Isä ei tapaa kuukauteen 3kk ikäistä lastaan
Emme siis valitettavasti ole yhdessä. Nyt isä ilmoitti, että on tämän viikon mökillä etänä ja ensi viikon mökillä lomalla teini-ikäisen lapsensa kanssa ja sitten työmatkalla. Ei pysty tapaamaan vauvaa. Itsestä tuntuu jotenkin oudolta, onko kiintymyssuhdetta edes syntynyt? Isän mielestä ihan ok toimintaa ja pitää isyyslomaviikon heinäkuussa. Miten minun pitäisi suhtauta tällaiseen? Itse haluaisin siis tavata lastani useamman kerran viikossa, jos en asuisi yhdessä ja etenkin lomilla,mutta en tiedä onko vielä normaalin rajoissa jos ei halua tai käyttäytyy noin?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on älyttömän pitkä aika vauvalle. Eihän se edes tunnista isää tauon jälkeen.
Ja toisaalta vauva muuttuu ja oppii paljon kuukauden aikana. Miten isä pystyy olemaan erossa noin kauan?
Ei ole. 3kk ikäisellä vauvalla ei ole vielä ajantajua. Äidille se voi olla pitkä aika olla yksin vastuussa, mutta vauvaa asia ei kiinnosta. Sille riittää, että on turvallinen hoitaja huolehtimassa perustarpeista.
Se ehtii unohtaa isän. Kyseessä on kuukauden päästä täysin vieras ihminen. Veisitkö sinä vauvan viikoksi pois kotoa vieraalle ihmiselle?
No eihän ole. Kyseessä on lapsen isä, joka on ihan tuttu ih
Vauvojen kohdalla täyttä kukkua. Videopuhelu ei mitenkään korvaa fyysistä läsnäoloa.
Jos ois toisinpäin, kuukaudeksi häipyvä äiti lynkattaisiin täysin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi 3kk ettekä ole yhdessä?
Tuskin ovat koskaan olleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin 2 kk ikäinen, kun äitini joutui sairaalaan eikä nähnyt minua kuukauteen. En muista asiaa, se ei ole jättänyt minuun jälkiä, en ole erityisen superläheinen minua silloin hoitaneen tätini kanssa.
Mitä ap siis haluaa kertoa - että lapsi ahdistuu, koska ei näe isäänsä, mutta tämä keskittyy vanhempaan lapseensa.
Ap ilmeisesti luuli, että pystyy sitomaan lapsella miehen itselleen ja määräämään hänen menojaan.
Minusta on tosi outoa, jos isää ei haittaa vaikka ei näkisi omaa vauvaansa kuukauteen.
Minäkin kerran Tinderissä matchasin miehen kanssa,joka kertoi , että hänellä on 8kk ikäinen vauva. Minä kirjoitin hänelle, että olisi parempi, että hän keskittyisi ihan vaan vauvaansa ainakin nämä pari ekaa vuotta ja unohtaisi deittailun. Mitä siitä deittailusta oikein tulisi kun tuon ikäinen lapsi on ihan kiinni isässään?
Vierailija kirjoitti:
Oho. Miksi lastenpsykiatrit ym. sitten sanoo ettei vauva saisi viedä edes yhdeksi yöksi hoitoon, vain tunteja kerrallaan.
Minne hoitoon ap nyt on vauvaansa muka viemässä?
Varmaan jos ero tapahtuu vauvavuonna, niin lähes aina vauva jää asumaan äidin luokse ja isä sitten hakee aina päiväseltään luokseen ja joskus hoitaa pelkät yöt siis illasta aamuun.
Tosin kun minun serkkuni erosi lapsen isästä vauvan ollessa 3kk, ei isä seuraavan vuoden aikana halunnut olla lapsensa kanssa kuin muutamia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi on älyttömän pitkä aika vauvalle. Eihän se edes tunnista isää tauon jälkeen.
Ja toisaalta vauva muuttuu ja oppii paljon kuukauden aikana. Miten isä pystyy olemaan erossa noin kauan?
3 kk ikäinen vauva unohtaa äitinsäkin parissa viikossa. Isä muodostaa siteen lapseen sitten kun hän on päälle vuoden ikäinen.
Saat kuitenkin elatusmaksut. Myöhemmin iskä varmaan matkustaa- mökkeilee teidän lapsen kanssa. Sinä olet tällä hetkellä pienen lapsen tärkein ihminen. Olitteko ikinä yhdessä? (Kun sen yhden kerran ainakin ) mitään suunnitelmia teillä oliko yhteisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 2 kk ikäinen, kun äitini joutui sairaalaan eikä nähnyt minua kuukauteen. En muista asiaa, se ei ole jättänyt minuun jälkiä, en ole erityisen superläheinen minua silloin hoitaneen tätini kanssa.
Mitä ap siis haluaa kertoa - että lapsi ahdistuu, koska ei näe isäänsä, mutta tämä keskittyy vanhempaan lapseensa.
Ap ilmeisesti luuli, että pystyy sitomaan lapsella miehen itselleen ja määräämään hänen menojaan.
Näin siinä on käynyt ja nyt kun isä ei ole lapsen kanssa juuri silloin ja siellä missä äiti haluaa, raivostuu. Isällä on näköjään muitakin lapsia, joten eikö ole hyvä, että viettää heidän kanssa aikaansa ja varmasti viettää myöhemmin myös tämän pienemmän kanssa kun on sen aika.
Vauva tunnistaa läheiset noin pieninä pääasiassa tuoksusta. Niiden näkö on hyvin likinäköinen joten videopuhelulla ei juuri merkitystä ole. Ääntä toki olisi hyvä kuulla.