Miksi se Palermolainen pizza nyt on niin maailman parasta
ja alkuperäisintä?
Eikö pizza kehitetty nykymuotoonsa Amerikassa?
Kommentit (11)
Ainakin saa ihania kuvia kun googlaa palermolainen pizza. Olisi mahtavaa joskus päästä Italiaan ihan vain ruokamatkalle. Voisi kokeilla monen eri ravintolan pizzaa.
Tosin pidän täysin mahdollisena, että en löytäisi sieltä Kotipizzan veroista. Harmi ettei minulla enää ole varaa Kotipizzan pizzaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eiks se alkuperäinen olekaan napolilainen pizza?
Pitsa eli al-pittah on arabien Italiaan tuoma täytetty kebab-ruoka. Italiahan oli arabien hallussa pitkään. Renesanssi alkoi arabien hallitsemilla alueilla.
Kyllä esim Napolilaisessa pizzan pohjassa on ihan oma makunsa johtuen sulfaattisesta vedestä, jota käytetty taikinassa. Maistuu todella hyvältä, kuten Vesuviuksen rinteillä kasvaneista rypäleistä tehty punkkukin.
Jos et äänestä parhaaksi, sulle tehdään sisiliainen kravatti ja tuodaan hevosenpää sänkyyn.
Pizzalaatikko paina enemmän. Tyhjä kuori, jonka päällä vähän täytettä. Kilohinta 200€ pizzoilla!!
No en tiedä. Minusta se on tosi vetistä, koska tomaattikastiketta pistetään niin paljon. Enkä tykkää niistä rehuista mitä lykkää päälle. Monetkin pizzeriat siellä olen testannut. Toki mielipideasioitahan nämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim Napolilaisessa pizzan pohjassa on ihan oma makunsa johtuen sulfaattisesta vedestä, jota käytetty taikinassa. Maistuu todella hyvältä, kuten Vesuviuksen rinteillä kasvaneista rypäleistä tehty punkkukin.
Lopeta! Vielä se kahvi. En kestä!
Ainoa oikea pizza on Margherita kaikessa yksinkertaisuudessaan. Siinä ei ole mitään liikaa ja sekä pohja, että tomaattikastike pääsevät hyvin esille.
No ei mitenkää ainakaan alkuperäisen sillä pizza on "syntynyt" Napolissa. Ei Palermossa eikä Yhdysvalloissa.
Riippuu keneltä kysyy. Ei se nyt niin vaikeata olen ja hyvän pizzan tekee lopulta pohja ja kastike. Siinä tuoreet välimeren yrtit auttavat.