Liikuteltava ilmastointilaite, kysymys đđ»
Ostin joku vuosi sitten tommosen whirlpool ilmapumppu(!) ilmastointilaitteen, ei semmost halpaa vaan kunnon masiina.
Kun en ole löytÀnyt vastausta niin kysynkin onko tÀÀllÀ miehiÀ jotka tietÀÀ kuluttaako pumppu sÀhköÀ enemmÀn silloin kun se vÀlillÀ sammuttaa pumpun kun tavoittanut mÀÀrÀtyn asteluvun, vai pitÀiskö laittaa aste alemmas ettÀ kÀy pidempÀÀn eikÀ rÀmppÀÀ sitÀ pois ja pÀÀlle?
Kommentit (21)
Mulla myös tommonen mut siinÀ ei tietÀÀkseni oo mitÀÀn pumppua.
Voisitko ap selventÀÀ tuota kysymystÀ?
Miten haluat ettÀ selvennÀn? Siis kone kÀy noin 5min ja sammuu, sitten taas kÀynnistyy. Saavuttaa siis todella nopeasti tuon 22c. Se rÀmppÀÀminen vaan ÀrsyttÀÀ. Kuluttaako se sammuminen ja kÀynnistyminen enemmÀn sÀhköÀ kuin ettÀ se olis pÀÀllÀ vaikka 10h putkeen?
Kysy kirjastosta onko heillÀ lainata energiankulutusmittareita.
KyllÀ se kuluttaa eniten silloin kun kÀy...Jotta se kÀvis koko ajan sen teho pitÀis olla liian pieni kÀyttötilaansa ja en kyllÀ usko ettÀ se on haluamasi ominaisuus.
Ei siinÀ isoja eroja ole. Vuositasolla ihan sama
Vierailija kirjoitti:
Miten haluat ettÀ selvennÀn? Siis kone kÀy noin 5min ja sammuu, sitten taas kÀynnistyy. Saavuttaa siis todella nopeasti tuon 22c. Se rÀmppÀÀminen vaan ÀrsyttÀÀ. Kuluttaako se sammuminen ja kÀynnistyminen enemmÀn sÀhköÀ kuin ettÀ se olis pÀÀllÀ vaikka 10h putkeen?
Aatteleppa ite. Siksi juuri on se termostaatti ettÀ sÀÀstÀÀ sÀhköÀ. Jos haluat jatkuvaan pyörivÀn niin joudut pilkkihaalareita kÀyttÀmÀÀn.
Joku Green ilp tekee samoin, ei jÀÀ joutokÀynnille kun pyyntö on saavutettu.
Minulla on erittÀin tehokas tuollainen ja toisinaan riittÀÀ pitÀÀ siinÀ vaan puhallus suuntaani siis ilman viilennystÀ. Kait siinÀ sÀÀstÀÀ, jos ei laita viilennystÀ pÀÀlle, mutta tuskin ero nÀkyy sÀhkölaskussa. LoppukesÀn kosteisiin iltoihin ja öihin se on oivallinen apu vaikkei ole ÀÀnetön.
Olen sÀhköasentaja, mutta valitettavasti nainen.
En tunne laitetta mutta onko siinÀ eri tehoja aseteltavissa puhallusnopeuden ja lÀmpötilan lisÀksi?
Riippuu ihan siitÀ kuinka kauan pidÀt sitÀ sammuneena.:D YleensÀ noissa on termostaatti, joka pitÀÀ lÀmmön halutussa lÀmpötilassa. En tiedÀ onko tuossa PID sÀÀtö..(verto,integr,der)
Niin tommonen jÀÀhdytin joka kÀynnistyy ja sammuilee ei osaa sÀÀtÀÀ tehoaan sopivaksi kuten ILP osaa.SÀhkön kulutukseen tuolla ei juuri merkitystÀ ole mutta varmaan ketutus on suurempaa tuollaisen kÀytössÀ joka sammuilee ja kÀynnistyilee.
Minun laitteessani (MIDEA) ainakin puhallusnopeutta voi sÀÀtÀÀ ja tÀÀ on kuitenkin yksi halvimmista laitteista.KylmÀÀ kyllÀ tulee mutta ÀÀntÀkin tulee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin tommonen jÀÀhdytin joka kÀynnistyy ja sammuilee ei osaa sÀÀtÀÀ tehoaan sopivaksi kuten ILP osaa.SÀhkön kulutukseen tuolla ei juuri merkitystÀ ole mutta varmaan ketutus on suurempaa tuollaisen kÀytössÀ joka sammuilee ja kÀynnistyilee.
Just tota mĂ€ tarkoitin. Se on joko liiankin tehokas ettĂ€ se rĂ€mppÀÀ jatkuvasti pois ja pÀÀlle. On tossa tietenkin sÀÀdöt pienemmille nopeuksille ja muuta, en ole ihan idiootti kuten joku tossa koitti esittÀÀ đ kyse on siis vaan siitĂ€ veetutuksesta joka tosta jatkuvasta kĂ€ynnistymisestĂ€ aiheutuu. Kunnon ilppi toki olis kiva mutta kun et saa asentaa niin eipĂ€ muutakaan voi. LĂ€hinnĂ€ mietin rikkoontuuko toi kompura nopeammin ja viekö sĂ€hköÀ enemmĂ€n kun se ei pysy tasaisesti pÀÀllĂ€.
Olit ainoa joka tajusi mun kysymyksen, hattu pÀÀstĂ€ đđap.
Ja yleensÀ mÀ kÀytÀn siinÀ enemmÀnkin tota kuivaus puolta juhannuksesta eteenpÀin öisin. SitÀ kosteutta kun saa pois niin ah mikÀ on nukkuessa. Saattaa olla ettÀ myyn ton pois ja ostan pelkÀn kuivaimen kun en juuri viilennystÀ kÀytÀ.
Up