Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on typerää, jos vanhemmat naiset neuvoo täällä nuorempia naisia unohtamaan miehet ja parisuhteet

Vierailija
02.06.2024 |

esim jos nuori nainen harmittelee, voi voi, en saa parisuhdetta, kun olen niin ruma. tai ettei löydä miestä. Niin sitten tulee joku 60-75 vuotias nainen "hyvine viisaine" neuvoineensa "älä miestä ota niistä on vain harmia, koita löytää onni itsestäsi." ja oliko se 60 vuotias nainen itse 20-vuotiaana yrittänyt löytää "onnen itsestään"? :D ja miksi se kuvittelee, että se nuori nainen tekee samat epäonnistuneet miesvalinnat kuin hän itse? Kuulostaa taas siltä, ettei pidä tuollaista naista fiksuna vaan yrittää kontrolloida tekemisiään.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata tulla keskustelupalstalle avautumaan, jos ei kestä toisten vastauksia.

Ne vanhemmat naiset voivat toivoa, että olisivat itse tajunneet keskittyä rakentamaan muuten hyvää elämää, kun ei (hyvää) miestä löydy. Etteivät nämä nuoret naiset tuhlaa elämäänsä, kuten nämä vanhemmat mahdollisesti aikoinaan.

Ja jos ei jonkun "neuvot" ole juuri sitä, mitä itse tarvitsee, ne voi ihan vain jättää huomioimatta. Ehkä tarkentaa, millaista tukea kaipaa.

Jos ne teki huonoja miesvalintoja, ei se tarkoita että se nuori nainen tekee myös. Tuo vain osoittaa sen että vanhempi nainen luulee, ettei se nuori nainen ymmärrä tai ole fiksu

Vierailija
62/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä osa näistä miehiä haukkuvista ex rouvista aidosti uskovat olevansa hyvällä asialla, mutta silti on vastuutonta yrittää luoda stereotypioita omaan pieleen menneeseen elämäänsä perustuen. 

Niin siinä elämässä on mennyt tiettyjä asioita pieleen siksi, että naisille vahingollisia miehiä on niin paljon. Vanhemmat naiset ovat itsekin olleet niitä hyväuskoisia nuoria tyttöjä, jotka ovat olleet elämäniloisia, avoimia, viattoman luottavaisia. Sitten se luottamus on rikottu. He ovat itsekin monesti olleet se tyttö, joka oli sitä mieltä, että vanhemmat naiset varoittelevat turhaan, joka oli sitä mieltä, että ei minun poikaystäväni, ei tuo kiva mies. Ja kuitenkin. Ja kuitenkin.

Minä taas olen sellainen harvinaisuus kuin aina yksin elänyt nainen. Ja olen havainnoinut tätä maailmanmenoa sivusta, tullen siihen tulokseen ettei osani ole ollenkaan huono vaan olen säästynyt monelta asialta, joita pidetään lähes itsestäänselvästi naisen elämään kuuluvana. Ja usein sivusta näkee varsin tarkasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmasta varmasti typerää, mutta jos vanhempi nainen puhuu omasta kokemuksestaan, ettei mies ole aina hyvä valinta, niin mikäs sinä olet sanomaan mikä on oikein?

Vierailija
64/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en myöskään usko siihen että ventovieraalla vanhemmalla naisella on suojenhalua jotain ventovierasta nuorta naista kohtaan. 

Monella on. Miehet eivät tätä kai ymmärrä koska vähät vähät välittävät mistään ventovieraista, naisista varsinkaan. Suojeleva mies on melkeinpä myytti. Tätä on joskus testattukin näyttelijöiden avulla. Esimerkiksi on tehty sellainen koe, että mies (näyttelijä) laittoi baarissa naisen (näyttelijä) juomaan jotain. Miehet, jotka näkivät tapahtuneen, eivät tehneet mitään vaan jopa naureskelivat. Se joka tuli varoittamaan naista oli toinen nainen.

Tämä on ikävä totuus.  Patriarkaalisen, kovin ja vahvin pärjää - maailman asenne on se, että heikoimpia saa sortaa. Miehet ihailevat kovia ja vahvoja miehiä. Loppu on yksittäisistä sankarinaisista kiinni, sankarinainen ei valitettavasti ole kaikkialla. 

Vierailija
65/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen näkökulmasta varmasti typerää, mutta jos vanhempi nainen puhuu omasta kokemuksestaan, ettei mies ole aina hyvä valinta, niin mikäs sinä olet sanomaan mikä on oikein?

No se on vain sen vanhemman naisen elämä ja oma kokemus, ei pitäisi puuttua tai neuvoa esim yli 20 vuotiasta täysin aikuista naista.

Vierailija
66/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en myöskään usko siihen että ventovieraalla vanhemmalla naisella on suojenhalua jotain ventovierasta nuorta naista kohtaan. 

Monella on. Miehet eivät tätä kai ymmärrä koska vähät vähät välittävät mistään ventovieraista, naisista varsinkaan. Suojeleva mies on melkeinpä myytti. Tätä on joskus testattukin näyttelijöiden avulla. Esimerkiksi on tehty sellainen koe, että mies (näyttelijä) laittoi baarissa naisen (näyttelijä) juomaan jotain. Miehet, jotka näkivät tapahtuneen, eivät tehneet mitään vaan jopa naureskelivat. Se joka tuli varoittamaan naista oli toinen nainen.

Tämä on ikävä totuus.  Patriarkaalisen, kovin ja vahvin pärjää - maailman asenne on se, että heikoimpia saa sortaa. Miehet ihailevat kovia ja vahvoja miehiä. Loppu on yksittäisistä sankarinaisista kiinni, sankari

Justhan saksassa oli tapaus, jossa nuori saksalainen mies näki kuinka marokkolainen mies huumasi naisen drinkin yökerhossa, ja puuttui tilanteeseen. Marokkolainen raateli kostoksi kyseisen miehen kasvot riekaleiksi rikkinäisellä tuopilla, ja tämä laupias samarialainen päätyikin sitten sairaalaan koomaan, kasvot täysin tuhoutuneina. 

Vierailija
67/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä osa näistä miehiä haukkuvista ex rouvista aidosti uskovat olevansa hyvällä asialla, mutta silti on vastuutonta yrittää luoda stereotypioita omaan pieleen menneeseen elämäänsä perustuen. 

Niin siinä elämässä on mennyt tiettyjä asioita pieleen siksi, että naisille vahingollisia miehiä on niin paljon. Vanhemmat naiset ovat itsekin olleet niitä hyväuskoisia nuoria tyttöjä, jotka ovat olleet elämäniloisia, avoimia, viattoman luottavaisia. Sitten se luottamus on rikottu. He ovat itsekin monesti olleet se tyttö, joka oli sitä mieltä, että vanhemmat naiset varoittelevat turhaan, joka oli sitä mieltä, että ei minun poikaystäväni, ei tuo kiva mies. Ja kuitenkin. Ja kuitenkin.

Minä taas olen sellainen harvinaisuus kuin aina yksin elänyt nainen. Ja olen havainnoinut tätä maailmanmenoa sivusta, tullen siihen tulokseen ettei osani ole ollenkaan huono vaan olen sä

Kiitos hyvästä kirjoituksestasi, olen samaa mieltä. 

Kehtaan tähän tunnustaa, että minäkin luulin, ettei kihlattuni ikinä, hänhän kunnioittaa ja rakastaa minua, no uhkailuunhan se loppui ja puoli vuotta katselin kulkiessani olkani yli kun uhkasi lyödä ja kuristaa.

Kehtaan myös tunnustaa, että silti edelleen luulin, ettei minun seuraava kihlattuni koskaan, sillä hän on kaikkein kiltein ja ihanin. Joka ilta ja aamu vannoi rakkauttaan eikä koskaan edes riidelty. No pettihän se lopulta, piti salasuhdetta nuorempaan työkaveriinsa ja erohan siitä sitten tuli.

Et ole menettänyt mitään. Aion itsekin liittyä sivustaseuraajiin ja nuorten naisen varottelijoihin. Toivon todella etten enää sekoa yhteenkään mieheen. 

Vierailija
68/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan ole niin taukki, että eläisi elämänsä jonkun nettipalstan neuvojen mukaan? 

Vierailija
69/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen sellainen harvinaisuus kuin aina yksin elänyt nainen. Ja olen havainnoinut tätä maailmanmenoa sivusta, tullen siihen tul

Kauan olit ollut tuon miehen kanssa yhdessä kuin tuo tapahtui?

Vierailija
70/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata tulla keskustelupalstalle avautumaan, jos ei kestä toisten vastauksia.

Ne vanhemmat naiset voivat toivoa, että olisivat itse tajunneet keskittyä rakentamaan muuten hyvää elämää, kun ei (hyvää) miestä löydy. Etteivät nämä nuoret naiset tuhlaa elämäänsä, kuten nämä vanhemmat mahdollisesti aikoinaan.

Ja jos ei jonkun "neuvot" ole juuri sitä, mitä itse tarvitsee, ne voi ihan vain jättää huomioimatta. Ehkä tarkentaa, millaista tukea kaipaa.

Jos ne teki huonoja miesvalintoja, ei se tarkoita että se nuori nainen tekee myös. Tuo vain osoittaa sen että vanhempi nainen luulee, ettei se nuori nainen ymmärrä tai ole fiksu

No ei se nuori nainen tee mitään miesvalintoja, jos ei kukaan mies kiinnostu. Tai jos on tarpeeksi epätoivoinen, silloin on ihan todellinen vaara olemassa, että ryhtyy suhteeseen kenen tahansa kanssa, joka vain kelpuuttaa, vaikka tulisikin sitten huonosti kohdelluksi. Aika moni nyt vain nuorena ja kokemattomana ei osaa tehdä parhaita mahdollisia valintoja elämänsä suhteen. Itsekin näin kolmekymppisenä toivon, että olisipa nuorempana ollut joku vanhempi ja viisaampi vähän ohjaamassa elämässä, ettei olisi tarvinnut niin montaa asiaa opetella kantapään kautta.

Ja edelleen, jos keskustelupalstalla avautuu ongelmistaan, kai silloin odottaa myös vastauksia toisilta eikä kukaan voi vastata kuin omista lähtökohdistaan. Ne neuvot tai näkökulmat voi tosiaan jättää huomioimatta, jos eivät vaikuta hyödyllisiltä.

Vierailija
71/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ikävä totuus.  Patriarkaalisen, kovin ja vahvin pärjää - maailman asenne on se, että heikoimpia saa sortaa. Miehet ihailevat kovia ja vahvoja miehiä. Lopp

Järkyttävä loppu sankariteolle. Kyllä tuli paha mieli tuosta. 

Vierailija
72/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen sellainen harvinaisuus kuin aina yksin elänyt nainen. Ja olen havainnoinut tätä maailmanmenoa sivusta, tullen siihen tul

Eli yksi mies, jonka sinä itse valitsit tarkoittaa kaikki miehet pahoja ja kukaan muukaan nainen ei saisi kokea onnellisuutta? Esim kun mietin isääni, hän kunnioittaa naisia ja omaa vaimoaan ja koskaan tekisi mitään tuollaista uhkaavaa.

Vierailija
73/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus elää sellaista elämää, kuin haluaa.

Vierailija
74/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Hemmetin typerää peilata omia katkeruuksiaan miehiä kohtaan muiden kokemuksiksi ja lisäksi vielä hymistellään omaa itsellisen naisen asemaa kuin kyseessä olisi jonkinlainen saavutus. 

Vierailija
75/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nytkin täällä juuri oli topic, jossa mies toisensa jälkeen ymmärsi Valkeakosken r*iskaajam*rhaajaa ja syytti naisia sen paskan teosta. 

Tämä vain yksi esimerkki monista. Jos olisin nyt nuori tyttö niin pelkäisin henkeni edestä. Eipä tosiaan voi suositella nuorille naisille miehiin tutustumista. On käynyt selväksi, että iso osa teistä haluaa meille naisille kaikkea mahdollisimman pahaa.

Ja ne vanhemmat naisetkin ovat joskus olleet nuoria tyttöjä. Miehet toki mielellään haluavat uskotella tytöille, että vanhemmat naiset kateuttaan varoittelevat tyttöjä miehistä. Todellinen syy on se, että naiset katsovat myötätuntoisesti nuoria tyttöjä, näkevät näiden haavoittuvuuden ja siinä itsensä nuorena, ja toivovat ettei näitäkin rikottaisi samalla tavalla kuin itseä aikoinaan, nuorena ja viattomana, muista hyvää uskovana, on rikottu. 

Sitähän naiset kirkossa itkevät hääparia katsoessaan. Toivovat, ettei tulisi kaikkea sellaista vastaan, mitä itselle on tullut.

Vierailija
76/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvesta toiseen muuttumaton fakta on, että on kannattavaa olla onnellinen ensin itsensä kanssa ja että toinen ihminen ei voi tehdä sinua onnelliseksi, jos jokin oma haava siellä taustalla. Parisuhde ei ole ratkaisu omiin ongelmiin.

Ja totta on myös, että itsekseen on monessa kohtaa paljon helpompaa ja mukavampaa.

On myös niin, että suhteessa ei läheskään aina panosteta tasavertaisesti ja on tympeää vaatia toiselta asioita.

Vierailija
77/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on vain sen vanhemman naisen elämä ja oma kokemus, ei pitäisi puuttua tai neuvoa esim yli 20 vuotiasta täysin aikuista naista.

Tietenkin saa, jos tämä jotain mieshuoliaan palstalle kirjoittaa. Eikös hän just silloin niitä neuvoja kysy? Minusta on täysin asiallista kannustaa nuoria naisia itsenäisyyteen ja varoittaa rakentamasta elämäänsä liikaa sen miehen varaan. Sehän ei ole sama kuin käskeä pysymään erossa kaikista miehistä. Ja eiköhän jokainen osaa itse päättää mitä neuvoja noudattaa, melkoista nuorten naisten aliarvioimista kuvitella, että jonkun palstamamman kirjoitukset vaikuttaisi niin paljon. 

Vierailija
78/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pitkä kokemus ei ole tehnyt minusta katkeraa, vaan päinvastoin myötätuntoisen ja on perspektiiviä asioihin. Mikään ei ole niin ehdotonta täsdä elämässä ja kaikki teemme virheitä, varsinkin siinä elämän alkutaipaleella.

Samalla on totta, että parisuhteeton elämä on myös kiva juttu.

Vierailija
79/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me likat löydetä kuin panoseuraa liha_appseista, se oli mun viime kesän omakin kokemus, kalua sarja pettäjät siellä tyrkyttää ja kaiken huippuna bongasin naapurin varatun miehen sieltä vaikka tosin vaimolleen mitään en tästä juossut kertoon..

Nyt Kymeen tyttö sinkkuna ypöyksin ja ikää ei kumminkaan vielä yli 35.

Kyllä minä ihan mieluusti vanhemman viisaamman naisen vinkkejä voin kuunnella, en pahastu olleskaan ellei tuo neuvova nainen ihan paatunut miesvihaaja ole.

Vierailija
80/87 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa siltä että miestä vain harmittaa kun naiset näkevät kieroilusi läpi ja varoittavat muita naisia :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi