Kumman tekemää ruokaa söisit mielummin Kape Aihisen vai Kozeen Shiwan?
Kultahammas Kozeen tylyttää vuorollaan Aihista. Mutta onko oikeasti aihetta? IS juttu.
Kommentit (128)
No ehdottomasti Suomen nopeimman Michelinin tähden ansainneen kokin safkoja! Ei tarvitse miettiä asiaa sekuntiakaan.
Onko Kapella käytössä edes muita mausteita kuin suola ja sovinismi ja rasismi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Kapen. Tietää että asiakasta ymmärretään ja kuunnellaan eikä tule ruokailukokemuksesta eloonjäämistaistelua. Tuo Kozeem voi painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Turhasta napisee ja uhriutuu eikä yllätä. Toihan tippu heti kättelyssä Masterchef -kisasta. Voi olla katkeraa kalkkiakin tossa mukana.
Sai nimen ja kuvan iltapaskaan, se lienee tarkoitus. En ollut ennen nähnyt enkä kuullut.
Tarkoituksella haettu ulisemaan ja ehkä muutaman asiakkaankin saa nyt sitten tämän pienen ja vaatimattoman esilläolonsa ansiosta. Ainakin ne jotka Kapea oli suunnilleen kivittämässä ..
Eiiköhän hänellä ole asiakkaita aivan tarpeeksi muutenkin. Yritäpä varata pöytää hänen ravintolastaan kahdelle hengelle.
Paikka on pieni eli äkkiäkös se täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Kape kaappaus keittiössä ohjelmassa: valmisruoat ovat pahasta, kokkaa itse ruokasi.
Kape nyt: osta HK:n pikkuisen parempi pyttipannu
https://www.hk.fi/tuotteet/hk-pikkusen-parempi-kermainen-pyttipannu/
Eli kape teki parempaa valmisruokaa. Mikä ongelma?
Kummankin ruokia olen syönyt ja hyviä olivat.
En osaa valita. Eri tilanteita varten ne sapuskat.
Kozeen tekee tulevaisuuden ruokaa, Kape pysyy tutuissa raaka-aineissa tutulla ruohosipulit ristiin annoksillaan.
Pääasia, että kumpikin pitää turpansa kiinni, kun syön. Turun murretta en jaksa ja Kozeen on liian lennokas.
Vierailija kirjoitti:
No ehdottomasti Suomen nopeimman Michelinin tähden ansainneen kokin safkoja! Ei tarvitse miettiä asiaa sekuntiakaan.
Onko Kapella käytössä edes muita mausteita kuin suola ja sovinismi ja rasismi?
Muutaman kerran miettinyt millä perusteella Michelin tähtiä jaellaan.
Kapen ruokaa olen syönytkin, hyvää oli. Tuon toisen laittamaa ruokaa maistaisin myös varmaan ihan mielelläni, kunhan ei tarvitsisi katsoa häntä, sen verran epäsiistin vaikutelman hän itsestään antaa ulkoisella habituksellaan.
Nyt kaikella rakkaudella. Miksi ulkolaisilla ei toimi itsekritiikki ja itsereflektio? Miksi itsensä ruoskimista oletetaan vain länsimaisilta ihmisiltä?
Jos Kozeen on hyvä ja ahkera työssään, niin hienoa. Hyviä tyyppejä tulee ulkomailta.
Mutta ottaako hän huomioon Aihisen KOKEMUKSEN (ei enää siis ennakkoluuloja, vaan kokemuksen), että usein, ei vain harvoin, tietyistä kulttuureista tulevilla ei hommat suju länsimaisten standardien mukaisesti?
Milloin, oi milloin etnisporukat arvioivat omaa toimintaansa ja lakkaavat urhipuheen?
Aika lapsellinen kysely, mutta ollaan nyt lapsekkaita ja Kapen puolella. Vaikka olisin muutenkin, Kape on kokki jolla kokemusta, meriittejä ja tehnyt töitä sekä palkannut muita kuin suomalaisia, turha häntä on yrittää maalittaa ja mustamaalata sekä lyödä leimoja otsaan. Yrittäjä jonka tehtävä on varmistaa että ravintoloissaan hommat toimii. Muut voi sitten hoitaa omalla tavallaan ja omilla profiileillaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat varmasti hyvää, mutta Kozeenin safka vaikuttaa jännittävältä ja mielenkiintoisemmalta. Yritin itse kerran valmsitaa kuningasperunaa siinä onnistumatta.
Itse en hae jännitystä saamastani ravintolaruoasta, oikeastaan ruoka ja ravintola on viimeinen paikka josta haen jännitystä.
Miksi yrittäjän pitäisi palkata ulkomaalaisia jos kotimaastakin löytyy ammattilaisia.
Ap:n kysymykseen vastaan: Kapen.
Aihisen puhe kielitaidosta tai sen puutteesta oli asiaa. En nyt siis tässä viittaa tuohon kozemiin, ilmiselvästi puhuu hyvää suomea.
Mutta siis yleisesti, vaikka itse hallitsen viittä eri kieltä, niin joskus riepoo miten huonolla suomella jotkut palveluammateissa olevat käyvät.
Eräskin taksimatka oli hirveä, kun kuski ei puhunut suomea muuten kuin "minne, minne!" tai "yksi, kaksi!" (yritti selittää, että takapenkin turvavöiden lukkoihin voi kiinnittää vain toisen turvavyön).
kun saavuttiin kohteeseen, yritin antaa kuskille ohjetta, että älä käänny tästä, vaan seuraavasta, niin hän alkoi inttää, että "tamase on! tämäse on!" ja osoitteli minulle navigaattorin näyttöä. . Joo... ei ollut... olin siis menossa kotiini, joten tiesin, että meidän pihalle pääsee vain labyrintin läpi ja lähestulkoon jokainen taksikuki tarvitsee siihen apua ja että navigaattoritkaan eivät osaa neuvoa pihalle.
Ainiin! Aluksi piti itse sitten sanella osoite navigaattoriin, koska kuski ei osannut myöskään ääntää kadunnimiä. navin käyttö ei itsäeni haittaa yhtään: onpahan matkan aikana itselläkin jotain seurattavaa, mutta jos kielitaito on noin neljä sanaa suomea, niin aikamoisen hankalaksi menee kommunikointi.
Tämä kuski vielä sitten kaahasi ylinopeutta ja lähetti tekstiviestejä jollekin kesken ajon. Ei olisi auttanut, jos olisin hälle siitä sanonut, koska ei olisi tajunnut, enkä viitsinyt häkeen soittaa sen takia, koska en tullut katsoneeksi taksin rekkaria tai tunnusta. Tuon matkan jälkeen päätin, että toistaiseksi alan tylysti soitella taksikyytiä vain kuskeilta, joiden kyydissä olen ennenkin ollut ja hyväksi havainnut.
Sanomakonserni haluaa näköjään canceloida Aihisen ihan aiheetta myllyttämllä tätä aihetta päivästä toiseen ja nyt ilman kommentointimahdollisuutta lehdessä kun ei kansa tartukaan syöttiin. Viime viikolla Leppilampi, tällä viikolla Kape, kukahan seuraavaksi?
Mistä maikkari tuonkin irakilaisen on kaivanut esiin haukkumaan Aihista? Maikkarilla on tyylinä potkia potkittua.
Koko juttu on ihan naurettava. Ikävä tosiasia kuitenkin on, että ei nykypäivänä voi puhua ongelmista noin suoraan ja oikeilla nimillä kuin Kape Aihinen puhui. Asia haluttiin tahallaan ymmärtää väärin ja paisutella, jotta saadaan taas uusi kohu aikaiseksi, ja voidaan korostaa sitä, miten kauheita ja rasistisia me länsimaalaiset ihmiset ollaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maikkari tuonkin irakilaisen on kaivanut esiin haukkumaan Aihista? Maikkarilla on tyylinä potkia potkittua.
Saat sä ktsekin seurata aikaasi
Emmää tommosii syö. Omat safkat on hyvii. t. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat sä ktsekin seurata aikaasi
Mutta toimittaja voi pistää rimansa kerta toisensa jälkeen just niin matalalle kuin se menee ja odottaa kehuja kun sen itse asettamansa riman ylittää?
Jos toimitukset olisi ravintoloita niin noi olisi toimitusten työtyylillä konkurssissa viikossa kun asiakkaiden saamasta laadusta ei piitata pätkääkään ja kritisoijat haukutaan maan rakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Kapen. Tietää että asiakasta ymmärretään ja kuunnellaan eikä tule ruokailukokemuksesta eloonjäämistaistelua. Tuo Kozeem voi painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Turhasta napisee ja uhriutuu eikä yllätä. Toihan tippu heti kättelyssä Masterchef -kisasta. Voi olla katkeraa kalkkiakin tossa mukana.
Sai nimen ja kuvan iltapaskaan, se lienee tarkoitus. En ollut ennen nähnyt enkä kuullut.
Tyypillä on tuore Michelin-tähti ja ravintola täyteen buukattu. Ei se varmaan tarvitse iltapäivälehdistä nostetta sille, että sinäkin nyt tiedät hänen olemassaolostaan.
Aihisen sapuskoille yläpeukku täältäkin.