Jos vauvasi on lähtenyt syntymään kätilön tai lääkärin..
..suorittaman kalvojen ronklaamisen (pyörittely, irroittelu) jälkeen, kuinka kauan on mennyt, että vaavi on maailmassa? Mulla ronklittiin kalvoja perjantaina kätilön toimesta, ja siitä saakka tullut vereslimaista vuotoa, joka oli alkuun selkeän veristä, nyt kellertävää limaa ja verta seassa. Limatulppaako ehkä? Entä kauanko teillä on tuota vuotoa riittänyt? Mulla ei ainakaan vielä ole loppunut kokonaan ja aika ajoin supistelee kipeästi.
Viikkoja nyt 39+1.
Helmiryyni :)
Kommentit (10)
Mulla lääkäri " ärsytti" kohdunsuuta (mitä lie sit tarkoittikaan) ja n. kolmen tunnin päästä siitä tuli ekat kipeet supistukset ja oli heti säännölliset. Limaklönttejä tuli kans aika pian sen jälkeen ku synnytys oli käynnistyny.
ja siis n.12h ronklaamisesta oli vauva syntyny. Meillä siis aika nopeaa toimintaa... Mutta kyllä toi kuulostaa lupaavalta, luulen että pääset pian synnyttään!
Mä kävin esikoisen aikana kokoultrassa 39+5 ja lääkäri tapansa mukaan " vähän irroitteli kalvoja" . Sen päivän ja seuraavan oli säännöllisiä supistuksia päiväsaikaan noin 10 min. välein. Kolmantena päivänä supistukset katos lähes kokonaan ja keskiyön tienoilla sitten yhtä äkkiä alkoi lapsivettä tihkua ja supistukset tuli ihan eri tuntuisina ensin 10 min välein ja siitä tihentyen seuraavat tunnit, kunnes vauva aamulla syntyi. Tuosta ronklaamisesta meni siis aika tasan 3 vrk vauvan syntymään.
Kaveripiirissä on kyllä sellaisiakin, joilla on kalvojen irroittelu aiheuttanut supistuksia, mutta lopulta vauva on syntynyt vasta viikon-puolentoista kuluttua, joten riippuu tietysti miten kypsä tilanne muuten on.
A.A. rv 29+5
Oon yhä täällä sen perjantaisen ronkluttelun jälkeen.. :( Viikkoja nyt siis 39+3 ja paikat olleet jo pari viikkoa auki. Nyt ovat auenneet 3 senttiin ja kuulemma venyttämällä sais neljäänki. kaulaa jäljellä 1,5 senttiä, kohdunsuu tullut eteen ja paikat kuulemma erittäin kypsät. Vauva painaa ikävästi niin selän kuin häpyluun puolella. Verta ja limaa tulee edelleen, tänään vielä erityisen sitkeää. Milloin synnytän?!?! En jaksa jos tässä tilanteessa menee kaks viikkoa yli.
Kätilö pyöräytteli ja venytteli niitä kalvoja..vai mitä sitten tekikään.. niin päivällä ja sanoi että voi tulla jo illalla lähtö jos hyvin käy. No ei illalla ollut oikein mitään tuntemuksia, pientä vihlonta..mitään vuotoa tai muuta en muista tulleen ollenkaan. Kuitenkin sitten yöllä alkoi kahden aikaan supistella ja heti oikein napakasti, kunnolla, säännöllisesti ja siitä vauva olikin sitten aamulla viideltä jo syntynyt :)
Mikä merkitys oli tuolla kätilön teolla, en tiedä vai oliko sattumaa vain mutta näin meni mulla.
Mä kävin kontrollissa lääkärillä torstaina, jonka jälkeen tuli sunnuntaihin saakka niukkaa veristä vuotoa, synnytys lähti käyntiin seuraavan viikon lauantaina.
Mä en usko että tuolla oli vaikutusta synnytykseen tai sen alkamiseen, mutta kerroimpahan oman tarinani
AA
illalla menin näytille, kun jatkuvia supisteluja, ennakoivia. kätilö pyöräytti kohdunsuulta ja sanoi, nyt odotellaan. pari tuntia niin poika ulkona.
Verinen lima loppui, mutta keltaista sitkeää limaa valuu yhä reilusti (joka vessakäynnillä jää paperiin teelusikallinen vähintään).
Olo on todella tukala ja öisin supistelee kipeähkösti joka kerta kun nousen käymään vessassa. Päivisin ei kipeitä supistuksia ole ollenkaan. Selkää ja alamahaa polttelee ja särkee... hulluksihan tässä tulee :)
Niin ja rv on tänään 39+5
.. Mullakin 39+5 ja ei mitään vaikutusta ollut mullekaan tuolla viikon takaisella ronkkimisella sen verisen vuodon lisäksi. Nyt tuntuu, että ei se vauva tuu ikinä, kun kipeistä supistuksista ei oo tietoakaan. Paikat kyllä kolme senttiä auki, mutta ei! :(
Eli kätilö ronklasi oikein reilulla kädellä ja sanoi että saattaa lähteä synnytys käyntiin. Mutta ei kyllä vaikuttanut muuten kuin että alapää on nyt hellänä ja verensekaista limaa vuotaa.
Supistele ei ollenkaan, alamahaa ja -selkää polttaa, mutta sitä on tehnyt jo viikkoja...
Viikkoja on tänään 39+2, vauva alhaalla ja paikat on aivan kypsänä, kaulaa jäljellä 2cm paikat auki 2-3:lle sormelle (venyttäen menee 3-4cm).
Neljäs lapsi olisi tulossa ja aiemmat ovat synyneet 40+3, 40+5 ja 40+3, lääkäri epäili että niin se saattaa noihin aikoihin tämäkin kypsyydestä huolimatta syntyä kun on noin " täsmällisiä" olleet aiemmatkin.