Järkyttynyt painosta!
Olen 36-vuotias entisen syömishäiriön omaava nainen. En ole käynyt vaa'alla kuuteen vuoteen, koska pelkään mitä seurauksia sillä mahdollisesti olisi, eli laukaiseeko taas häiriön. Lihoin tuossa pitkän masennuskauden aikana kun elämässä oli hyvin paljon murheita. Nyt kuitenkin taas vanhat vaatteet menee päälle eikä kiristä niin salikäynnin yhteydessä nousin vaa'alle kuvitellen se näyttäisi ehkä kolmisen kiloa enemmän kun tuolloin kuusi vuotta sitten, mutta lukema oli +10kg!! Olen ollut nyt ihan tyytyväinen itseeni, mutta tuo vaakalukema jäi kummittelemaan. Onko muita, joilla tässä iässä jo näin suurta painonnousua? Ihmetyttää myös, että miten nuo vanhat vaatteetki voi tuntua hyvältä päällä..
Kommentit (4)
Itse olen lihonut vuoden aikana 10kg mutta vanhat vaatteet menee vielä päälle. Käyn salilla ja osa painosta on varmaankin sitten lihasmassaa ja siksi vaatekoko ei ole niin paljoa muuttunut. Itselläkin tuo syömishäiriötasta kummittelemassa mutta pitää vaan keskittyä syömään hyvin ja liikkumaan. Muista että syömishäiriöistä tulee aina toipua eli kaikki siihen oireiluun käytettävä energia on ns ajanhukkaa ja tuo auttaa itseä pysymään järjissäni. Toki välillä tulee kausia kun oireilee taas enemmän mutta silloin pitää osata itse laittaa stoppi ja jos ei itse pysty niin lääkärille yms
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lihonut vuoden aikana 10kg mutta vanhat vaatteet menee vielä päälle. Käyn salilla ja osa painosta on varmaankin sitten lihasmassaa ja siksi vaatekoko ei ole niin paljoa muuttunut. Itselläkin tuo syömishäiriötasta kummittelemassa mutta pitää vaan keskittyä syömään hyvin ja liikkumaan. Muista että syömishäiriöistä tulee aina toipua eli kaikki siihen oireiluun käytettävä energia on ns ajanhukkaa ja tuo auttaa itseä pysymään järjissäni. Toki välillä tulee kausia kun oireilee taas enemmän mutta silloin pitää osata itse laittaa stoppi ja jos ei itse pysty niin lääkärille yms
Kiitos vastauksesta! Tsemppaan muita aina olemaan armollisempia itselleen, mutta sama ei itsellä toteudu. Elämä on koetellut todella paljon ja silloin paino asiat olivat viimeinen asia mielessä, mutta nyt kun tilanne tasaantunut niin tämä ongelma noussut esiin. Lähinnä mietin mitä vanhat tuttavat ajattelevat kun aina ennen ollut todella hoikka..
Eikö muilla täällä samankaltaisia ongelmia?
Up