Närästyslääkeellä loppui lisälyönnit. Kokemuksia muilla?
Vuosia sitten määräsi lääkäri somackia kun oli lisälyöntejä. Nyt taas lyönnit palasi ja kokeilin hätäpäissäni Somacia. Hirveä röyhtäily alkoi mutta lisälyönnit rauhottui. Netistä ei saa oikein asiaan vastausta, joten onko täällä kellään vastaavaa kokemusta?
Kommentit (47)
Mä olen syönyt säännölliseti Omeprazolis jo vuosia ja mulla on paljon lisälyöntejä. Ei ole siis ainakaan mulle noin toiminut.
Eli onko tää vaan luuloa? Ja voiko somaceja syödä kuinka kauan? Nyt aamupäivästä täysi olo vaikka juuri mitää syöny. Lisälyöntejä ei mainttavasti tunnu, maha kurisee.
Närästyslääkkeellä, närästyksellä ole mitään tekemistä sydamen kanssa. Kipu tulee tulehtuneesta ruokatorvesta ja palleatyrä aiheuttaa muljuamista, kun ruokatorvi/vatsalaukun yläosa nousee/laskee.
Vierailija kirjoitti:
Närästyslääke saattoi korjata B-vitamiinin puutteen.
Närästyslääkkeet estää B12 vitamiini imeytymistä, joten logiikka ei nyt avaudu.
Vierailija kirjoitti:
Närästyslääke saattoi korjata B-vitamiinin puutteen.
Johonkinhan se lääkärin lääkemääräys siis perustui. Hän oli vanhan hyvän ajan lääkäreitä, tutki eikä hutkinu. Vähän kyllä silloin ihmettelin kun Somac reseptin sain ryhmihäiriöön, että taas on Arvauskeskus lääkäri vauhdissa. Mutta auttoikin.
Mistähän B vitamiinia? Nyt syön c vitamiinia purkista ja d
Vierailija kirjoitti:
Närästyslääkkeellä, närästyksellä ole mitään tekemistä sydamen kanssa. Kipu tulee tulehtuneesta ruokatorvesta ja palleatyrä aiheuttaa muljuamista, kun ruokatorvi/vatsalaukun yläosa nousee/laskee.
Pulssia mittaamalla tuntu muljahdukset myös.
Röyhtäilet koska ruoka ei sula koska vatsassa ei ole tarpeeksi mahahappoja.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Vaikka siinä ei ole loogisesti järkeä, närästys provosoi sydämen rytmihäiriöitä ja lisälyöntejä. Kuka tahansa kardiologi tämän voi sinulle kertoa.
Närästys voi provosoida sydämen lisälyöntejä ja rytmihäiriöitä jos niille on altistus. Mutta omalla kohdalla kyse on myös ylävatsan spasmeista jotka tuntuvat ihan samalta kun rytmihäiriöt, jolloin on vaikea erottaa kummasta kyse. Jos syke nopeutuu sen jälkeen, se on lisälyönti. Vessassa käyminen säännöllisesti ja närästyksen minimointi vaikuttaa paljon. Mulla nuo lisälyönnit tulee sarjoissa ja ne sattuu, mutta muuta ei ole todettu kuin varhainen repolarisaatio ja siihen liittyvä st-tason nousu. Itse lisälyönnit on saatu pari kertaa kiinni sairaalassa ja ne on sekaisin ennenaikaisia supistuksia ja normaaleja lisälyöntejä. Rytmihäiriö se on, mutta ei toistaiseksi diagnosoitu minkälainen.
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon kuuri on supsiteltua somacille.
Tietyissä tapauksissa syödään pysyvänä lääkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon kuuri on supsiteltua somacille.
Tietyissä tapauksissa syödään pysyvänä lääkkeenä.
Jos ihan perus närästykseen (vaikeaankin) syödään, niin viikon tauko on hyvä olla 2 viikon välein. Vatsa tottuu siihen, että sen ei tarvitse tehdä töitä, jos niitä syö ilman taukoja.
Minulla loppui myös, mutta kävi ilmi ettei kyse ole sydämen lisälyönneistä ollenkaan vaan ruokatirven krampeista .
Nimittäin nämä palpaatio tuntemuksen eivät näy EKG:ssä.
Minulla on tyrä ja paha refluksi tauti söin vuosikausia paketillisen rennietä ennen kuin pääsin tutkimuksiin ja gastroskopian, jossa löydettiin mahahaava ja tyrä.
Nyt somac avulla voi taas nukkua yönsä rauhassa ilman, että herää huuto yrjöömään keskellä yötä.
Mutta liian kauan sitä ei kannata syödä hapoton vatsa aiheuttaa myös ikäviä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko tää vaan luuloa? Ja voiko somaceja syödä kuinka kauan? Nyt aamupäivästä täysi olo vaikka juuri mitää syöny. Lisälyöntejä ei mainttavasti tunnu, maha kurisee.
Hapoton vatsa sulla.
Kaksi viikkoa voi syödä, mutta ei kannata myöskään lopettaa kuin seinään, jos on pitkään käyttänyt ota vaikka puolet pienempi annos tai joka toinen päivä, mikäli taukoa lääkkeestä pidät.
Vierailija kirjoitti:
Närästys voi provosoida sydämen lisälyöntejä ja rytmihäiriöitä jos niille on altistus. Mutta omalla kohdalla kyse on myös ylävatsan spasmeista jotka tuntuvat ihan samalta kun rytmihäiriöt, jolloin on vaikea erottaa kummasta kyse. Jos syke nopeutuu sen jälkeen, se on lisälyönti. Vessassa käyminen säännöllisesti ja närästyksen minimointi vaikuttaa paljon. Mulla nuo lisälyönnit tulee sarjoissa ja ne sattuu, mutta muuta ei ole todettu kuin varhainen repolarisaatio ja siihen liittyvä st-tason nousu. Itse lisälyönnit on saatu pari kertaa kiinni sairaalassa ja ne on sekaisin ennenaikaisia supistuksia ja normaaleja lisälyöntejä. Rytmihäiriö se on, mutta ei toistaiseksi diagnosoitu minkälainen.
Ensimmäisen kerran tulee vastaan joku, jolla on myös todettu varhainen repolarisaatio. Kun sitä googlaa, tulee aika hurjia juttuja vastaan. Minulle ohjeena ei kuitenkaan ollut muuta, kuin jatkaa elämää ihan normaalisti. Onko asiaan liittyen jotain huomioon otettavaa, mistä sinulle olisi kerrottu?
Vierailija kirjoitti:
Älä jauhaa kuule mutuas.
Närästys saattaa ärsyttää vagus hermia joka saattaa aiheuttaa rytmihäiriö tuntemuksia. Lue netistä jos et usko.
Mutta joskus närästys aiheuttaa ruokatorveen kramppeja ja nykähdyksiä, jotka saattavat tuntua lisälyönneiltä , vaikka eivät ole.
Rautaa syömällä loppui rytmihäiriöt, nivelkivut ja tinnitus.