Oletteko kieltäytyneet menemästä jonkun mökille? Itse olen useasti. Matka kestää sinne ikuisuuden ja on pieni
Kommentit (105)
Joo, en jaksa lähteä yhden illanvieton takia ensin 7 h julkisilla maan toiselle puolelle ja siitä vielä tunti auton kyydissä mökille. Ja sama homma takaisin. Eri asia jos voisi olla vaikka minimissään 3-4 yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen suvun mökki on kamala läävä. En ole siellä yöpynyt varmaan kymmeneen, voi olla kohta viiteentoista vuoteen, ei pysty kun ajattelee niitä 20v vanhoja ja pesemättömiä peittoja ja tyynyjä sekä patjoja. Hyi. Ja muutenkin epäsiistiä ja likaista. Nopeasti joskus käynyt kun pyydetty kahville, terassilla sietää istua.
20-v vanhoja?
Sukulaisteni mökillä oli vielä viime kesänä patjoja, tyynyjä ja peittoja 1970-luvulta, kun raahattiin talkoilla niitä kaatikselle ja uutta IKEAsta tilalle.
50 vuoden pölypunkit ja yhteiset, parin sukupolven smegmat. Hyi helv.
Jos minua pyytää objektiivisesti viehättävä ihminen, niin menen.
Ei kiitos, joutuu tekeen palkatta töitä.
Oma tupa, oma lupa. Eli mieluiten omissa oloissa. Onneksi on olemassa vuokramökkejä, jos joskus ehdoin tahdoin hdaluaisin mökkeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin pieni tuloinen. Kaveri pyytää joka kesä mökille ja sanoo että kaikkea on. Ekalla kerralla opin että ei ole ja nälkää näin. Eli tiedän että pitää viedä kassillinen omia eväitä. Tähän päälle vielä matkakustannukset.
Lisäksi mökki on todella saastainen ja huonossa kunnossa. Tekisin mielelläni talkoo kunnostus töitä mutta kaveri haluaa vain vetää kaljaa.
Jokaisella on omalla mökillä omia, kirjoittamattomia sääntöjä. Esim tuo kaljan vetäminen. Jotkut vetää sitä aamusta iltaan. Isälläni oli mökillään sääntö, ettei kaljan kaljaa ennen saunaa. Sitä ennen puuhailtiin aina jotain. Kalastettiin, tehtiin polttopuilta, haravoitiin jne. Saunassa sai avata kaljan ja sitten grillattiin tai paistettiin makkaraa jne.
Jos noita kirjoittamattomia sääntöjä ei tiedä, voi pettyä.
Jännä juttu miten monella kuuluu alkoholi mökkeilyyn. Itselläni ei kuulu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan eri juttu, jos itse haluaa. Mut jos saa kutsun mökille ja huomaa olevansa orjaksi kutsuttu, niin se varmana ketuttaa.
Ei ole pakko suostua niihin. Ja aina voi häipyä mökiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yksi sukulaismökki on jossain Lapin korvessa, jossa ovat aina lähes koko lomansa. Paikkakunnan nimeä en muista.
Mutta sinne on päätieltä kuulemma 10 km huonoa hiekkatietä, nelivedolla ajavat. Se on jo karsiva tekijä mutta jo pelkkä ajatus että joutuisi ajamaan 8h suuntaansa Lappiin päästäkseen johonkin mäkäräisparatiisiin ja asioimaan huussissa, niin Ei Kiitos!
Sukulaisilla Lapin mökki on Enonkoskella asti.
Kåyvät siellä 3 krt vuodessa. Toukokuussa laittamassa paikat kuntoon. Sit ovat koko loman siellä. Ja syksyllä paikat taas talvikuntoon.
Sinne on tullu kutsuja, vaan ei ole tullut käytyä, koska pitkä matka
Enonkoski ei oo kyllä lähelläkään Lappia, vaan Savonlinnan korkeuksilla. Oisko Enontekiöstä kyse.
kiinteistö huijarit jetro ja kaisa ym ym ym hehkuttavat miten ei ole myytävää. mökki hölmöily on tullut suomessa tiensä päähän -70 mökit ovat purkukuntoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yksi sukulaismökki on jossain Lapin korvessa, jossa ovat aina lähes koko lomansa. Paikkakunnan nimeä en muista.
Mutta sinne on päätieltä kuulemma 10 km huonoa hiekkatietä, nelivedolla ajavat. Se on jo karsiva tekijä mutta jo pelkkä ajatus että joutuisi ajamaan 8h suuntaansa Lappiin päästäkseen johonkin mäkäräisparatiisiin ja asioimaan huussissa, niin Ei Kiitos!
Sukulaisilla Lapin mökki on Enonkoskella asti.
Kåyvät siellä 3 krt vuodessa. Toukokuussa laittamassa paikat kuntoon. Sit ovat koko loman siellä. Ja syksyllä paikat taas talvikuntoon.
Sinne on tullu kutsuja, vaan ei ole tullut käytyä, koska pitkä matka
Enonkoski ei oo kyllä lähelläkään Lappia, vaan Savonlinnan korkeuksilla. Oisko Enontekiöstä kyse.
Ohoh. Joo. Varmaankin juuri noin eli -tekiö.
Vierailija kirjoitti:
kiinteistö huijarit jetro ja kaisa ym ym ym hehkuttavat miten ei ole myytävää. mökki hölmöily on tullut suomessa tiensä päähän -70 mökit ovat purkukuntoisia.
1960-70 luvun mökit on tosiaan tulitikkuja vailla.
Ongelma on, ettei syrjäisimmille seuduille kannata tilalle rakentaa mitään. Ei ole tekijöitä ja rakentamisen kustannuksia ei saa ikinä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Oma tupa, oma lupa. Eli mieluiten omissa oloissa. Onneksi on olemassa vuokramökkejä, jos joskus ehdoin tahdoin hdaluaisin mökkeilyä.
Terveisiä vuokramökiltä! Juurikin tuosta syystä vuokraamme mökkiä, itsellemme. Emme halua toisten nurkkiin.
Sisko pyytää joka kesä, ei kiitos. Muutama vuosi sitten oltiin yksi yö, piti olla viikko mutta sakki konttas kännissä ympäri pihaa. Itse emme käytä alkoholia. Aamulla lähdimme kotia.
Vierailija kirjoitti:
Sisko pyytää joka kesä, ei kiitos. Muutama vuosi sitten oltiin yksi yö, piti olla viikko mutta sakki konttas kännissä ympäri pihaa. Itse emme käytä alkoholia. Aamulla lähdimme kotia.
Tulee mieleen juhannuspäivä parin vuoden takaa sukulaismökillä. Viina maistui äijille jo aamusta, muutaman tunnin yöunien jälkeen.
Tulimme lasten kanssa soutelemasta puolilta päivin, kun isäntä kusi housut kintuissa vehje rantaan (eli meihin soutajiin) päin keskellä pihaa umpijuovuksissa, eikä meinannut saada housujaan ylös. Toinen äijä oli sammuneena mökissä.
Pakkasimme tavarat ja poistuimme.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En halua toisten nurkkiin. Kammottava ajatus pikku mökistä, jossa nukutaan samassa tilassa ristiinrastiin. Joku kuorsaa, joku pieree, mutta varmaa on, että mökissä on liian kuuma ja se on täynnä hyttysiä.
Vuokraan mökkiä omiin tarpeisiin silloin tällöin, jos tulee halu päästä. Esim Rukalla olimme hiihtolomalla.
OT, jos mut kutsuttaisiin Rukalle, siitä varmaan kieltäytyisin. Oon aina ihmetellyt, miksi joku haluaa vuokrata mökin jostain Rukalta, Tahkolta, Saariselästä tai muusta karmeasta keinotekoisesta turistirysästä. Aidot alkeelliset mökit jollain pikkukylällä on jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. En halua toisten nurkkiin. Kammottava ajatus pikku mökistä, jossa nukutaan samassa tilassa ristiinrastiin. Joku kuorsaa, joku pieree, mutta varmaa on, että mökissä on liian kuuma ja se on täynnä hyttysiä.
Vuokraan mökkiä omiin tarpeisiin silloin tällöin, jos tulee halu päästä. Esim Rukalla olimme hiihtolomalla.
OT, jos mut kutsuttaisiin Rukalle, siitä varmaan kieltäytyisin. Oon aina ihmetellyt, miksi joku haluaa vuokrata mökin jostain Rukalta, Tahkolta, Saariselästä tai muusta karmeasta keinotekoisesta turistirysästä. Aidot alkeelliset mökit jollain pikkukylällä on jees.
Mites vaikka hiihto- tai lasketteluharrastus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hiihtoonkin löytyisi yhtä hyviä latuja miellyttävämmässä ympäristössä. Lasketteluharrastus... no joo. Silti karmeita paikkoja ne laskettelukeskukset!
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä mökille. Menee tämäkin kesä kaupungissa.
Mikä estää? Vuokrata voi mökkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hiihtoonkin löytyisi yhtä hyviä latuja miellyttävämmässä ympäristössä
Jos et käy, mistä tiedät?
Viime kesänä meni vanhempien mökillä 3 yötä.
Yksi juhannuksen tienoilla heidän kanssaan ja syksyllä 2 ihan yksin. Jälkimmäisellä reissulla oli vähemmän riitoja ja paremmat ruuat :)