Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noista vähävaraisten joululahjoista - osaisko joku neuvoa?

Vierailija
12.12.2006 |

Minkä hintaisia lahjoja sinne jaettavaksi on tarkoitus ostaa? Te, jotka olette lahjoja ostaneet, mitä ostitte? Haluaisimme osallistua myös, mutta köyhänä perheenä ei kalliiseen lahjaan ole varaa edes omille lapsille. Onko siis ikävää viedä vain muutaman euron paketti, kuten kirja, palapeli, muovieläimiä tai vastaavaa, jos lahjan saava lapsi tällöin jääkin paitsi hienommasta lahjasta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tarkoitettu juuri sitä varten, että vähävaraiset lapset saisivat lahjoja. Jos teillä ei ole varaa edes omien lasten joululahjoihin, niin älkää ostako mitään.

Vierailija
2/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen hintaisia lahjoja, emme pysty osallistumaan, mutta mielellämme antaisimme todella köyhälle perheelle hiukan pienemmän lahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien usein Pelastusarmeijan joulupadalle jonkun nallen tms, noin kuuden euron (alennusmyynnistä, usein ostan jo aikaisin syksyllä kun hinnat on halvempia). Laitan sen lahjapussiin, niin voivat tarkistaa sen lahjan ennen kuin antavat eteenpäin, että menee sopivan ikäiselle.

Vierailija
4/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sosiaalitoimi jakaa vaikka yhden lahjan per lapsi, on se että saa jonkun 5 euron lahjan aikamoinen pettymys sille vähänvaraisellekin lapselle. Ihan pienille se on ok.

Vierailija
5/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku pehmoeläin, peli tms. voi olla tosi iso joulun pelastus! Eivät he ymmärrä hintojen päälle

Vierailija
6/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE LAHJA VOI OLLA LAPSELLE JOULUN AINOA! Silloin ei kai liene merkitystä kuinka arvokas se on?

Vierailija
7/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräyksiä on ympäri maata

Vierailija
8/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt täytyy jo sit viedä joulupatoihin.

Vierailija
9/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä loppuu 20.12., Tampereella 17.12. ja Salossa 15.12. noin esimerkiksi.

Vierailija
10/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle (6 v) en oo ikinä yli 2:n euron lahjaa antanut ja aina se on ollut onnellinen! Ei se ole hinnasta kiinni, vaan siitä onko lahja kiva ja onko lapsi pilalle hemmoteltu vai ei.

Vierailija
11/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen sitten viisaampi :) Ja vien pakettini Tampereelle kun siellä opiskelen.

12

Vierailija
12/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin euron muovailuvaha, vaikka " hienoja" ja paljon kalliimpia lahjoja tuli kokonainen vuori. (Ne sukulaiset...)

Vierailija
13/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin olen järkyttynyt, kun siskoni ostaa lapsilleen satojen eurojen lahjat jouluna ja muuten valittaa rahan tekevän tiukkaa. Lasten vaatimustaso taitaa heillä olla todella kova.

Itse pyydän( jos lahjan antaja kysyy) aina alle 20 euron arvoista lahjaa lapsilleni. Ei se lahjan arvo riitä onneliseksi saamiseen. Nyt tuli törsättyä itse 50 euroa, kun ostimme pienille lapsillemme yhteisen junaradan ja kummallekin pari pientä lahjaa tuohon lisäksi. Muuten olen valtavaa materian haalimista vastaan.

Pitääkin osallistua taas ainakin joulupatakeräykseen. Joulumieli tulee hieman vähemmilläkin lahjoilla.

Vierailija
14/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee silti muita lapsia, miten jollakin ei ole lahjoja ollenkaan. Ja opettaa lapsensa ajattelemaan myös niin! Todella kaunista.

Ite en joulusta paljoa pidä tai en ole mikään jouluihminen (en kuulu kirkkoon jne) mut toi pataan lahjan vieminen lämmittää sydäntä niin, että täytyy ottaa meillekin perinteeksi.

Ja joku joka hinnasta puhui, niin onko sillä niin väliä? Tuskin kukaan pettyy vaikkei saakaan monen sadan junarataa!!! Takuulla ilostuttaa, eikä hintaa kukaan mieti!

Hyvää ja lämminta joulua ap:lle

Vierailija
15/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina valinnut tytölle, poika pojalle, ja hyvä mieli on ollut todella aitoa.

Vierailija
16/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viimeksi lahjoja saatiin vähemmän kuin oli toivottu. Ja eihän jonkun ostama halpa lahja muutenkaan tarkoita, että sitten jätetään yksi kallis antamatta.

Yritän sanoa, että lisää se on pienikin lisä ja parempi pieni lahja kuin ei mitään.

Vierailija
17/20 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

21

Vierailija
18/20 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuullutkaan moisesta keräyksestä, mutta viestiketjun innoittamana googletin joulupuuta ja löysin tiedon, että kotikunnassani on keräys myös! Huomenna viedään pari pakettia sinne!

Vierailija
19/20 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomenna tai ylihuomenna menossa jo hakemaan sellaista lahjaa.

Avataan sitten aattona.

Viime vuonna pienelle lapsellemme tuli Marimekon body, joka no ollut kovassa käytössä. Kiitos.

Vierailija
20/20 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä teidän juttuja lukiessa mäkin innostuin laittamaan paketin, mutta joulupuukeräykseen en enää ehdi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän