Hormonikierukka ja lihominen?
Niin siis voiko hormonikierukka aiheuttaa lihomista?
Minulle laitetttiin kierukka marraskuussa, jolloin olin vartalooni tyytyväinen. Nyt noin 3kk jälkeen kiloja vain tullut lisää, maha pömpöttää ja tuntuu että vaatteet eivät mahdu niin hyvin päälle. Kuntoilen, syön terveellisest. Onko lihomista muilla kierukan ottaneilla?
Kaikenlisäksi minulla alkoi vuoto viikko kierukan laittamisen jälkeen ja vuotaa edelleen.Tänä aikana ei ole ollut montaa kuivaa päivää.. ei varmaan ihan normaalia?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minullakin paino alkoi nousemaan hormonikierukan laiton jälkeen ja vuotopäiviä oli enemmän kuin vuotamattomia. Sitten, kun kierukka vaihdettiin, vuodot normalisoituivat. Nyt olen ollut puoli vuotta ilaman kierukkaa, on paino pudonnut 5 kg.
Sanokoon lääkärit, mitä haluavat, hormonikierukalla paino nousee. Lääkärit kertovat sen, mitä lääkefirmat ilmoittavat.
5kg ei ole merkittävän suurta painonnousua, mielellään tuon kestän ja saan huolettoman ehkäisyn.
Kierukka ei vaikuta paikallisesti koska ihmisellä on verenkierto. Vaikka hormonia on vähemmän se kulkeutuu kohdusta koko kehoon ja vaikuttaa hormonitoimintaan kokonaisvaltaisesti. Mulla meni Mirenasta mielenterveys, kiloja tuli myös, lääkäreiden mukaan ei voi johtua kierukasta mutta heti helpotti kun otettiin pois. Tutkin silloin asiaa ja tuo paikallinen vaikutus on vain lääkeyhtiön markkinointipuhetta. Kaikkea ei kannata uskoa vaikka sen sanoisi lääkäri.
Tästähän ei hormonikierukassa ole kyse. Selvittäkää faktat.