Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä OK, jos 12-vuotias on kotona viiden sisaruksen kanssa kun vanhemmat baarissa? ov

Vierailija
28.01.2007 |

Nuorin sisaruksista kolme, tämä 12-vuotias on vanhin. Tätä tapahtuu siis joka viikonloppu, joskus viikollakin. Nukkumaanmenoaikoja ei ole, 3-vuotias saattaa olla mukana kun vanhemmat menevät naapuriin esim. keskiyöllä juomaan.

Tarkemmin en voi selittää.. Onko tämä teistä ok? Onko 12-vuotias tarpeeksi iso ollakseen vastuussa nuoremmistaan? Hommaa on jatkunut jo vuosia, joten kokemusta hänellä ainakin on..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa vastuuta 12-vuotiaalle, jos se on vielä joka viikonloppuista.

Vierailija
2/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti meinas pyytää mummun meille yöks kun ite oli yötöissä, ja olin sillon jo 15-v! Sain sen ymmärtään että nukun paremmin kun mummu ei oo meillä kuorsaamassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joka viikonloppuinen ryyppääminen ja baareissa juokseminen.

Mutta mä oon itse hoitanut 12-vuotiaasta alkaen omien sisarusten lapsia silloin tällöin iltaisin, viikonloppuisin ja kesällä ja ihan noi hengissä selvis, ovat nyt parinkympin molemmin puolin, ihan järkeviä nuoria aikuisia. Vanhempansa olivat töissä tai joskus vähän juhlimassakin ja aina oli joku puhelinnumero mihin soittaa jos hätä olis tullu. Opin siinä itsekkin vähän vastuunottoa ja kotitöitä, sekä sain vähän taskurahaa.

Vierailija
4/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä on tehty perätön ilmoitus lastensuojeluun. Naapuri väitti, että jätin lapset yksin kotiin illalla kun lähdin yövuoroon töihin. Mutta kuinka ollakkaan, lasten kanssa oli täysi-ikäinen sisareni.

Vierailija
5/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti luottaisin kyllä 12v sisarukseen lapsenvahtina, mutta joka viikko/monta kertaa viikossa on liikaa vastuuta tuon ikäselle lapselle.

Vierailija
6/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meistä on tehty perätön ilmoitus lastensuojeluun. Naapuri väitti, että jätin lapset yksin kotiin illalla kun lähdin yövuoroon töihin. Mutta kuinka ollakkaan, lasten kanssa oli täysi-ikäinen sisareni.

Itsekin olen ihmetellyt ja kummastellut, en ollut uskoa esim. pari vuotta sitten kun tyttö oli 10v. että uskaltaisivat jättää heitä keskenään. Nuorin oli silloin vielä vauva!

En halua ketään syyttää perättömästi ja olen kyllä 100% varma että ovat keskenään.

Vanhempien juominkien aikana mm. silloin 3-4-vuotiaat kaksoset tippuivat toisen kerroksen parvekkeelta alas. Molemmat vanhemmat humalassa, seurana muutamia henkilöitä. Onneksi tajusivat soittaa ambulanssin.

Lapsilla ei ainakaan viime vuonna ollut lastenistuimia autossa. On nähty ja äitini on heistä jo kerran soittanut, mutta häntä ei uskottu " kun lapset eivät koulussa koskaan puhu tällaisista" . Jepjep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän