Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ergofobia vaikeuttaa elämää

Vierailija
05.06.2024 |

Kouluttauduin korkeakoulututkintoon jolla ok työllistymismahdollisuudet. Työnhaku kärsinyt kovasti ergofobia vuoksi. Sosiaalisten tilanteiden pelko, riittämättömyydentunne, epävarmuus ja ahdistuneisuus ryöpsähtävät kun olisi viimein kutsu haastatteluun. Kymmenien hakemusten jälkeen 6 haastattelukutsua ja olen epäonnistunut niissä tulematta valituksi. Viimeisin täysi floppi. Työnhaku pelko iski haastattelu päivänä niin pahaksi että koko haastattelu peruuntui. Olin toki tätä edeltävän yön valvonut vatvoen työpaikkaa johon hain ja tulevaa haastattelua. En tiedä onko tähän johtanut edeltävä pandemia-aika jolloin oli niin etäpainotteista, opinnotkin verkkopainotteiset tai vuosien takaiset kiusaamisen kohteena olemiset. 

Muita joilla kokemusta työnhakuun liittyvästä pelosta? Mikä on auttanut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla useilla ergofobia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on negrofobia...

Vierailija
4/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuun liittyvä pelko ei tavatonta etenkin jos paljon kokemuksia torjutuksi tulemisesta 

Työn vastaanottaminen voi vaikeuttaa myös esim. Perheen aikataulujen yhteensovittamista

Vierailija
5/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sellainen ideologisesti työtön?

Vierailija
6/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa Kela Gold...

Vierailija
7/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet päälle haastatteluun.

Vierailija
8/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sellainen ideologisesti työtön?

En ole. Haen kuukausittain toistakymmentä työtä. Työhaastattelut heikkouteni, en osaa olla millään tasoa vakuuttava ja stressaan liiaksi

-ap

Vierailija
9/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet päälle haastatteluun.

Ei ole lääkityksiä 

-ap

Vierailija
10/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa Kela Gold...

Olen hakenut myös kelaan töihin viidesti tulematta valituksi edes haastatteluun 

-ap

Vierailija
11/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa Kela Gold...

-ap

Et ymmärtänyt. Tarkoitin etukorttia, jossa on parhaat edut Platimumin jälkeen.

Vierailija
12/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa Kela Gold...

-ap

Et ymmärtänyt. Tarkoitin etukorttia, jossa on parhaat edut Platimumin jälkeen.

Haen töitä, en tukia. Keskustelu siitä mikä ergofobiaan avuksi jotta haastattelutkin sujuisi

-ap

Vierailija
13/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aswakanda autttaa, ei ole huume.

Vierailija
14/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aswakanda autttaa, ei ole huume.

Mikä? 

Vierailija
15/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa. Mä en siis tietoisesti niin erityisesti pelkää tai jännitä niitä tilanteita, mutta kun alani työhaastatteluissa on usein tekniseen osaamiseen liittyviä testauksia, niin sen verran jännitän, että "aivot ei toimi" ollenkaan, enkä osaa mitään. Osaan kyllä höpötellä niitä näitä hyvinkin, mutta kysypä multa vaikka ihan yksinkertaisinta alani perusasiaa, niin menen ihan lukkoon enkä osaa sanoa mitään. Tai vaikka mitä on 6+7. Mikään matemaattis-looginen ajattelu ei vaan onnistu. 

Onneksi en ole itse työtön, mutta tylsää on että palkka on aika huono kun olen ollut 20 vuotta samassa talossa ihan siksi, että en vaan ikinä pääse muualle tuon ongelman takia. Mies olisi ulkomaillekin jossain vaiheessa halunnut muuttaa, mutta ei mitään toivoa että minä selviäisin vieläpä vieraalla kielellä niistä testauksista, kun en omalla äidinkielelläkään. 

Vierailija
17/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän samaa. Mä en siis tietoisesti niin erityisesti pelkää tai jännitä niitä tilanteita, mutta kun alani työhaastatteluissa on usein tekniseen osaamiseen liittyviä testauksia, niin sen verran jännitän, että "aivot ei toimi" ollenkaan, enkä osaa mitään. Osaan kyllä höpötellä niitä näitä hyvinkin, mutta kysypä multa vaikka ihan yksinkertaisinta alani perusasiaa, niin menen ihan lukkoon enkä osaa sanoa mitään. Tai vaikka mitä on 6+7. Mikään matemaattis-looginen ajattelu ei vaan onnistu. 

Onneksi en ole itse työtön, mutta tylsää on että palkka on aika huono kun olen ollut 20 vuotta samassa talossa ihan siksi, että en vaan ikinä pääse muualle tuon ongelman takia. Mies olisi ulkomaillekin jossain vaiheessa halunnut muuttaa, mutta ei mitään toivoa että minä selviäisin vieläpä vieraalla kielellä niistä testauksista, kun en omalla äidinkielelläkään. 

Jännitys myös saanut aivot ns. solmuun. Stressi näyttäytyy myös ns. Hyperaktiivisena puhumisen vauhdilla vaikka tosiasiassa olen rauhaisa introvertti. Pelko vetää ikään kuin liialliseen yli vireystilaan joka näyttäytyy kuin ADHD:na

Vierailija
18/24 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samaa. Ja haastattelun jälkeinen epäonnistumisen häpeä pahentaa tilannetta, muistaa vielä seuraaviin haastatteluihin mennessä

Vierailija
19/24 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
20/24 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän