Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää juhliin, joihin saatte kutsun!

Vierailija
03.06.2024 |

Olen lukenut täältä palstalta todella paljon keskusteluita, että minä en ainakaan mihinkään sukulaislapsen rippijuhliin / valmistujaisiin lähde kesällä, kun pitää päästä mökille / olla kotona tms. jota voi tehdä ihan kaikkina muina viikonloppuina. Älkää olko niin itsekkäitä vaan ajatelkaa kutsujaa, joille juhlat ovat tärkeät ja haluaa juuri TEIDÄT mukaan juhliinsa. 

Sitten seuraavassa aloituksessa itketään, kun sukulaiset / tuttavat / ystävät ei pidä yhteyttä ja vanhainkotiinkaan ei tule kukaan katsomaan. 

sen verran voitte vaivautua vaikka ei nyt niin hirveesti huvittaisikaan. Älkää koko ajan olko minä-minä-minun oikeuteni - asenteella liikenteessä.

t. Lauantaina rippijuhlissa hikoillut, vaikka ei nyt niin kauheasti huvittanut

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa mennä. Ajokortti nyt siis on taskussa, mutta ei autoa eikä työpaikkaa.

Vierailija
2/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika selväksi on tullut näitä lukiessa että kutsutaan ihmisiä paikalle vain rahalahjojen toivossa ja että 20€ on aivan liian vähän,. Kun ei arvosteta niin ei sitten lähdetä juhlimaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole varaa laittaa kenenkään juhliin tuhat euroa rahaa (lahja, vaatteet, matkat, yöpyminen, syöminen ym). Sori kun olen köyhä ja kipeä. Kannattaa katsoa ensin kutsuttavien verotiedot syksyllä kun julkaistaan, ennen kuin lähettää kutsuja.

Vierailija
4/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. En ole itsekään mitään juhlia järjestänyt enkä olisi halunnut olla niissäkään, joita vanhempani järjestivät minulle.

Vierailija
5/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käy juhlissa johon en ole saanut kutsua.

Vierailija
6/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina jos kutsutaan ja pääsen. Osoitan sillä arvostusta kutsun antajan tärkeää hetkeä kohtaan. 

Vierailija
7/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. En ole itsekään mitään juhlia järjestänyt enkä olisi halunnut olla niissäkään, joita vanhempani järjestivät minulle.

Säälittävää. 

Vierailija
8/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sairauksia, pitkät välimatkat, ahdistushäiriö osalla ihmisistä juhlissa (koska ne juhlat on tehty ahdistavaksi) - tuskin matkustelee. Sukulaisten pitäisi muistaa olla tuomitsematta ihmisiä. He eivät itse pidä mitään yhteyttä juhlien ulkopuolella. Voi miettiä vain miksi. 

Vierailija
9/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti mene. On parempaakin tekemistä.

Vierailija
10/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen , mutta en heinäkuisiin häihin ! On 11 muuta kuukautta järjestää! Rippijuhlia ei taida nykyään enää ollakaan heinäkuussa.

Vierailija
11/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt biologisen isän äidin hautajaisiin. En kokenut tarvetta.

Vierailija
12/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen , mutta en heinäkuisiin häihin ! On 11 muuta kuukautta järjestää! Rippijuhlia ei taida nykyään enää ollakaan heinäkuussa.

Nimenomaan. Minun pitää saada olla kaikki viikonloppuni mökillä juuri heinäkuussa. Ei riitä se, että saan olla siellä 11 muuta kuukautta. Koska MINÄ. 

Vierailija
13/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten autottomat menevät ja työttömät. Esittelemään uraansa sinne juhliin vai. Kiusallisia hetkiä kaikille.

Vierailija
14/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikeastaan yhtään ihmettele suomalaista yhteiskuntaa, kun näitä kommentteja lukee. Ihmiset ovat ihan hirvittävän tunnekylmiä, eivät halua olla vuorovaikutuksessa ja tuntuvat jopa vihamielisiltä. Kyllä täältä on päästävä pois.

Vierailija
15/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Niin harvoin on vapaata viikonloppua, ettei mitään järkeä tuhlata sitä jonkun kumminkaiman pönötysjuhliin.

Vierailija
16/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole varaa laittaa kenenkään juhliin tuhat euroa rahaa (lahja, vaatteet, matkat, yöpyminen, syöminen ym). Sori kun olen köyhä ja kipeä. Kannattaa katsoa ensin kutsuttavien verotiedot syksyllä kun julkaistaan, ennen kuin lähettää kutsuja.

Hohhoijaa. Maksaa se juhlien järjestäminenkin. Itse kutsuimme sukulaisia juhliin, mutta he eivät sitten edes vaivautuneet ilmoittamaan, etteivät tulekaan. (Olivat siis etukäteen ilmoittaneet, että tulevat.) Maksu tarjoiluista tuli tietysti ilmoitetun henkilömäärän mukaan, eli oli kyllä tosi ilkeästi tehty. Tarjolla oli ruoat ja kahvitarjoilut.

Ja voin kertoa, että oli viimeinen kerta, kun kutsumme heitä mihinkään. Eivät nimittain olleet ensimmäiset oharit heiltä, mutta viimeiset kyllä.

Köyhyys on mielestäni tekosyy. Voit poimia vaikka tuolta luonnosta kauniin kukkakimpun ja askarrella itse kortin. Ei maksa mitään. Tai keksiä jonkun persoonallisen aineettoman lahjan (laulaa laulun, lausua runon, pitää puheen jne.) Noloa on jättää tulematta, jos kutsutaan.

Vierailija
17/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, jahka on vapaata.

Terveisin hoitaja

Vierailija
18/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä menen.

Vierailija
19/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin erittäin mielelläni, mutta valitettavasti olen viikonloput lähes aina töissä, eikä näinä hoitajapulan aikoina palkattomia vapaitakaan herkästi myönnetä. Nytkin piti jättää jättää väliin peräkkäisinä viikonloppuina olleet hautajaiset ja ylioppilasjuhlat. Jos saan kutsun muutamaa kuukautta etukäteen, saan yleensä vapaan järjestymään, mutta lyhyellä varoitusajalla en.

Vierailija
20/37 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sopinut ko. ajankohdalle jo jotain muuta tai olen töissä niin en takuulla ala väkräämään mitään uusiksi ja näin ollen jätän menemättä. Sama juttu jos rivien välistä voi jo päätellä että kyseessä vain ja ainoastaan rahankerjäyskekkerit joihin ei ole niin välitetty kauheasti edes panostaa vaan mahdollisimman halvalla jotta "voittoa" jää itselle enemmän. Jätän väliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan