Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku soittaa ovikelloa kerrostalossa?

Vierailija
03.06.2024 |

Saako katsoa ovisilmästä vaikkei avaa ovea? Väliovi kolisee. Vai istuuko hiljaa vain sisällä. Jos ei siis ole hätätilanne kyseessä. Joku voi sieltä oven takaa huudella jotain, ellei ole hiljainen kävijä? Lappua eivät yleensä jätä millä asialla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Etkö uskalla kstsoa ovisilmästä, kuka soittaa ovikelloa? Eikö nykyään ole ovikoodit, alaovet lukossa, etteivät kaiken maailman hiihtäjät pääse sisälle? Huoltoyhtiö ilmoittaa, jos on tarvetta tulla käymään, muille ei tarvitse avata ovea.

Vierailija
2/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan avaa ovea, jos ovikello soi. Kuka tahansa, jolla on oikeaa asiaa, ilmoittaa kyllä tulostaan etukäteen. Kyllä sen ovikellon rämpyttämisestä tai oven hakkaamisesta varmasti huomaisi, jos jollakin olisi ihan oikea hätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole ovisilmää ja joillakin on ovipuhelin ihan ruudulla eli näkee kuka tulossa. En avaa ovea tuntemattomille - tarttee joku viesti panna etukäteen puhelimella.

Vierailija
4/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne mitään soita. hakkaa vaan. ihme porukkaa.painukoot vi***uun

Vierailija
5/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aina ihme juttuja, en ole ikinä jättänyt avaamatta ovea jos ovikello soi. Oletteko samaa porukkaa joka ei vastaa puhelimeen jos se soi? 

Vierailija
6/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina ihme juttuja, en ole ikinä jättänyt avaamatta ovea jos ovikello soi. Oletteko samaa porukkaa joka ei vastaa puhelimeen jos se soi?

Kun haluan olla rauhassa niin en vastaa mihinkään soittoihin ja yleensä silloin puhelin onkin äänettömällä. Ei minun tarvitse olla joka hetki tavoitettavissa.

Vierailija
7/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä avaa ovea. Olen kotona yleensä pikkareissa tissit paljaana. Normaali ihminen sopii tapaamisesta etukäteen tekstiviestillä.

Vierailija
8/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaovi aina lukossa, ei pääse kukaan rämpyttelemään. Jos pääsisi, en avaisi. Asialliset ihmiset ilmoittaa tulostaan etukäteen.

Vierailija
9/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katson ovisilmästä ja sisäovi kolisee silti ovatessa ja sen sulkiessa, se voi tuntua oven ulkopuolella olevasta kummalliselta. En ole tähän mennessä katsonut ovisilmästä, ehkä pitäisi tutkia mitä porukkaa täällä käy. Koen että turvallisuussyistä en availe tai kysele, osa ei jätä lappuakaan mitä asia koski, ehkä hyvä ettei kerry paperia.

Vierailija
10/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä vilkaisen ovisilmästä ja todennäköisesti avaan. Kaksi kertaa on ovikello soinut yöllä, toisella vilkaisin ovisilmästä, mutten avannut kummallakaan kerralla.

Vierailija
11/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut kaikki soittomahdollisuudet. Kaikki "yllätys" yritykset on joltain jolle en avaa ovea. 

Vierailija
12/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos asut kerrostalossa, ja joku painaa ulko-oven ovisummeria, niin avaat omasta asunnostasi ulko-oven tietämättä yhtään, mikä roisto sieltä tulee? Toivottavasti et asu minun kotitalossani.

Vierailija
13/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ovellani kävi tänään kaksi naista jostain yhdistyksestä ja he keräsivät lahjoituksia lasten uima-allas hankkeeseen..lahjoitin lasin vettä.

Vierailija
14/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hiivi ovisilmälle, jotta en jää kiinni siitä, että olen kotona. 

Vierailija
15/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä avaa ovea. Olen kotona yleensä pikkareissa tissit paljaana. Normaali ihminen sopii tapaamisesta etukäteen tekstiviestillä.

Saanks mä muuttaa teille asumaan?

Vierailija
16/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos asut kerrostalossa, ja joku painaa ulko-oven ovisummeria, niin avaat omasta asunnostasi ulko-oven tietämättä yhtään, mikä roisto sieltä tulee? Toivottavasti et asu minun kotitalossani.

Kerran avasin oman oveni tietämättä, mikä roisto sieltä tulee. No naapuri halusi mun varaston itselleen. Ilmoitin, että on mulla itselläkin sille käyttöä. 

Vierailija
17/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetään vastaamatta puheluun ja kysellään sit täällä, et olikohan se poliisi, lääkäri, Sossu vai puhelinmyyjä kun soitti?

Vierailija
18/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään kansallispukuisia oveni taakse. Eli en avaa jos ei ole sovittu ensin jonkun kanssa, että on tulossa. Olen kotonani muutenkin aina topissa ja pikkareissa, niin jos tulija on niin tyhmä, ettei kunnnioita toisen yksityisyyttä niin miksi avaisin.  Enkä myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Miksi vastaisin? 

Vierailija
19/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sovittua käyntiä ja ovikello soi, avaan välioven ja kurkkaan ovisilmästä, jos on vaan rumia naapureita niin suljen välioven ja menen takaisin sohvalle päivystämään palstaa.

Vierailija
20/27 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisista ryöstömurhaajista saa lukea nykyään ihan viikoittain, niin ei pidä riskeerata henkeään ainakaan avaamalla. Jos on joku tuttu tai jolla oikeasti asiaa, niin voi kyllä soittaa.