Mll hoitajan..
Miten menee jos ottaa MML hoitajaharjoittelijan kotiin hoitamaan lapsia ja jotain hajoaa kotona? Esim lapseni pudottaa maljakon lattialle ja se menee rikki, tai seinille piirtäminen hoitajan/ harjoittelijan olessa vastuussa lapsista? Entäs jos sama tapahtuu, kun lapsiani on hoitamassa palkattu hoitaja ei harjoittelija? Voinko vaatia korvausta hoitajalta tai harjoittelijalta? Miten tämä menee? Onko harjoittelija korvausvelvollinen? Onko hoitaja korvausvelvollinen?
Kommentit (13)
Aika erikoinen kysymys. Ei tulisi mieleenkään vaatia hoitajalta korvauksia jos oma kakara rikkoo kotona jotain.
Minulta ainakin vaadittiin 100e korvausta, kun menin hoitamaan MML kautta lapsia ja lapset olivat todella mahdottomia erityislapsia, olisi vaatinut ainakin 2 hoitajaa, lapset olivat piirtäneet tapettiin, perheen äiti oli raivona ja vaati minua maksamaan, sovimme maksuaikataulun, mutta mielestäni ei mennyt oikein, en enään koskaan hoida toisten lapsia
Ajatelkaa tilanne, että nuori arka tyttö/ poika suorittaa MML- koulutuksen, johon sisältyy ilmainen harjoittelu, harjoittelun aikana perheen erityislapsi rikkoo perheen kalliin arvomaljakon, hoitaja- harjoittelija saa korvausvaatimuksen ja haukut, vaikka siis rikkoja oli perheen oma lapsi ja harjoittelija toki vastuussa. Nuori joutuu ottamaan opintolainaa korvatakseen maljakon, nuori oli suunnitellut opiskelevansa lastenhoitajaksi, mutta suuren korvausvastuun vuoksi ei enään haluakkaan , luojan kiitos tuossa hajosi vain maljakko, kuinka olisikaan käynyt jos lapselle olisi tullut haaveri ja puhtaita vahinkoja kaikki.
En maksaisi mitään korvausta, jos perheen oma lapsi rikkoisi/sotkisi jotain. Vanhempana en kehtaisi pyytää mitään korvausta. Mutta joillekin se materia ja ulkokuori on kaikki kaikessa.
Kun mä olin mml hoitajana, hoidettava lapsi 4v pissasi housuun, sain siitä kunnon nuhtelut ja myös pesulalaskun postissa, elikkä mml hoitajana joudut kohtaamaan mielivaltaa, itse vain revin laskun, karhulaskunkin kohtasi lähettää, jätin huomiotta
Kun vahinko ei tule kellokaulassa hulluja vanhempia vaatia korvausta oman lapsen hajottamista tavaroista
Minä jouduin korvaamaan mml hoitajana, kunlapsi oli hukannut pari palapelin palaa, ei löytynyt mistään, tiedä oliko edes alkujaankaan tallessa,, kävin ostamassa uuden palapelin, ei kelvannut, väärä peli, kävi itse osamassa uuden pelin ja toi kuitin minulle ja vaati maksamaan
Uskomatonta hyväksikäyttöä nuoria ensimmäisissä työpaikoissa
Todella röyhkeästi perheet toimii
Kannustaapa nuoria hoitamaan teidän lapsia, jos jopa joutuu vahingoista maksamaan enemmän kuin hoitopalkka olisi ollut..jep jep
Vierailija kirjoitti:
Kannustaapa nuoria hoitamaan teidän lapsia, jos jopa joutuu vahingoista maksamaan enemmän kuin hoitopalkka olisi ollut..jep jep
Mä en muista ehtoja enää, kun siitä, että tarvittiin MLL:n hoitajaa on yli 15 vuotta. Luulen kuitenkin, että MLL voisi olla kiinnostunut näistä tarinoista, jos ovat totta...
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin mml hoitajana, hoidettava lapsi 4v pissasi housuun, sain siitä kunnon nuhtelut ja myös pesulalaskun postissa, elikkä mml hoitajana joudut kohtaamaan mielivaltaa, itse vain revin laskun, karhulaskunkin kohtasi lähettää, jätin huomiotta
Taaperon pissahousut pesulaan? Silkkiäkö ne olivat?
Ei. Ei. Kotivakuutuksesta saatat jotain.