Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lukihäirön huomata vasta aikuisena tai voiko se " puhjeta" vasta..

Vierailija
28.01.2007 |

aikuisena? Mä olen tajunnut vasta nyt 30.v, että mulla on takuulla lukihäiriö? Luen monesti tekstit ihan väärin, enkä osaa yhtä ainutta lausetta kirjoittaa ilman virheitä. En muista vastaavaaa kouluajoilta. Minulla ei ollut koskaan esim, äidinkielessä vaikeuksia olin hyvä aineissa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
2/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se oli itsestään selvä asia. Lukeminen on tuskan takana ja monesti menee väärin, kaikki " vieraat" kirjaimet äärettömän hankalia ja sekoittuivat keskenään, kirjoitusvirheitä ihan solkenaan jopa kauppalapussa..

Peruskoulun päästötodistus 5.6 ja voin vannoa että osin sen takia, että kokeisiin lukeminen on ollut ylivoimaista..

Mutta kukaan ei ikinä ollut edes alkanut tutkimaan tuota. Ei opet, ei vanhemmat. Raivostuttavaa! Poikaa on vain pidetty tyhmänä ja laiskana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole todettu aikuisiälläkään, mutta itse tiedän omat vikani.

Peruskoulussa äidinkielen numero oli 8, eli ihan keskitasoa.

Silloin kun kävin kouluja, vain r-vika huomioitiin.

Vierailija
4/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se on, että harvaa yläasteikäistä koulu kiinnostaa ihan kympillä. Mutta " vain laiska" , en usko.. Kyllä se on ihan jeesuksen tosi, että lukea se ei kunnolla osaa. Vähän vaikeampi tai pidempi sana, niin jo menee väärin. Eikä tarvii olla edes vaikee sana, jopa " salami" on mennyt lukiessa väärin..

Ja joskus oli tarkoitus, että mies opettaa mut ajaan autolla opetusluvilla. Mutta ongelmaksi jäi se, että se ei ikinä läpäissyt niitä kirjallisia.. eikä kyse siitä, ettei osaisi liikennesääntöjä, onhan sillä ABCE kortti itsellään, luulen vain, että paineen (jonka minä odotuksillani asetin) alla ei kyennyt sisäistämään lukemiaan tekstejä kokeessa..

Vierailija
5/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä 80-luvulla ja vielä 90-luvullakaan mitään lukihäiriöitä diagnisoitu, häiriköiksi ja laiskoiksi leimattiin. Minunkin miehelläni on lukihäiriö, koulussa opettajat pitivät tyhmänä ja nyt kun hän on aikuisopiskelija opettajat olettavat että ongelmat katoaisivat itsestään. Ihan kuin täysi-ikäisyys poistaisi lukihäiriön automaattisesti.

Vierailija
6/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen ite et on jonkinlainen " härö"

Vierailija
7/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilainen oppija, muistaakseni sillä löytyy joku sivusto jossa on juttua näistä hieman " normaalista" poikkeavista ihmisistä ja häiriöistä

Vierailija
8/8 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin miehelläni on lukihäiriö. Tuli esille jos koulussa ja selvisi koulun läpi kuuntelemalla ja hyvällä muistillaan. Kyllä hänellä on asiaan kiinnitetty huomiota jo 70-luvun lopulla. Nyt kun olemme lukeneet hänen tutkimuspapereitaan niin huomasimme että on ollut tutkimuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi