Onko lasten isän vanhemmat kutsuttava hautajaisiin?
Heillä ei ehkä ollut mitkään niin parhaat suhteet keskenään. Mutta onko hautajaiset kuitenkin sellainen tilaisuus? Meille olisi ok myös pitää ihan omalla porukalla.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heillä olisi ollutkin huonot välit pojan eläessä, on vanhemmille kuolemasta ja siunaustilaisuuden ajankohdasta ilmoitettava. Saavat itse päättää tulevatko hautaisiin vai eivät.
Miksi? Mistä tällainen pakko muka tulee? Kai niillä surevilla on muutenkin stressiä ilman paskapäitä.
Koska, he ovat pojan vanhemmat. He ovat eläneet poikansa kanssa tämän lapsuuden ja nuoruuden. He ovat osa hänen elämäänsä.
Onko sinusta sitten kiva, jos sinä nyt itse siinä mietit, että ei kutsuta, eivät olleet tekemisissä, mutta sitten toisaalta siellä jompikumpi vanhempi tai molemmat ovat kuitenkin jotenkin kaivanneet poikaansa...
Minun mielestäni pitää ilmoittaa, ja saavat itse päättää tulevatko hautajaistilaisuuteen vai eivät.
Jossain myöhemmässä vaiheessa saat aivan varmasti haukkumisia tai ihmettelyä, jos nyt vain kylmästi jätät kertomatta ja ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella sairasta, jos vanhempia ei päästettäisi oman lapsensa hautajaisiin.
Heitä ei vaan kutsuta jos perhe haluaa pitää hautajaiset vain oman perheen kesken.
Vanhemmat kuuluvat vainajan omaan perheeseen.
No eivät kyllä kuulu. Jos lähdetään perhelomalle niin mielestäsi isovanhemmat pitää kutsua mukaan?
Perheen perustaneella ihmisellä on tavallaan kaksi perhettä: lapsuudenperhe ja se aikuisena perustettu perhe.
Ennen vanhaan muuten ajateltiin, että isovanhemmat kuuluvat perheeseen.
Lähinnä niissä perheissä, missä isovanhemmat asuivat. Muiden lastensa perheenjäseniä he eivät olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heillä olisi ollutkin huonot välit pojan eläessä, on vanhemmille kuolemasta ja siunaustilaisuuden ajankohdasta ilmoitettava. Saavat itse päättää tulevatko hautaisiin vai eivät.
Miksi? Mistä tällainen pakko muka tulee? Kai niillä surevilla on muutenkin stressiä ilman paskapäitä.
Koska, he ovat pojan vanhemmat. He ovat eläneet poikansa kanssa tämän lapsuuden ja nuoruuden. He ovat osa hänen elämäänsä.
Onko sinusta sitten kiva, jos sinä nyt itse siinä mietit, että ei kutsuta, eivät olleet tekemisissä, mutta sitten toisaalta siellä jompikumpi vanhempi tai molemmat ovat kuitenkin jotenkin kaivanneet poikaansa...
Minun mielestäni pitää ilmoittaa, ja saavat itse päättää tulevatko hautajaistilaisuuteen vai eivät.
Jossain myöhemmässä vaiheessa
SUKULAISIA, joihin huonot välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain myöhemmässä vaiheessa
Ai nyt ne vanhemmat ovat paskapäitä.
Aha.
Mitä he ovat tehneet sinulle että ovat paskapäitä. Eikö tullut rahaa kun yritit saada... vai mistä kiikastaa.
Toki voit itse tehdä päätöksesi, mutta kannat myös sen seuraukset, sillä jossain vaiheessa tuosta saatetaan sinua moittia, ettet kertonut.
Omalla porukalla.
Siis vain sinä ja lapset.
No, ok.
Oliko miehelläsi kavereita, meinaatko heitä kutsua.
Ai nyt ne vanhemmat ovat paskapäitä.
Aha.
Mitä he ovat tehneet sinulle että ovat paskapäitä. Eikö tullut rahaa kun yritit saada... vai mistä kiikastaa.
Toki voit itse tehdä päätöksesi, mutta kannat myös sen seuraukset, sillä jossain vaiheessa tuosta saatetaan sinua moittia, ettet kertonut.
No millaisilla vanhemmilla on huonot välit lapsiinsa? Paskapäillä.
"Ei parhaat suhteet" eli millaiset välit? Jos miehen lapsuus oli tasoa Vilja Eerika, niin ymmärrän jos tosissasi haluat jättää sadistivanhemmat kutsumatta. Tuskin kutsun saamatta jääminen on tässä tapauksessa heiltäkään pois.
Sen sijaan jos haluat vain näpäyttää perusasiallisia mutta mielestäsi moitittavan etäisiä tai vähäsen ikäviä appivanhempiasi niin ole itse hyvä tyyppi ja toteuta näpäytys joskus toiste ja toisella tavalla. Ja kutsu heidät hautajaisiin
Vierailija kirjoitti:
Jospa mies oli pa ja ei jäänyt varaa hautajaisiin?
Eli jätetään vainaja kylmäsäilytykseen? Tai ojaan? Miten vainajan vanhempien kutsuminen liittyy rahatilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni pitää ilmoittaa, ja saavat itse päättää tulevatko hautajaistilaisuuteen vai ei
Miksi sinä kysyt edes tätä asiaa, kun kerran olet jo päätöksesi tehnyt ettei niitä paskapäisiä sukulaisia kutsuta.
Mitä?
Mikä sun tarkoitus oli?
Entäs sitten jos nämä vanhemmat piankin delaavat, ovatko sun tuon miehes kanssa tekemät lapset heidän perillisiään... Älä sitten ihmettele jos ei sulle tipu mitään...
Miksi edes kysyt, kun kerran haluat teilata kaikki hyväntahtoiset vastaukset!
Ei tietenkään ole mitään pakkoa kutsua. Omalla puolisollani oli hyvin teennäiset välit vanhempiinsa. Ulospäin oli kulissit kunnossa ja heillä oli eläessä teeskennellyn asialliset välit, mutta puolison lapsuus oli suoraan sanoen kauhea, etenkin isänsä vuoksi. Tämä isä hallitsi koko perhettä henkisellä väkivallalla, riehumalla ja uhkailemalla, puoliso on kertonut jo alakouluikäisenä peläneensä henkensä puolesta kotona. Ja puolison äiti salli ja katsoi läpi sormien kaiken tämän. Puolisoni on sanonut että jos kuolee ennen vanhempiaan niin heitä ei tarvitse kutsua hautajaisiin.
Miksi sinä kysyt edes tätä asiaa, kun kerran olet jo päätöksesi tehnyt ettei niitä paskapäisiä sukulaisia kutsuta.
Mitä?
Mikä sun tarkoitus oli?
Kenelle sinä kuvittelet räyhääväsi? Ja miksi vedät RAHAN tähän? Sen esille tuominen on muuten juurikin paskapäisyyden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten isän hautajaiset. Ap
Menisitkö sinä oman lapsesi hautajaisiin? Siinä sulle vastaus! Ja heitä ei tarvitse kutsua. Luulis tämän olevan itsestäänselvää.
Minun lasteni isä ei tullut yhteisen lapsemme hautajaisiin. Ja kielsi minua kutsumasta niihin ketään HÄNEN sukulaisiaan.
Se oli teidän tapaus. Toisilla on miljoona omanlaistaan tapausta.
Kertoo vain siis sen, että ei hautajaisiin ole kenenkään pakko mennä. Ei sinne ole pakko ketään kutsuakaan. Äärimmäisessa tapauksessa ei sinne ole yhdenkään ihmisen pakko mennä. Kyllä ihmisen hautaan saa ilman yhtään ketään. Toisaalta taas tuokin isä, joka ei lapsensa hautajaisiin mennyt, ei ole ollut oikeutettu kieltämään sitä, ettei hänen sukulaisiaan saisi kutsua, eikä kieltämään heitä sinne menemästä. Siunaustilaisuus on kaikille avoin. Muistotilaisuuteen kutsutaan sitten ne, keiden sinne toivotaan tulevan.
Mä tiedän omasta kokemuksesta sellaista hyvää käytöstä, että vaikkei sisaruksilla ollut vuosikymmeniin sen enempiä tekemisiä keskenään, kuolemasta ilmoitettiin kaikille sisaruksille. Siis tässä on kyse vanhemmista ihmisistä, ei mistään kolmekymppisistä....
Näillä ei kyllä ollut mitään eripuraa... Mutta vaikkeivät olleet tekemisissä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa mies oli pa ja ei jäänyt varaa hautajaisiin?
Eli jätetään vainaja kylmäsäilytykseen? Tai ojaan? Miten vainajan vanhempien kutsuminen liittyy rahatilanteeseen?
Tällöin hautajaisia ei yleensä järjestetä. Pappi siunaa tarvittaessa tai sitten suoraan tuhkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Mikä sun tarkoitus oli?
Kenelle sinä kuvittelet räyhääväsi? Ja miksi vedät RAHAN tähän? Sen esille tuominen on muuten juurikin paskapäisyyden merkki.
Se. joka tässä ketjussa räyhää, olet sinä itse.
Sinä kysyt tällaista asiaa, kun sulle tuodaan sellaisia vastauksia, että tapana on kyllä ilmoittaa kuolema ja sinaustilaisuus... Niin sinä rupeat siitä sitten itse huutamaan.
MIKSI SINÄ KYSYT, KUN OLET JO PÄÄTÖKSESI TEHNYT, PASKAPÄITÄ EI KUTSUTA!
Ok!
Mikä sun ongelma on?
Kannat itse sitten vastuu päätöksestäsi, ja kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Mikä sun tarkoitus oli?
Se. joka tässä ketjussa räyhää, olet sinä itse.
Sinä kysyt tällaista asiaa, kun sulle tuodaan sellaisia vastauksia, että tapana on kyllä ilmoittaa kuolema ja sinaustilaisuus... Niin sinä rupeat siitä sitten itse huutamaan.
MIKSI SINÄ KYSYT, KUN OLET JO PÄÄTÖKSESI TEHNYT, PASKAPÄITÄ EI KUTSUTA!
Ok!
Mikä sun ongelma on?
Kannat itse sitten vastuu päätöksestäsi, ja kaikki hyvin.
En minä ole kysynyt kyllä yhtään mitään.
Mitään tuollaista pakkoa ei ole muualla kuin päässäsi, ja jos se oma poika ei eläessä kiinnostunut, miksi heillä olisi oikeus kuollessa sen kummemmin osallisia olla?
Lapsen ja vanhempien välit ovat lapsen ja vanhempien välinen asia. Sitä ei puoliso voi ulkoa päin arvioida.
Tässä mennään vainjan tahdon mukaan. Jos vainaja on eläessään ilmaissut tahdokseen, että vanhempia ei kutsuta hautajaisiin, niin sitten toimitaan näin.
Muussa tapauksessa ei ole oikein sulkea vanhempia ulos lapsensa hautajaisista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen ja vanhempien välit ovat lapsen ja vanhempien välinen asia. Sitä ei puoliso voi ulkoa päin arvioida.
Tässä mennään vainjan tahdon mukaan. Jos vainaja on eläessään ilmaissut tahdokseen, että vanhempia ei kutsuta hautajaisiin, niin sitten toimitaan näin.
Jos välit on olleet etäiset, ei ole minkäänlaista velvollsiuutta kutsua tällaisia etäisiä sukulaisia yhtään minnekään.
Vainaja ei ole edes elävänä olla tekemisissä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos välit on olleet etäiset, ei ole minkäänlaista velvollsiuutta kutsua tällaisia etäisiä sukulaisia yhtään minnekään.
Vainaja ei ole edes elävänä olla tekemisissä😂
Onko vainaja eläessään ilmaissut tahtonsa siitä, että vanhempia ei kutsuttaisi?
Jos ei, mikä on syynä siihen, ettei heitä haluta kutsua? Mitä siinä voi menettää?
No nimenomaan näin. Ihan turhaa täällä intellä mokomasta asiasta. Jokainen ajattelee sen oman porukkansa kannalta ja sen mukaan sitten päättelee muka muittenkin perhesuhteet. Ne on jokaisen omassa päässä, miten sen mielessään junailee. Kyllä minusta omat lapsuudenperheeni jäsenet ovat edelleen omaisiani, ja miehen kohdalla ihan sama juttu.
Joku toinen saa määritellä omat rajansa siinä, se on hänen asiansa. Mutta minua ei tässä määrittele kukaan muu kuin minä itse. Joten lopettakaa jankuttaminen.