Eikö miesten ulkonäköä kehuta vai mikä selittää sen, ettei mieheni tajua olevansa hyvännäköinen?
Ihastuin harrastusseurassa mieheen, joka on tosi, tosi viehättävä. Itse olen hyvin tavallisen näköinen, en mikään päänkääntäjä, ja luulinkin, ettei minulla ole tuon näköiseen mieheen minkäänlaisia mahdollisuuksia. Mutta kun tutustuin tähän mieheen paremmin, kävi ilmi, että hän ei tajua ollenkaan omaa viehättävyyttään.
No, ihastuimme toisiimme (hän persoonaani) ja olemme olleet nyt yhdessä kohta kolmisen vuotta. Minua hämmensi alusta alkaen se, miten hän hätkähti, kun kehuin hänen ulkonäköään. Sanon hänelle säännöllisin väliajoin, miten hyvältä hän näyttää ja miten viehättävä/komea hän mielestäni on. Hän on kertonut, että hänen eksänsä eivät koskaan kehuneet hänen ulkonäköään ja siksi hänen on hankalaa ottaa tuollaisia kommentteja vastaan, mutta hän harjoittelee.
Tämä asia tuli mieleeni, kun juttelin vastikään kaverini kanssa samasta aiheesta ja hän on tutustunut juuri mieheen, joka on hämmentynyt, kun kaverini kehuu hänen ulkonäköään.
Siitä tuli mieleen, onko tämä jokin laajempikin ilmiö. Eikö miesten ulkonäköä kehuta samalla tavalla? Minusta tuntuu, että jos on hyvännäköinen nainen, niin sen kyllä saa elämänsä aikana selville muiden reaktioista.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei tavatessamme tiennyt olevansa komea. Olin yllättynyt siitä, sillä hän on pitkä, tumma ja komea, kuten kliseen mukaan mieheltä toivotaan. Ehkä miesten ulkonäköä ei tosiaankaan niin paljon kehuta. Kun kehun omien aikuisten poikieni komeutta, he vain nauravat ja toteavat "my mom says Im handsome". Ilmeisesti vain äidit kehuvat miesten ulkonäköä ja äidin kehu on yhtä tyhjän kanssa, koska kaikki äidit näkevät poikansa komeina.
Kirjoituksestasi päätellen äidinkielesi on suomi. Miksi puhut poikiesi kanssa englantia. Sinun tulisi opettaa heille suomea.
Poikahan tässä puhui englantia eikä äiti. Ehkä isä on ei-suomenkielinen ja pojillakin on kaksi kotikieltä?
Sinua on sentään kehuttu! Minulle naiskaverit sanoo etten ole minkään näköinen ja luonnekin on hirveä :D