Kiire, miten kysytään kohteliaasti mitä asiaa soittaneella henkilöllä olisi ollut?
Missasin tutun ihmisen soiton enkä halua soittaa takaisin vaan haluan lähettää viestin jossa kysyn mitä asiaa hänellä oli, mutta kohteliaasti, miten muotoillaan? Kiitos
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, olin kiireessä, mutta mitähän asiaa sinulla oli?
No tuo nyt ei ole suomea edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, olin kiireessä, mutta mitähän asiaa sinulla oli?
Kirjoitin vähän tuon kaltaisesti, mutta ilman anteeksipyyntöä. Kirjoitin lyhyesti selityksen miksi en voinut vastata.
Mulla on varmaan joku autismi kun oon hirveän huono tällaisissa ja aina pelkään että se toinen loukkaantuu tai ihmettelee miksi kirjoitan niin kuin kirjoitan.
ap
Yleensä kirjallisessa viestinnässä email, tekstiviestit helpommin sävy saattaa kääntyä sellaiseksi, että toisessa päässä joku voi tulkita töykeäksi sen sisällön. Jos pelkäät tällaista ja kyseessä on tuttu, niin kannattaa kerätä rohkeutta ja soittaa.
Mä laitan yleensä kaverille vain, whatsapp viestin, jossa lukee: moro, olit yritellyt soitella?
Jokainen ymmärtää, että se on kysymys, että oliko asiaa vai ihan muuten vain pirautteli.
Kuinka yksinkertainen pitää olla, että kysyy tuollaiseen apua täältä?
Ap voin niin samaistua. Minullakin on kai jonkinasteista autismia, kun töksäyttelen asioita liian suoraan ja välillä luulen sanoneeni jotain loukkaavaa mutta toinen ihmettelee että mitäs loukkaavaa tuossa muka oli. Toisinaan itse ylitulkitsen muiden sanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi soitit?
Tollo.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä juntteja. Tässä vakavampi yritys:
"Hei [henkilön nimi]!
Huomasin, että olit yrittänyt soittaa minulle, mutta en valitettavasti ehtinyt vastata puheluusi. Anteeksi siitä! Halusin vain kysyä, oliko sinulla jotain erityistä asiaa mielessä? Voit kirjoittaa minulle tähän viestiin tai soittaa uudelleen, niin jutellaan lisää.
Ystävällisin terveisin,
[Oma nimesi]"
Tuo nyt kuulostaa ihan siltä, että henkilö on kysynyt ChatGPT:ltä apua, millainen email minun tulisi lähettää, kun en pystynyt vastaamaan henkilön soittoon.
Pitäisin omituisena jos joku tuttu lähettäisi minulle noin virallisen viestin vastaamattoman puhelun takia. Jollekin esim. työnantajalle tuo olisi ok. Tutulle riittäisi joku "moi, olit soittanut?"