Yh-äiti tarvitsee apua - 13v. vaatimalla vaatii ja uhkailee esim., jos en hanki tiettyjä vaatteita
Pullamössöpoika, saanut isältään feikkiä Kiina-sekundaa ja minun pitäisi ostaa ne merkkivaatteet - eli eletään siis eri talouksissa isänsä kanssa. Olen alkanut pelkäämään poikaani, on voimakastahtoinen, isokokoinen ja muutenkin fyysinen. Mistä apua? Ostan toki tarpeen mukaan, mutta se, että uhkailee ja vaatimalla vaatii, on pelottavaa. Ja sanottakoon se vielä tässä, että isä ei osallistu kasvatusvastuuseen millään tavalla eli täysin yksin olen tämän asian kanssa.
Kommentit (47)
Ei lasuja heti alkuun vaan sinun on aika ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa hoitamaan kasvatusvastuu.
Käytännössä uhkailulla ja huonolla käytöksellä jättäisin kaikki merkkivaatteet hankkimatta ja saa vain ne perusvaatteet. Muutenkin merkkivaatteita ei hankita jos varoja niihin ei ole, joten voisin myös kotiöillä, lehtiä jakamalla yms tienata itselleen ylimääräistä rahaa. Uhkailemalla ei saisi kyllä mitään vaan tulisi seuraamuksia esim. älypuhelimen sijaan viikoksi vanha kapulapuhelin ja merkkivaate harkintaan syksyllä vasta.
Raha ei kasva puussa eikä huutamalla, uhoamalla tai raivoamalla saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille - kuten sanoin, ostan tarpeen mukaan ja nuoren haluamia vaatteita - mutta esim. nyt tarvitsisi ennemminki. t-paitoja ja shortseja kuiin farkkuja ja huppareita (joita on) - mutta silti vänkää jostain farkuista - tällä helteellä! Ilmoitin, minkä vaatebudjetin annan elokuun loppuun - voi sitten harkita, mitä sillä ostaa. Eikö ole ok?
ap
Älä välitä noiden tiettyjen paskatrollien vastauksista. Sinun ei tarvitse selitellä täällä mitä vaatteita pojalle ostat, uhkailuun pojalla ei ole mitään oikeutta.
Sano että joko ostaa itse, tai käyttää mitä nyt satut tuomaan. Muuten voi kulkea vaikka nakkena jos ei miellytä.
Kyllä minä ajoin polkupyörää räntäsateessa jakaen mainoksia että sain sukat ostettua.
Vaadi todistukseen kympin keskiarvo. Sitten voit palkita, et osta turhaan mitään rumia Roadman-vaatteita.
Minä olin istuttamassa männyntaimia, että sain uuden polkupyörän.
Etkö nyt voisi mennä vaikka helvettiin siitä trollaamasta. Häpeä jos osaat.