Ovelta ovelle kulkevia myyjiä ei poliisin mukaan tule päästää asuntoon
Kaikki mahdolliset havainnot kyseisistä kauppiaista tai heidän käyttämästään kulkuneuvosta tulee ilmoittaa poliisille puhelimitse numeroon 0295415232 tai sähköpostitse vihjeet.ita-suomi@poliisi.fi.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010470819.html
Kommentit (49)
Toisessa ketjussa epäiltiin että kyseessä olisi persut, en yllättyisi.
Maaseudulla ollaan vielä niin luottavaisia. Jos on tosi hätä, niin voihan sitä lorottaa jonkun pusikon juureen.
Nämä meidän nimeltämainitsemattomat "kauppiaat" taas liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä persut kanssasi samassa huoneessa
Ketä noin on? Onneksi tuli varoitus heistä.
Jos ei päästetä niin ainahan siihen pihaan voi paskantaa.
Kaikki tuntemani myyjät menee pääpiirteittäin ovelta ovelle. Taloissa kun asutaan.
Minä olen päästänyt monesti. Olen jopa kahvit keittänny. Minulta on kyllä hävinnyt tavaroita, mutta voi olla, että olen hukannut ne itse.
N75v
Eikö ovelta ovelle kiertäminen ollut joku 1900-luvun juttu? Ei kai kukaan enää sitä harrasta. Huijareita ja rikollisia ovat kaikki tuollaiset koputtelijat. Maalaisjärki jo sanoo, ettei todellakaan ovea avata tuollaisille. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päästänyt monesti. Olen jopa kahvit keittänny. Minulta on kyllä hävinnyt tavaroita, mutta voi olla, että olen hukannut ne itse.
N75v
En tosin asua tuolla päin eikä kukaan ole vessaan halunnut.
-sama
Vierailija kirjoitti:
N75v
Tyhmyydestä sakotetaan
Vierailija kirjoitti:
Tuntien perussuomalaisten rikollisen luonteen, niin pidän todennäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nämä persut kanssasi samassa huoneessa
Luultavasti ovat rötöstelemässä.
Vierailija kirjoitti:
N75v
Tutkippa nyt tarkkaa. Jos ei löydy asunnosta niin ilmoitus poliisille. Oletko ihan tolkuissasi?
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla ollaan vielä niin luottavaisia. Jos on tosi hätä, niin voihan sitä lorottaa jonkun pusikon juureen.
Ollaanko? Meillä kävi joku katsomassa laiduntavia lehmiä (tieltä saa katsella juuri niin paljon kuin haluaa), mutta kun lapselle tuli vessahätä, koputeltiin ovelle, että onko pottaa, pääseekö vessaan. Ehdotin puskapissaamista, mutta ei kuulemma osaa ja vessaan pitää päästä. Neuvoin meidän ulkovessaan, ei käy, lapsi ei osaa siellä istua. Totesi, että tässä on 12 kg lapsen vaippa, tehkööt tarpeensa tähän. Olin kuulemma epäystävällinen. Totta, miksi en päästänyt 5 hengen seuruetta meille vessaan, sitä mietin vieläkin.
Onneksi en asu maalla. Kaupungissa on hyvä, kun on kerrostalon alaovikin lukossa kaiket päivät.
Muutin maalle. Täällä on käynyt useita ovelta ovelle kauppiaita. Yhtäkään en päästänyt sisälle. Yritystä oli kyllä paljon. Nykyään meillä on aidattu tontti. Tänne ei pääse enää ilmoittamatta tulosta ja sovitusta tulosta etukäteen. Tähän on menty.
Vessapassiväkeä!