Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö miesten ulkonäköä kehuta vai mikä selittää sen, ettei mieheni tajua olevansa hyvännäköinen?

Vierailija
03.06.2024 |

Ihastuin harrastusseurassa mieheen, joka on tosi, tosi viehättävä. Itse olen hyvin tavallisen näköinen, en mikään päänkääntäjä, ja luulinkin, ettei minulla ole tuon näköiseen mieheen minkäänlaisia mahdollisuuksia. Mutta kun tutustuin tähän mieheen paremmin, kävi ilmi, että hän ei tajua ollenkaan omaa viehättävyyttään. 

No, ihastuimme toisiimme (hän persoonaani) ja olemme olleet nyt yhdessä kohta kolmisen vuotta. Minua hämmensi alusta alkaen se, miten hän hätkähti, kun kehuin hänen ulkonäköään. Sanon hänelle säännöllisin väliajoin, miten hyvältä hän näyttää ja miten viehättävä/komea hän mielestäni on. Hän on kertonut, että hänen eksänsä eivät koskaan kehuneet hänen ulkonäköään ja siksi hänen on hankalaa ottaa tuollaisia kommentteja vastaan, mutta hän harjoittelee.

Tämä asia tuli mieleeni, kun juttelin vastikään kaverini kanssa samasta aiheesta ja hän on  tutustunut juuri mieheen, joka on hämmentynyt, kun kaverini kehuu hänen ulkonäköään. 

Siitä tuli mieleen, onko tämä jokin laajempikin ilmiö. Eikö miesten ulkonäköä kehuta samalla tavalla? Minusta tuntuu, että jos on hyvännäköinen nainen, niin sen kyllä saa elämänsä aikana selville muiden reaktioista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä vissiin tarkoitettiin vastakkaiselta sukupuolelta tulevia kehuja, mutta täytyy sanoa, että naiset kehuu toistensa ulkonäköä myös täysin ilman syytä ns. kohteliaisuuttaan ja miehet harvemmin vaikka syytä olisikin

Vierailija
2/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kumminkin vaikuta siltä, ettei hän oikein välittäisikään noista kehuista, vaan korostaa muita asioita? Turhahan sitä silloin on toista kiusaannuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se ketä sinä pidät hyvännäköisenä voi olla esim minun mielestä ei niin viehättävä. 

Vierailija
4/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikasvatus, ulkonäköä ei kommentoida. Enkä muutenkaan koe olevani kenenkään äiti, että kehuskelisin vaan kallistun tekojen puolelle. 

Vierailija
5/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei tavatessamme tiennyt olevansa komea. Olin yllättynyt siitä, sillä hän on pitkä, tumma ja komea, kuten kliseen mukaan mieheltä toivotaan. Ehkä miesten ulkonäköä ei tosiaankaan niin paljon kehuta. Kun kehun omien aikuisten poikieni komeutta, he vain nauravat ja toteavat "my mom says Im handsome". Ilmeisesti vain äidit kehuvat miesten ulkonäköä ja äidin kehu on yhtä tyhjän kanssa, koska kaikki äidit näkevät poikansa komeina.

Vierailija
6/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä aloituksella halusit tehdä kaikille selväksi, että sinulla on komea  mies.

Vierailija
7/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin on edes kohteliaisuus-syistä suotavaa kommentoida toisen ulkonäköä edes positiiviseen sävyyn, ellei ole jo suhteessa tai pyri aktiivisesti suhteeseen. Sellainen käytöä on aika moukkamaista. Vastaus on siis ei, ei kehuta.

Vierailija
8/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä aloituksella halusit tehdä kaikille selväksi, että sinulla on komea  mies.

Ja mitä sitten? 

Aiempiin kommentteihin viitaten myös: mieheni on kyllä vaikuttanut siltä, että hän on aidosti hyvillään kehuista. Ne on sellaisia ohimennen huomioita flirtin seassa, viitsit sä näytät hyvältä tuossa paidassa tms.  

Ja on ihan totta, että viehättävyys on subjektiivista, mutta luulisi, että aiempien seurustelukumppanienkin mielestä oma kumppani olisi miellyttänyt omaa silmää ja tämän olisi myös kumppanille joskus sanonut. Ehkä siinä on tosiaan erot kotikasvatuksessa jne.

Ap

Vierailija
9/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehuta, ei. Olen ehkä keskivertoa noin ulkonäöllisesti, korkeintaan, muiden ominaisuuksien taas ollessa selvästi keskivertoa paremmat (riittävän pitkä, hoikka, korkeasti koulutettu, taloudellisesti erittäin hyvin toimeentuleva, rento ja mukavaa seuraa, kaikin puolin sellainen miellyttävä ja ei-toksinen, vaaraton tyyppi). Ei mulla koskaan ole ollut ongelmaa löytää naisseuraa, ainakaan mihinkään vakavampaan (yhdenillanjuttuja ei oikein koskaan ole tullut vastaan), ja saan kyllä kehuja monestakin asiasta, mutta ulkonäöstä en oikeastaan ollenkaan. Sellainen olisi uutta ja jotenkin vaikeasti käsiteltävää, ei se tuntuisi aidolta. Tiedän kyllä että jos olisin komea, minua lähestyttäsiin. Nyt läheneminen naisten kanssa tapahtuu vasta sen jälkeen kun muut, positiivisemmat puolet persoonastani alkavat tulla ilmi.

Vierailija
10/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset nyt puhuu muutenkin koko ajan ja ne mahdolliset kehut ulkonäöstä ovat vain tyhjiä kohteliaisuuksia. harva mies niitä ottaa tosissaan, eikä nainenkaan sitä oikeasti tarkoita, vaikka vieraskoreuttaan kehuukin jotain

Vierailija
11/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään miehille ei kerrota oikeastaan koskaan heidän olevan komeita. Naiset ilmaisevat asian kiertoteitse näyttämällä olevansa kiinnostunut miehestä.

Miehillä taas naisen kauneudesta läpertäminen kuuluu työkalupakkiin, jolla he kuvittelevat naisen lämpiävän romanttisessa mielessä. 

Vierailija
12/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset nyt puhuu muutenkin koko ajan ja ne mahdolliset kehut ulkonäöstä ovat vain tyhjiä kohteliaisuuksia. harva mies niitä ottaa tosissaan, eikä nainenkaan sitä oikeasti tarkoita, vaikka vieraskoreuttaan kehuukin jotain

Itse en kyllä ikinä kehuisi komeaksi miestä, joka ei sitä mielestäni ole. En usko että osaisin valehdella riittävän vakuuttavasti.

Vierailija
13/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä juuri kehuta. Nykyinen vaimo sanoo hyvännäköiseksi ja muutama naistuttava. Mutta kun nuorena ja ujona tuli pikkukaupungissa kärvisteltyä ilman tyttöystävää niin tuntui ettei kellekään kelpaa. Vasta jälkikäteen kaverin puoliso kertoi että ottajia olisi kyllä ollut mutta luulivat ujoutta saavuttamattomuudeksi eivätkä uskaltaneet lähestyä kun olin niin hyvännäköinen. Ehkä ei olisi kannattanut olla.

Vierailija
14/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään miehille ei kerrota oikeastaan koskaan heidän olevan komeita. Naiset ilmaisevat asian kiertoteitse näyttämällä olevansa kiinnostunut miehestä.

Miehillä taas naisen kauneudesta läpertäminen kuuluu työkalupakkiin, jolla he kuvittelevat naisen lämpiävän romanttisessa mielessä. 

Ja naiset kehuvat toisia naisia kauniiksi ehkä myös siksi, että ajatellaan, että naisen itsetunto on enemmän siitä kiinni. Naisen on "tärkeää" olla kaunis. Minuakin on naispuolinen kaveri joskus sanonut kauniiksi ikään kuin lohdutuksena, koska halusi tuottaa minulle hyvän mielen. Itse en voi sietää tuollaisia "säälikehuja", vaikka eivät niiden sanojat mitään pahaa tarkoita.

Mutta pointtini tässä siis oli se, että miehet eivät ehkä saa tuollaisia ns. säälikehuja koska ei niin yleisesti ajatella, että miehen onnellisuus ja itsetunto ja asema yhteiskunnassa on niin tiukasti ulkonäöstä kiinni.

Ap

Vierailija
15/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehun oman puolison ja poikieni ulkonäköä. Varsinkin miehelle on helppo sanoa, että tietyn väriset paidat käy hänelle hyvin. Puku päällä hän on upea ilmestys silloin harvoin, kun sellainen tilaisuus on. Muita miehiä en kehu ulkonäöstä, se on vähän liian henkilökohtaista. Teoista on taas helppo kehua ketä tahansa.

Vierailija
16/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wou, onpas sulla harvinaislaatuinen mies. Nyt pidä kiinni siitä kynsin hampain. Yleensä miehet yliarvioivat oman komeutensa ja ovat siitä TODELLA tietoisia.

Jos mies on koskaan ollut Tinderissä, aivan taatusti on tietoinen jos on hyvännäköinen. Kyllä sen näkee mätsien määrästä ja laadusta. Joillakin tämä sitten kihahtaa hattuun ja käytöksestä ei voi olla huomaamatta, kuinka tietoinen ulkonäöstään mies on. Suunnilleen koko minuus muodostuu siitä, että mä olen hyvännäköinen mies.

Vierailija
17/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wou, onpas sulla harvinaislaatuinen mies. Nyt pidä kiinni siitä kynsin hampain. Yleensä miehet yliarvioivat oman komeutensa ja ovat siitä TODELLA tietoisia.

Jos mies on koskaan ollut Tinderissä, aivan taatusti on tietoinen jos on hyvännäköinen. Kyllä sen näkee mätsien määrästä ja laadusta. Joillakin tämä sitten kihahtaa hattuun ja käytöksestä ei voi olla huomaamatta, kuinka tietoinen ulkonäöstään mies on. Suunnilleen koko minuus muodostuu siitä, että mä olen hyvännäköinen mies.

Tässä on varmaan paljon totuutta! Olin itse nykyiseen avioliittoon johtavassa suhteessa jo kun Tinder tuli markkinoille, joten ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kyllä silti vakuuttunut että jäisi mun mätsit kyllä haaveiksi jos joskus joutuisi sinne menemään =D Ollaan joskus kavereiden kanssa mietitty että mitäköhän sitä tekisi jos joutuisi sinkuksi, ja ei meistä kukaan tiedä missä sitä enää uuteen kumppaniehdokkaaseen enää törmäisi. No okei, yksi on todella komea, hänelle Tinder varmaan toimisi, toinen on isossa firmassa ylimmässä johdossa, joten työpaikalla olisi kyllä seuraa tarjolla, mutta me muut.. fuck if I know =D

Vierailija
18/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei yleensä toisilleen kehu toisen ulkonäköä. Ja näilläkin palstoilla on vuosia toistettu samaa, että naiset ei välitä ulkonäöstä. Ei toistensa, eikä miehen, vaan että "henkiset ominaisuudet" on niitä tärkeitä. Ja se pukeutuminen, ja kynsien leikkuu ja pöytätavat, jne. Eli ulkonäköön keskittyminen on pinnallista ja toissijaista.

Niin joo. Onhan täällä se yksi lentäjä-dippainssihullu, mutta aina löytyy poikkeuksia.

Vierailija
19/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet näkee tavoiteltavan ulkonäön eri tavalla kuin naiset. 

Vierailija
20/22 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei tavatessamme tiennyt olevansa komea. Olin yllättynyt siitä, sillä hän on pitkä, tumma ja komea, kuten kliseen mukaan mieheltä toivotaan. Ehkä miesten ulkonäköä ei tosiaankaan niin paljon kehuta. Kun kehun omien aikuisten poikieni komeutta, he vain nauravat ja toteavat "my mom says Im handsome". Ilmeisesti vain äidit kehuvat miesten ulkonäköä ja äidin kehu on yhtä tyhjän kanssa, koska kaikki äidit näkevät poikansa komeina.

Kirjoituksestasi päätellen äidinkielesi on suomi. Miksi puhut poikiesi kanssa englantia. Sinun tulisi opettaa heille suomea.