Musta on typerää, jos vanhemmat naiset neuvoo täällä nuorempia naisia unohtamaan miehet ja parisuhteet
esim jos nuori nainen harmittelee, voi voi, en saa parisuhdetta, kun olen niin ruma. tai ettei löydä miestä. Niin sitten tulee joku 60-75 vuotias nainen "hyvine viisaine" neuvoineensa "älä miestä ota niistä on vain harmia, koita löytää onni itsestäsi." ja oliko se 60 vuotias nainen itse 20-vuotiaana yrittänyt löytää "onnen itsestään"? :D ja miksi se kuvittelee, että se nuori nainen tekee samat epäonnistuneet miesvalinnat kuin hän itse? Kuulostaa taas siltä, ettei pidä tuollaista naista fiksuna vaan yrittää kontrolloida tekemisiään.
Kommentit (87)
kun vanha ja katkera, elämässään epäonnistunut nainen , ei ole onnellinen, niin ei sitten saa nuorikaan nainen olla
En ole noin vanha mutta en anna tuollaisia neuvoja.
Niin, internetissä kannattaa olla aika kriittinen sen suhteen kenen neuvoja kuuntelee. Vaikea arvioida mikä kunkin anonyymin kommentoijan kompetenssi tai motiivi on antaa neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää etten silloin 18v. neitsyenä kuunnellut vanhoja vaimoja. Olisi pitänyt niin ois voinut käyttää 18 vuotta johonkin ihan muuhun. Nimenomaan kuunnelkaa nuoret vanhempia rouvia!
Voisi vaikka lain voimalla pakottaa kuuntelemaan? Vanhojen akkojen vetämille koulutusleireille 16-20 vuotiaat tytöt. Sitten koittaisi onni ja Auvo.
Monesti epäonnistunut parisuhde luo katkeruutta ja syyllistää sen toisen puoliskon, unohtaen että molemmissa on syitä parisuhteen päättymiseen.
Itse en myöskään usko siihen että ventovieraalla vanhemmalla naisella on suojenhalua jotain ventovierasta nuorta naista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan fiksu nainen lotkauta tuollaiselle katkerien mummojen jorinalle korvaansakaan. Täti
Täti taitaa olla setä, kun puhuu katkerista mummoista tai sitten täti ei ole kovin viisas täti. Naiset eivät mielestäni täällä jakele pilvin pimein mitään "pysy naimattomana" neuvoja nuorille naisille. Vanhempana naisena voin kyllä neuvon antaa, jos joku on kiinnostunut sen lukemaan. Täytyy muistaa elää sitä muutakin elämää, vaikka kaipaisikin parisuhdetta. Puolisoni on elämäni suuri rakkaus ja en voisi olla kiitollisempi siitä, että satuin häneen törmäämään. Elämä on kuitenkin muutakin kuin parisuhde ja se täytyy elää täysillä on vierellä kumppani tai ei. Kaikki eivät koskaan löydä sitä suurta rakkautta ja vanhana voi harmitella, jos rakkautta etsiessä tuli jätettyä turhaan muita kokemuksia ja tekemisiä väliin.
No nytkin täällä juuri oli topic, jossa mies toisensa jälkeen ymmärsi Valkeakosken r*iskaajam*rhaajaa ja syytti naisia sen paskan teosta.
Tämä vain yksi esimerkki monista. Jos olisin nyt nuori tyttö niin pelkäisin henkeni edestä. Eipä tosiaan voi suositella nuorille naisille miehiin tutustumista. On käynyt selväksi, että iso osa teistä haluaa meille naisille kaikkea mahdollisimman pahaa.
Ja ne vanhemmat naisetkin ovat joskus olleet nuoria tyttöjä. Miehet toki mielellään haluavat uskotella tytöille, että vanhemmat naiset kateuttaan varoittelevat tyttöjä miehistä. Todellinen syy on se, että naiset katsovat myötätuntoisesti nuoria tyttöjä, näkevät näiden haavoittuvuuden ja siinä itsensä nuorena, ja toivovat ettei näitäkin rikottaisi samalla tavalla kuin itseä aikoinaan, nuorena ja viattomana, muista hyvää uskovana, on rikottu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en myöskään usko siihen että ventovieraalla vanhemmalla naisella on suojenhalua jotain ventovierasta nuorta naista kohtaan.
Mä uskon, ja tämä perustuu ihan siihen, että joskus tulee bussissa katseltua nuoria naisia ja tunnettua myötätuntoa heitä kohtaan. Se nuoruuden raikkaus, ja mikä hirveä määrä työtä edessä! Onneksi sitä ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Näin sen myös näen. Nykyään on välineet jakaa omaa pahaa oloaan ja melkein aina pahoinvoiva ihminen jakaa juurikin sitä pahaa oloaan. Sellaiselta ihmiseltä ei pidä ottaa neuvoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, ja tämä perustuu ihan siihen, että joskus tulee bussissa katseltua nuoria naisia ja tunnettua myötätuntoa heitä kohtaan. Se nuoruuden raikkaus, ja mikä hirveä määrä työtä edessä! Onneksi sitä ei tiedä.
Miten voit tuntea myötäntuntoa jotain ihmistä kohtaan, jota et edes tunne? Oli sitten mies tai nainen. Ethän tiedä jos se ihminen pn vaikka joku sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Monella on. Miehet eivät tätä kai ymmärrä koska vähät vähät välittävät mistään ventovieraista, naisista varsinkaan. Suojeleva mies on melkeinpä myytti. Tätä on joskus testattukin näyttelijöiden avulla. Esimerkiksi on tehty sellainen koe, että mies (näyttelijä) laittoi baarissa naisen (näyttelijä) juomaan jotain. Miehet, jotka näkivät tapahtuneen, eivät tehneet mitään vaan jopa naureskelivat. Se joka tuli varoittamaan naista oli toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken mädätyksen takana on vaihdevuodet ohittaneet eronneet hemmonaiset. Mielipiteet kaikesta kannattaisi muodostaa ihan itse. Nuoret naiset on parhaita kun ei vielä ole katkeria raja menee jossain 30 vuodessa.
en edellenkään ole katkera vaan päälle 30 vuotias. Minua ärsyttää suunnattomasti jos vanhempi nainen yrittää ohjailla tekemisiäni ja neuvoa minua.
Sit et kuuntele. Ja kuule. Voittehan te olla nykyaikainen pari ja hyödyntää Amazonista saatavia puoli-ilmaisia äänikirjoja. Sovitte kummallekin sopivasta parisuhde-iltamasta. Tossa joitakin: https://www.amazon.com/Insecure-Love-Anxious-Attachment-Jealous/dp/1608…
https://www.amazon.com/Love-More-Fight-Less-Communication/dp/0593196651…
Maksullisia terapeuttien kehittämiä tukipaketteja:
https://www.amazon.com/stores/Nedra-Glover-Tawwab/author/B07HPCR699?ref…
https://www.amazon.com/Life-Sutra-Couple-Card-Games/dp/B09LPJG7FW/ref=m…
https://www.amazon.com/100-Family-Conversation-Cards-Relationships/dp/B…
Reilu 30v äidit voisivat viisastua ja opettaa niille vähän liikaakin poikia saaville teineileen, että mitä siitä jännän miehen seurasta seuraa, ettei kaikki tekisi niitä samoja virheitä vuodesta toiseen.
Jotenkin älytöntä, että tieto ei kulje ja kukaan ei opi mitään, ihan joka vuosi samat-samat-samat-samat virheet ja taas samat virheet.
Sitten nää tytöt on viimeistään 25v yksinhuoltajina, ei työkokemusta, ei koulutusta, ahtaassa yksiössä, turvattomat naapurit, jne...
Vierailija kirjoitti:
Reilu 30v äidit voisivat viisastua ja opettaa niille vähän liikaakin poikia saaville teineileen, että mitä siitä jännän miehen seurasta seuraa, ettei kaikki tekisi niitä samoja virheitä vuodesta toiseen.
Jotenkin älytöntä, että tieto ei kulje ja kukaan ei opi mitään, ihan joka vuosi samat-samat-samat-samat virheet ja taas samat virheet.
Sitten nää tytöt on viimeistään 25v yksinhuoltajina, ei työkokemusta, ei koulutusta, ahtaassa yksiössä, turvattomat naapurit, jne...
Eli haluat että tyttäresi seurustelee jonkun miehen kanssa, jonka äiti päättää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit tuntea myötäntuntoa jotain ihmistä kohtaan, jota et edes tunne? Oli sitten mies tai nainen. Ethän tiedä jos se ihminen pn vaikka joku sekopää.
Mulle se on ihan luontaista. Pyrin näkemään kaikessa hyvää. En myöskään ensimmäisenä oleta toisen olevan sekopää, ja myötätuntoa voi kokea heitäkin kohtaan, useimmat eivät ole vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt, että biologia olisi mitenkään asialla? Tutkitusti jokaista naista kiehtoo dark triat piirteet miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella on. Miehet eivät tätä kai ymmärrä koska vähät vähät välittävät mistään ventovieraista, naisista varsinkaan. Suojeleva mies on melkeinpä myytti. Tätä on joskus testattukin näyttelijöiden avulla. Esimerkiksi on tehty sellainen koe, että mies (näyttelijä) laittoi baarissa naisen (näyttelijä) juomaan jotain. Miehet, jotka näkivät tapahtuneen, eivät tehneet mitään vaan jopa naureskelivat. Se joka tuli varoittamaan naista oli toinen nainen.
Tässä ihan hyvä esimerkki negatiivisesta ihmisestä. Tosielämässä sellaisen vaikutuspiirissä oleminen heikentää tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken mädätyksen takana on vaihdevuodet ohittaneet eronneet hemmonaiset. Mielipiteet kaikesta kannattaisi muodostaa ihan itse. Nuoret naiset on parhaita kun ei vielä ole katkeria raja menee jossain 30 vuodessa.
Miehet ovat vanhemmat naiset tempuillaan katkeroittaneet ja silti miehet haaveksivat nuorempien naisten katkeroittamisesta.
Mikk Saare et ole kenenkään kanssa yhdessä. Oletettavasti tässä ei nyt puhuta lastesi äidistä?