Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko asuntosi lämpötila?

Vierailija
05.06.2024 |

27.3 celsiusta kerrostalo ikkunat etelään päin. Hyvin tarkenee ilman lämmitystä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 vuotta vanha huonoilla eristeillä oleva omakotitalo, sisällä +22,3 ja ulkona +24,5. Joskus on ollut sisällä pidemmän hellejakson aikana +26.

Vierailija
22/46 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.4 astetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokranantajalle vuokranmaksu kelpaa vaikka asukas saa kärvistellä 28 asteisessa kuumassa kopissa eikä edes auringonsuojaverhoja saa vuokranantajan puolesta asennettua. Pelkkä rahan keruu kohde asukkaan viihtymisestä ja olosta ei niin väliä. Veikkaan että pahimmat kuumat asunnot on näitä sijoitusvuokrakoppeja. 

Vierailija
24/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mittaria, mutta sopiva. On ilmastoitu. 

Vierailija
25/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mittaria, mutta sopiva. On ilmastoitu. 

Kysymyksessä kerrostalo Helsingissä. 

Vierailija
26/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuokranantajalle vuokranmaksu kelpaa vaikka asukas saa kärvistellä 28 asteisessa kuumassa kopissa eikä edes auringonsuojaverhoja saa vuokranantajan puolesta asennettua. Pelkkä rahan keruu kohde asukkaan viihtymisestä ja olosta ei niin väliä. Veikkaan että pahimmat kuumat asunnot on näitä sijoitusvuokrakoppeja. 

Veikkaa mitä veikkaat. 

Meidän talossa pahimmat kuumat on yksin kolmioissa asuvia vanhuksia. Ilmastointi ei kelpaa. Toki vanha ihminen saattaa kaivatakin lämpimämpää kuin aktiivinen nuori.

Vierailija
27/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 astetta olkkarissa. Keittiössä ja makkareissa 24 astetta. OKT ja ilppi löytyy. Turhan lämmintä minusta, mutta just nyt en jaksa mennä säätämään ilppiä.

Vierailija
28/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+36c sisällä teltassa ja ulkopuolella +32c. Saakohan tätä sanoa jo asunnoksi, kun olen asunut teltassa kohta kaksi vuotta? No, kutsun tätä ainakin kodiksi. 

Vierailija
29/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26,2 näkyy olevan. Öisin pystyy nukkumaan vain ikkuna auki. Tulispa syksy.

Ei pysty enää edes ikkuna auki kun yölläkin on se +20 astetta. Mä olen aivan loppu ja kesäloma menee aivan harakoille. Mä olen niin onnellinen kun tulee se max +15 astetta eikä haittaa pätkääkään vaikka sataisi vettä. Silloin voi lähteä edes lenkille toisin kuin nyt.

Vierailija
30/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25.5C, kerrostalo itäpuoli ylin kerros, ei ILPiä

Vierailija
31/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu pitää sen 21 asteessa. Meillä on olohuoneessa ikkunat kolmaan ilmansuuntaan ja se olisi muuten ihan pätsi.

Vierailija
32/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+36c sisällä teltassa ja ulkopuolella +32c. Saakohan tätä sanoa jo asunnoksi, kun olen asunut teltassa kohta kaksi vuotta? No, kutsun tätä ainakin kodiksi. 

Just eilen illalla mietin, että näillä keleillä ei olisi miellyttävää nukkua edes ulkona teltassa vaan sekin olisi liian lämmin. En kyllä arvannut että ihan noin lämmin.

Toivottavasti asumismuoto on myös oma valintasi eikä pakon sanelema juttu. Itsekin olen jotain vastaavaa ratkaisua miettinyt monesti ja nykyään aika useinkin.

Vierailija
33/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta 28 koko kämpässä. Kerrostalossa. Toki pahenee helteen jatkuessa ja patterit voi avara ehkä marraskuussa. 

Vierailija
34/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 astetta kuumaa, boksereita enempää vaatteita en voi pitää täällä. Kerrostalon ylin kerros, etelänsuunnan läpitalon päätyasunto, tähän paistaa noin 16 tuntia aurinko kesällä eli monta kuukautta vuodesta. Kuuluisa läpiveto yön aikana saattaa viilentää jopa 1,5 astetta! Auringonpuolen ikkunat ovat aina kiinni, nyt on kiinni parvekkeen ovikin koska parvekkeella on kuuma vaikka vielä siihen ei suoraan aurinko paistakaan, päätyseinän tiilet kuumenevat. Täällä viilenee ehkä joskus syyskuussa.

Vierailija
35/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 19 kesät talvet. Jämerä kivitalo maalämmitys ja ilmastointi. Suosittelen. Ilmastointi pyörii käytännössä ilmaiseksi kiitos oman aurinkosähkötuotannon. Elämä on ihan omista valinnoista kiinni.

Vierailija
36/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26,2 näkyy olevan. Öisin pystyy nukkumaan vain ikkuna auki. Tulispa syksy.

Ei pysty enää edes ikkuna auki kun yölläkin on se +20 astetta. Mä olen aivan loppu ja kesäloma menee aivan harakoille. Mä olen niin onnellinen kun tulee se max +15 astetta eikä haittaa pätkääkään vaikka sataisi vettä. Silloin voi lähteä edes lenkille toisin kuin nyt.

Ja minkä helvetin takia nyt ei voi tuulla samalla tavalla kuin liki koko kesän on tuullut? Miksi just nyt ilman pitää seisoa paikallaan?

Vierailija
37/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuuma, että teipit irtoaa. Olleet koko talven samassa paikassa. Nyt teipit sulaa.

Vierailija
38/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä 25 ja kosteus 70%. Aika tunkkanen sisäilma.

Vierailija
39/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teltassa on kylmä aamuyöllä. Täytyy lämmitellä päivällä, ettei tule kipeeksi. Nuotiota ei saa tehdä kaupunkialueella. Tuo nuotio kuivattaisi kaikki vaatteet. Hankala elää nykyisillä säännöillä ja vanhoilla tavoilla. Metsässä ei ole valoja eikä sähköjä.

Vierailija
40/46 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivari, +21,5. Ilp hommattu tälle kesälle, niin ei tarvitse enää paahteessa pyöriä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi