Miten vastaat puhelimeen?
Kommentit (61)
Moi "nimi"!
Outoihin numeroihin en vastaa. Jos ei toisen yrityksensÀ jÀlkeen tajua laittaa tekstaria, ettÀ kuka on ja mitÀ asiaa, niin sitten ei tajua.
mulle ei koskaan soita kukaan muu kuin isÀni ja hÀnelle vastaan "noniiiiin" tai "mitÀs sÀ taas boomerisoittelet"
Tuntemattomille numeroille vastaan ulvomalla kuin Tarzan.
Tuttu tallennettu numero: Moi tai muu "meidÀn vÀliseen suhteeseen" soveltuva tervehdys. Vieras numero: etunimi (miksi silti puhelinmyyjÀt lÀhes aina kysyvÀt "Oliko Maija puhelimessa" vaikka juuri olisin vastannut Maija?).
Ihmiset vastaavat kyllÀ varsin moukkamaisesti puhelimeen. Soittelen opettajana usein lasten vanhemmille ym. Moni vastaa minulle, ettÀ "hÀ" tai "moi". Joudun selvittÀmÀÀn, kuka siellÀ puhelimessa oikein on. Ei virallisia asioita voi alkaa puhumaan kenelle vaan. EnkÀ minÀ ole mikÀÀn kaveri, jolle vastataan noin, olen ihan viranomainen, vaikka mutkattomat vÀlit vanhempiin yleensÀ onkin.
Haloo. Kiitos tÀstÀ nÀille huijareille.
Vierailija kirjoitti:
Haloo. Kiitos tÀstÀ nÀille huijareille.
Sama tÀÀllÀ. En uskalla enÀÀ vastata omalla nimellÀ.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vastaavat kyllÀ varsin moukkamaisesti puhelimeen. Soittelen opettajana usein lasten vanhemmille ym. Moni vastaa minulle, ettÀ "hÀ" tai "moi". Joudun selvittÀmÀÀn, kuka siellÀ puhelimessa oikein on. Ei virallisia asioita voi alkaa puhumaan kenelle vaan. EnkÀ minÀ ole mikÀÀn kaveri, jolle vastataan noin, olen ihan viranomainen, vaikka mutkattomat vÀlit vanhempiin yleensÀ onkin.
Ei enÀÀ voi sanoa Pirkka Piitulainen puhelimessa. Syy on nÀmÀ huijaussoitot ja oman nimen antaminen on virhe. Vastasin nimellÀ ja siitÀ se piina alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enÀÀ voi sanoa Pirkka Piitulainen puhelimessa. Syy on nÀmÀ huijaussoitot ja oman nimen antaminen on virhe. Vastasin nimellÀ ja siitÀ se piina alkoi.
Jos nÀet, ettÀ numero on lapsesi opettajan, voit kyllÀ huoletta sanoa nimesi. Edes etunimesi.
I have no money. Tulee kerralla selvÀksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nÀet, ettÀ numero on lapsesi opettajan, voit kyllÀ huoletta sanoa nimesi. Edes etunimesi.
Joo niin voin. Nuorin on 20-vuotias. Silloin kun oli koulussa niin vastasin omalla nimellÀ.
Vierailija kirjoitti:
Etunimi sukunimi
Soittaja tietÀÀ etunimen ja sukunimen, tuntemattomiin numeroihin en vastaa enÀÀ.
Tuntuu, ettÀ nykyÀÀn riittÀisi kun huutaa haloo, sekin on turhaa kun soittaja nÀkee ettÀ vastasin. YritÀn keksiÀ aina jotain nÀttiÀ, jos olen hyvÀllÀ tuulella.
Haloo!
En kerro nimeÀni. kerran vastasin vÀittivÀt mun tilanneen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Emme tienneet kun lÀksimme, osasto 7, kÀtilöopisto
TÀmÀ onkin erikoinen tapa vastata.
"Maija MeikÀlÀinen" [Virallisempi taho soittaa. En kerro oikeaa nimeÀni vauvapalstalle.]
"Moi Matti" [tutumpi henkilö soittaa]
Vierailija kirjoitti:
Mattila
NÀköjÀÀn toinenkin Mattila ketjussa.
YstÀville vastaa perus "moi / no, mitÀ?" sillÀ ei kukaan yleensÀ soita tekstiviestin sijaan.
Tuntemattomaan numeroon "haloo", numerolla soittavaan (joku normaali esim. kaupungin numero) sukunimellÀ ja tutuille "no moi".
En vastaa tuntemattomiin numeroihin (laittakoon sp perÀÀn, jos oli asiaa) ja tutulle vastaan vaikka, ettÀ "moro Pekka" tai "no moro"
IkÀvÀÀ, jos ihmiset ovat tuttujenkin kesken vain wa -viestien varassa. Eikö puhuta toisten kanssa enÀÀ edes puhelimen vÀlityksellÀ? Voihan w-apin kauttakin soitella, sen kautta yleensÀ soitan ulkomaille, saa kuvan helposti mukaan.