Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmat ilman syytä

Vierailija
02.06.2024 |

Meinasin kommentoida siihen eiliseen ketjuun jossa puhuttiin lääkityksestä, mutta päädyin aloittamaan ihan oman ketjunsa tästä. Aloitin siis vähän aikaa sitten uuden lääkityksen vuosien lääkkeettömyyden jälkeen, ja olo on vihdoin normaali.

Ahdistus, masennus ja kaikki sekalaiset oireet ovat varjostaneet elämääni aina. Heräilin lapsenakin usein järkyttävään ahdistukseen ja minulle tuli välillä tyhjästä olo, että jotain on väärin. Ei siis edes varsinaisesti puhdasta ahdistusta vaan sellainen tyhjä, vatsasta vääntävä olo, samankaltainen kuin pahasti säikähtäessä tulee.

Minulla on ollut kaikenlaisia oireita ihan laidasta laitaan ja keskustelemassa olen käynyt yläasteelta saakka aivan joka paikassa. Mitään apua tuosta ei ole ollut, koska usein oireille ja ajatuksille ei ole ollut mitään syytä. Pikemminkin tuntuu että oireet tulee tyhjästä, ja ne syyt on olleet enemmänkin aivojen keino yrittää selittää niitä edes jollain. En edes mahdu kunnolla mihinkään diagnoosiin.

Elämäntavat ovat olleet aina kunnossa, joten siitäkään tämä ei voi johtua. Lääkitys on ainoa mikä on auttanut. Koen että olen se tapaus jolla on vain synnynnäisesti jotain vikaa aivokemikaaleissa, ja pitää hyväksyä se ettei muut keinot auta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sait avun.

Vierailija
2/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääkitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet padonnut ne syyt jonnekin niin syvälle ettet pysty itse niitä näkemään.

Vierailija
4/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen, että edes lääkitys auttaa. Itselläni ei auta ahdistukseen ja pakko-oireisiin. Joka päivä on selviytymistaistelua. 

Vierailija
5/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin niitä syitä enää lähdetään kognitiivisessa psykoterapiassa hakemaan. Käydään nopeasti läpi lapsuus ja sitten keskitytään nykypäivään ja annetaan työkaluja sen kanssa selviytymiseen.

Vierailija
6/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla voi olla paljonkin syitä, joita et itse tiedosta. Lapsuudessa koettu emotionaalinen kaltoinkohtelu vaurioittaa ihmistä pahasti, mutta harva sitä muistaa miten alle kouluikäisenä omat vanhemmat toimineet.

Vierailija
7/7 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan se kai mahdollista että lapsuudessani tms on tapahtunut jotain joka on tämän aiheuttanut, mutta millä ihmeellä sen kaivaisi esille kun en sitä muista? Nykyinen lääkitys lopetti kaikki oireet todella nopeasti aloituksen jälkeen eikä sivuoireita ole ollut. Siis oireet joiden kanssa olen joutunut elämään koko elämäni. Jos nyt menisin puhumaan jollekin terapeutille niin olisi kyllä hiljaista, tuntuu etten edes muista mikä ahdisti aikaisemmin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi