Menkää juhliin, joihin saatte kutsun!
Olen lukenut täältä palstalta todella paljon keskusteluita, että minä en ainakaan mihinkään sukulaislapsen rippijuhliin / valmistujaisiin lähde kesällä, kun pitää päästä mökille / olla kotona tms. jota voi tehdä ihan kaikkina muina viikonloppuina. Älkää olko niin itsekkäitä vaan ajatelkaa kutsujaa, joille juhlat ovat tärkeät ja haluaa juuri TEIDÄT mukaan juhliinsa.
Sitten seuraavassa aloituksessa itketään, kun sukulaiset / tuttavat / ystävät ei pidä yhteyttä ja vanhainkotiinkaan ei tule kukaan katsomaan.
sen verran voitte vaivautua vaikka ei nyt niin hirveesti huvittaisikaan. Älkää koko ajan olko minä-minä-minun oikeuteni - asenteella liikenteessä.
t. Lauantaina rippijuhlissa hikoillut, vaikka ei nyt niin kauheasti huvittanut
Kommentit (37)
Lauletaanhan eläkkeelle jäävillekin lauluja itse keksityillä sanoilla.
Hautajaiset on ainoat mihin menen.
Kutsuitteko myös ne kiltimmät pojat mukaan juhlimaan? 🥺
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole varaa laittaa kenenkään juhliin tuhat euroa rahaa (lahja, vaatteet, matkat, yöpyminen, syöminen ym). Sori kun olen köyhä ja kipeä. Kannattaa katsoa ensin kutsuttavien verotiedot syksyllä kun julkaistaan, ennen kuin lähettää kutsuja.
Onko kohtuutonta vaatia tonni? :D
Menisin kun vaan joku kutsuisi.
Ainakin kymmenen vuotta vierähtänyt kun viimeksi
juhlissa olin.
Nämä ihmiset sitten opettavat jälkikasvulleen käytöstapoja.. Ei ihme, että suomalaiset tulevat olemaan ikuisesti juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuitteko myös ne kiltimmät pojat mukaan juhlimaan? 🥺
Siellä juhlissa pääsisi sitten työntämään sormet iloisen ja hymyilevän tyttöjen emättimeen!
Pikku-Marjukka on kutsuttu Reijo-Sedän luo juomaan makeaa mehua koska juhlat!
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Marjukka on kutsuttu Reijo-Sedän luo juomaan makeaa mehua koska juhlat!
Jääkö Reijo-Setä taas eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on mielestäni tekosyy. Voit poimia vaikka tuolta luonnosta kauniin kukkakimpun ja askarrella itse kortin. Ei maksa mitää
Mikä hlvetin tekosyy se on, jos juhlapaikalle on matkaa satoja kilometrejä ja yöpyäkin pitäisi hotellissa, kun juhlien järjestäjä ei kuitenkaan halua/pysty majoittamaan? Tahallasiko olet tajuamatta, että juhlista koituu vieraalle usein paljon muitakin kuluja kuin lahja, joka on yleenä se pienin menoerä, jollei satu asumaan kävelymatkan päässä juhlapaikasta. Jos saa harvoin juhlakutsuja, ei ole välttämättä edes mitään sopivaa päällepantavaa, eli ensimmäinen rahanmeno tulee siitä, kun hankkii tilaisuuteen sopivat vaatteet. Eivät ne kirppareillakaan ilmaisia ole, vaikka moni niin kuvittelee ja oikeasti köyhälle kymppikin vaatteesta, jota ei tarvitse kuin yksiin juhliin, on liikaa.
Harva juhlien järjestäjä ajattelee sitäkään, että vieraiden joukossa voi olla niitä, jotka saavat kesällä kutsun useampiin juhliin. Saattaa olla, ettei kesään jää yhtään vapaata viikonloppua, jos työtkin vievät osan. Kaikilla ei ole lomaakaan, ainakaan pitkää, vaan saattaa olla vaikka vain viikko tai kaksi. Nykyään aika moni on muussa kuin vakituisessa 8-16 arkisin työssä. Lisäksi johonkin rippijuhliin kaukaisemmat sukulaiset ja tutut kutsutaan vain ja ainoastaan rahalahjojen takia. Jos ko. juhla pidettäisiin ilman tätä taka-ajatusta, sinne kutsuttaisiin vain kummit ja isovanhemmat sekä kotoa muuttaneet sisarukset.
Sama häät, joihin haalitaan kaikki äidintyökaverinkumminkaimatkin, kutsussa tietysti tilinumero, jonne pääsymaksun voi suorittaa. Kaikkein naurettavimpia ovat ne kutsut, joissa ensin lukee "lahjoja emme kaipaa, mutta..." ja sitten se tilinumero. Laittakaa edes suoraan, että lahja tilille rahana, kiitos, ilman mitään tekopyhää "ei me mitään tarvita"-lässynläätä.
Ei ole kukaan kutsunut minua mihinkään juhliin koskaan. Sukulaiset hylänneet minut täysin. Olen kuullut että serkut menneet naimisiin ja juhlia ollut mutta minua ei kukaan ole kutsunut.
T: kiltti mies
Mä teen kolmivuorotyötä ja meillä on kuuden viikon listat. Nytkin on työvuorot tiedossa 21.7 saakka. Ei välttämättä onnistu vaihtaa vuoroja tai saada palkatonta. Sitten kun on vapaa viikonloppu niin ei välttämättä jaksa mihin tahansa juhliin lähteä tai siihen voi olla suunniteltuna jotakin muuta.
Voin kuvitella myötähäpeän määrän, kun kesken kahvittelun joku alkaa hoilata tai lausua runoa lahjaksi.