Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko kieltäytyneet menemästä jonkun mökille? Itse olen useasti. Matka kestää sinne ikuisuuden ja on pieni

Vierailija
04.06.2024 |

paikka, pieni mökki ja pieni maapalsta.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiitos mökkeilyä. Appiukko kutsuu joka kesä, yleensä skippaan. Ensin ajetaan 3h motaria ja sitten vielä puolituntia kiemuraista pikkutietä. Eikä siellä perillä ole sitten oikein mitään. Uiminen joo. Ja syödään hyvin. Mutta siinäpä se. Puhelimen selausta tai kirjan lukemista. Mutta miks ihmeessä matkustan skutsiin tekemään noita hyttysten keskelle kun voin tehdä niitä kaikkia mukavammin kotona. 

Vierailija
22/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tapailumiehellä oli saaressa mökki,halusi viikon tuttavuuden jälkeen minut sinne kesälomaa viettämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 miljoonaa hyttystä, haiseva ulkohuussi ja ei sähköjä. EI KIITOS.

Vierailija
24/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pyydetty ja olen kieltäytynyt.

Minua ei haittaa alkeelliset olot, eikä hyttyset. Haittaavia ovat kanssaihmiset, jotka eivät osaa käyttäytyä, kuten aikuiset. Eli sotketaan, odotetaan palvelua, mölytään, puhutaan rumasti, hoidatetaan kysymättä lapset ja eläimet muilla, vedetään kaksin käsin alkoholia ja siinä samalla joko muututaan supersankariksi tai -uhriksi.

Mielelläni taas mökkeilen puolin ja toisin niin, että mieli oikeasti lepää. Eli mukavaa jutustelua, yhteistä puuhaa, jokainen hoitaa omat asiansa ja meno pysyy asiallisena.

Vierailija
25/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily on ihan kamalaa ylipäänsä ja vielä pahempaa jos mukana on muita kuin oma perhe. En menisi enää vaikka joku kutsuisikin :D

Vierailija
26/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten ystäväni meneisyydestä pyysi mökille.Kieltäydyn kohtelijaasti .Matka lähes 400km. Nuoruusvuosina kohtaamiset. Ihan eri  ihmisiä varmasti ollaan kuin nuorena.Viestitely maailmamme tänäkin päivänä,  kun ei kerro ketä oikeasti olemme, Kaunis teko kuitenkin.Jotta minullakin olisi ollut muuta kuin Helsingin lähiö,

Vierailija
27/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt menemästä viimeisten vuosien aikana jokaiselle sellaiselle mökille, jossa ei ole viemäröintiä ja siistiä sisävessaa. Lisäksi mihinkään pöheikköön hyttysten ja punkkien syötäväksi en mene. Hyttyset syö ihan riittävästi joka kesä täällä kaupingissakin. 

Vierailija
28/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanasta kesämökki tulee jo vilunväreitä.

Niin samat fiilarit. Käärmeet, hyttyset, ulkohuussi, kantovesi. Hyi helvetti. Siskoni mökille hommattiin palju. Jossain pusikossa kylvettiin ja vartin jälkeen itikat oli kupanneet naaman paukamille. Ei oikein koko aikaa voi olla "sukelluksissa". Lisäksi sinne on niin huono tie, että moottoripyörä hajoaa, kun yrittää niitä nimismiehen kiharoita ja irtosoraa pitkin ajaa. Eivät tosin kutsu sinne enää, kun tietävät, etten varmasti tule. Ennemmin helvetti jäätyy..

Vierailija
29/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. En viihdy mökeillä ellei siellä ole tilaa ja kaikki omakotitalon kaltaiset mukavuudet. 

Kun on tottunut parempaan niin ei mene alkeellisempaan edes minkään maiseman takia.

Mökkien ei tarvitse olla omakotitaloon verrattavia. Itse olen viihtynyt aikanaan hyvin sähköttömällä mökillä.

Vierailija
30/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kieltäydyin menemästä tulevien appivanhempien mökille. Silloin kun riiasin vaimoani olin heidän kotonaan (he asuivat eri paikkakunnalla kuin minä) siinä ajatuksessa että saataisiin viettää kahdestaan viikonloppu kun hänen vanhemmat lähtee mökille. Anoppi alkoi ruinata että me tulisimme mukaan mutta minä sanoin ei. Minulla ei ollut mökkivaatteita mukana koska olimme ajatelleet vietäää pikkukaupunkiviikonloppua, käydä ravintloissa jne. Lisäksi otti päähän heidän mökkinsä, se oli tosiaan pieni ja matka kesti 3 tuntia ja alkukestästä siellä oli hyttysiä ihan kamalasti.

Anoppi kimpaantui ja lopputulos oli että appivanhemmatkaan eivät lähteneet mökille. 

Sen jälkeen vierailut heidän mökillään oli pakkopullaa kunnes menimme naimisiin ja isäni kuoltua perin mun vanhempieni mökin joka oli paljon lähempänä ja tilavampi ja siellä sai olla ihan omassa rauhassa eikä tarvinnut juosta appivanhempien pillin mukaan.

Vierailija
31/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien mökille olen montakin kertaa. He kun vaativat että siellä kökitään pellolla päivä helteessä ensin, siivotaan mökkejä, pistetään saunat yms kuntoon ja sitten kun ne on tehty niin saat ehkä ruoan siitä hyvästä. Tämä OK keväällä kun mökit pitää muutenkin laittaa kuntoon. Mutta ei ole yhtäkään kertaa vaan voitu mennä sinne rentoutumaan, vaan pääasiassa töihin. He sitten nauttivat siellä keskenään siitä, kun olemme laittaneet kaiken viimeisen päälle. Soittoa tulee joka perjantai että tuletteko pesemään mattoja ja tyhjentämään ulkohuussit. 

Vierailija
32/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yksi sukulaismökki on jossain Lapin korvessa, jossa ovat aina lähes koko lomansa. Paikkakunnan nimeä en muista. 

Mutta sinne on päätieltä kuulemma 10 km huonoa hiekkatietä, nelivedolla ajavat. Se on jo karsiva tekijä mutta jo pelkkä ajatus että joutuisi ajamaan 8h suuntaansa Lappiin päästäkseen johonkin mäkäräisparatiisiin ja asioimaan huussissa, niin Ei Kiitos!

Sukulaisilla Lapin mökki on Enonkoskella asti.

Kåyvät siellä 3 krt vuodessa. Toukokuussa laittamassa paikat kuntoon. Sit ovat koko loman siellä. Ja syksyllä paikat taas talvikuntoon.

Sinne on tullu kutsuja, vaan ei ole tullut käytyä, koska pitkä matka

Vierailija
33/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin pieni tuloinen. Kaveri pyytää joka kesä mökille ja sanoo että kaikkea on. Ekalla kerralla opin että ei ole ja nälkää näin. Eli tiedän että pitää viedä kassillinen omia eväitä. Tähän päälle vielä matkakustannukset.

Lisäksi mökki on todella saastainen ja huonossa kunnossa. Tekisin mielelläni talkoo kunnostus töitä mutta kaveri haluaa vain vetää kaljaa.

Jokaisella on omalla mökillä omia, kirjoittamattomia sääntöjä. Esim  tuo kaljan vetäminen. Jotkut vetää sitä aamusta iltaan. Isälläni oli mökillään sääntö, ettei kaljan kaljaa ennen saunaa. Sitä ennen puuhailtiin aina jotain. Kalastettiin, tehtiin polttopuilta, haravoitiin jne. Saunassa sai avata kaljan ja sitten grillattiin tai paistettiin makkaraa jne. 

Jos noita kirjoittamattomia sääntöjä ei tiedä, voi pettyä.

Sain kutsun serkun mökille.

Perille päästyä selvisi, että varaani oli laskettu keskeneräisen mökin portaiden tekaiseminen ja mökin sisäkaton panelointi.

Jälkimmäiseen suostuin avuksi, mutta en päävastuulliseksi. Portaat jätin suosiolla ammattimiesten hommiksi.

Vierailija
34/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kieltäydyn kaikista mökkikutsuista. En voi sietää ötököitä, sähköttömyyttä, ilmastoimattomuutta, vedettömyyttä ja vessattomuutta. Pieniä tiloja ja vaillinaista hygieniaa. Eikä minun tarvitse; pysyn kotona.

Vierailija
35/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä kutsun takana on. Jos kutsutaan raatamaan, niin en mene. 

Vierailija
36/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytyny; monen sadan kilometrin päähän pitäisi raahata mm omat petivaattetkin tyynyistä ja peitoista lähtien kun ei ole pesukonetta siellä. Lisäksi kaikki muut tavarat. Mökki jonkun loputtoman polun päässä, lähin kauppa joku 20km, hyttysiä helvetisti, ulkohuusi jne

Ja huvi olisi joku soutuvenellä soutaminen kaikkien pusikoiden mäkäräisten syötävänä, siinä se. 

Niin en mene, ikinä

Vierailija
37/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tutulla saaressa mökki. Olisin täysin riippuvainen tutun kyvystä viedä mut mantereelle jos alkaa meno ärsyttää. Tuttu kun ottaa aika reippaanlaisesti alkoholia. Muuten kiva ihminen. Saarimökki ei ole mun juttu.

Apua, tämä olisi kuin painajaisesta!

Paniikkikohtausta pukkaa, kun ajattelenkin, että pitäisi olla paikassa, josta ei edes kävelemällä pääse hätätilassa pois.

Meidät on kyllä kutsuttu tuttavan mökille, mutta minulle olisi  myös kauhistus nukkua vieraassa paikassa, jossa on ulkohuussi. Ei ulkohuussissa varsinaisesti ole vikaa, mutta                      minun   pitää

käydä yölläkin vessassa ja siinäpä ne yöunet katkeaisi. Lisäksi minulla pitäisi olla rauhallinen soppi, jossa lukulamppu, että saan lukea hieman ennen nukahtamista.

Joo, ei ei minusta ole mökillä kävijäksi.

Vierailija
38/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä mökillä

1) sauna

2) mölkky

3) ryyppääminen 

Juu ei.

Vierailija
39/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tapailumiehellä oli saaressa mökki,halusi viikon tuttavuuden jälkeen minut sinne kesälomaa viettämään. 

Kielsi varmaan kertomasta kenellekään, minne olet menossa. Koska perillä odottaisi todellinen yllätys!

Vierailija
40/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suvun mökki on kamala läävä. En ole siellä yöpynyt varmaan kymmeneen, voi olla kohta viiteentoista vuoteen, ei pysty kun ajattelee niitä 20v vanhoja ja pesemättömiä peittoja ja tyynyjä sekä patjoja. Hyi. Ja muutenkin epäsiistiä ja likaista. Nopeasti joskus käynyt kun pyydetty kahville, terassilla sietää istua.