Alv nousee syksyllä.
En osta mitään käyttötarviketta ainakaan vuoteen. Hankin mitä tarvitsen nyt ja ryhdyn ostolakkoon. Muita?
Kommentit (53)
Oon kans päättänyt lopettaa kuluttamisen. Toivon että moni muukin ryhtyy samaan. Ei kaikkea tarvitse ostaa uutena, vaan kaiken voi kuluttaa loppuun. Onneksi ekologista ajattelua ei enää pidetä köyhyytenä.
Alv nousee siis 1,5% Nyt on aika hamstrata.
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa alv:tä lasketaan. Espanjassa ruuan alv nyt 0.
Myös Kanadassa ruoan alv 0. Toisaalta sillä alvilla ei ruoassa ole merkitystä koska kaikki alv alennukset yrittäjät ottavat itselleen eli hetkeksi laskevat ja kaikessa hiljaisuudessa nostavat takaisin samalle tasolle tai ylemmäs. Mitään omaatuntoa heillä ei ole niin kauan kuin ei ole kunnolla kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
Ostan käyttötavaroita varastoon ja haen Ruotsista ne halvemman hinnan vuoksi. Myös ruokaa voin ostaa Ruotsin puolelta. Siinäpä nostavat veroja.
Siinä taas eräs itsekäs. Ei kaikki kansalaiset voi lähteä ruotsiin shoppailemaan. Piti kuitenkin tulla tähän elvistelemään koska "ei koske minua"
Vierailija kirjoitti:
Oon kans päättänyt lopettaa kuluttamisen. Toivon että moni muukin ryhtyy samaan. Ei kaikkea tarvitse ostaa uutena, vaan kaiken voi kuluttaa loppuun. Onneksi ekologista ajattelua ei enää pidetä köyhyytenä.
Minä myös, mutta samalla yritän saada myös lisätuloja. Ja kaikki menee säästöön ja sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Alv nousee siis 1,5% Nyt on aika hamstrata.
Exeliin kun laitat kaikki ostokset vuoden ajalta niin saattaa konkretisoitua, ettei se välttämättä ihan vähän olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan käyttötavaroita varastoon ja haen Ruotsista ne halvemman hinnan vuoksi. Myös ruokaa voin ostaa Ruotsin puolelta. Siinäpä nostavat veroja.
Siinä taas eräs itsekäs. Ei kaikki kansalaiset voi lähteä ruotsiin shoppailemaan. Piti kuitenkin tulla tähän elvistelemään koska "ei koske minua"
Mitä tuo nyt elvistelee? Kertoi vain totuuden. Noin tekisin itsekin jos rajalla asuisin. Pitääköhän muuttaa lähemmäs...
Euromääräisesti suurin vero jonka tällä hetkellä maksan ja kasvaa. Verotus on sosialismia eli tuottamattoman julkisen sektorin ylläpitämistä.
Yleinen alv.
Eli siis hinnat nousevat sitten.
Ja ilmeisesti myös samassa syssyssä nousevat bussi- ja junalippujen hinnat niihin tulevan alv:n korotuksen merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo nyt elvistelee? Kertoi vain totuuden. Noin tekisin itsekin jos rajalla asuisin. Pitääköhän muuttaa lähemmäs...
Aloitus koski alv:n korotusta ja sen vaikutusta ostokäyttäytymiseen(Suomessa) . Tervemenoa.
Vierailija kirjoitti:
Euromääräisesti suurin vero jonka tällä hetkellä maksan ja kasvaa. Verotus on sosialismia eli tuottamattoman julkisen sektorin ylläpitämistä.
Tämä on totta👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta👍
Entä jos sairastut? Ajatteletko että olen maksanut sitä ja tätä x-summaa ja nyt minua pitää hoitaa ilmaiseksi. Ei kovin monessa maassa edes yritetä ylläpitää, puoli-ilmaista hoitoa, niinkuin meillä.