kirjoittamassa! Joka päivä olen käynyt lukemassa kuulumiset, mutta en ole voinut kirjoittaa itse tänne kun en muistanut tunnuksia kirjautumisessa... :D Mutta nyt vihdoinkin muistin ne!

Täällä kaipailtiin rakenneultra uutisia! Tässä niitä nyt olisi:

Siellä se meidän pikkuinen POIKA oli!!! Kokoa oli tullut ihan hurjasti lisää!!

Sääriluun pituus oli 4,34cm ja pään ympäryys 12,72cm (luultavasti, jos nyt osaan

lukea tätä lappua). Painoarvio 254g!! Pituus n. 20-22cm.

Lääkäri kysyi, että haluammeko tietää sukupuolen ja me halusimme, niin sen jälkeen

hän näytti pikkuisen alapäätä ja totesi, että tästä ei voi erehtyä, että kyllä varmaan

huomaatte mikäs tässä on... Kuvia laitan illalla tänne, kunhan vain pääsen kotiin.

Lääkäri tutki myös pikkuisen kilpirauhasen, että onko hänellä kasvainta tai struumaa.

Ei ollut! Hyvä! Ja nyt tiedän, että nämä pienet muksautukset masussa on ollut niitä

potkuja ja äsken tuli taas pieni muksautus!

Istukka löytyy etuseinämästä ja lapsi kääntyi illalla pää alaspäin masussa. Siellä hän köllötteli..

Kovasti esitteli jalkojaan, käsiään, kaulaa jne.. Isäänsä tullut! Aina esillä!! Lääkäri myös päätti näyttää

3D-kuvaa pikkuisesta, kun hänellä oli ylimääräistä aikaa. Hurjan suloinen mutruhuuli sieltä on tulossa.

Isänsä huulet ja nenä ja miun hurjan isot silmät!! Lapsi oli hauskan näköinen, kun aukaisi silmät!

Mustat pupillit vain pilkotti ruudulla!

Lääkäri oli kyllä aivan ihana! Samoin lääkäriharjoittelija. Molemmat hauskuuttivat meitä!

Seuraava ultra kunnan puolesta on rv 27+0 ja sitä seuraava joskus rv 30+jotain.

Ihanaa, kun seuraavat näin aktiivisesti meidän raskautta tämän keväisen syövän takia.

Seuraava ultra kumminkin on jo parin viikon päästä yksityisellä eli 30.9 4D ultra!! Sitä odotellessa...

*miumiu* ja masuasukki 19+0

18/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas tänään helmet laitellu kuulumisia! kivaa lueskella!

AngelEye-86: mulla menee Pelkkiä vihreitä viinirypäleitä, pesen yksi kerrallaan koska niihin jää TOSI paha maku jos ei pese hyvin (luulen tämän johtuvan raskaudesta, omituista????!!!)

Naanuli: Oon nyt yrittäny soitella neuvolaan soittoajalla enkä vielä ole päässyt kolmena päivänä läpi. Niinpä soitan huomenna suoraan terveyskeskukseen niin eiköhän sieltä osaa kertoa onko infektiota vai ei! Rasittavaa soitella neuvolaan kun on koko ajan varattu ja jos vähänkin jätän soittoa myöhemmälle niin unohdan sen kokonaan. Mulla oli jo ennen ekaa muksua tosi huono/valikoiva muisti ja olen huomannut muistin vaan heikkenevän...

Aiheesta toiseen luin tänään jonkun vanhan lööpin (pakko myöntää Seiskasta) jossa kerrottiin että myös Eva Wahlström saa lapsen helmikuussa, kuten myös Linda Lampenius. Tuli mieleen että tietääkö kukaan muita julkkismammoja helmikuulle? =) (tosi hyödyllistä tietoa siis ;))

Onnea miumiulle poikauutisesta!! ja tietenkin ennen sitä hyvin menneestä ultrasta!! voi miten jännittävää!

kuulumisiin taas!

t tiia rv18+

Vierailija
19/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia =) täällä viellä odotellaan, 23.9. olis aika...odottavan aika on pitkä. Liikkeitä tuntuu päivittäin, aluksi oli vaan semmosta kuplimista, nyt jo pieniä muksasuita...ihanaa! Eilen illalla olin jo ihan huolissani, makoilin saunan lauteilla eikä mitään tuntunut vaikka kuinka kuulostelin...suunnittelin jo soittavani tänään neuvolaan jos pääsisin sydänäänille, mutta kyllähän Taimikka sitten heräs. Kummasti sitä saa kyllä huolestutettua itsensä.

Mulle ei oo mitään himotuksia tullut, paitsi syöminen yleisesti maittaa tosi hyvin (terveellinen kotiruoka ja kaikki herkut myös...). Enemmänkin tekee mieli kaikkia ihania vauvan vaatteita...toppapuku on pakko ostaa, mies sai mua vielä hillittyä, mutta kai sen sitten vois ensi viikolla hakea, ettei vaan lopu kaupasta (sieltä vauvalehdestä mäkin yhden ihanan bongasin. Viikonloppuna tuleva mummu tuo äitiyspakkauksellisen kummilapsoseni vanhoja vaatteita (lähinnä kaikkia mitä mä oon hankkinut...), saa niitäkin hiukan inventoida. Vaunuja ollaan myös kateltu. Niitäkin oon vaan niin paljon, että tämmöselle ensikertalaiselle tulee valinnanvaikeus =) Suosituksia otetaan vastaan, yhdistelmistä siis.

Jeps, eipä muuta, tää oli taas tätä omaa napaa, mutta sen ympärillä tää elämä nyt tuntuu pyörivän =) Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

T:Hannekka ja Taimi-Armas 18+6

Vierailija
20/32 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutena täällä..

joo elikä esikoistani odotan, rv 19+0..huomenna ois rakenneultra =)

jotenkin alusta asti ollu sellane olo et haluan tietää kumpi se on, mutta tänää tulikin tunne etten ehkä haluakkaan..kun sain tietää raskaudestani oli hetken tunne et se on poika, en miettinyt sitä sen enempää sitten.. mutta tossa n. kuukausi sitten iski sellane iha outo tunne et tyttö se on. en osaa selittää sitä paremmin, mut tuntu kuin jokin lämmin aalto ois menny läpi kehon ja hymy tuli huulille-

vihdoinkin masu tullu kunnolla esiin..sitä on odoteltu koko kesän heh ;D

tää pikkunen on niin vilkas..päivisin nukkuu ja öisin sitten häröilee tuolla..miten ihanalta sen liikkeet tuntuukaan. yhessä vaiheessa tein nii että menin sänkyy makaa selälleen, valot pois, rentouduin ja hieman tökin vatsaa et baby liikahtais..saatoin tuntea niin hennon ja pienen hipasun..nyt liikkeet on selvästi voimakkaampia ja on ihanaa kun välillä ilmottelee itsestään kesken työpvän..

hmm..mitähän vielä..ainii..laskettuaika on 5.2

mut nyt hyvää yötä <3