Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko kieltäytyneet menemästä jonkun mökille? Itse olen useasti. Matka kestää sinne ikuisuuden ja on pieni

Vierailija
04.06.2024 |

paikka, pieni mökki ja pieni maapalsta.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin monia aikoja kaverin mökillä. Jotain tein aikani kuluksi, vähän kuin kiitoksena, kun itsellä ei mökkiä. 

Pikku hiljaa, vuosien saatossa, vaatimukset kasvoi. Jostain kumman syystä ne kasautui mulle. Se alkoi heti pihaan päästyä: tämä ja tämä ja tuo pitää tehdä, kunhan ehdit? Viimeinen niitti oli, kun hän heräsi kukonlaulun aikaan, laittoi trimmeri laulamaan.

Sit vaan sanoin, en jaksa enää lähteä. Oli tullut sairauksia ym iän mukana tuomia. Nyt ei tarvi saunavesiä kantaa, vesi tulee hanasta. Paljon oli mukaviakin aikoja, aika aikaansa. 

Vierailija
42/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökki talkkarina nähnyt monia tapauksia. riitaisa suhde, työt tekemättä, ruuat ja rahat vähissä, yrittävät kaupustella mökkiään. KUTSUTAAN VIERAITA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanasta kesämökki tulee jo vilunväreitä.

Jos puhutaan huvilatason majoituksesta, jossa kaikille on oma huone, kunnon sänky ja mieluiten oma sisävessa, eikä tarkoitus ole raataa risutalkoissa aamusta iltaan, niin kyllä. Sellaisilla olen käynyt.

Mua ahdistaa jo ajatus pelkästään siitä että pitäisi viettää vaikka viikko jonkun porukan kanssa samassa talossa, oltiin kuinka hyviä kavereita tahansa. Edes hienot puitteet ei pelastaisi. 

Vierailija
44/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäynyt kaikissa mökkikutsuista, koska en halua viettää aikaa toisten nurkissa. Mökkeilkööt ne, joita se miellyttää. Eikä mulla ole autoakaan, enkä halua olla kyytien varassa.

Vierailija
45/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin erikoisia tapoja.

Eräällä mökillä kävin, mutta kun käsitys mukavasta ajanvieyosta oli keskikaljan lipitys ja Camping-makkaran nuotiolla käryyttäminen, niin toista kertaa en mennyt.

Vierailija
46/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mökkeily lainkaan. Meillä on ihan riittävästi omaa mökkiä tässä pihalla, hehtaarin verran lääniä ja 15 minuutin päässä metron ovesta.

Vierailija
47/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä saa kutsua kenenkään mökille. Veli pyysi katsomaan uutta mökkiään noin seitsemän vuotta sitten ja siinä kaikki. Suurin osa kavereistani tai sukulaisistani on sanonut suoraan, että kun sinne mökille sitten lomillaan pääsee haluaa vain nauttia rauhasta. Ja ymmärrän sen hyvin. Niinpä hankin oman mökin ja en minä tänne ketään jaksaisi kutsua. Eikös se mökkeilyn idea ole juuri se oma rauha?

Meillä on oma lähes 2 hehtaarin niemi missä mökki,autotalli,rantasauna ja aitta, ei naapureita lähellä ja ei sijaitse saaressa joten pääsee autolla pihalle, ajomatka 2,5 tuntia.

Sähköt 3-vaihe,sisävesivessa ja suihkutilat sekä ilmastointi löytyy myös.

Vierailija
48/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi mökkiä enkä käy kummallakaan muuta kuin pakon edessä. En ole mökki-ihminen

Vierailija
49/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensä aina kieltävästi mökkikutsuihin, ei ole mun juttu. Vanhempieni mökillä vietän yleensä max 2 päivää vuodessa, siinä on mulle tarpeeksi.

Vierailija
50/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin pieni tuloinen. Kaveri pyytää joka kesä mökille ja sanoo että kaikkea on. Ekalla kerralla opin että ei ole ja nälkää näin. Eli tiedän että pitää viedä kassillinen omia eväitä. Tähän päälle vielä matkakustannukset.

Lisäksi mökki on todella saastainen ja huonossa kunnossa. Tekisin mielelläni talkoo kunnostus töitä mutta kaveri haluaa vain vetää kaljaa.

Jokaisella on omalla mökillä omia, kirjoittamattomia sääntöjä. Esim  tuo kaljan vetäminen. Jotkut vetää sitä aamusta iltaan. Isälläni oli mökillään sääntö, ettei kaljan kaljaa ennen saunaa. Sitä ennen puuhailtiin aina jotain. Kalastettiin, tehtiin polttopuilta, haravoitiin jne. Saunassa sai avata kaljan ja sitten grillattiin tai paistettiin makkaraa jne. 

Jos noita kirjoittamattomia sääntöjä ei tiedä, voi pettyä.

Olispa meilläkin tollaset säännöt. Miehellä aukeaa kalja heti kun päästään mökin pihaan. Ja sitten sitä tissutellaan koko mökillä olemisen ajan ja illalla vielä enemmän. Riitaa tulee. Vituttaa koko mökillä oleminen.

Vierailija
51/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin pieni tuloinen. Kaveri pyytää joka kesä mökille ja sanoo että kaikkea on. Ekalla kerralla opin että ei ole ja nälkää näin. Eli tiedän että pitää viedä kassillinen omia eväitä. Tähän päälle vielä matkakustannukset.

Lisäksi mökki on todella saastainen ja huonossa kunnossa. Tekisin mielelläni talkoo kunnostus töitä mutta kaveri haluaa vain vetää kaljaa.

Jokaisella on omalla mökillä omia, kirjoittamattomia sääntöjä. Esim  tuo kaljan vetäminen. Jotkut vetää sitä aamusta iltaan. Isälläni oli mökillään sääntö, ettei kaljan kaljaa ennen saunaa. Sitä ennen puuhailtiin aina jotain. Kalastettiin, tehtiin polttopuilta, haravoitiin jne. Saunassa sai avata kaljan ja sitten grillattiin tai paistettiin makkaraa jne. 

Jos noita kirjoittamattomia sääntöjä ei tiedä, voi pettyä.

Olispa meilläkin tollaset säännöt. Miehellä aukeaa kalja heti kun päästään mökin pihaan. Ja sitten sitä tissutellaan koko mökillä olemisen ajan ja illalla vielä enemmän. Riitaa tulee. Vituttaa koko mökillä oleminen.

Älä lähde. Tai käytte eri aikaan. 

Vierailija
52/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarimökki. Hyttyset ja huussi vielä menisivät, mutta se älytön tavaroiden ja juomaveden roudaaminen auto-vene-mökki-vene-auto ei ole millään tavalla vaivan arvoista.

Vierailija
53/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lähisukulasien mökki, aika primitiivinen ja itse en siellä viihdy alkuunkaan vaikka omistajat viihtyy. Mökki sijaitsee 300 km päässä ja voin hyvällä omatunnolla kieltäytyä kutsusta.

Vierailija
54/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen negatiivista.

Itse asun kaupungissa ja teen it-alan hommia konttorilla. Tuntuu todella hyvältä ja virkistävältä päästä toisinaan mökille luonnon keskelle. Mitä alkeellisemmat olot mökillä, sen parempi. Pääsee irtaantumaan töistä ja normielämästä.

Juu, en minäkään asuisi pysyvästi sellaisissa oloissa, mutta kyllä 1 viikonloppu kerrallaan menee ja on hyvää aivolepoa.

Vierailija
55/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lähde mihinkään lepikkoon sääskien syötäväksi.

Vierailija
56/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisen negatiivista.

Itse asun kaupungissa ja teen it-alan hommia konttorilla. Tuntuu todella hyvältä ja virkistävältä päästä toisinaan mökille luonnon keskelle. Mitä alkeellisemmat olot mökillä, sen parempi. Pääsee irtaantumaan töistä ja normielämästä.

Juu, en minäkään asuisi pysyvästi sellaisissa oloissa, mutta kyllä 1 viikonloppu kerrallaan menee ja on hyvää aivolepoa.

Toi on ihan eri juttu, jos itse haluaa. Mut jos saa kutsun mökille ja huomaa olevansa orjaksi kutsuttu, niin se varmana ketuttaa.

Vierailija
57/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvun mökki on kamala läävä. En ole siellä yöpynyt varmaan kymmeneen, voi olla kohta viiteentoista vuoteen, ei pysty kun ajattelee niitä 20v vanhoja ja pesemättömiä peittoja ja tyynyjä sekä patjoja. Hyi. Ja muutenkin epäsiistiä ja likaista. Nopeasti joskus käynyt kun pyydetty kahville, terassilla sietää istua. 

20-v vanhoja?

Sukulaisteni mökillä oli vielä viime kesänä patjoja, tyynyjä ja peittoja 1970-luvulta, kun raahattiin talkoilla niitä kaatikselle ja uutta IKEAsta tilalle.

Vierailija
58/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kieltäytyi.

Vanhempien mökille oletettiin aina mentävän työleirille, laittamaan paikkoja kuntoon ja pesemään mattoja ym.

Ilmoitti noin 10 vuotta sitten, ettei enää jalallaan astu siihen korpimökkiin. Eikä ole.

Vierailija
59/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti joutuu keksimään tekosyitä, kun ei raaski suoraan sanoa, että mökkeily ei kiinnosta.

Vierailija
60/105 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä mökille. Menee tämäkin kesä kaupungissa.