Kumman kellon ostaisit? Rolex Submariner vai Omega Seamaster?
Onko mielipiteitä tai kokemuksia? Jos olette itse joutuneet saman valinnan eteen, niin kumman valitsitte?
Kommentit (186)
Kannattaa ennemmin sijoittaa laatuun, esim. Leijonaan.
Kympin Auriol Lidlistä toimii myös. Ostin kuitenkin kymmenen vuotta sitten Omega Seamaster Professionalin. Siinä on sitä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Jaeger Le-Coultre? Minun mielestäni se on paras ja arvostetuin suurista valmistajista.
Muuten hyvä, mutta mitäs sitten teet jos joku kysyy että mikä kello tuo on?
Jägeeer-lö-kuutti?
Jäätelötuutti?
Zökölökuultr?
Suomalaisilta nyt saa tällaisia vastauksia, mutta sen varmaan ap osasi arvata. Köyhä kansa, jolle tällaiset asiat eivät juuri merkitse, ja kaikenlainen rahan käyttö itseensä ylipäätään on brassailua tai turhuutta.
Ei kannata ostaa kallista kelloa kun joku roadmän varastaa sen kuitenkin jos kulkee kadulla.
Tässä tyypillinen nykyajan Rolex harrastaja:
Kultamekostaan tunnetuksi tullut Iida Vainio, 18, ja hänen on-off-rakkaansa, thainyrkkeilyn maailmanmestarin Jesse Palanto, 39, olivat eilen juhlatuulella.
Iida ja Jesse julkaisivat videoita automatkastaan Tampereella. Takapenkillä istuva pariskunta popittaa Ramses II:n Villieläin -kappaletta täysillä.
Kuvaan hän on myös merkinnyt Rolex-ökykelloyrityksen, sillä Jessen ranteessa komeilee merkin Day-date-kello. Kyseessä on vanhempi malli, mutta kello maksaa silti kymmeniätuhansia euroja.
Toinen luksus kellomies:
NÄYTTELIJÄ Aku Hirviniemi, 40, myy luksuskelloaan Facebookissa.
Hirviniemi julkaisi keskiviikkona kellojen myyntiin ja vaihtoon erikoistuneeseen Facebook-ryhmään myynti-ilmoituksen, jossa hän kauppaa A. Lange & Söhne -saksalaismerkin Lange 1 Time Zone -kelloa.
Hirviniemi kuvailee kellonsa olevan 18 karaatin ruusukultainen kaunokainen vuodelta 2009. Sen ranneke on valmistettu ruskeasta alligaattorin nahkasta. Kellon mukana ostaja saa koko paketin full setin eli tarvittavat dokumentit sekä merkin alkuperäisen mikrokuituliinan.
Kunto: Erinomainen, pientä kulumaa toki näkee, jos on nähdäkseen, Hirviniemi kirjoittaa myynti-ilmoituksessaan.
Hän pyytää kellostaan 39900 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tyypillinen nykyajan Rolex harrastaja:
Kultamekostaan tunnetuksi tullut Iida Vainio, 18, ja hänen on-off-rakkaansa, thainyrkkeilyn maailmanmestarin Jesse Palanto, 39, olivat eilen juhlatuulella.
Iida ja Jesse julkaisivat videoita automatkastaan Tampereella. Takapenkillä istuva pariskunta popittaa Ramses II:n Villieläin -kappaletta täysillä.
Kuvaan hän on myös merkinnyt Rolex-ökykelloyrityksen, sillä Jessen ranteessa komeilee merkin Day-date-kello. Kyseessä on vanhempi malli, mutta kello maksaa silti kymmeniätuhansia euroja.
Miksi ihmeessä noin nuori on ostanut seniorimallin? Ei ollut muuta saatavilla?
Aluksi arvostin noita kalliimpia kelloja, kun en niistä mitään tajunnut. Sitten selvisi, että ne kellot rakennetaan valmiin tehdastekoisen koneiston ympärille. Sama kuin vertailisi Kiaa, Mersua ja Rolls Roycea, joissa kaikissa sama moottori, mutta peltiosat ja sisustus vaihtelee merkin mukaan.
Jos löytyy kellovalmistaja, joka valmistaa itse ihan kaiken, pienimmästäkin hammasrattaasta ja jousesta lähtien, sellaista voisi joskus harkita.
Onks tukka hyvin, näkyyks tatskat ja rolle?
https://www.seiska.fi/kotimaa/iida-vainio-suhteestaan-maailmanmestari-j…
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ennemmin sijoittaa laatuun, esim. Leijonaan.
Minulla on 60-luvun Leijona edelleen käytössä. Tiukka vetokello ja oikein "17 rubis"!
Minulla on Seamaster automatic 70-luvulta. En osaa sitä pitää erikoisemmin keräilykellona, kun on niin tavallinen. Enemmän Rolex sykähdyttää.
Omega, Rolexia kaikki luulee kuitenkin feikiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa onkin, tyhmät omistajat ei vaan tiedä itsekään sitä. Siksi niillä leveilijöille naureskellaan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi arvostin noita kalliimpia kelloja, kun en niistä mitään tajunnut. Sitten selvisi, että ne kellot rakennetaan valmiin tehdastekoisen koneiston ympärille. Sama kuin vertailisi Kiaa, Mersua ja Rolls Roycea, joissa kaikissa sama moottori, mutta peltiosat ja sisustus vaihtelee merkin mukaan.
Jos löytyy kellovalmistaja, joka valmistaa itse ihan kaiken, pienimmästäkin hammasrattaasta ja jousesta lähtien, sellaista voisi joskus harkita.
Olet siis katsonut alemman keskitason tuotteita, joissa käytetään geneerisiä ETAn tai Valjouxin koneistoja. Suuntaa siis katseesi vaikka Rolexia kohti! Ja taitaa Tudorillakin olla nykyään noita ns. in-house koneistoja. TOSIN jotkut valmistajat lukevat omavalmisteiseksi koneistoksi myös kolmannen osapuolen koneistot, jotka ovat vain koristelleet.
Itse olen Omegani ostanut Sveitsistä, joten taatusti ovat aitoja. Miesten kelloja vilkuillessa niin kyllä Patek, Breitling ja Weill on huippuja.
Ylempänä kysytään kelloa, mikä on ruuveja myöten kokonaan omaa tekoa. Kyllä heitä on. Itsenäisiä valmistajia, jotka tekevät tilauksesta yksi kerrallaan mutta ongelma on sitten ostajan vinkkelistä aivan tolkuton hinta. Ymmärrän kyllä, vaikkakin sorvaat ja pyöllät kaikki rattaat, ruuvit, pleitit, jouset jne. käsin, niin siitä huolimatta tuo ei oikein oikeuta jotain esim. 60 000 hintalappua ja tästä tuli mieleen, mitä eräs customkeräilyveitsien tekijä kerran harmitteli, kun paikan päälle ei eksynyt yhtäkään uusrikasta. Eli näiden kohderyhmäksi halutaan se tenniskerhon pukuhuoneessa tällaisia liikekumppanilleen esittelevää. Jos siis materiaalin määrä, konekanta ja kärsivällinen osaaminen ja tämä kaikki voidaan toteuttaa yhdessä huoneessa. Toki jos haluaa laskea itselleen vaikka 2000€/työtunti, niin tuleehan se tuollakin laskettuna sitten hintaansa.
Kyllä kaikki taviksetkin tietävät kruunun joka ranteessa tikittää. Siksi siis Rolex, ei mene rahat hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa onkin, tyhmät omistajat ei vaan tiedä itsekään sitä. Siksi niillä leveilijöille naureskellaan selän takana.
Mulla on useita laatukelloja, mutta eipä niihin kiinnitetä juuri mitään huomiota. En ole hankkinut niitä siksi, että pääsisin leveilemään omistuksillani. Ne ovat puhtaasti mun omana ilona.
N27
Sea Dweller on möhkäle. Kovin pieneltä Subi tuntuu verrattuna päivittäisessä käytössä olevaan Garminin Fenix6 teräsrannekkeella