YLE: "Feminismi aiheutti vain ahdistusta" - Yhä useampi nainen haluaa kotiäidiksi
https://svenska.yle.fi/a/7-10057814
Nea ja Tommi elävät perinteistä perhe-elämää missä nainen hoitaa kodin/lapset ja mahdollistaa miehen keskittymisen työntekoon. Yhä useampi nainen on kiinnostunut "tradwife" roolista eli perinteisestä naisen roolista. Nea mainitsee että hänen syynsä tähän oli että feminismi aiheutti vain vihaa, surua ja mustan maailmankuvan. Nyt hän on paljon onnellisempi perinteisessä roolissa.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni tottui jo opiskeluaikana ostelemaan lainarahalla kalliimpia merkkijuttuja, miehensä tienaa hyvin. Tuttava pääsi töihin, ei jaksanut paria kuukautta pidempään tehdä töitä ja jäi työttömäksi. Niinpä vain mies kyllästyi parissa vuodessa, nainen sai ruveta maksamaan kuluja, mutta sitten nainen keksi, että nyt on hyvä hetki raskautua ja tietysti mies, kun lapsia halusi ja ikääkin alkoi olla, suostui. Nainen ehti olla kotona vauvan kanssa muutaman kuukauden mutta kyllästyi ja vaati miestä osallistumaan enemmän kotitöihin, ja miespä päätti pitää omat vanhempainvapaansa silloin. Nainen sai töitä, mutta eipä taaskaan montaa kuukautta jaksanut...
Ja tämä liityy tähän asiaan miten?? Noin toimii moni mies ja nainen, ei ole sukupuolesta kiinni. Ja aika hyvin muotoilit tuon, että nainen halusi lapsen ja mies suotui, kun alkoi ikääkin olla :DD mitä jos mies suotui ihan siksi, että halusi lapsen? Miksi syyllistät naista siitä, että halusi lapsen, mutta mies on sitten hyvän tekijä, kun hänkin halusi lapsen?
Valitettavasti Suomessakin asuu paljon ihmisiä(eivätkä he suinkaan ole kaikki naisia) jotka ei jaksa työpaikoissa pysyä, ja jotkut ei osaa käyttää rahaa ja sekään ei ole sukupuoleen sidottu. Miehillä kun on enemmän ulosotossa lainoja, kuin naisilla. Kyllä miehetkin osaa ostella lainarahoilla liian kalliita asioita, joita ei sitten pystytä maksamaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun mies vaihtaa nuorempaan, jää kotiäiti puille paljaille. Ei ole säästöjä, ei kertynyttä eläkettä. Miehellä tilit pullistelee rahaa ja kiva viihdyttää uutta tyttöystävää.
Perinteisessä perheessä mennään naimisiin ja vaimolle jää puolet erotilanteessa.
Eläkekertymää ei tule kotiäitinä.
Siksi on takuueläke. Kansaneläke. Mutta sekin varmaan lakkautetaan.
Tätä "feministit on aivopesseet naiset" läppää, olen nyt lukenut tältä palstalta ainakin viiden vuoden ajan. Kiinnostaa mistä se on peräisin? Itse veikkaan välikäsien (voitte itse päätellä) kautta ujutettua hybridivaikuttamista.
Naisten pitäisi nyt valpastua ja alkaa ajamaan enemmän että miehet synnyttäisivät. Tämän pitäisi olla itsestään selvää feministeille. Mutta miksei näin ole?! Syy??
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen feministinainen: on väärin että nainen on kotiäitinä.
Suomalainen feministinainen jätesäkitetystä musl imi nai sesta: ihanaa kulttuuria, ketään ei voi pakottaa opettelemaan suomea tai tekemään töitä.
Eli kaikki on aina väärin. Teki niin tai näin.
Eihän tämä kotiäitikonsepti onnistu rikkaillakaan, tulee mieleen tapaus Koivut.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan 91/95:lle.
Oliko mielestäsi muitakin julkisia työpaikkoja kuin vanhusten hoidossa?
Asian vierestä, mutta vanhuspalvelujen laatu suhteessa sijoitettuihin resursseihin nähden on kyllä käsittämättömän huonoa jo nyt, eli yhtälö Ei toimi ja tulevaisuudessa mahdotonta jos samaa pöllöilyä jatketaan.
Hoida toki itse paremmin tai pistäkää tonnit riviin kuukausittain yksityisen hoidon markkinoilla 🤷
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen feministinainen: on väärin että nainen on kotiäitinä.
Suomalainen feministinainen jätesäkitetystä musl imi nai sesta: ihanaa kulttuuria, ketään ei voi pakottaa opettelemaan suomea tai tekemään töitä.
Eiköhän tuokin ole vain sinun oma ajatuksesi. Tuskin kenenkään muun. Onko hauskaa laittaa sanoja toisten suuhun:D?
Eikä yksikään feministi vastusta kotiäityittä, mutta miehen on sitten turvattava naisen asema myös erossa ja eläkkeellä. Ei nainenkaan pelkällä pyhällä hengellä elä. Jos nainen on 30 vuotta kotona ja sitten mies löytää nuotemman ja lähtee, on nainen puilla paljailla. Ei ajantasalla olevaa koulutusta/ammattia, ei senttiäkään eläkekertymää jne. Löydäpä sitten töitä, kun ammattitaitoisiakin on työttömänä pilvinpimein ja nuoremmat ajaa ohi oikealta ja vasemmalta. Avoiehto on pitänyt huolen siitä, että naiselle ei tasinkoa ole tulossa. Kurjaltahan tuollainen tuntuu.
Mitäs jos miehestä aika jättää (ehkä vaikka onnettomuuden kautta tai sairauden takia jopa ennen aikojaan)
Mitenkäs sitten suu pannaan ja mitäs on lapsille sitten suuhun pantavaa tarjota ?
Palkat määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan, ainakin yksityisellä sektorilla. Naisten tekemät työt ovat usein yksinkertaisia suorittavia tehtäviä. Näistä työntekijöistä on tarjontaa ja siksi palkat alhaisempia. En ala kinastelelemaan siitä mitkä tekijät.tähän vaikuttavat siihen ettei naiset kelpaa vaativiin tehtäviin.
Monesti nuo someihmiset markkinoivat vain itseään kun esim mainostavat itseään paljastavilla kuvilla. Esim pakarat esillä. Tämä ei ole feminismiä vaan markkinointia.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi nyt valpastua ja alkaa ajamaan enemmän että miehet synnyttäisivät. Tämän pitäisi olla itsestään selvää feministeille. Mutta miksei näin ole?! Syy??
Aika typerä veto sinulta. Miksi naisten pitäisi valpastua ja alkaa ajamaan miehiä enemmän synnytäämään? Hoitakoot miehet itse tuon asian. Miksi naisten pitäisi ajaa kaikki asiat miehille valmiiksi? Hoitakaa itse raskaaksitulemisenne ja synnyttämisenne :D
Vierailija kirjoitti:
Ei miesten ravitsemus synnyttää, mutta he saisivat nykyistä enemmän hoitaa lapsiaan. Läheinen ja lämmin suhde lapseen aletaan luoda heti syntymän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan 91/95:lle.
Oliko mielestäsi muitakin julkisia työpaikkoja kuin vanhusten hoidossa?
Asian vierestä, mutta vanhuspalvelujen laatu suhteessa sijoitettuihin resursseihin nähden on kyllä käsittämättömän huonoa jo nyt, eli yhtälö Ei toimi ja tulevaisuudessa mahdotonta jos samaa pöllöilyä jatketaan.
Hoida toki itse paremmin tai pistäkää tonnit riviin kuukausittain yksityisen hoidon markkinoilla 🤷
Ei hoitajan vika olekaan typerät hallintohimmelit, tarpeettomien johtajien ylisuuret palkat ja älyvapaat byrokratiavaatimukset jne. Miten voi olla noin vaikea ymmärtää? SI-JOI-TET-TUI-HIN RE-SURS-SEI-HIN NÄH-DEN.
Vierailija kirjoitti:
Naiskoivu sai miljoonan erossa ja hassasi sen kahdessa vuodessa. Onko sekin miesten syy?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos miehestä aika jättää (ehkä vaikka onnettomuuden kautta tai sairauden takia jopa ennen aikojaan)
Mitenkäs sitten suu pannaan ja mitäs on lapsille sitten suuhun pantavaa tarjota ?
Sossu kyllä hoitaa niin kuin sadat tuhannet muutkin pummit.
Vierailija kirjoitti:
Palkat määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan, ainakin yksityisellä sektorilla. Naisten tekemät työt ovat usein yksinkertaisia suorittavia tehtäviä. Näistä työntekijöistä on tarjontaa ja siksi palkat alhaisempia. En ala kinastelelemaan siitä mitkä tekijät.tähän vaikuttavat siihen ettei naiset kelpaa vaativiin tehtäviin.
Tämä niin totta. Totta kai erikoissairaanhoidossa tehtävät ovat vähemmän vastuullisia ja ihan vaan suorittavia tehtäviä, jos vaikka mietitään hitsarin töitä. Niin vaativia ja voi henki mennä ainakin tekijältä, jos ei ole valppaana. Puhettakaan tehtaassa linjalla töitä tekevä mies. Niin vastuullisessä töissä, kun karkkeja linjalla vahtaa, että totta kai parempi palkka pitää olla, kuin kirurgisella sairaanhoitajalla. Naisethan tekee paljon opetustöitä ja sairaanhoitoa, eikä ne ole millään lailla vastuulisa töitä, Ihan sama edes ovatko töissä, koska Suomi pyörii muutenkin, eikä kukaan edes huomaa, vaikka eivät töissä oliskaan. Ei mitään vastuuta naisilla missään töissä, vain miehet tekee vastuullisia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä "feministit on aivopesseet naiset" läppää, olen nyt lukenut tältä palstalta ainakin viiden vuoden ajan. Kiinnostaa mistä se on peräisin? Itse veikkaan välikäsien (voitte itse päätellä) kautta ujutettua hybridivaikuttamista.
Mistä näitä salaliittoteorioihin uskovia hörhöjä löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiskoivu sai miljoonan erossa ja hassasi sen kahdessa vuodessa. Onko sekin miesten syy?
Naiskoivu myös pääsee takaisin työelämään respaan takaisin halutessaan. Naiskoivu pilasi ihan itse vain harvoille tulevan mahdollisuuden.