Ethän ole suorassa auringonvalossa, koska UVI-luku on nyt yli 3
UV-säteily aiheuttaa ihosyöpää ja vanhentaa ihoa. Rusketus on oikeasti merkki vaarasta, ihosyövän esiesisasteesta, jota vastaan iho yrittää puolustautua. Varjossa UVI-luku puolittuu ja se yleensä riittää suojaksi Suomessa. Kukaan ei tiedä aurinkorasvojen haittoja, joten ainoa turvallinen tapa on siis olla varjossa, paksuissa ihon kokonaan peittävissä vaatteissa tai sisätiloissa poissa suorasta auringonvalosta. Tavalliset ikkunat eivät suodata UV-säteilyä tarpeeksi.
Vaara-aika Suomessa ulottuu toukokuusta syyskuulle noin klo 11-15 välisenä aikana.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni luin että tummeli o hvvee..
Y
Se on hyvettiä! Varsinkin kun sitä sipaisee temmin nokkaan reilusti ennen kuin astuu emännän B-rappuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidankin lähteä ulos ekaa kertaa tälle päivää tämän innoittamana. Täytyyhän ne luonnon d-vitamiinit varastoida talvelle ja hoitaa psoriasista, joka paranee jostain syystä saadessaan aurinkoa.
Ikävä kyllä ne varastot ei riitä kuin syksyyn, sitten pitää taas ottaa purkista deet jos meinaa että sitä on elimistössä tarpeeksi.
Niinkö meinaat, vaikka miten ahkerasti sitä nautiskelis ja vielä syksyn viileydessäkin vähän? Mihin tuo perustuu?
🤣
Täällä Italiassa UVI oli tänään 5, mitenkähän tuon nurmikon olisi saanut ajettua varjosta käsin?? Laitoin kyllä aamulla aurinkovoidetta kun tiesin olevani 12 tuntia ulkona.
Ihana päivä! Ensin 5km lenkki, sitten oleilua pihalla, nurmikon leikkuuta, ateriat ulkosalla...
8kk homehtunut sisällä, nyt nautin!
Minä taas olen yrittänyt nyt aurinkoisena aikana olla vähintään puoli tuntia päivisin auringossa, koska mun dee vitamiinitaso on hälyttävän huono, eli 17, vakavan puutteen raja on 50. Aurinkoisten maiden ihmisillä on yleensä siinä 150. Minun suolistoni ei tykkää pillereistä, joten aurinko on mulle paras deen lähde, ikävä kyllä se vaan ei riitä, ja kun en pysty suorassa auringonvalossa ja kuumassa olemaan kovin pitkään kun tulee huono olo.