Tuoreen ylioppilaan käteistalletuksen pulma!
Ylioppilaamme sai eilen odotetusti paljon käteistä lahjaksi. Ilo vaihtui tänään pieneksi ärsytykseksi, kun tajuttiin, miten hankalaa on saada käteinen tilille. Talletusautomaatti ei hyväksy S-Pankin kortteja ja S-Pankin käteistalletusajat ovat ma-pe klo 10-12. Sen ajan hän on töissä joka arkipäivä, eikä ehdi lounastauolla mihinkään pankkiin.
S-Marketin kassalla voi tallettaa enintään 200 euroa kerralla ja korkeintaan 1000 euroa kalenterikuukaudessa. Käteistä tuli enemmän, joten menisi pitkään, että saisi rahat tilille.
Voitaisiin toki kikkailla ja tallettaa rahoja minun ja miehen tilille ja siirtää ylioppilaan tilille, mutta pankilta tulee välillä tarkistuksia tililiikenteen takia. Pitäisi todistaa, mistä rahat tulivat ja miksi siirretään isoja summia lapsen tilille ja miten todistetaan, ettei tässä nyt kierretä lahjaveroja, kun omalle lapselle syydetään rahaa ilman selvityksiä.
Pitäisikö tuosta käteisestä nyt vaan ihan kokonaan luopua, kun on näin hankalaa?
Kommentit (89)
Onkohan verottajalla vielä se käytäntö ja sisäinen ohje, joka oli julkisuudessa muutama vuosi sitten, että alle 30000€ lahjoihin ei puututa. Ehkä ei kannata kokeilla.
Ihan verovapaasti voit maksaa lapsen elantokuluja. Laskuja, vuokria, ulkomaanmatkoja, harrastuksia, ajoneuvovakuutuksia jne.jne. Rajoituksetta ja ilman lahjaveron uhkaa. Katsot vain, että et anna suoraan rahaa tai huonekaluja lukuun ottamatta sellaista, joka lisää hänen omaisuuttaan.
Ota kiinni pyllystä ja poimi kondomi hyllystä.
Minä en ainakaan tallettaisi pankkitilille, jos olisi tuhansia euroja käteistä. Niitä tuskin saisi sieltä enää nostettua takaisin käteiseksi ainakaan ilman hirvittäviä selvityksiä, mihin aikoo käyttää OMAA RAHAANSA, jos edes silloinkaan.
Varaat ajan tallatusta varten lähimmästä palvelupisteestä .
https://www.s-pankki.fi/fi/s-etukortti-visa/nosta-ja-talleta-kateista-k…
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten voi avata uutta tiliä Nordeaan/Danskeen/OP:hen? Tallettaa sitten rahat tuolle uudelle tilille ja antaa selvityksen, että ovat ylioppilaslahjarahoja. Kai siellä lähialueilla noista jonkun konttori on? Varaa myös ajan konttoriin niin varmasti asia hoituu.
Nordea ja Danske kiertäkää kaukaa. Nordea on oikea DDR-pankki, ehkä siksi kun saivat ruotsissa sen miljardisakon rahanpesun mahdollistamisesta, nyt siellä ei toimi kunnolla edes tavallisen kaduntallaajan asiat plus mobiilipankin on koodannut joku ensimmäisen vuoden datanomiopiskelija. Danske voi itku, se ei synkkaa vanhojen kotimaisten pankkien kanssa lainkaan, pienet käteissiirrotkin kestävät 3+ päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No isi laittaa s-pankin tilille 1000e ja äiti toisen 1000e , kumpikin laittaa viestikohtaan esim ruokarahaa, elämistä varten jne . Ni eiköhän se riitä selitykseksi. Ja s-marketin kassalle käy tallettamassa sen pari sataa aina muutaman kerran viikossa.
olen samaa mieltä , että tuo s-pankin 10-12 00 aika on ihan pyllystä, ja sitäkään ei voi vielä varata , todella typerää. Olen antanut tulikivenkatkuista palautetta.Juu, toki voisin ottaa itse tuon käteisen ja siirtää omalta tililtä kaiken lapsen tilille. En vain millään jaksaisi mitään vero-/pankkiselvitystä, jos rahoja siirretään näin. Kerran siirsin 500 euroa lapsen lomareissua varten ja pankista tuli viesti, että mikä homma.
Lisäksi haluaisin toimia oikein. Lapsi saa rahaa, lapsi hoitaa käteiset itse tilille. Kaikki muu on turhaa kikkailua.
ap
Vaihtaisin pankki ja aika äkkiä jos alkavat noin kiinnostuneita olla.
Mitäs jos vaan avaisitte tilin oikeaan pankkiin ja laitatte sitten automaatilla rahat tilille. Toki tämä ei käy teille koska se on niin vaikeaa.
Lapsi voi myös pitää rahat tallessa ja viedä kesätöiden jälkeen syksyllä ne pankkiin. Mutta ymmärrän, liian vaikeaa teille.
Voitte myös tallentaa pikkuhiljaa kassalla. Mutta aivan, kestää kauan teille.
Ehdotan että palautatte rahat antajille koska raha on teille #liianvaikeaa.
Lapsi pyytää vapaapäivän tai tunnin henkilökohtaista menoa varten ja ajatte lähimmän konttorin tiskille. Ei ole niin vaikeaa. Jos yo-rahaa tulee tonnitolkulla, olettaisi teidän olevan keskitasoa hyväosaisempaa porukkaa. Asian ratkaisu ei voi olla noin vaikeaa.
Vai oletko sittenkin joku diileri, jonka pitäisi saada huumehisrahat tilille huomiota herättämättä?
Vierailija kirjoitti:
No isi laittaa s-pankin tilille 1000e ja äiti toisen 1000e , kumpikin laittaa viestikohtaan esim ruokarahaa, elämistä varten jne . Ni eiköhän se riitä selitykseksi. Ja s-marketin kassalle käy tallettamassa sen pari sataa aina muutaman kerran viikossa.
olen samaa mieltä , että tuo s-pankin 10-12 00 aika on ihan pyllystä, ja sitäkään ei voi vielä varata , todella typerää. Olen antanut tulikivenkatkuista palautetta.
Hyvä, että olet antanut! Minäkin sanoin niille puhelimessa pari valittua sanaa aiheesta, mutta pian minulle toivotettiin S-Pankin toimesta hyvää päivänjatkoa.
Ap on tehnyt ongelman uusavuttomana. Voi, voi sentään.
Mitä järkeä tallettaa? käyttää käteisenä pikku hiljaa. Joutuu herkästi vastaa pankkien älyttömiin kyselyihin rahojen alkuperästä
Setelit vielä menettelee ja joskus tulee vielä käytyä ruokakaupassa livenä jolloin niitä voi käyttää. Yleensä siis tilaan valmiiksi ja maksan verkossa. Mutta mulla oli kilon veran kolikoita, eikä paikkaa missä ne muuttaisi talletukseksi :) Annoin sitten synttärilahjaksi sukulaislapselle, tiesin että hänellä on talletusautomaattiin kelpaava kortti.
Vierailija kirjoitti:
Varaat ajan tallatusta varten lähimmästä palvelupisteestä .
https://www.s-pankki.fi/fi/s-etukortti-visa/nosta-ja-talleta-kateista-k…
Tsiisus... "tallentaminen onnistuu"... Eihän ne osa edes suomea.
Miksi olette pankin asiakkaita, jonka palvelut eivät palvele teitä? S-pankki on ihan hyvä kakkospankki mutta pääasialliseki pankiksi valitsisin pankin, jolla on laajempi palveluvalikoima. Nuorten palveluista ei mene maksuja, ainakaa Nordeassa tai OP-ryhmässä.
Tilasin sukututkimusta varten virkatodistuksen Tukholman maistraatista. Tuli pitkä selvittely Nordealta mitä rahaa ja kenelle olen lähetellyt ulkomaille. Annoin kyllä kuulua kun soitettiin. Stanan tunarit ei näe että se on Ruotsin valtion tili. Onko Kalle Kustaa muka joku kalifaatin edustaja.
Hihii Ruotsissa on kalifatta hihii
T: Urpo
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilas vaihtaa johonkin oikeaan pankkiin.
Mielestäni Nordeallakin on nyt keksitty näitä tuulesta temmattuja rajoituksia, kuinka paljon saa ottaa ja panna tilille ilman lisämaksuja. Ja jos ylittää summat, saattaa tulla vaatimusksia tulla selittelemään, eli kuulusteluihin, ettei vaan yo ole mukana kansainvälisessä ranhanpesurikollisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sitten voi avata uutta tiliä Nordeaan/Danskeen/OP:hen? Tallettaa sitten rahat tuolle uudelle tilille ja antaa selvityksen, että ovat ylioppilaslahjarahoja. Kai siellä lähialueilla noista jonkun konttori on? Varaa myös ajan konttoriin niin varmasti asia hoituu.
Nordea ja Danske kiertäkää kaukaa. Nordea on oikea DDR-pankki, ehkä siksi kun saivat ruotsissa sen miljardisakon rahanpesun mahdollistamisesta, nyt siellä ei toimi kunnolla edes tavallisen kaduntallaajan asiat plus mobiilipankin on koodannut joku ensimmäisen vuoden datanomiopiskelija. Danske voi itku, se ei synkkaa vanhojen kotimaisten pankkien kanssa lainkaan, pienet käteissiirrotkin kestävät 3+ päivää.
Edes datanyymit ei koske Nuurdean nättipankkiin.
PIDÄ KÄTEISENÄ! Nordeastakaan ei saa nostaa enempää kuin 800 euroa/kk ilman lisämaksuja.
Lue vastaukseni, niin asia ratkaistu.
Nro 34, asianajaja