Kiire, miten kysytään kohteliaasti mitä asiaa soittaneella henkilöllä olisi ollut?
Missasin tutun ihmisen soiton enkä halua soittaa takaisin vaan haluan lähettää viestin jossa kysyn mitä asiaa hänellä oli, mutta kohteliaasti, miten muotoillaan? Kiitos
Kommentit (29)
Eihän tuollaiseen vastata viestillä. Soitetaan takaisin, jos halutaan tietää tai odotetaan, että ihminen soittaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi soitit?
Erittäin tyly viesti.
Huh huh mitä juntteja. Tässä vakavampi yritys:
"Hei [henkilön nimi]!
Huomasin, että olit yrittänyt soittaa minulle, mutta en valitettavasti ehtinyt vastata puheluusi. Anteeksi siitä! Halusin vain kysyä, oliko sinulla jotain erityistä asiaa mielessä? Voit kirjoittaa minulle tähän viestiin tai soittaa uudelleen, niin jutellaan lisää.
Ystävällisin terveisin,
[Oma nimesi]"
Kuka edes soittaa nykyään? No laita vaan että "olit soittanut, en kerennyt vastaamaan, mitä asiasi koski? "
Vierailija kirjoitti:
"Hei [henkilön nimi]!
Huomasin, että olit yrittänyt soittaa minulle, mutta en valitettavasti ehtinyt vastata puheluusi. Anteeksi siitä! Halusin vain kysyä, oliko sinulla jotain erityistä asiaa mielessä? Voit kirjoittaa minulle tähän viestiin tai soittaa uudelleen, niin jutellaan lisää.
Ystävällisin terveisin,
[Oma nimesi]"
Jollekin viralliselle taholle ehkä...
Missasit soiton eli et vain vastannut :D
Ja jos on joku kaveri tms:
"Moi [nimi]!
Sori kun en kerennyt vastata sun puheluun, olin just silloin vähän kiireinen. Toivottavasti ei ollut mitään tosi tärkeetä? Laita vaan viestiä tai soita uudestaan kun kerkeät, niin jutellaan lisää! Olis kiva kuulla mitä sulle kuuluu ja oliko sulla jotain erityistä mielessä kun soitit.
Moikka ja kuulemisiin!
[Oma nimi]"
Olen nyt viikon ummetuksen jälkeisellä megajöötillä, enkä voi puhua. Voisitko ystävällisesti laittaa asiasi viestitse?
Vierailija kirjoitti:
"Moi [nimi]!
Sori kun en kerennyt vastata sun puheluun, olin just silloin vähän kiireinen. Toivottavasti ei ollut mitään tosi tärkeetä? Laita vaan viestiä tai soita uudestaan kun kerkeät, niin jutellaan lisää! Olis kiva kuulla mitä sulle kuuluu ja oliko sulla jotain erityistä mielessä kun soitit.
Moikka ja kuulemisiin!
[Oma nimi]"
Jos noin pitkän sepustuksen jaksaa kirjoittaa niin eikö olisi sama soittaa
Vierailija kirjoitti:
"Hei [henkilön nimi]!
Ystävällisin terveisin,
[Oma nimesi]"
Tämähän kuulostaa jo ammattilaisen tekstiltä. Yläpeukku.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, olin kiireessä, mutta mitähän asiaa sinulla oli?
Kirjoitin vähän tuon kaltaisesti, mutta ilman anteeksipyyntöä. Kirjoitin lyhyesti selityksen miksi en voinut vastata.
Mulla on varmaan joku autismi kun oon hirveän huono tällaisissa ja aina pelkään että se toinen loukkaantuu tai ihmettelee miksi kirjoitan niin kuin kirjoitan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moi [nimi]!
Moikka ja kuulemisiin!
[Oma nimi]"
Jos noin pitkän sepustuksen jaksaa kirjoittaa niin eikö olisi sama soittaa
Joojoo mutta ap ei nyt vaan halua soittaa takaisin.
No mitähän vittua olit soitellu? Et oo viesteistä kuullu?
Vierailija kirjoitti:
"Moi [nimi]!
Moikka ja kuulemisiin!
[Oma nimi]"
Ymmärsin että AP haluaa edelleen vedota kiireeseen kun ei soita takaisin. Tuon viestin kirjoittamiseen menee niin kauan että ehtii soittaakin.
Laittaisin viestiä:
Hei, soitit? On just kiireinen tilanne. Laita viestillä tai soita iltapäivällä/huomenna/ei koskaan :)... T. Xxx
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin vähän tuon kaltaisesti, mutta ilman anteeksipyyntöä. Kirjoitin lyhyesti selityksen miksi en voinut vastata.
Mulla on varmaan joku autismi kun oon hirveän huono tällaisissa ja aina pelkään että se toinen loukkaantuu tai ihmettelee miksi kirjoitan niin kuin kirjoitan.
ap
Hei, ymmärrän hyvin huolesi ja epävarmuutesi viestien kirjoittamisessa. Monilla meistä on samanlaisia tuntemuksia, joten et todellakaan ole yksin näiden haasteiden kanssa. On hienoa, että pohdit miten voisit ilmaista itseäsi selkeästi ja toista kunnioittaen.
Nyt olisi hyvä avata tilannettasi toisessa viestissä, voisit kirjoittaa vaikka näin:
"Hei vielä uudestaan,
Toivottavasti edellinen viestini ei kuulostanut töykeältä tai välinpitämättömältä. Joskus minun on vaikea muotoilla ajatuksiani kirjallisesti niin kuin haluaisin, ja pelkään että tulen väärinymmärretyksi. Tarkoitukseni ei ollut mitenkään vähätellä yhteydenottoasi tai olla epäkohtelias.
Oikeasti arvostan sitä että otit minuun yhteyttä, ja haluan vilpittömästi kuulla mitä sinulle kuuluu ja oliko sinulla jotain erityistä mielessä. Autismini johdosta jännittää vain aina kirjoittaa viestejä, kun en ole siinä kovin hyvä.
Toivottavasti ymmärrät, ja voidaan jutella lisää!"
Tämä viesti selittää avoimesti ja rehellisesti tilannettasi ja haasteitasi viestinnässä. Se osoittaa myös aitoa välittämistä ja halua tulla ymmärretyksi oikein. Uskon, että moni osaa samaistua kokemiisi tunteisiin.
Viestisi ei varmasti loukkaa ketään, vaan päinvastoin kertoo sinusta hyvää: olet empaattinen ja reflektiivinen ihminen, joka haluaa kunnioittaa muita ja hoitaa ihmissuhteita parhaansa mukaan. Ole siis rohkeasti oma itsesi! Ystäväsi varmasti ymmärtävät ja arvostavat rehellisyyttäsi.